Cargou multifuncțional 2.000 t.d.w. (considerente preliminare)

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere 6
Capitolul 1. Calcul dimensiuni principale si coeficienti de finete 7
1.1. Calculul dimensiunilor principale 7
1.1.1. Stabilirea lungimii navei ,,L" 7
1.1.2. Stabilirea latimii navei ,,B" 8
1.1.3. Stabilirea pescajului navei ,,T" 8
1.1.4. Stabilirea inaltimii de constructie ,,H" 9
1.2. Calculul coeficientilor de finete 10
1.2.1. Stabilirea coeficientului bloc CB 10
1.2.2. Stabilirea coeficientului plutirii de plina incarcare CWP 12
1.2.3. Stabilirea coeficientului prismatic vertical CVP 13
1.2.4. Alegerea coeficientului sectiunii maestre CM 13
1.2.5. Stabilirea coeficientului cilindric (prismatic longitudinal) CP 14
1.3. Verificarea stabilitatii initiale 15
1.3.1. Raza metacentrica sau r 15
1.3.2. Cota centrului de carena sau zC 16
1.3.3. Cota centrului de greutate sau zG 17
1.3.4. Calculul inaltimii metacentrice sau h 17
1.4. Verificarea deplasamentului 18
1.4.1. Deplasamentul navei ,,D" 18
1.4.2. Greutatea corpului metalic ,,DC" 19
1.4.3. Greutatea masinilor si instalatiilor aferente,,DM" 19
1.4.4. Deadweight-ul ,,DW" 20
1.4.5. Rezerva de deplasament ,,?D" 20
Capitolul 2. Stabilirea configuratiei arhitecturale 23
2.1. Alegerea navei prototip 23
2.2. Caracteristicile principale ale navei prototip 25
2.3. Caracteristicile principale ale navei de proiectat si stabilirea configuratiei arhitecturale 25
Capitolul 3. Estimarea caracteristicilor propulsive 28
3.1. Componentele rezistentei la inaintare 28
3.1.1. Rezistenta de frecare 29
3.1.2. Rezistenta de presiune (rezistenta rezidua) 29
3.2. Metode de determinare a rezistentei la inaintare 31
3.2.1 Metoda analitica 31
3.2.2. Metoda experimentarii pe modele in bazine de incercari 31
3.2.3. Metoda formulelor aproximative si a diagramelor 33
3.2.4. Metoda incercarilor prin remorcaj a navei in marime naturala 34
3.2.5. Metoda utilizarii programelor specializate de calcul 34
3.3. Estimarea efectiva a rezistentei la inaintare si a puterii de remorcare 40
3.4. Determinarea caracteristicilor principale ale grupului moto-propulsor 43
3.4.1. Determinarea valorilor optimale ale parametrilor functionali 
ai grupului moto-propulsor 43
3.4.2. Alegerea motorului de propulsie; Determinarea valorilor efective 
ale parametrilor functionali ai grupului moto-propulsor 45
Concluzii 47
Bibliografie 48


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
Desi afirmatia ca navele tip cargou de marfuri generale ar fi o ,,specie" pe cale de disparitie pare sa se adevereasca (motivul fiind concurenta masiva si eficienta a transportului containerizat), se pare ca acest tip de nava nu si-a spus inca ultimul cuvant.
Modul in care cargourile de marfuri generale si-au asigurat supravietuirea (relativ incerta totusi ) este adaptarea la transportul unei game mai largi de marfuri si in special la transportul containerelor (pe capacele magaziilor si uneori si in interiorul acestora). Navele de acest tip se numesc cargouri multifunctionale si caracteristica lor principala este dimensionarea capacelor magaziilor dupa dimensiunile standardizate ale containerelor, dimensionare extinsa si la magaziile ca atare, mai ales la cele de tip cutie (engl. box). 
O solutie conceptuala caracteristica acestor nave este utilizarea constructiei cu coca dubla, solutie ce permite renuntarea la peretii transversali din magaziile de marfa rezultand astfel o singura magazie rectangulara (n.n. tip ,,cutie") extinsa de regula pe toata lungimea zonei destinata incarcarii. Acest din urma aspect este salutar mai ales in cazul navelor de dimensiuni reduse unde manevra pachetelor de marfa in spatiile reduse caracteristice unei constructii clasice (cu una sau mai multe punti intermediare de ex.) este astfel mult usurata.
In lumina celor enuntate mai sus, tema aleasa este inca de actualitate, valoarea redusa a deadweight-ului fiind caracteristica navelor mici de tip cargou avand un regim specific de operare - tip vagabond. De asemenea, solutia constructiva necesara a fi adoptata este insa una moderna adica coca dubla cu magazie unica tip ,,box", cu castelul si compartimentul masini la pupa desi prin comparatie nava prototip are o constructie clasica (trei magazii de marfa, punte intermediara si instalatie de incarcare / descarcare cu bigi tip balansina - gai si avand de asemenea compartimentul masini si castelul la pupa), 
Propulsia este asigurata de un motor Diesel lent, motor reversibil si avand transmisie directa la propulsor (elice cu pale fixe), solutie mai eficienta economic insa cu probleme evidente de gabarit mai ales in cazul navei de fata, probleme rezolvabile insa relativ lejer in contextul unui echipaj redus (volum necesar diminuat pentru spatiile sociale si de locuit).
Lucrarea abordeaza aspecte cu caracter preliminar (calculul dimensiunilor principale si a coeficientilor de finete, stabilirea configuratiei arhitecturale, estimarea caracteristicilor propulsive). Desi datele obtinute din calculele efectuate suporta testul practicii, o realizare efectiva presupune o abordare cu mult mai ampla si mai pretentioasa, chestiune care evident nu poate face obiectul scopului lucrarii de fata.
Capitolul 1. Calcul dimensiuni principale si coeficienti de finete
1.1. Calculul dimensiunilor principale
1.1.1. Stabilirea lungimii navei ,,L"
Lungimea pe plutirea de plina incarcare (LCWL) este distanta masurata in P.D. intre punctul de intersectie a CWL cu etrava si cu etamboul. Lungimea intre perpendiculare (Lpp) este distanta masurata in P.D. intre perpendiculara prova si perpendiculara pupa. In cadrul lucrarii se va considera ca cele doua lungimi coincid, ele fiind notate in continuare cu L = LCWL = Lpp [m] (vezi Fig. 1.1.).
Figura 1.1. Dimensiunile principale ale navei
Lungimea L se determina in functie de DW cu urmatoarea relatie:
; Rezulta L = 75,10 m
Observatii : 1. Deadweight-ul DW se ia in [tdw], din tema de proiect (DW = 2.000 tdw).
2. Lungimea poate varia in limitele sus-mentionate pentru incadrarea in gama de viteze (criteriul Froude- notat Fn) si pentru verificarea deplasamentului.
3. Se recomanda alegerea lungimii navei L [m] valoare intreaga (fara zecimale).
Se alege L = 75,00 m


Fisiere în arhivă (9):

  • Bibliografie (1).doc
  • Cap.1.doc
  • Cap.2.doc
  • Cap.3 (1).doc
  • Concluzii (1).doc
  • Cuprins (1).doc
  • Declaratie (1).doc
  • Introducere (1).doc
  • Prezentare.ppt

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. L. Chiotoroiu, V. Hreniuc - ,,Teoria si Constructia Navei. indrumar de proiectare" Editia a-II-a, Editura Nautica, Constanta, 2004.
2 . M. Sgrumala, I. Bidoaie - ,,Proiectarea si Constructia Navelor Mici", Editura tehnica, Bucuresti 1978
3. Maier, Viorel -  Mecanica si constructia navei volumul I, Statica navei, Bucuresti, Editura Tehnica, 1985.
4 Maier, Viorel -  Mecanica si constructia navei volumul II, Dinamica navei, Bucuresti, Editura Tehnica, 1985.
5. R.N.R. Reguli de clasificare si constructie a navelor maritime, Bucuresti, 1982, 1986.
6. Babicz Jan -  Encyclopedia of ship Knowledge, Baobab Naval Consultancy, Gdansk, 2007.
7. Klaas van Dokkum -  SHIP KNOWLEDGE covering ship design, construction and operation, Third edition, Dokmar Publishers, Enkhuizen, The Netherlands, 2007.
8. ***** Wartsila- Sulzer Engine Selection Guide, 2012.
9. ***** AUTOPOWER 3.05-User's Manual, Autoship Systems


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!