Carnetul Tir

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I: Statutul juridic al conventiei TIR pe teritoriul vamal al Republicii Moldova 10
?1.1. Notiuni generale despre conventia TIR 10
?1.2. Principiile aplicate la intocmirea si practicarea conventiei TIR 12
?1.3. Subiectii conventiei TIR 20
CAPITOLUL II: Aplicarea conventiei TIR pe teritoriul vamal al Republicii Moldova 23
?2.1. Obiectul juridic al conventiei TIR pe teritoriul vamal al Republicii 
Moldova 23
?2.2. Structura carnetului TIR aplicate la transportarea internationala de marfuri 33
?2.3. Aplicarea conventiei TIR la transportarea marfurilor, incarcaturilor cu transportul combinat 36
?2.4. Raspunderea subiectilor pentru incalcarea prevederilor conventiei TIR 40
CAPITOLUL III: Documentele internationale necesare la aplicarea conventiei TIR pe teritoriul Republicii Moldova 53
?3.1. Notiuni generale si caracteristica generala a documentelor internationale 
care stau la baza eliberarii carnetelor TIR 53
?3.2. Documentele de procedura vamala ce confirma aplicarea carnetului TIR 60
?3.3. Rolul si insemnatatea diferitor actori ai regimului TIR 65
CONCLUZII 73
BIBLIOGRAFIE 77


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Conventia vamala referitoare la transportul international sub acoperirea carnetelor TIR incheiata la Geneva in 1959 ofera numeroase mijloace de protectie care garanteaza interesele legitime ale autoritatilor vamale, cum ar fi: posibilitatea insotirii transporturilor "sensibile", stabilirea itinerariilor de transit si reducerea perioadei de transit. Experienta a demonstrate ca solutiile cele mai bune pentru remedierea iregularitatilor si a limitelor sistemului TIR au fost gasite prin actiunea comuna a diferitor organe din cadrul Conventiei TIR si a Comisiei CEE-ONU.
Organizatia Natiunilor Unite, a carui caracter este universal, este depozitara Conventiei TIR si, in aceasta calitate, ea ofera cadrul si serviciile necesare gestionarii problematicii acesteia. In caz de necesitate ea adapteaza prevederile Conventiei de asa maniera incit sa serveasca interesele tuturor partilor contractante, a autoritatilor vamale si ale transportatorilor, in scopul dezvoltarii sustinute a comertului international.
Operatiunea TIR permite transportul marfurilor efectuat fara descarcare si reincarcare, peste una sau mai multe frontiere, de la un birou vamal de plecare al unei parti contractante pana la un birou vamal de destinatie al unei alte parti contractante, sau al aceleiasi parti contractante, in vehicule rutiere, ansamble de vehicule sau in containere, cu conditia ca o parte din traseu intre inceputul operatiunii TIR si terminarea ei sa fie un traseu rutier.
Marfurile circula sub acoperirea unui carnet TIR, care are dubla valoare: declaratie vamala de tranzit si document de garantie. Acest carnet este eliberat transportatorilor de catre asociatiile garante agreate de autoritatea vamala din fiecare tara semnatara.
Conventia vamala referitoare la transportul international sub acoperirea carnetelor TIR incheiata la Geneva in 1959 acorda transportatorilor avantaje de ordin vamal, menite sa faciliteze traficul international de marfuri. Prin crearea posibilitatilor de a transporta marfuri fara controale vamale la vamile de tranzit, durata transportului se scurteaza, ducand si la micsorarea cheltuielilor legate de stationarea autovehiculului si a echipajului in strainatate. Daca nu se foloseste carnetul TIR, atunci echipajul fiecarui autovehicul incarcat cu marfuri trebuie sa depuna de fiecare data, la intrarea pe teritoriul strain, o importanta garantie vamala.
Marfurile transportate sub carnetul TIR in vehicule rutiere sigilate sau in containere sigilate incarcate in vehicule rutiere nu vor fi supuse platii sau consemnarii drepturilor si taxelor de import sau de export de organele vamale si nu vor fi supuse, de regula, controlului vamal.
Actualitatea temei. Continutul Conventiei TIR consta in facilitarea tranzitului international de marfuri deducind la minim necesitatea efectuarii contoalelor fizice a marfurilor si a perfectarii actelor vamale.
Conform Conventiei TIR pentru comert si transporturi marfurile pot traversa frontierele nationale cu un minimum de inventii din partea administratiilor vamale. Indepartind piedicile traditionale din calea circulatiei internationale de marfuri, sistemul TIR favorizeaza dezvoltarea comertului international. Prin reducerea intirzierilor, el permite realizarea de economii apreciabile privind costurile de transport. Conventia TIR permite de asemenea, gratie lantului international de garantie, un acces relativ simplu la garantiile solicitate care sunt o conditie sine qua non pentru ca industria de transport si de comert sa beneficieze de facilitatile sistemelor de tranzit vamal.
In fine, prin reducerea obstacolelor la transportul rutier international pe care il constituie controalele vamale, sistemul permite exportatorilor si importatorilor sa aleaga mai usor forma de transport care raspunde cel mai bine necesitatilor lor.
Transporturile reprezinta o ramura fundamentala, ce se dezvolta o data cu alte ramuri ale economiei si reflecta schimbarile care au loc in intregul sistem al economiei mondiale.
In literatura de specialitate, transportul este caracterizat ca un cost direct adaugat la pretul produsului si orice reducere a costurilor de transport va determina o crestere a profitului, presupunind ca pretul va ramine constant. Dupa cum mentioneaza economistii, costul mediu de transport este intre 5 si 6% din pretul de vanzare cu amanuntul recomandat al produsului. Actualitatea temei investigate si gradul de studiere a acesteia rezida in importanta transporturilor pentru Republica Moldova, care este prezentata de cativa factori determinanti cum ar fi:
- fiind o tara mica, cu costuri de producere scazute, comertul international este esential. 
- economia tarii este bazata in special pe agricultura si industria agricola, care este foarte dependenta de buna functionare a industriei transporturilor si a infrastructurii calitative, ceea ce ar asigura accesul producatorilor agricoli la piete.
- comertul exterior al Moldovei este preponderent cu Rusia si Ucraina (cu extindere treptata spre Europa de Vest si Sud-Est), produsele de baza fiind produse agricole si produse alimentare foarte sensibile la costul transporturilor, acesta este un tribut platit pozitiei geografice a tarii unde sunt utilizate in special transporturile rutiere si feroviare mult mai scumpe ca cele fluviale sau maritime.


Fisiere in arhiva (1):

  • Carnetul Tir.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!