Cărți de plată

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Bănci
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 60 în total
Cuvinte : 20228
Mărime: 81.07KB (arhivat)
Publicat de: Ion Niculae
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. CAPITOLUL l - SCURT ISTORIC AL CĂRŢII DE PLATĂ
  2. CAPITOLUL 2 - DEFINIREA ŞI CLASIFICAREA CĂRŢILOR DE PLATĂ- 8 -
  3. 2. l. DEFINIREA CĂRŢII DE PLATĂ'.- 8 -
  4. 2.2. CLASIFICAREA CĂRŢILOR DE PLATĂ- 8 -
  5. 2.2. l. Tipuri de cărţi de plată în raport de modul de stocare a caracteristicilor de
  6. securizare- 9 -
  7. 2. 2. 2. Tipuri de cărţi de plată în raport cu sursa de acoperire a cheltuielilor- 10-
  8. 2. 2. 3. Tipuri de cărţi de plată în raport cu calitatea emitentului - 11-
  9. 2.2. 4. Tipuri de cărţi de plată în funcţie de momentul înregistrării tranzacţiei- 14 -
  10. CAPITOLUL 3 - SISTEME MONDIALE MAJORE CARE ASIGURĂ
  11. PROMOVAREA ŞI GLOBALIZAREA PLĂŢILOR PRIN
  12. CĂRŢI DE PLATĂ- 16 -
  13. 3.1. VISA INTERNAŢIONAL- 16 -
  14. 3.1.1.Cărţi de plată de tip VISA CLASSIC"-17-
  15. 3.1.2.Cărţi de plată de tip VISA BUSINESS"-18-
  16. 3.1.3.Cărţi de plată de tip GOLD CARTE DE PLATĂ/PREMIER"-19-
  17. 3.l. 4. Cărţi de plată de tip VISA ELECTRON"- 20 -
  18. 1.5. Cărţi de plată de tip AFFINITY CARD"- 20 -
  19. l. 6. Cărţi de plată de tip VISA TRAVELLES CHEQUES"- 21 -
  20. 3. 2. EUROPAY INTERNATIONAL- 21 -
  21. 3. 2. l. Cartea de plată de tip EUROCARD/MASTERCARD CLASSIC"- 21 -
  22. 3. 2. 2. Cartea de plată de tip CIRRUS"- 22 -
  23. 3. 2. 3. „EUROCHEQUE"- 22 -
  24. 3. 2. 4. Cartea de plată „MILLENIUM"- 24 -
  25. 3.2. 5. Cartea de plată „MAESTRO"- 25 -
  26. 3.3. CONCEPTUL DE SMART-CARD- 26 -
  27. CAPITOLUL 4 - OPERAŢIUNI CU CĂRŢI DE PLATĂ- 28 -
  28. 4.1. EMITEREA DE CĂRŢI DE PLATĂ - 28 -
  29. 4.1. 1. Preliminarii- 28 -
  30. 4. 1.2. Fluxul operaţional al activităţii de emitere a cărţilor de plată către clienţi- 29 -
  31. 4. 2. ACCEPTAREA CĂRŢILOR DE PLATĂ- 29 -
  32. 4. 2. l. Fluxul operaţional al activităţii de acceptare la plată a cărţilor de plată-31-
  33. 4. 2. 2. Norme privind decontarea pe baza cărţilor de plată visa- 36 -
  34. 4. 3. ACTIVITĂŢI BANCARE CU CĂRŢI DE PLATĂ ÎN ROMÂNIA- 42 -
  35. 4. 3. l. Stadiul organizării pieţei de cărţi de plată în România- 42 -
  36. 4. 3. 2. ROMCARD, Centrul de autorizare-decontare a tranzacţiilor cu cărţi de plată din
  37. România- 45 -
  38. 4. 3. 3. Competiţia pe piaţa procesării- 48 -
  39. 4. 3. 4. Perspectivele tranzacţiilor cu cărţi de plata în România- 50 -
  40. CONCLUZII-58-

Extras din licență

În ţările occidentale cartea de plată este astăzi sinonimă cu sistemul plăţilor electronice, utilizarea sa cotidiană devenind un act banal pentru majoritatea populaţiei. Pentru ca sistemul să se impună a fost nevoie de o adevărată revoluţie a mentalităţilor care, deşi înfăptuită pe parcursul a câtorva decenii, a reuşit să-l transforme într-un veritabil fenomen social.

Ieşirea din marea criză a anilor '30 şi încheierea celui de-al doilea război mondial au marcat începutul unei noi ere pentru societatea americană de consum. Contextul economic devenit favorabil, ideea unor „plăcuţe" prin care sunt recunoscuţi clienţii fideli câştigă teren, drumul fiind deschis de Flatbusch National Bank, care lansează o carte de plată proprie de credit, destinată numai clienţilor proprii.

Anii '50 marchează emiterea primelor cărţi de plată internaţionale. Cartea de plată facilita plăţile efectuate de persoane care depăşeau limitele geografice ale ţărilor de rezidenţă.

Oportunitatea astfel creată a fost repede sesizată şi exploatată de Diners Club care lansează în Statele Unite prima carte de plată destinată persoanelor care călătoreau în ţară sau în străinătate. Era, de fapt, o carte de plată pe care erau imprimate numele şi numărul de cont bancar al titularului, şi care facilita accesul la serviciile anumitor hoteluri şi restaurante.

Franklin National Bank lansează în 1951 propria carte de plată care prefigurează de fapt sistemul actual de plăţi. Era o carte de plată de identificare ce permitea comercianţilor să emită mici facturi a căror procedură de încasare era aproape identică cu cea din zilele noastre.

În 1958 American Express emite o carte de plată destinată tot persoanelor care călătoreau, cu un suport material din plastic, o inovaţie care va fi repede copiată.

În anii '60 Bank of America a lansat cartea de plată BankAmericard (în prezent denumită VISA International. Această carte de plată a fost concepută ca un instrument de acordare de credite pentru consum. El a fost rapid absorbit şi, în doar câţiva ani de la lansarea sa, a revoluţionat definitiv modul de achiziţionare a bunurilor şi serviciilor pentru milioane de consumatori.

Până în anul 1970 s-au emis aproximativ 20 de milioane de cărţi de plată, în 1980 s-a atins cifra de 73 milioane, iar în 1991 s-a ajuns la cifra de 105 milioane de cărţi de plată.

Odată cu succesul cărţii de plată BankAmericard, un grup de 17 bancheri din diferite instituţii financiare s-au decis să-şi creeze propria reţea denumită Asociaţia Interbancară de Carduri. Datorită dezvoltării pe plan internaţional a acestei organizaţii, în 1979 aceasta şi-a schimbat denumirea în Mastercard. Şi această organizaţie, ca şi Visa International, a cunoscut o rapidă dezvoltare, ajungând ca în 1990 să aibă peste 90 de milioane de cărţi de plată emise în circulaţie.

Motivele pentru care acest nou instrument de plată - cartea de plată - a cunoscut o dezvoltare fenomenală într-o perioadă atât de scurtă pot fi analizate din următoarele puncte de vedere: al deţinătorilor de cărţi de plată, al comercianţilor şi al băncilor.

Din punctul de vedere al deţinătorilor, cărţile de plată sunt un mijloc de plată care poate fi folosit cu uşurinţă. Deţinătorii nu mai trebuie să poarte asupra lor sume însemnate de numerar, evitându-se problemele ivite în folosirea cecurilor, nu există nici o dificultate în achiziţionarea bunurilor şi serviciilor deoarece cărţile de plată sunt acceptate de foarte mulţi comercianţi, în plus, cartea de plată bancară asigură obţinerea instantanee de credite care ar putea fi rambursate într-o singură scadenţă, sau în rate lunare flexibile. Aceste credite sunt acordate de bănci tară completarea unor cereri de credite din partea clienţilor băncii, chiar dacă aceştia se

află în altă localitate. Urmărirea efectuării plăţilor este simplificată. În momentul efectuării achiziţiei se înmânează deţinătorului o chitanţă. Chitanţele originale de la comerciant sunt comparate cu extrasul de cont şi astfel se stabileşte suma datorată băncii. Pe scurt, deţinătorii de cărţi de plată sunt atraşi de uşurinţa utilizării credit-cardurilor. Se poate obţine credit imediat, sumele cheltuite se pot urmări cu uşurinţă la sfârşitul lunii şi astfel se poate verifica extrasul de cont trimis de bancă. Din punctul de vedere al comercianţilor, cărţile de plată prezintă mai multe avantaje, între care:

-vânzările se pot autoriza cu uşurinţă. Procedura a fost şi este relativ

simplă: dacă numărul de carte de plată nu apare pe „lista neagră" a comerciantului

şi valoarea tranzacţiei se încadrează sub limita de autorizare stabilită, atunci

tranzacţia deţinătorului de carte de plată este considerată validă, în cazul în care

valoarea tranzacţiei depăşeşte limita de autorizare, comerciantul ia legătura

telefonic cu centrul de autorizare al băncii pentru a valida tranzacţia. Prin această

procedură simplă comercianţii nu sunt expuşi riscului inexistenţei de fonduri sau al

invalidităţii cărţi de plată. Comerciantul nu mai trebuie să urmărească rău platnicii,

prin simpla prezentare a chitanţelor originale la bancă, banca plătindu-le sumele

cuvenite;

-creşte volumul vânzărilor comercianţilor. Băncile şi asociaţiile naţionale

emitente de cărţi de plată au cheltuit sume importante de bani pentru publicitate şi

direcţionarea posesorilor de cărţi de plată către punctele de vânzare ce afişau

autocolante cu însemnele băncii-marcă. Astfel, cu cât sunt emise mai multe cărţi de

plată, cu atât sunt frecventaţi mai mulţi comercianţi. Odată cu creşterea numărului

deţinătorilor de cărţi de plată, comercianţii au început să accepte mai multe mărci

de cărţi de plată, contribuind astfel la creşterea volumului vânzărilor. Comercianţii

agreează cărţile de plată şi pentru faptul că deţinătorii acestora fac achiziţii de

valori mult mai mari decât dacă le-ar face cu numerar;

Preview document

Cărți de plată - Pagina 1
Cărți de plată - Pagina 2
Cărți de plată - Pagina 3
Cărți de plată - Pagina 4
Cărți de plată - Pagina 5
Cărți de plată - Pagina 6
Cărți de plată - Pagina 7
Cărți de plată - Pagina 8
Cărți de plată - Pagina 9
Cărți de plată - Pagina 10
Cărți de plată - Pagina 11
Cărți de plată - Pagina 12
Cărți de plată - Pagina 13
Cărți de plată - Pagina 14
Cărți de plată - Pagina 15
Cărți de plată - Pagina 16
Cărți de plată - Pagina 17
Cărți de plată - Pagina 18
Cărți de plată - Pagina 19
Cărți de plată - Pagina 20
Cărți de plată - Pagina 21
Cărți de plată - Pagina 22
Cărți de plată - Pagina 23
Cărți de plată - Pagina 24
Cărți de plată - Pagina 25
Cărți de plată - Pagina 26
Cărți de plată - Pagina 27
Cărți de plată - Pagina 28
Cărți de plată - Pagina 29
Cărți de plată - Pagina 30
Cărți de plată - Pagina 31
Cărți de plată - Pagina 32
Cărți de plată - Pagina 33
Cărți de plată - Pagina 34
Cărți de plată - Pagina 35
Cărți de plată - Pagina 36
Cărți de plată - Pagina 37
Cărți de plată - Pagina 38
Cărți de plată - Pagina 39
Cărți de plată - Pagina 40
Cărți de plată - Pagina 41
Cărți de plată - Pagina 42
Cărți de plată - Pagina 43
Cărți de plată - Pagina 44
Cărți de plată - Pagina 45
Cărți de plată - Pagina 46
Cărți de plată - Pagina 47
Cărți de plată - Pagina 48
Cărți de plată - Pagina 49
Cărți de plată - Pagina 50
Cărți de plată - Pagina 51
Cărți de plată - Pagina 52
Cărți de plată - Pagina 53
Cărți de plată - Pagina 54
Cărți de plată - Pagina 55
Cărți de plată - Pagina 56
Cărți de plată - Pagina 57
Cărți de plată - Pagina 58
Cărți de plată - Pagina 59
Cărți de plată - Pagina 60

Conținut arhivă zip

  • Carti de plata.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza financiară a activității bancare

Cap.1 SISTEMUL BANCAR ROMANESC SI ROLUL BANCILOR COMERCIALE IN CADRUL ACESTUIA 1.1 EVOLUTIA SISTEMULUI BANCAR Structura sistemului bancar...

Cardul bancar - instrument necesar în lumea modernă

Capitolul 1 Scurt istoric privind sistemul bancar romanesc 1.1 Sistemul bancar românesc – dezvoltare sustenabilă, pregătit pentru continuarea...

E-Money și e-Banking

Introducere Serviciile bancare la distanţă (Remote Banking), realizate pe cale electronică (e-banking), au început să se dezvolte începând cu anul...

Proiecte Sapard Dezvoltate în România

1.SAPARD – prezentare generala, conditii de implemantare a programului Programul SAPARD (Special Accession Programme for Agriculture and Rural...

BCR practică

Mesajul Presedintelui Banca Comerciala Romana încheie anul 2003 cu rezultate financiare pozitive, care ne multumesc si care confirma strategia si...

Băncile comerciale - de depozit - și rolul lor în sistemul bancar

BANCILE COMERCIALE (DE DEPOZIT) SI ROLUL LOR ÎN SISTEMUL BANCAR Aparitia bancilor moderne este strâns legata de dezvoltarea comertului cu...

Proiect economie bancară

1.1. Prezentarea capitolului din acquis-ul comunitar care priveste activitatea financiar bancara: Pentru aderarea la Uniunea Economica si...

Grilă cu răspunsuri informatică de gestiune (baze) 2008-2009 aranjate alfabetic

Accesul la o locatie de memorie se realizeaza prin: a. unitatea aritmetico-logica; b. adresele de memorie; c. adresare de memorie; d. locatii de...

Te-ar putea interesa și

Instrumente de plată bancare - cardul

CAPITOLUL I CARDUL – INSTRUMENT DE PLATA FARA NUMERAR 1.1 Istoricul cardului În ultimul deceniu se afirma tot mai puternic în economiile de...

Practică bancară BCC

Cap 1. Scurt istoric al sistemului bancar din Romania Primele dovezi cu privire la o activitate bancara pe teritoriul Romaniei au fost descoperite...

Practică de specialitate - Banc Post

I. PREZENTAREA SOCIETATII BANCARE 1.1 PREZENTARE GENERALA Banc Post a fost înfiinţată la 1 iulie 1991, cu un capital social de 226 milioane lei,...

Instrumente și modalități de plată

1. DERULAREA PLATILOR PRIN INTERMEDIUL CARTILOR DE PLATA Incasarea notelor de plata prin casieria serviciului front-office se poate face utilizand...

Servicii Bancare

O privire de ansamblu asupra economiei mondiale a sfârsitului de secol permite evidentierea urmatoarelor tendinte: diversificarea si înnoirea...

Cărțile de plată - instituții emitente și acceptanțe - exemplul Banc Post

Introducere: cărţile de plată, emitenţi şi acceptanţi Atunci când este demarată o afacere cu carduri, în primii doi - trei ani este firesc să se...

Practică BancPost

CAP. I PREZENTAREA SOCIETĂŢII BANCARE Banc Post a fost înfiinţată la 1 iulie 1991, cu un capital social de 226 milioane lei, în urma reorganizării...

Modalități de plată la BRD-GSG

CAPITOLUL I. PREZENTARE GENERALĂ A BRD GSG Cadrul juridic de organizare şi funcţionare al BRD-GSG. Banca Română Pentru Dezvoltare SA face parte...

Ai nevoie de altceva?