Categoria Comparatiei in Demersul Didactic Scolar

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I. Categoria comparatiei
I.1. Conceptul de categorie gramaticala pag. 6
I.2. Parametrii categoriei gramaticale pag. 7
I.3. Conceptul de grad de comparatie pag. 8 
I.4. Structura gradelor de comparatie pag. 13
I.5. Gradele de comparatie ale adverbului pag. 18
I.6. Mijloacele expresive pentru redarea superlativului pag. 19
I.7. Adjective care nu au grade de comparatie pag. 20
Capitolul II. Categoria comparatiei in demersul didactic scolar
II.1. Predarea notiunilor gramaticale pag. 22
II.2. Metode si tehnici de predare a gradelor de comparatie in demersul 
didactic scolar pag. 31
II.3. Exercitii de predare a gradelor de comparatie in demersul didactic
scolar pag. 36
Anexe pag. 43
Concluzii pag. 64
Referinte bibliografice pag. 65


Extras din licenta Cum descarc?

Comparatia este sfirsitul fericirii si inceputul nemultumirii.
(Soren Kierkegaard)
Argument
Studiul ,,Categoria gramaticala in demersul didactic scolar" este actuala, deoarece e parte integranta a curricumului scolar disciplinar la Limba si literatura romana. Aceasta tema este importanta si necesita o documentare profunda, mai cu seama in demersul didactic scolar, cand elevii fac cunostinta cu notiunea gramaticala de comparatie, prin intermediul profesorului, care aduce in fata elevilor un continut accesibil pentru asimilare. Este important ca elevii sa insuseasca aceasta notiune si sa o aplice in mod constient in toate tipurile de comunicare.
Actualitatea temei. In prezent, cunoastem mai multi cercetatori care abordeaza aceasta tema, cu scopul de a deveni mai accesibila pentru cei implicati in procesul de predare/invatare, in demersul didactic scolar. In clasa a VI-a elevii fac cunostinta cu aceasta notiune gramaticala care trebuie sa fie insusita de catre ei, propunandu-li-se, in acest sens, diverse tehnici si modalitati care ar facilita insusirea respectivei unitati de invatare.
Teza de licenta va urmari explicarea urmatoarelor sarcini:
- vom defini conceptul de categorie gramaticala a gradelor de comparatie;
- vom analiza diverse interpretari teoretice cu referire la conceptul de categorie gramaticala;
- vom delimita structura gradelor de comparatie;
- vom identifica modul de intrebuintare a gradelor de comparatie;
- vom reitera metode si tehnici de predare a categoriei gramaticale;
- vom releva importanta categoriei comparatiei in demersul didactic scolar;
- vom determina rolul categoriei comparatiei in demersul didactic scolar.
Scopul tezei. Scopul prezentei cercetari este de a studia ,,Categoria comparatiei in demersul didactic scolar", dar si de a reitera interpretarile teoretice a notiunii de categorie gramaticala, care faciliteaza intelegerea procesului de studiere a categoriei gramaticale.
Obiective concrete: 
- definirea conceptului de categorie gramaticala a comparatiei;
- definirea conceptului de grad de comparatie;
- cercetarea legaturii dintre gradele de comparatie ale adjectivelor si ale adverbelor;
- relevarea importantei studierii acestei teme in demersul didactic scolar;
- delimitarea metodelor si tehnicilor de predare a comparatiei in demersul didactic scolar;
- stabilirea formelor de predare a categoriei gramaticale in demersul didactic scolar;
- prezentarea rolului categoriei gramaticale in demersul didactic scolar.
Noutatea stiintifica a tezei de licenta consta in cercetarea notiunii de categorie gramaticala, precum si in punctarea tehnicilor utilizate la predarea acestei notiuni gramaticale. 
Metode de cercetare. In cadrul cercetarii pe care ne-am propus-o am apelat frecvent la descriere, analiza si sinteza, incercand sa creionam avantajele predarii notiunilor gramaticale in demersul didactic scolar, avand la baza suporturi teoretice, dar si practice, din literatura de specialitate redactate de Alexandru Dirul, Ion Coteanu, Alexandru Graur, Mioara Avram, Dumitru Irimia etc., precum si curriculumurile la limba si literatura romana pentru gimnaziu si liceu.
- Studierea surselor stiintifico-metodice de baza si analiza lor;
- Observarea pedagogica;
- Studierea, analiza si generalizarea datelor.
Structura lucrarii. Prezenta cercetare este structurata in baza a doua compartimente. Primul capitol intitulat: Categoria comparatiei, care cuprinde urmatoarele subcapitole: Conceptul de categorie gramaticala, Parametrii categoriei gramaticale, Conceptul de grad de comparatie, Structura gradelor de comparatie, Gradele de comparati ale adverbului, Mijloacele expresive pentru redarea superlativului, Adjective care nu au grade de comparatie, avind drept obiectiv prezentarea teoretica a notiunii de categorie gramaticala. Al doilea compartiment propune un parcurs constituit din urmatoarele subcapitole: Predarea notiunilor gramaticale, Metode si tehnici de predare a gradelor de comparatie in demersul didactic scolar, Exercitii de predare a gradelor de comparatie.
Cuvinte-cheie: categorie gramaticala, categoria comparatiei, demers didactic scolar, tehnici de lucru, proiect didactic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Categoria Comparatiei in Demersul Didactic Scolar.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Alecsandri, Vasile, Insira-te, Margarite, Poezii, Chisinau, Editura LITERA, 1997.
Arnautu, Maria; Sandu, Elena, Limba romana, Teorie, dificultati, exercitii, teste grila, Subiecte pregatitoare pentru evaluare continua, testare si concursuri, Bucuresti, Editura ICAR, 2002.
Avram, Mioara, Gramatica pentru toti, Bucuresti, Editura Humanitas, 2001.
Axenti, Victor, LRC Morfologia, Cahul, Editura Turnul Vechi SRL, 2008.
Barbulescu, Violeta, Gramatica limbii romane, Sinteze de teorie si exercitii aplicative, Craiova Romania, Editura Terathopius, 2000.
Barbuta, Ion, Constantinovici, Elena, Gramatica practica a limbii romane, Chisinau, Editura Academiea de Stiinta a Moldovei Institutul de Lingvistica.
Barbuta, Ion, Constantinovici, Elena, Mic dictionar de termeni lingvistici, Chisinau, Editura Academia de Stiinti a Moldovei Institutul de Filologie.
Barbuta, Ion, Semnificatie lexicala-semnificatie gramaticala: posibilitati de combinare si de restrictii, Chisinau, 1998.
Bejan, Dumitru, Gramatica limbii romane, Compendiu, Cluj, 1995.
Capsa, Gheorghe, Limba romana, Cartea examenului de capacitate, Vol. I, Editura Polirom, 1998.
Craciun, Corneliu, Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si liceu, Editia a III-a, Editura EMIA-DEVA, 2009.
Coteanu, Ion, Gramatica de baza a limbii romane, Bucuresti, Editura Garamonda,1989.
Coteanu, Ion, Stilistica functionala a limbii romane, stil, stilistica, limbaj, Bucuresti, Editura Academiea Republicii Socialiste Romane, 1973.
Curriculum national pentru invatamintul gimnazial, la limba si literatura romana (clasele V- IX), Chisinau, 2010.
Dirul, Alexandru, 2002
Dirul, Alexandru, 2005
Garne, Robert, Conditiile invatarii, Bucuresti, Editura: DIDACTICA si PEDAGOGICA, 1975.
Grama-Tomita, State, Angela, Livia, Manual de limba si literatura romana pentru clasa a VI-a, Chisinau, Editura Cartier, 2008.
Goia, Vistian, Dragotoiu, Ion, Metodica predarii limbii si literaturii romane, Bucuresti, Editura: DIDACTICA SI PEDAGOGICA, R.A., 1995.
Goia, Vistian, Didactica limbii si literaturii romane pentru gimnaziu si liceu, Cluj-Napoca, Editura DACIA, 2002.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!