Cateringul pentru turism

Licență
10/10 (2 voturi)
Ă
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 125 în total
Cuvinte : 34681
Mărime: 4.36MB (arhivat)
Puncte necesare: 14
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ioana Mihalascu

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 DEFINIREA CATERINGULUI - ISTORIC
  2. 1.1. Ce este cateringul ?
  3. 1.2. Cum a apărut cateringul ?
  4. 1.3. Tipuri de catering
  5. 1.4. Cateringul în România
  6. 1.5. Sisteme de producţie în catering
  7. 1.6. Sistemul clasic
  8. 1.7. Sisteme derivate
  9. 1.8. Sisteme de servire în catering
  10. 1.9. Autoservirea în alimentaţia publică
  11. 1.10. Serviciu de servire rapidă (fast-food)
  12. 1.11. Serviciu de servire la domiciliu (catering)
  13. 1.12. Sistemul de servire prin intermediul automatelor
  14. CAPITOLUL 2 LEGISLAŢIA ÎN DOMENIUL CATERINGULUI
  15. 2.1. Legislaţia comunităţii Europene privind sistemul HACCP
  16. 2.2. Legislaţia din România privind sistemul HACCP
  17. 2.3. Acte normative cu referire la activitatea de catering
  18. 2.4. Asigurarea securităţii alimentare pentru unităţile tip catering.
  19. CAPITOLUL 3 Fonduri Europene pentru dezvoltarea cateringului
  20. 3.1. Factori de influienţă în dezvoltarea cateringului
  21. 3.1.1 Impactul serviciilor de catering asupra stilului de viaţă în societatea modernă
  22. 3.2. Fonduri Europene pentru activitatea de catering. Achiziţionarea de echipamente şi tehnologii.
  23. 3.3. Programul Operaţional Regional 2007-2013
  24. 3.4. Ajutorul de minimis pentru microintreprinderi
  25. CAPITOLUL 4 MONOGRAFIA FIRMELOR DE CATERING DIN PUNCT DE VEDERE CONTABIL
  26. 4.1. Înfiinţarea unei firme de catering
  27. 4.2. Bucătăria profesională, investiţie primordială
  28. 4.3. Monografie contabilă pentru baruri, restaurant, firme de catering
  29. 4.4. Particularităţi privind organizarea contabilităţii la o firmă de catering -Studiu de caz restaurant,, DIANA,,
  30. 4.5. Facturare de catering
  31. CAPITOLUL 5 FACTORII CARE DETERMINĂ ABORDAREA SERVICIILOR DE CATERING
  32. 5.1. Caracteristicile serviciilor de catering
  33. 5.2. Factorii care determină opţiunea clientului
  34. 5.3. Tendinţe moderne în serviciile de catering
  35. 5.4. Marketing în serviciile de catering
  36. 5.5. Moment de referinţă pentru activitatea de catering
  37. Cateringul se dublează de sărbători.
  38. Concluzii
  39. Bibliografie

Extras din licență

Procurarea adăpostului mâncării şi băuturii pentru călători a fost trăsătura societăţilor civilizate cel puţin din timpul vechilor greci şi romani.

Această trăsătură caracterizează istoria cateringului din Bretania (Marea Britanie) până în zilele noastre pentru a scoate în evidenţă natura afacerilor de catering şi unele dintre principiile care sunt caracteristice tuturor operaţiunilor de catering.În evul mediu pelerinii stăteau în mănăstiri sau în case private. Casele private au devenit hanuri ofereau de obicei o masă simplă. Această masă era servită într-o sală care era folosită mai

târziu ca dormitor.Tavernele în această perioadă reprezentau un loc de întâlnire pentru comunitatea locală

oferind mâncare, băuturăşi distracţii. În secolele XVI - XIX facilităţile oferite de hanurile comerciale mari s-au dezvoltat ca urmare a îmbogăţirii clientelei lor, îmbogăţire adusă de revoluţia industrială. În secolul al XVII-lea au apărut cafeaua şi ciocolata în Europa. Acestea au fost servite în cafenele şi cofetării care au devenit locuri de întâlnire pentru artişti, poeţi şi avocaţi. Aceste locuri erau foarte exclusive, ducând la instituţia britanică exclusivă (numai pentru membri), clubul Odată cu apariţia autostrăzilor, secolul XIX, cererea pentru cazare departe de casă duce la dezvoltarea marilor hoteluri şi restaurante de pe autostrăzi. La sfârşitul secolului XIX, cluburile,

marile hoteluri şi câteva restaurante independente ofereau facilităţi privind cina. Acestea erau de

înaltă clasă, sofisticate, scumpe, devenind foarte populare. Această extindere a obişnuinţei de a

ieşi pentru a mânca a fost o dezvoltare foarte importantă pentru industria catering. Escoffier care şi-a câştigat reputaţia de bucătar de primă clasă în Franţa a fost responsabil de introducerea unui mod el care are încă influenţă asupra bucătăriilor 100 de ani mai târziu.

În această perioadă s-au dezvoltat restaurante mai puţin scumpe pentru oamenii care nu-şi

puteau permite să frecventeze restaurantele mai selecte. Aceasta a condus la crearea cafenelelor

şi ceainăriilor şi eventual a restaurantelor comerciale mai ieftine şi mai puţin exclusive. Primul şi al doilea război mondial au dus la creşterea numărului cantinelor industriale. De-a lungul celui de al doilea război mondial hrănirea comunală a ajuns la o scară foarte largă aşa încât folosinţa maximă putea fi formată din hrana limitată disponibilă. Hotelurile şi pensiunile au fost rechiziţionate pentru trupe şi pentru diferitele departamente guvernamentale, industria suferind o regresare temporară. Perioada interbelică a suferit o creştere importantă a turismului în ţară şi peste hotare.

Introducerea zilelor de sfârşit de săptămână plătite a crescut şi mai mult nevoia de cazare departe

de casa. Aceasta a atras o mare parte a populaţie i introducând „package holidays”. În 1935 în

Fleet Street a fost deschis ă prima lăptărie „Milk Hars”. Până la sfârşitul celui de-al doilea război mondial au avut loc multe modificări în dezvoltarea industriei cum ar fi cateringul pentru un număr mare de persone ( „mass catering” ) fast food şi alte operaţiuni.În condiţiile economiei de piaţă, consumatorul devine axul central al tuturor activităţilor economice ce converg spre satisfacerea cât mai deplină a dorinţelor acestuia, de această satisfacere depinzând însăşi eficienţa activităţii economice realizate. Alimentaţia omului, influenţa acesteia asupra stării de sănătate a individului, multiplele riscuri pe care le incumbă factorii tehnologicişi de mediu constituie preocupări actuale ale tuturor domeniilor de activitate destinate să satisfacă cerinţele majore ale consumatorilor potenţiali. Activitatea de alimentaţie, realizată ca activitate de sine-stătătoare sau coroborată cu serviciul turistic, are multiple implicaţii sociale şi răspunderi privind satisfacerea nevoii de hrană, corelarea satisfacţiei subiective cu necesarul fiziologic de substanţe nutritive şi mai ales asigurarea inocuităţii tuturor produselor comercializate, indiferent că sunt produse proprii sau preluate de la alte persoane. Activitatea de alimentaţie, implicit cea legată de serviciul turistic, prezintă un caracter deosebit de complex prin specificul ei, prin multitudinea factorilor tehnologici care influenţează oferta de produse şi, totodată, prin diversitatea cererii exprimate. Având în vedere însă şi rolul educativ al acestui sector economic, care poate influenţa şi orienta însuşi modul de viaţă al individului, la nivelul actual de dezvoltare al stiinţei şi tehnologiei, economistul din acest sector trebuie să dispună de cunoştiinţe care să-i permită desfăşurarea unei activităţi pe baze ştiinţifice, atât din punct de vedere al corelaţiei între necesarul de substanţe nutritive şi aportul acestora, cât mai ales pentru prevenirea riscurilor de îmbolnăvire, oferind produse sănătoase, corect prelucrate. Tehnologia culinară modernă, cu toate exigenţele ei, nu se mai poate sprijini numai pe intuiţia, talentul sau îndemânarea lucrărilor din activitatea productivă a acestui sector, producându-se mutaţii rapide în procesul de prelucrare, în sortimentul produselor centralizate, în cererea de consum, intensificându-se interdependenţele cu alte sectoare de activitate. Oferta de produse alimentare trebuie să corespundă noilor exigenţe, specifice omului modern, tentat tot mai mult de procurarea hranei gata preparate (convenience foods). Nevoia de hrană trebuie satisfăcută la un nivel superior prin acoperirea necesarului fiziologic cu alimente variate, gustoase, salubre, în condiţiile economisirii fondului de timp afectat pregătirii zilnice, diminuării efortului fizic solicitat de această activitate şi totodată prin costuri mai reduse.

Bibliografie

1. Banu, C. s.a (1992, 1993) Progrese tehnice, tehnologice si stiintifice in industria alimentara

2. Costin, G.M. ( 2001) Alimente functionale. Ed.Academica

3. Diaconescu, I ( 1998 ) Merceologia alimentara, Ed.Eficient

4. Florea, C (1998) Indrumator pentru unitatile de alimentatie publica

5. Ivanov, C ( 1978 ) Bucatariile mari, Ed. Tehnica

6. Mincu, I ( 1989 ) Orientari actuale in nutritive

7. Niculescu, I ( 1989) Estetica produselor alimentare. Ed.Ceres

8. Parjol, G ( 1995 ) Tehnologia culinara. Ed.Didactica

9. Stanciu, I ( 1995) Managementul total al calitatii

10. Stavrositu, S. ( 1988 ) Semipreparate in bucataria moderna

11. http://www.scribd.com/doc/50551542/Industria-Cateringului

12. http://www.scribd.com/doc/57140498/11/Particularitatile-cateringului-comercial

13. http://www.referat.ro/licenta/Catering_pentru_turism_58725.html

14. http://www.scribd.com/doc/50710585/1/

Conținut arhivă zip

  • Cateringul pentru turism.doc

Alții au mai descărcat și

Organizarea evenimentelor în cadrul Hotelului West Plaza

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales să abordez această temă pentru a redactarea lucrarea de disertație a fost din dorința de a atrage atenția...

Baza tehnico materială a Hotelului Astoria

Introducere Ospitalitatea este extrem de importantă atât pentru client cât şi pentru întreprinzător. Fiecare client se aşteaptă şi merită să...

Managementul Operațiunilor în Cadrul Hotelului Crowne Plaza București

INTRODUCERE Industria hotelieră este o componentă a industriei turismului, fiind o activitate economică din sfera serviciilor şi ca orice domeniu...

Instalații în alimentație publică

CAPITOLUL I Introducere Activitatea de alimentaţie publică se încadrează în sfera serviciilor comerciale prestate populaţiei şi constă în...

Cultura gastronomică în turism

Introducere În lucrarea următoare va fi dezvăluită tema „Activitatea de deservire a clienţilor în unităţile de alimentaţie publică" ce cuprinde...

Organizarea și amenajarea unei unități de alimentație

ARGUMENT La baza acestei lucrari sta descoperirea vocatiei pentru meseria aleasa si practicata timp de doi ani, in care activitatea prestata mi-a...

Promovarea și organizarea producției culinare

ARGUMENT “A manca cu placere este un semn de sanatate A manca de placere este o greseala” În funcţie de aşezarea geografică, de condiţiile de...

Tehnica servirii preparatelor din legume

CAPITOLUL 1.1 CONCEPŢII ŞI DEFINIŢII FOLOSITE RESTAURAŢIE Activitatea restaurantelor şi a unitåţilor similare, o constituie întreaga producţie...

Te-ar putea interesa și

Organizarea evenimentelor în cadrul Hotelului West Plaza

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales să abordez această temă pentru a redactarea lucrarea de disertație a fost din dorința de a atrage atenția...

Managementul Calității la Agenția Apsarom SRL

INTRODUCERE Rolul turismului în economia naţională a diverselor ţări este deosebit de important, datorită complexităţii acestui fenomen, a...

Industria ospitalității în România

Introducere Serviciile de cazare şi alimentaţie au un rol distinct, esenţial şi primordial în ansamblul prestaţiei turistice, fiind prin natura şi...

Rolul Industriei Alimentației Publice în Turism

Întroducere Industria alimentară publica, privită în componenţa unui complex economico-social rămîne să-şi păstreze rolul şi importanţa economică...

Organizarea și Funcționarea Unităților de Alimentație Publică

I. Memoriu justificativ Prin alimentaţie publică se înţelege activitatea economică care se ocupă cu producerea unei game variate de preparate...

Dimensiunea unităților de catering la nivel național și european

1.1. ISTORIE ŞI DEZVOLTARE Procurarea adăpostului mâncării şi băuturii pentru călători a fost trăsătura societăţilor civilizate cel puţin din...

Servicii de Alimentație

CAPITOLUL I Operaţiuni specifice restaurantelor Conţinutul si importanţa serviciilor turistice de alimentaţie publica. Alimentaţia publică,...

Băile Felix

I. Baile Felix - Informatii generale Daca in latina “Felix” inseamna fericit, atunci cu siguranta in romana Baile Felix reprezinta paradisul...

Ai nevoie de altceva?