Catolicismul Contemporan
- Nota 8
- 63 pagini
- Religie
Indrumator: Pr.prof.univ.dr., Vasile MUNTEAN
Cuprins licenta Cum descarc?
Introducere 4 CAPITOLUL I ANTENCEDENTE ISTORICE: CONCILIUL I VATICAN 6 1.1. Prozelitismul catolic: uniatia 6 1.2. Protestantii si Patriarhiile apostolice rasaritene 14 CAPITOLUL II CONCILIUL II VATICAN 19 2.1. Generalitati 19 2.2. Semnificatia Conciliului II Vatican in gandirea Papii Ioan XXIII 26 2.3. Lucrarile primei sesiuni a Conciliului II de la Vatican 29 2.4. Lucrarile celei de-a doua sesiuni a Conciliului 31 2.5. Lucrarile celei de-a treia sesiuni a Conciliului 36 2.6. Lucrarile celei de-a patra sesiune a Conciliului 39 CAPITOLUL III EVOLUTIA ROMANO-CATOLICA PANA ASTAZI (STUDIU DE CAZ) 42 3.1. Refacerea Unitatii Crestine 42 3.2. Privire asupra Bisericilor Orientale 53 3.3. Biserici si comunitati bisericesti despartite de scaunul apostolic in occident 56 Concluzii 61 Bibliografie 63
Extras din licenta Cum descarc?
Introducere Tema proiectului o reprezinta "Catolicismul Contemporan". Am ales aceasta tema pentru realizarea proiectului din mai multe motive, unul dintre ele fiind interesul personal in ceea ce priveste catolicismul, in mod deosebit contemporanitatea acestuia. Datorita conostintelor insusite in anii de studiu, sunt indreptatit sa elaborez acest studiu, din punct de vedere teoretic si aplicativ. Lucrarea este structurata in trei capitole care evidentiaza, in parte, evolutia catolicismului contemporan. Capitolul I, intitulat Antecedente Istorice: Conciliul I Vatican, evidentiaza Prozelitismul catolic, uniatii, tot in acest capitol sunt prezentati Protestantii si Patriarhiile apostolice rasaritene. Conciliul II Vatican, reprezinta capitolul II al lucrarii de fata, prezentand semnificatiile celui de al II-lea Conciliu de la Vatican. Studiul de caz este reprezentat de Evolutia Romano-Catolica pana astazi, care prezinta refacerea unitatii crestine, privirea asupra Bisericilor Orientale si comunitatile bisericesti despartite de scaunul apotolic in occident. In finalul lucrarii sunt prezentate concluziile aferente celor descrise mai sus. Engleza The project theme is "Contemporary Catholicism". I chose this theme for the project for several reasons, one being the personal interest regarding Catholicism, especially its contemporanity. Because the knows learned in years of study, are entitled to elaborate this study, the theoretical and practical. The paper is structured in three chapters that highlight, in part, the evolution of contemporary Catholicism. First chapter called historical antecedents: the Vatican, Catholic proselytism highlights, Uniatism, in this chapter are presented Protestants and Eastern Apostolic Patriarchates. Second Vatican Council, is Chapter II of the paper presenting the meaning of the Second Vatican Council. The case study is the evolution of Roman Catholic to this day, showing restoration of Christian unity, eyes on the Eastern Churches and ecclesial communities separated by apotolic seat in the West. The end of the paper are related to the above conclusions. CAPITOLUL I ANTENCEDENTE ISTORICE CONCILIUL I VATICAN Ofensiva romano-catolica. Contacte ortodoxe cu protestantii (si anglicanii). Cultura - cultul ortodox. Spiritualitatea si arta bisericeasca 1.1. Prozelitismul catolic: uniatia Pierderea unui numar semnificativ de membri datorita cu!rentelor protestante, papalitatea s-a straduit sa o compenseze prin atragerea in ,,staulul Romei" a credinciosilor altor confesiuni: ortodocsi si eterodocsi. In acest scop s-a folosit, prin misionarii sau propagandistii ei de orice mijloc ce ar fi putui inlesni castigarea unui numar cai mai mare de credinciosi pe seama Romei: misionarism direct. invatamant, diplomatie ,,bizantina", coruptie. Pregatire psihologica a viitorilor uniti cu Roma a savarsit-o, intre alti, chiar un grec trecut la catolicism pe nume Leo Allatios, cu De Ecclesiae occidentalis atque orienialis perpetua consensione (Despre armonia necurmata - sic - dintre Biserica apuseana si cea rasariteana, Koln. 1648). Inca din 1515 monotelitii maroniti din Liban (dupa primul pas unionist din sec. XII) au intrat solemn in cadrele Bisericii romano-catolice care. in anul 1584. va intemeia acel ,,Collegiuiri manoriticum ". Pe urma, arhiepiscopul nestorian Iosif de Amida (Darbekr). 1672. s-a unit si el cu Roma; la fel si patriarhul siroiacobit XIII (1662-1700) a fost castigat pentru uniatism. S-a unit si uzurpatorul scaunului patriarhal melkit al Antiohiei.Chiril VI (1724-1759), pe care un sinod de la Constantinopol din 1728 il anatematizeaza. ,,Unitii" cu Roma vor avea curand un patriarh, care va avea resedinta cand in Liban (la Sidon). Cand la Damasc. Propaganda catolica ii atrage. in 1599 si in sec. XVI. si pe uni tomiti din Malabar, care vor avea in frunte un vicar apostolic in persoana Iui Mar Alexandru Parampil (1663-1694). In ,,continentul negru". in Egipt, patriarhul copt Gavriil VIII se uneste, de asemenea, cu Roma papala in anul 1597. Mai tar!ziu, in 1761, arhiepiscopul, tot copt Antonie Fulaifil devine pri!mul vicar apostolic cu resedinta la Cairo.
Fisiere in arhiva (1):
- Catolicismul Contemporan.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.