INTRODUCERE 5 CAPITOLUL I ELEMENTE DEFINITORII ALE CERCETĂRILOR DE MARKETING 6 1.1. Definiţii ale cercetărilor de marketing 6 1.2. Domeniile de aplicare ale cercetărilor de marketing 7 1.3. Funcţiile cercetării de marketing 9 1.4. Tipologia cercetărilor de marketing 10 CAPITOLUL II HOTEL KLEYN – PREZENTARE GENERALĂ 14 2.1. Statutul societăţii 14 2.2. Localizarea hotelului 14 2.3. Organizarea activităţii hotelului 15 2.3.1. Structura managerială a hotelului Kleyn 15 2.3.2. Departamentul cazare din cadrul hotelului Kleyn 16 2.3.2.1. Departamentul de front- office 16 2.3.2.2. Departamentul de housekeeping 17 2.3.3. Restaurantul hotelului 18 2.3.4. Departamentul contabilitate 19 2.3.5. Produsele şi serviciile comercializate de către hotelul Kleyn 19 2.3.6. Preţurile practicate în cadrul hotelului Kleyn 22 2.4. Indicatori de eficienţă economică 23 2.5. Analiza circulaţiei turistice manifestate la nivelul hotelului Kleyn în perioada 2009 – 2012 26 2.7. Previziunea evoluţiei numărului de turişti la Hotelul Kleyn în perioada 2013 – 2017 31 CAPITOLUL III APLICAREA DISCUŢIEI FOCALIZATE DE GRUP – CA METODĂ DE CERCETARE CALITATIVĂ ÎN VEDEREA ANALIZĂRII IMAGINII HOTELULUI KLEYN ÎN RÂNDUL TURIŞTILOR 36 3.1. Organizarea discuţiei focalizate de grup 36 3.1.1. Definirea scopului şi a obiectivelor studiului 36 3.1.2 Definirea eşantionului 36 3.1.3. Recrutarea participanţilor 37 3.1.4. Pregătirea condiţiilor de desfăşurare a discuţiei focalizate de grup 39 3.1.5. Desfăşurarea discuţiei de grup 40 3.2. Analiza informaţiilor 44 66 CONCLUZII 68
INTRODUCERE În lucrarea de faţă am abordat o cercetare de marketing privind notorietatea hotelului Kleyn în rândul turiştilor. Lucrarea este structurată pe trei capitole. In primul capitol am prezentat câteva elemente definitorii ale cercetărilor de marketing, în capitolul al doilea am prezentat hotelul Kleyn din Constanţa şi în capitolul al treilea am realizat un studiu de caz în care am prezentat o cercetare calitativă de marketing desfăşurata la nivelul acestui hotel. Hotelul Kleyn din Constanţa este un hotel mic care dispune de o notorietate în rândul oamenilor de afaceri care ajung în acest oraş. Deşi este un hotel destul de nou, s-a impus în faţa concurenţilor prin calitatea serviciilor turistice pe care le comercializează. Spaţiile de cazare sunt generoase iar preparatele culinare servite în cadrul restaurantului sunt diversificate şi de foarte bună calitate. Managerul hotelului este preocupat în permanenţă de satisfacerea deplină a cerinţelor clienţilor, urmărind periodic gradul de satisfacţie al acestora. De asemenea, acordă o atenţie deosebită angajaţilor, adoptând mereu noi strategii de motivare a acestora. Acest fapt determină o creştere a calităţii prestaţiilor angajaţilor din hotelul Kleyn. În urma unei analize comparative realizate între tarifele practicate de către alte hoteluri concurente din oraş şi hotelul Kleyn a rezultat faptul că societatea Kleyn Turism SRL practică preţuri medii pe piaţa turistică constănţeană care, în sezonul estival înregistrează creşteri semnificative ale tarifelor practicate pentru serviciile de cazare. Fidelizarea clienţilor şi atragerea unor segmente noi de turişti se poate realiza numai prin elaborarea şi aplicarea unor programe de marketing privind promovarea hotelului Kleyn pe piaţa internă si internaţională. În privinţa personalului angajat în acest hotel ar trebui să se aibe în vedere o încercare de fidelizare a acestuia prin motivare salarială şi printr-o calificare corespunzătoare. În acest sens se impune stabilirea unor criterii de recrutare, selecţionare şi perfecţionare a lucrătorilor din acest hotel concomitent cu asigurarea unor condiţii optime de muncă pentru personalul angajat. Astfel se va putea înlătura rigiditatea angajaţilor şi neadaptabilitatea acestora la comportamentul diferiţilor turişti. Comportamentul personalului angajat în cadrul hotelului Kleyn depinde şi de gradul de satisfacere al nevoilor personale, grad oferit de angajator prin remuneraţie satisfăcătoare, siguranţa locului de muncă, prime etc. În vederea creşterii numărului de turişti care vor accesa acest hotel, atât în sezonul estival, cât şi în extrasezon, se impune adoptarea unei politici promoţionale „agresive” în vederea promovării hotelului Kleyn pe piaţa internă şi internaţională. CAPITOLUL I ELEMENTE DEFINITORII ALE CERCETĂRILOR DE MARKETING 1.1. Definiţii ale cercetărilor de marketing Cercetarea de marketing, se definește ca ansamblul mijloacelor care permit colectarea, analiza, prezentarea și cuantificarea tuturor informațiilor utile demersului de marketing. Specialistul de marketing nu se află în permanență în contact cu consumatorul sau distribuitorul, însă acțiunea sa necesită o cunoaștere perfectă a agenților care își desfășoară activitatea pe piață; informația îi permite acestuia să acționeze, de calitatea și de modul de utilizare al acesteia depinde calitatea actului de marketing.
BIBLIOGRAFIE: Balaure, V., Cătoiu, I.,Vegheş C., Marketing turistic, Editura Uranus, Bucureşti, 2005. Bran F., Manole, V., Specificul marketingului turistic, Tribuna Economică, nr.22/1997. Bucur - Sabo, M., Marketing turistic, Editura Irecson, Bucureşti, 2006. Cătoiu, I. (coord.), Cercetări de marketing, Ed. Uranus, Bucureşti, 2002. Ciobanu, I., Ciuliu, R., Strategiile competitive ale firmei, Editura Polirom, Bucureşti, 2005. Cristureanu C. , Strategii şi tranzactii în turismul internaţional, C.H.Beck, Bucureşti, 2006. Cruceru, A.F., Strategiile competitive – un mod de abordare a pieţei europene, Revista Română de Marketing, nr.1/2007. Dumitru I., Marketing strategic, Editura Uranus, Bucureşti, 2004. Ionaşcu V., Pavel C., Economia serviciilor, Ediţia a II-a, Ed. PRO Universitaria, Bucureşti, 2009. Ioncică, M., Strategii de dezvoltare a sectorului terţiar, Ed. Uranus, Bucureşti, 2004. Kotler, Ph., Marketing de la A la Z. 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager (traducere), Editura CODECS, Bucureşti, 2004. Lupu, N., Hotelul. Economie şi management, Editura All, Bucureşti, 1999. Neacşu, N., Băltăreţu A., Neacşu M., Economia turismului - studii de caz - statstici - legislaţie, Editura Uranus, Bucureşti, 2008. Nedelea, A. , Politici de marketing în turism, Editura Economică, Bucureşti, 2003. Nenciu, D.S., Strategii de marketing pentru dezvoltarea turismului românesc, Ed. EX PONTO, Constanţa, 2009. Nenciu, D.S., Tehnici promoţionale, Ed. Europolis, Constanţa, 2010. Nenciu, D.S., Marketing – Manual de studiu individual, Ed. Pro Universitaria, Bucureşti, 2012. Nenciu, D.S., Cercetări de marketing – Manual de studiu individual, Ed. Pro Universitaria, Bucureşti, 2012. Stăncioiu, A.F., Strategii de marketing în turism, Editura Economică, Bucureşti, 2000.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.