Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 78 în total
Cuvinte : 13129
Mărime: 1.10MB (arhivat)
Publicat de: Costin C.
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Cap. I. Coordonatele cercetării de marketing în firmele de servicii 4
  3. 1.1 Rolul cercetării de marketing în activitatea firmelor contemporane 4
  4. 1.2. Metodologia cercetării de marketing 10
  5. 1.3 Beneficii şi limite în realizarea de cercetări de marketing în contextul pieţei româneşti 16
  6. Cap. II Prezentarea generală a S.C. Confiden Travel S.R.L 20
  7. 2.1 Scurt istoric şi obiect de activitate al S.C. Confiden Travel S.R.L 20
  8. 2.2. Organizarea activităţii de marketing în cadrul S.C. Confiden Travel S.R.L. 23
  9. 2.3. Gama de servicii prestate de S.C. Confiden Travel S.R.L. 32
  10. 2.4. Evoluţia principalilor indicatori economico-financiari la S.C. Confiden Travel S.R.L. 35
  11. Cap. III Perfecţionarea serviciilor prestate de S.C. Confiden Travel S.R.L 40
  12. 3.1 Stabilirea scopului cercetării. Obiective şi ipoteze 40
  13. 3.2 Stabilirea surselor de informaţii şi fixarea variabilelor cercetării 43
  14. 3.3 Stabilirea eşantionului şi culegerea datelor 47
  15. 3.4 Preluarea, analiza şi interpretarea rezultatelor cercetării 50
  16. Concluzii și propuneri de îmbunătățire 59
  17. Bibliografie 63
  18. Anexe

Extras din licență

Introducere

Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel Ramada Piteşti. Această lucrare are la bază cercetarea de marketing privind calitatea serviciilor prestate în cadrul hotelului Ramada Piteşti, astfel, în capitolul I, am evidenţiat importanţa cercetărilor de marketing pentru activitatea firmelor contemporane. Cercetările de marketing sunt activităţi complexe, ce funcţionează după mecanisme complexe şi care folosesc metode şi instrumente specifice. Cercetările de marketing trebuie să fie obiective, imparţiale, fara distorsiuni,chiar dacă mediul cunoaşte o permanent schimbare, acestea reprezintă mijlocul de realizare a funcţiilor marketingului. Prin cercetarea de marketing, pornind de la rădăcina problemei, o firmă poate evita anumite probleme referitoare la performanțele slabe ale produselor pe piață, scăderea vânzărilor, crize de imagine greu de manageriat, sau investiții nerentabile, cercetarea oferind informații despre consumatori, opiniile lor, comportamentul lor și atitudinile lor. Studierea unei firme de turism se deosebeşte esenţial de cea a unei firme de comerţ, tocmai prin faptul că produsele acesteia sunt de fapt servicii şi pentru care prima impresie, dată de ambianţă, comportamentul personalului este foarte importantă. Acestea reprezintă elemente de materializare a serviciului, mod de punere în practică şi realizarea prestaţiilor. Lucrarea de faţă îşi propune să abordeze aspecte referitoare la calitatea serviciilor şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate în cadrul hotelului Ramada Piteşti, această alegere fiind motivată de evoluţia favorabilă a acestui hotel, care a reuşit să-şi câştige în câţiva ani de activitate o reputaţie remarcabilă în domeniul serviciilor. Această evoluţie se datorează în cea mai mare parte introducerii şi aplicării de către departamentul de resurse umane a unei politici de personal eficiente, moderne, unde omul este în centrul atenţiei. Pentru aceasta, s-a pus accentul pe stimularea competenţei profesionale, prin provocări intelectuale permanente, prin preocuparea departamentului de resurse umane de dezvoltare a carierelor, ceea ce constituie o motivaţie puternică a angajaţilor. Schimbările economice induc modificări pe piaţa muncii şi în structura forţei de muncă, acesta este şi motivul pentru care a avut loc o amplificare a rolului deţinut de personalul unei firme. Calitatea serviciilor prestate şi satisfacţia clienţilor sunt elementele cheie care duc la performanţe financiare şi profitabilitate. De aceea este foarte important ca organizaţiile din sfera serviciilor, aşa cum este şi industria hotelieră, să identifice care sunt dimensiunile ofertei care generează satisfacţie, precum şi pe cele ale căror performanţă trebuie îmbunătăţită, adică acele dimensiuni cărora consumatorii le acorda o importanţă semnificativă, dar generează niveluri reduse de satisfacţie.

Cap. I. Coordonatele cercetării de marketing în firmele de servicii

1.1 Rolul cercetării de marketing în activitatea firmelor contemporane

Conţinutul conceptului de marketing, funcţiile şi trăsăturile lui sunt diferit prezentate în literatura de specialitate. Toate teoriile acceptă, însă, caracterizarea scopului urmărit de marketing, mijloacele de investigare şi tehnicile folosite. Termenul semnifică: organizarea procesului de concepţie a produselor, producţia, desfacerea şi activitatea de comunicare, pornind de la idea de cunoaştere a cerinţelor consumatorilor sau utilizatorilor, în scopul satisfacerii celor mai exigente cerinţe ale acestora.

Marketingul este deci un concept organizaţional, o organizare de metode, de procedee, de tehnici de cercetare, de calcul şi analiză, de previziune şi control,

dar şi de organizare şi promovare în întreprindere a unui spirit de cunoaştere şi anticipare a conduitei, comportamentului de cumpărare şi de consum a cumpărătorilor, a preferinţelor, dorinţelor şi aspiraţiilor lor.

Confruntată cu un mediu în continuă schimbare, organizaţia încearcă să atenueze efectele adverse şi să beneficieze de oportunităţi.

Pentru a nu-şi irosi resursele şi pentru a atinge obiectivele, recurge la planificarea strategică. Fundamental oricărei strategii îl constituie studierea tuturor fenomenelor mediului, a pieţelor în special, deci, cum spunea Philip Kotler, demersul “din exterior spre interior”.

Până nu demult, firmele au acordat o maximă atenţie gestionării a patru mari factori: gestionarea banilor, a materialelor, a utilajelor şi forţei de muncă.

Bibliografie

1. Asandei Mihaela, Enache Elena, Ciochină Iuliana, Gangone Andreea, Manole S. - Cercetări şi modelări de marketing, Editura Independenţa Economică, Piteşti, 2010

2. Cătoiu Iacob - Cercetări de marketing, Editura Uranus, Bucureşti, 2009

3. Datculescu P. - Cercetare de marketing, Editura Brandbuilders Grup, Bucureşti, 2006

4. Donald R. Lehman, Sunhil K Gupta, Joel H. Steckel -Cercetări de marketing, Editura CH Beck, Bucureşti, 2008

5. Florescu C. - Marketing, Editura Independenţa Economică, Brăila, 1997

6. Florescu C. - Marketing, Editura Independenţa Economică, Bucureşti, 2000

7.Funaru Mihaela - Bazele marketingului, Editura CH Beck, Bucureşti,2013

8. Gherasim T. - Elemente de marketing, Editura Moldoviţa, Iaşi, 2000

9.Gherasim T., Gherasim A. - Cercetări de marketing, Editura, Economică, Bucureşti

10.Gheorghe M., Tudor N. - Bazele marketingului, Ediţia a III-a, Editura Teora, Bucureşti, 2008

11.Mocanu Mihaela - Contractul de franciză, Editura CH Beck, Bucureşti, 2008

12.Pistol M. Gh. - Marketing, Editura Independenţa Economică, Piteşti,2001

13.Philip Kotler - Principiile marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 2008

14.Philip Kotler, Garry - Principiile marketingului, ediţia a III-a, Editura Teora, Bucureşti, 2010

15.Ristea Ana-Lucia, Ioan Fr.V. - Marketing- concepte, instrumente, acţiuni, Editura Expert, Bucureşti, 2010

16.Stefănescu Paul - Bazele marketingului, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1994

17. www.marketingpower.com

18. www.wyndhamworldwide.com

19. www.ramada.com

20. www.ramadapiteşti.ro

21. www.doingbusiness.ro

22. Evidenţe primare Hotel Ramada Piteşti

Preview document

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 1
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 2
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 3
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 4
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 5
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 6
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 7
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 8
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 9
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 10
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 11
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 12
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 13
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 14
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 15
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 16
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 17
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 18
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 19
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 20
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 21
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 22
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 23
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 24
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 25
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 26
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 27
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 28
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 29
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 30
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 31
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 32
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 33
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 34
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 35
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 36
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 37
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 38
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 39
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 40
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 41
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 42
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 43
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 44
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 45
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 46
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 47
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 48
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 49
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 50
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 51
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 52
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 53
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 54
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 55
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 56
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 57
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 58
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 59
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 60
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 61
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 62
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 63
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 64
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 65
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 66
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 67
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 68
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 69
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 70
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 71
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 72
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 73
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 74
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 75
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 76
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 77
Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei - Pagina 78

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate in Cadrul Firmei.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul calității

Până la apariţia producţiei în masă , artizanii şi-au finisat produsele individuale şi au inspectat calitatea muncii proprii sau cea a unui ucenic...

Implementarea sistemului de management al calității în cadrul SC Duplex SA

INTRODUCERE Încă din cele mai vechi timpuri omul a fost preocupat să îmbunătăţescă, să cotecteze ceea ce este greşit şi să modifice ceea ce nu se...

Managementul financiar al unei entități economice

INTRODUCERE În economia de piață care ne înconjoară, un rol important în realizarea activităților specifice acesteia îl au agenții economici,...

Inovarea în Cadrul Hotelului Marriott

CAPITOLUL I : GENERALITĂȚI Suntem în mileniul trei, mileniul dezvoltării inteligenţei intuitive. Putem face parte dintre cei care...

Managementul calității la SC Fabryo Corporation SRL

INTRODUCERE În zilele noastre oriunde ai merge, ţi se pare că auzi mereu cuvântul „calitate”, mai ales în legătură cu cerinţele standardelor ISO,...

Îmbunătățirea Sistemului Motivațional în Cadrul Complexului Hotelier Minerva Bucuresti

INTRODUCERE Resursele turistice ale României o situează printre ţările cele mai dotate din acest punct de vedere, care pot fi puse în valoare...

Organigramă Hotel Ramada Park & Plaza

Turismul este un fenomen complex, cu o influență benefică pe plan economic, ca factor de punere în valoare a resurselor naturale turistice, a...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Te-ar putea interesa și

Eficiența Serviciilor în Relație cu Exigențele Consumatorilor

INTRODUCERE Experienţa internaţională oferă numeroase exemple cu privire la rolul deosebit de important pe care l-au avut serviciile în progresul...

Politici și strategii de marketing utilizate în transportul internațional de mărfuri. studiu de caz - Vectra Logistic SRL

Introducere Mobilitatea mărfurilor şi libera lor circulaţie au condus în prezent la o dezvoltare extraordinară a sectorului de transporturi de...

Studiu privind comportamentul consumatorului de servicii bancare

CAPITOLUL 1. CONSUMATORUL DE SERVICII – PUNCTUL DE PLECARE ÎN OBŢINEREA SUCCESULUI DE PIAŢĂ Satisfacerea nevoii de servicii se realizează prin...

Căi de Perfecționare a Serviciilor Destinate Pieței Afacerilor din România

Capitolul 1. Caracterizarea principalelor categorii de servicii pentru întreprinderi Serviciile domină toate sectoarele economice, care devin...

Calitatea Serviciilor Turistice

Capitolul I CALITATEA ŞI DETERMINANŢII CALITĂŢII SERVICIILOR TURISTICE 1.1 CALITATEA SERVICIILOR TURISTICE Conceptul de calitate a fost...

Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICĂ A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR ÎN ACTIVITATEA ECONOMICĂ 1.1. Obiectivele și importanța...

Amplasarea optimă a agenților economici - studiu de caz realizat la Newconstruct SA

Cap I: PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI 1.1 SCURT ISTORIC Societatea adusa in prim planul acestui studiu de caz, este o societate pe actiuni, ale...

Managementul Marketingului Serviciilor - SC Iatsa SA

Introducere Actualitatea temei. In procesul actual de evoluţie al economiei României multe aspecte ale managementului marketingului serviciilor...

Ai nevoie de altceva?