Cercetare de Marketing Privind Perfectionarea Serviciilor de Transport Comercial in Economia Romaneasca

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuvant inainte 3
Capitolul 1. Aspecte ale politicii U.E. in domeniul transporturilor 5
1.1. Intentii de definire a politicii comune a transporturilor 5
1.2. Obiectivele politicii comune a transporturilor dupa 1993 9
1.3. Obiectivele politicii comune a transporturilor comerciale in perspectiva anilor 2010 - 2020 12
Capitolul 2. Analiza impactului acquis-ului comunitar asupra perfectionarii activitatii din domeniul transporturilor comerciale 14
2.1. Liberalizare transporturilor comerciale 14
2.2. Caracteristicile politicii de armonizare 19
2.3. Necesitatea echilibrului intre modurile de transport 23
2.4. Integrarea preocuparilor privitoare la protejarea mediului inconjurator 25
2.5. Dificultatea finantarii retelelor transeuropene 27
Capitolul 3. Largirea Uniunii Europene si politica privind transporturilor comerciale 29
3.1. Transporturile de marfuri in noile tari membre ale UE 29
3.2. Adoptarea acquis-ului comunitar de catre noile state membre si cele candidate la U.E. 31
3.3. Necesitatea conexiunii cu Retelele Trans-europene de Transport 32
Capitolul 4. Cercetarea calitativa de marketing instrument de perfectionare a transporturilor comerciale romanesti 34
4.1. Cercetarile de marketing in domeniul transporturilor comerciale in Europa de Vest 34
4.2. Ipoteze si obiective ale cercetarii de marketing in domeniul transporturilor comerciale 38
4.3. Metodologia cercetarilor calitative de marketing intreprinse in domeniul transporturilor comerciale romanesti 39
4.3.1. Interviul in profunzime semidirectionat 40
4.3.2. Ancheta focus - grup realizata cu furnizorii si beneficiarii de servicii de transport comercial 42
Capitolul 5. Studiu de caz: Cercetare de marketing in domeniul transporturilor comerciale romanesti 44
5.1. Cercetarea de marketing bazata pe interviul in profunzime semidirectionat 44
5.1.1. Cai de imbunatatire a transporturilor comerciale la nivel sectorial 51
5.1.2. Concluzii privind interviul in profunzime semidirectionat 54
5.2. Cercetarea de marketing bazata pe ancheta focus-grup 58
5.2.1. Analiza esantionului 58
5.2.2. Costurile si tarifele de transport 60
5.2.3. Servirea clientilor prin parteneriatele strategice 64
5.2.4. Disfunctionalitati si ,,momente critice'' aparute de-a lungul lanturilor de transport 71
5.2.5. Concluzii privind ancheta focus 75
Concluzii finale 77
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

Cuvant inainte
Economiile moderne functioneaza prin intermediul transporturilor. Transporturile participa alaturi de alte domenii de activitate la desfasurarea proceselor productive sau prestatoare de servicii, constituind un stimulent pentru cresterea economica.
Dezvoltarea regionala si nationala au fost posibile prin gasirea solutiilor adecvate menite sa permita miscarea persoanelor si a bunurilor in spatiu, in conditii de eficienta si eficacitate. Progresele semnificative, care s-au manifestat in domeniul infrastructurilor de transport, au efecte benefice asupra dezvoltarii economiilor locale sau regionale, prin implicatiile lor asupra ocuparii fortei de munca, amenajarii teritoriului, dezvoltarii comertului si turismului.
Gasirea cailor de perfectionare a serviciilor comerciale romanesti impune celui care abordeaza o asemenea tema, intreprinderea prealabila a unor cercetari de marketing.
Avand in vedere ca in domeniul cercetarii de marketing, orientata spre perfectionarea serviciilor de transport si/sau logistice, exista in Europa de Vest o preocupare din partea specialistilor, consideram utila, evidentierea modului cum s-a concretizat ea pana in prezent, a felului cum a contribuit la dezvoltarea si perfectionarea transporturilor de marfuri.
Conform Tratatului de la Roma care consfintea crearea la 25 martie 1957 a Comunitatii Economice Europene, aceasta avea ca misiune promovarea dezvoltarii armonioase si echilibrate a activitatilor economice la nivel comunitar si a unei cresteri economice durabile neinflationiste, asigurand ocrotirea mediului inconjurator, cresterea gradului de convergenta a performantelor economice, crearea si mentinerea locurilor de munca, protectia sociala si solidaritatea dintre statele membre .
Pentru indeplinirea acestor obiective, s-a prevazut elaborarea unei serii de politici comune, printre care si politica de transport. Necesitatea unei politici comune a transporturilor a aparut ca urmare a dimensiunii internationale a problemelor de transport, a dificultatilor intampinate de statele membre care abordau individual aceste probleme, a riscurilor de distorsiune a concurentei, inerente acestui demers si a valorii pe care politica comuna o poate adauga la nivel regional.
Capitolul 1. Aspecte ale politicii U.E. in domeniul transporturilor
Tratatul de Roma stabilea prin articolul 74 cadrul general al politicii in domeniul transporturilor: ,,Consiliul European stabileste la propunerea Comisiei Europene si cu consultarea Comitetului Economic si Social al Adunarii Parlamentare a CEE, politica comuna in domeniul transporturilor''.
Aceasta politica se baza pe considerentul ca transporturile constituie un mijloc de manifestare a libertatii schimburilor de produse si a mobilitatii persoanelor, obiective prioritare ale Pietei Comune. Insa, Tratatul de la Roma nu definea nici continutul, nici limitele si nici sansele viitoarei politici comune a transporturilor . Aceasta a stat la baza divergentelor de opinii care au aparut intre Consiliul European si Comisia Europeana, in probleme legate de viitorul transporturilor comune.
Alte inconveniente ale Tratatului rezultau din acordarea unor prea mari competente Consiliului si Comisiei Europene in domeniul transporturilor, dar si din limitarea campului de aplicare a politicii comunitare la doar trei modalitati de transport: calea rutiera, calea ferata si calea fluviala.
Aceste inconveniente au creat dificultati atat in adoptarea masurilor comune de catre statele membre, dar si in integrarea politicilor nationale ale unor state candidate, datorita vocatiei lor maritime. Este vorba despre Danemarca, Irlanda si Marea Britanie.
1.1. Intentii de definire a politicii comune a transporturilor
Inconvenientele in materie de politica a transporturilor ale Tratatului de la Roma au fost inlaturate atat prin Decizia Curtii Europene de Justitie din 22 mai 1985, cu privire la diferendul dintre Consiliul European si Comisia Europeana in materie de transporturi, cat si prin Actul Unic al Sefilor de State ale CEE din 1986, cu privire la crearea Pietei Unice Europene incepand cu 1 ianuarie 1993.
Aceste doua evenimente au creat premisele unei politici clare in domeniul transporturilor in tarile CEE, bazata pe o piata libera si pe eliminarea piedicilor de manifestare a concurentei loiale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing Privind Perfectionarea Serviciilor de Transport Comercial in Economia Romaneasca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!