Cuprins
- Capitolul 1. Piața cafelei în România 3
- 1.1. Ofertă 4
- 1.2. Cerere. 14
- 1.3. Comerț exterior. 15
- 1.3.1. Analiză a importurilor 15
- 1.3.2. Analiză a exporturilor 16
- 1.3.3. Balanța comercială 16
- Capitolul 2. Cercetare calitativă privind preferințele comsumatorilor față de piața cafelei 17
- 2.1. Obiectivele și ipotezele studiului 17
- 2.2. Ghidul de interviu. 18
- 2.3. Structura eșantionului. 19
- 2.4. Interpretarea rezultatelor. 20
- Capitolul 3. Cercetarea cantitativă privind preferințele consumatorilor față de consumul cafelei 20
- 3.1. Obiectivele și ipotezele studiului 20
- 3.2. Chestionarul utilizat. 24
- 3.3. Structura eșantionului. 43
- Concluzii 44
- Bibliografie 45
Extras din licență
Capitolul 1. Piața cafelei în România
Istoria cafelei începe acum 1000 de ani în Orientul Mijlociu. În acele timpuri străvechi era considerată un aliment, boabele crute de cafea măcinate și amestecate cu grăsime animală fiind consumate de războinicii triburilor, în special, pentru a avea mai multă energie în timpul luptelor.
Ulterior, obiceiul consumului de cafea s-a extins și în Europa prin intermediul negustorilor arabi. Ușor, cafeaua a început să fie apreciată pentru aroma și proprietățile sale, fapt ce a dus la cultivarea cafelei în America Latină, în mod special în Brazilia, care azi este cel mai mare producător de cafea din lume.
Încă de la prima cafenea deschisă în inima Bucureștiului, în anul 1667 și până astăzi, când întâlnești la tot pasul, pe străzile aglomerate latte, cappuccino sau frappe la pahar, cafeaua a încercat să se transforme într-un liant între viața interioară și cea exterioară a fiecăruia dintre noi, între individual și social, marcând un moment al zilei în care pregătirea și servirea cafelei face parte dintr-un ritual benefic pentru societatea umană.
Astăzi cafeaua este pe locul 2 în topul celor mai comercializate produse din lume - doar petrolul o depășește.
1.1. Ofertă
1. Kraft Food
- Este o companie americană.
- A apărut pe piața românească în 1994 cu sediul la București.
- Producătoare de dulciuri, ciocolată și cafea.
- Brandul renumit de cafea din această companie este JACOBS.
JACOBS
Tabelul 1.1. Caracteristicile celor 2P din mixul de marketing pentru Jacobs
PRODUSE PREȚURI
Jacobs Kronung 500g 15.59 lei
Capsule Jacobs Tassimo Latte (8buc) 27,99 lei
Jacobs 3in1 (24x1,5g) 11,59 lei
Jacobs prăjită și măcinată 125g 8,20 lei
Cafea solubilă Jacobs Kronung 100g 20,99 lei
Sursa: Date preluate de pe www.cafeajacobs.ro
- Politica de promovare - Kraft Foods a lansat campania Jacobs „Traiește emoția fiecărei intâlniri”. Această campanie reprezintă un manifest pentru intâlnirile față în față, la o ceașcă de cafea alintaromata. Astfel, în funcție de obiectivele globale ale activității promoționale s-a adoptat strategia promovării exclusive a produsului.
- reclame TV, social media și panouri publicitare
- Politica de distribuție - marile lanțuri de hipermarketuri cât și în magazinele mai mici. Principalul distribuitor al mărcii Jacobs este compania Interbrands.
Tabelul 1.2. Analiza indicatorilor economico-financiari în perioada 2015-2018
JACOBS DOUWE EGBERTS RO SRL 2015 2016 2017 2018
Cifra de afaceri 171837925 360149962 354434444 378655579
Venituri 173224606 362505307 357067419 382308046
Cheltuieli 169358293 363548551 357483756 380052052
Profit brut/Pierdere 3866313 -4038977 -416337 2255994
Nr. Salariați 104 111 111 108
Rata profitului 2.23 - - 0.59
Productivitatea muncii 1652287.7 3244594.3 3193103.1 3506070.2
Sursa: Date preluate de pe www.mfinante.gov.ro
În tabelul anterior se observă analiza indicatorilor economico-financiari în perioada 2015-2018 pentru producătorul Jacobs. Rata profitului în 2015 a fost de 2.23%, în anii 2016 și 2017 au existat pierderi, iar în 2018 a fost de 0.59%. Productivitatea muncii se prezintă în creștere pe tot parcursul anilor. Diferența din anul 2018 față de anul 2015 este de 1.853.782,5 datorită utilizării factorilor de productie in activitătile din care rezultă bunuri economice.
Bibliografie
AMIGO FUSION, 2017. DESCOPERĂ AMIGO FUSION. AMIGO 2017.
DONCAFE SELECTED, 2019. RĂSPLĂTIM PASIONAȚII DE CAFEA. MOMENTUL TĂU DONCAFW.
FORTUNA, 2019. O CAFEA PERFECTĂ DE FIECARE DATĂ. CAFEA FORTUNA.
JACOBS, 2019. JACOBS COFFEE. JACOBS DOUWE EGBERTS RO SRL.
NESCAFE, 2018. IT ALL STARTS WITH A NESCAFE. NESTLE PROFESSIONAL.
Popa, R., 2017. Analiza de piață a cafelei. Proiect analiza de piață a cafelei, p. 15.
TCHIBO, 2019. SORTIMENTELE NOASTRE. TCHIBO EXCLUSIVE.
WIKIPEDIA, 2007. PANFOODS. PANFOODS ROMÂNIA.
http://www.isondaje.ro/surveys/results/741621153/3/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de marketing privind preferintele consumatorilor fata de piata cafelei.docx