Cercetare de marketing privind preferințele consumatorilor fata de piața cafelei

Cuprins licență Cum descarc?

Capitolul 1. Piata cafelei in Romania 3
1.1. Oferta 4
1.2. Cerere. 14
1.3. Comert exterior. 15
1.3.1. Analiza a importurilor 15
1.3.2. Analiza a exporturilor 16
1.3.3. Balanta comerciala 16
Capitolul 2. Cercetare calitativa privind preferintele comsumatorilor fata de piata cafelei 17
2.1. Obiectivele si ipotezele studiului 17
2.2. Ghidul de interviu. 18
2.3. Structura esantionului. 19
2.4. Interpretarea rezultatelor. 20
Capitolul 3. Cercetarea cantitativa privind preferintele consumatorilor fata de consumul cafelei 20
3.1. Obiectivele si ipotezele studiului 20
3.2. Chestionarul utilizat. 24
3.3. Structura esantionului. 43
Concluzii 44
Bibliografie 45


Extras din licență Cum descarc?

Capitolul 1. Piata cafelei in Romania
Istoria cafelei incepe acum 1000 de ani in Orientul Mijlociu. In acele timpuri stravechi era considerata un aliment, boabele crute de cafea macinate si amestecate cu grasime animala fiind consumate de razboinicii triburilor, in special, pentru a avea mai multa energie in timpul luptelor. 
Ulterior, obiceiul consumului de cafea s-a extins si in Europa prin intermediul negustorilor arabi. Usor, cafeaua a inceput sa fie apreciata pentru aroma si proprietatile sale, fapt ce a dus la cultivarea cafelei in America Latina, in mod special in Brazilia, care azi este cel mai mare producator de cafea din lume.
Inca de la prima cafenea deschisa in inima Bucurestiului, in anul 1667 si pana astazi, cand intalnesti la tot pasul, pe strazile aglomerate latte, cappuccino sau frappe la pahar, cafeaua a incercat sa se transforme intr-un liant intre viata interioara si cea exterioara a fiecaruia dintre noi, intre individual si social, marcand un moment al zilei in care pregatirea si servirea cafelei face parte dintr-un ritual benefic pentru societatea umana.
Astazi cafeaua este pe locul 2 in topul celor mai comercializate produse din lume -  doar petrolul o depaseste. 
1.1. Oferta
1. Kraft Food
-  Este o companie americana.
-  A aparut pe piata romaneasca in 1994 cu sediul la Bucuresti.
-  Producatoare de dulciuri, ciocolata si cafea. 
-  Brandul renumit de cafea din aceasta companie este JACOBS. 
JACOBS
Tabelul 1.1. Caracteristicile celor 2P din mixul de marketing pentru Jacobs
PRODUSE PRETURI
Jacobs Kronung 500g 15.59 lei
Capsule Jacobs Tassimo Latte (8buc) 27,99 lei
Jacobs 3in1 (24x1,5g) 11,59 lei
Jacobs prajita si macinata 125g 8,20 lei
Cafea solubila Jacobs Kronung 100g 20,99 lei 
Sursa: Date preluate de pe www.cafeajacobs.ro
-  Politica de promovare - Kraft Foods a lansat campania Jacobs ,,Traieste emotia fiecarei intalniri". Aceasta campanie reprezinta un manifest pentru intalnirile fata in fata, la o ceasca de cafea alintaromata. Astfel, in functie de obiectivele globale ale activitatii promotionale s-a adoptat strategia promovarii exclusive a produsului.
- reclame TV, social media si panouri publicitare 
-  Politica de distributie - marile lanturi de hipermarketuri cat si in magazinele mai mici. Principalul distribuitor al marcii Jacobs este compania Interbrands. 
Tabelul 1.2. Analiza indicatorilor economico-financiari in perioada 2015-2018
JACOBS DOUWE EGBERTS RO SRL 2015 2016 2017 2018
Cifra de afaceri 171837925 360149962 354434444 378655579
Venituri 173224606 362505307 357067419 382308046
Cheltuieli 169358293 363548551 357483756 380052052
Profit brut/Pierdere 3866313 -4038977 -416337 2255994
Nr. Salariati 104 111 111 108
Rata profitului 2.23 - - 0.59
Productivitatea muncii 1652287.7 3244594.3 3193103.1 3506070.2
Sursa: Date preluate de pe www.mfinante.gov.ro
In tabelul anterior se observa analiza indicatorilor economico-financiari in perioada 2015-2018 pentru producatorul Jacobs. Rata profitului in 2015 a fost de 2.23%, in anii 2016 si 2017 au existat pierderi, iar in 2018 a fost de 0.59%. Productivitatea muncii se prezinta in crestere pe tot parcursul anilor. Diferenta din anul 2018 fata de anul 2015 este de 1.853.782,5 datorita utilizarii factorilor de productie in activitatile din care rezulta bunuri economice.


Fisiere în arhivă (1):

  • Cercetare de marketing privind preferintele consumatorilor fata de piata cafelei.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

AMIGO FUSION, 2017. DESCOPERA AMIGO FUSION. AMIGO 2017.
DONCAFE SELECTED, 2019. RASPLATIM PASIONATII DE CAFEA. MOMENTUL TAU DONCAFW.
FORTUNA, 2019. O CAFEA PERFECTA DE FIECARE DATA. CAFEA FORTUNA.
JACOBS, 2019. JACOBS COFFEE. JACOBS DOUWE EGBERTS RO SRL.
NESCAFE, 2018. IT ALL STARTS WITH A NESCAFE. NESTLE PROFESSIONAL.
Popa, R., 2017. Analiza de piata a cafelei. Proiect analiza de piata a cafelei, p. 15.
TCHIBO, 2019. SORTIMENTELE NOASTRE. TCHIBO EXCLUSIVE.
WIKIPEDIA, 2007. PANFOODS. PANFOODS ROMANIA.
http://www.isondaje.ro/surveys/results/741621153/3/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!