Cuprins
- I. Sumar executiv 2
- 1.1. Intoducere 2
- 1.2. Recomandări 3
- II. Definirea problemei 3
- III. Stabilirea obiectivelor și ipotezelor 3
- IV. Planificarea cercetării 4
- 4.2. Stabilirea tipului de cercetare 4
- 4.3. Stabilirea eșantionului 4
- 4.4. Conceperea chestionarului 4
- 4.5. Aplicarea chestionarului 5
- V. Prelucrarea, analizarea si interpretarea datelor 5
- VI. Rezultate 8
- VII. Concluzii 10
- Bibliografie 11
- Note de curs - Lidia Alexa 11
- Anexa 1 12
- Anexa 2 14
Extras din licență
I. Sumar executiv
1.1. Intoducere
Odată cu evoluția omenirii și introducerea tehnologiei in majoritatea domeniilor de activitate, s-a schimbat și stilul de viață al oamenilor , iar factorii externi influențează tot mai mult starea de sănătate a acestora.
Abia de curând, oamenii au inceput să acorde o importanță sporită sănătății personale, și să se informeze mai mult despre toate categoriile de produse ce pot avea efecte negative asupra organismului lor, iar astfel, încep să se orinteze către consumul produselor bio.
1.2. Recomandări
- La achiziționarea de produse bio ar trebui sa ținem cont de părerea unui specialist.
- Sa cumpărăm produse bio din magazine specializate, deoarece găsim o gamă mult mai diversificata.
- Informațiile despre aceste produse ar fi mai bine sa ni le ofere un specialist, deoarece pe internet unele informații pot fi eronate.
- Trebuie sa învățăm ca sănătatea este mai importanta decât orice, iar aceste produse sunt mai bune pentru a avea un stil de viata mai sănătos
- Ar fi mai bine ca suma alocata lunar pentru aceste produse, sa fie mai mare de 100 de lei.
- Pentru un stil de viata cât mai corect mananci sănătos, ești sănătos.
II. Definirea problemei
Cercetarea de marketing cu privire la acest subiect folosește magazinele care comercializează aceste produse bio. Scopul cercetării are la bază deschiderea unui magazin de acest tip.
Magazin: M&M bio shop
''Mănânci sănătos, Crești sănătos''
III. Stabilirea obiectivelor și ipotezelor
Obiective:
- Descrierea grupului țintă;
- Descrierea comportamentului de cumpărare;
- Cunoașterea motivelor pentru care populația cumpără produse bio;
- Identificarea surselor de informare cu privire la produsele bio;
- Determinarea motivelor pentru care o parte a populației nu cumpără produse bio.
Ipoteze:
- Frecvența achiziționării este strict corelată cu venitul;
- Campaniile promoționale influențează pozitiv achiziționarea;
- Produsele bio sunt folosite de toate persoanele, indiferent de vârstă sau sex;
- Produsele bio sunt preferate de populație in detrimentul altor produse, datorită efectelor asupra organismului uman;
Corelarea dintre ipoteze și răspunsuri:
1. Frecvența achiziționării este strict corelată cu venitul;
Această ipoteză este adevarată deaorece procentul mal mai mare pe care l-am avut la intrebarea venitului cumpărătorului a fost sub 999 de lei, ei alocând produselor bio sub suma de 100 de lei.
2. Campaniile promoționale influențează pozitiv achiziționarea;
Această ipoteză este validă deoarece 82,4% aleg să cumpere produsele în ofertă.
3. Produsele bio sunt folosite de toate persoanele, indiferent de vârstă sau sex;
Această ipoteză este validă.
4. Produsele bio sunt preferate de populație in detrimentul altor produse, datorită efectelor asupra organismului uman
Această ipoteză este adevarată deaorece 80% cumpără produse bio și 74,5% le achiziționează pentru că sunt mai sănătoase.
Bibliografie
Note de curs - Lidia Alexa
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare privind comportamentul de achizitionare a produselor bio.docx