Cercetarea Concurentei pe Piata a Produsului Colgate

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKTING A COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI - DELIMITARI CONCEPTUALE 5
1.1.Cercetari de marketing 5
1.1.1 Cercetari de marketing- delimitari conceptuale 5
1.1.2. Tipologia cercetarilor de marketing 7
1.2.Comportamentul consumatorului - delimitari conceptuale 11
CAPITOLUL .II PREZENTAREA PIETEI COMPANIEI COLGATE- PALMOLIVE SI A PRODUSELOR COLGATE 20
2.1.Prezentarea pietei pastei de dinti 20
2.2 Prezentarea companiei Colgate - Palmolive 22
2.3. Prezentarea produselor Colgate 23
2.4. Calculul indicatorilor financiari 26
CAPITOLUL III CERCETAREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORILOR DE PASTA DE DINTI MARCA COLGATE 30
3.1. Metodologia de cercetare 30
3.2.Analiza si interpretarea datelor 33
CONCLUZII SI RECOMANDARI 39
BIBLIOGRAFIE 40
ANEXA 1 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In lumea concurentiala in care traim, misiunea fundamentala a unei companii este de a-si servi consumatorii sau clientii. Este evidenta legatura nemijlocita dintre satisfacerea propriilor consumatori si asigurarea finalitatii activitatii economice a intreprinderii.
Conform conceptului modern de marketing, orice activitate a unei companii trebuie desfasurata pornind de la cunoasterea comportamentului consumatorului. De fapt, dupa aparitia conceptului modern de marketing, teoria comportamentului consumatorului a devenit un domeniu distinct al marketingului.
In acelasi timp, cercetarea comportamentului consumatorului a inregistrat realizari importante inca din perioada ultimelor decenii ale secolului XX. Companiile de succes au reusit pentru ca se bazeaza pe rezultatele unor asemenea cercetari, organizandu-si activitatea pe principiul adaptarii ofertei la specificul consumatorilor.. Comportamentul consumatorului este un domeniu complex a carui cercetare presupune luarea in considerare a proceselor elementare ale acestuia, procese care pot fi studiate si abordate relativ autonom, precum si in mod unitar. 
Cercetarea de marketing, apeland la metode si tehnici specifice, reuseste culegerea, prelucrarea si analiza unor informatii utile despre consumatori, informatii ce vor constitui baza dezvoltarii efective a strategiilor de marketing.
Lucrarea de fata este structurata in trei capitole.
Astfel, primul capitol al lucrarii evidentiaza notiunile si conceptele de baza ale teoriei si practicii comportamentului consumatorului, si cercetarii de marketing.
Capitolul doi pune in evidenta trasaturile pietei pastei de dinti in Romania si ale concurentei pe piata pastei de dinti , prezinta compania Colgate-Palmolive , istoric, performante financiare si produse.
Capitolul trei cuprinde cercetarea de marketing a a principalelor dimensiuni ale comportamentului consumatorului de produse din categoria pasta de dinti, ale marcii Colgate,. si rezultatele cercetarii de piata privind comportamentul de cumparare si de consum pentru grupa de produse pasta de dinti Colgate. Piata acestui produs este foarte bine segmentata, reflectand pe de-o parte o serie de caracteristici ale consumatorilor, iar pe de alta parte, modul in care acestea pot influenta strategia de marketing a intreprinderilor care isi propun sa actioneze pe aceasta piata.
CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKTING A COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI - DELIMITARI CONCEPTUALE
1.1.Cercetari de marketing
1.1.1 Cercetari de marketing- delimitari conceptuale
Cercetarea de marketing nu este o stiinta exacta si, cu atat mai putin, una perfecta , desavarsita. Ea lucreaza cu oamenii, cu nevoile, cu dorintele lor in permanenta schimbare, aflate mereu sub influenta mai multor factori, cunoscuti sau mai putin cunoscuti. Studiul pietei arata ce doresc oamenii sa cumpere, sa consume sau sa foloseasca.
Cercetarea de marketing reprezinta activitatea prin intermediul careia, cu ajutorul unor concepte, metode si tehnici stiintifice de investigare, se realizeaza masurarea, culegerea, analiza si interpretarea informatiilor de marketing, folosite de conducerea intreprinderii, pentru cunoasterea mediului in care functioneaza, pentru identificarea oportunitatilor si riscurilor, evaluarea posibilelor actiuni de marketing si a efectelor acestora.
In 1987, Asociatia Americana de Marketing da o definitie mai ampla, mai cuprinzatoare,a cercetarii de marcheting: "cercetarea de marketing reprezinta functia care leaga consumatorul, clientul si publicul de marketer prin intermediul informatiilor - informatii utilizate in: 
? identificarea si definirea oportunitatilor si problemelor de marketing;
? conceperea, selectia si evaluarea actiunilor de marketing;
? monitorizarea performantei de marketing; 
? imbunatatirea intelegerii marketingului ca proces.
Iacob Catoiu , facand o sinteza a diferitelor puncte de vedere a mai multor specialisti in domeniu, defineste cercetarea de marketing drept ,,activitatea formala prin intermediul careia, cu ajutorul unor concepte, metode si tehnici stiintifice de investigare, se realizeaza in mod sistematic specificarea, masurarea, culegerea, analiza si interpretarea obiectiva a informatiilor de marketing, destinate conducerii unitatii economice pentru cunoasterea mediului in care functioneaza, identificarea oportunitatilor, evaluarea alternativelor actiunilor de marketing si a efectelor acestora." 
Lehman,Gupta si Steckel, propun urmatoarea definitie: "Cercetarea de marketing reprezinta culegerea, procesarea si analiza informatiilor asupra unor teme relevante pentru marketing. Ea incepe cu definirea problemei si se incheie cu un raport si recomandari de actiune." 
Principalele domenii in care se utilizeaza cercetarea de marketing sunt: 
1. Intreprinderea - prin formularea si implementarea obiectivelor firmei si a strategiilor de dezvoltare ale acesteia, analizarea resurselor umane, materiale si financiare ale intreprinderii si capacitatea de mobilizare a acestor resurse, calitatea actului managerial.
2. Piata - este cel mai important domeniu al cercetarilor de marketing. Prin cercetarea pietei se studiaza caracteristicile, structura, capacitatea si conjunctura pietei, dinamica fenomenelor de piata, dar si fenomene si categorii ale pietei precum: cererea, oferta, preturile si tarifele, exportul si importul, cotele de piata .


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Concurentei pe Piata a Produsului Colgate.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!