Cercetarea Influentei Umorului din Publicitate asupra Atitudinii Consumatorului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. 4
Studierea comportamentului consumatorului 4
1.1 Notiuni si concepte 4
1.2 Procese elementare in abordarea comportamentului consumatorului 6
1.3 Teorii fundamentale si model globale privitoare la comportamentul consumatorului 8
1.4 Factori care influenteaza comportamentul consumatorului 10
1.5 Atitudinea consumatorului 11
1.5.1 Tipologia metodelor de cercetare utilizate in studiul atitudinii 14
Capitolul 2 17
Umorul in publicitate 17
2.1 Notiuni si concepte 17
2.2 Elemente fundamentale ale umorului. Tipuri de umor 19
2.3 Aplicarea umorului in publicitate. 24
2.3.1 Avantaje 27
Capitolul 3. 30
Cercetarea influentei umorului din publicitate asupra atitudinii consumatorului 30
3.1 Metodologia cercetarii 30
3.1.1 Stabilirea scopului, obiectivelor si ipotezelor cercetarii 30
3.1.2 Selectarea modalitatii de culegere si sistematizare a informatiilor 31
3.2 Analiza si interpretarea datelor 33
Concluzii si recomandari 41
Anexe 43
Lista figuri si tabele 46
Bibliografie 47


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Observam zi de zi cum tot mai multe reclame tv sau afise publicitare incearca sa aduca pe fata consumatorului un zambet care mai departe sa lase o impresie buna acestuia despre produsul in cauza si eventual sa creasca vanzarile. Producatorii stiu ca o reclama haioasa are un efect bun asupra consumatorului si ca umorul ajuta reclama sa iasa in evidenta fata de restul reclamelor, dar putini sunt constienti de faptul ca daca aceasta tehnica nu este folosita asa cum trebuie, campania publicitara se poate transforma foarte usor intr-un dezastru.
Traim intr-o perioada in care oamenii au ajuns sa urasca pauza publicitara care le intrerupe filmul sau emisiunea tv, de aceea multi producatori apeleaza la umor pentru a-l face pe telespectator sa nu schimbe canalul si sa urmareasca in continuare reclama sperand sa obtina acel suras care vine ca o confirmare ca reclama a fost salvata in memoria telespectatorului. 
Scopul acestei lucrari este acela de a cerceta cum si in ce masura influenteaza umorul, folosit astazi tot mai des in construirea unei campanii de promovare, comportamentul consumatorului si deciziile acestuia. Astfel se urmareste verificarea unor ipoteze despre umor, conform carora acesta ar atrage atentia publicului si ajuta la memorarea mai rapida a mesajului.
Lucrarea este structurata in 3 capitole. Primul capitol al acestei lucrari este unul introductiv in care este prezentata notiunea de comportament al consumatorului si in special atitudinea consumatorului, si cum poate fi studiata aceasta.
Al doilea capitol se axeaza pe definirea si intelegerea umorului din perspectiva utilizarii lui in publicitate. Sunt prezentate tipurile de umor si metode de aplicare a acestuia in publicitate, fiind date ca exemple atat reclame autohtone cat si internationale.
In ultimul capitol este prezentata cercetarea facuta pentru a determina modul in care umorul influenteaza atitudinile consumatorilor si pentru a afla cum este mai bine sa folosim acest artificiu in publicitate. Capitolul incepe cu metodologia cercetarii in care sunt prezentate scopul si obiectivele cercetarii precum si metodele de culegere a datelor, urmeaza analiza si interpretarea datelor si se termina cu prezentarea concluziilor si recomandarilor la care s-au ajuns in urma acestei cercetari.
Capitolul 1. 
Studierea comportamentului consumatorului
Clientii de azi sunt mai diferiti, mai deosebiti unul de altul, mai cu discernamant si mai pretentiosi decat cei de dinainte. Daca acum 30 de ani, o persoana ar fi fost mai mult decat bucuroasa sa cumpere un automobil Dacia 1310, clientii de astazi sunt mai inteligenti, mai prudenti si mai meticulosi.
Astfel studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare de baza pentru orice specialist in marketing pentru ca numai intelegand obiceiurilor de cumparare si descoperind factorii si stimulii care influenteaza decizia de cumparare a consumatorilor, o firma poate sa-si adapteze activitatile sale in scopul satisfacerii nevoilor actuale ale consumatorilor, produsul va indeplini mai bine cerintele consumatorului, iar promovarea isi va atinge intr-un procent mai mare publicul tinta.
1.1 Notiuni si concepte
Comportamentul consumatorului este o componenta a comportamentului economic al oamenilor, care, la randul sau, reprezinta o forma de manifestare a comportamentului uman, in general. Ca urmare a acestor interferente si determinari, comportamentul consumatorului a fost definit de specialisti in mai multe moduri, nici una dintre definitii nebucurandu-se de o acceptiune universala. 
In sens restrans, comportamentul consumatorului reflecta conduita oamenilor in cazul cumpararii si/sau consumului de bunuri, materiale si servicii. In perspectiva istorica, aceasta abordare a fost caracteristica marketingului clasic, respectiv perioadei in care marketingul avea ca sfera de actiune indeosebi piata bunurilor de consum si serviciilor. Odata cu modernizarea marketingului, sfera de aplicabilitatea a activitatilor de marketing s-a largit considerabil.
Astfel, in sens larg, comportamentul consumatorului in marketingul modern cuprinde intreaga conduita a utilizatorului final de bunuri materiale si nemateriale, incluzand, spre exemplu, si comportamentul alegatorilor, al pacientilor unui medic sau al enoriasilor fata de biserica. O astfel de abordare, atat de cuprinzatoare se afla in consonanta deplina cu semnificatia fundamentala a conceptului de marketing. 
Comportamentul consumatorului a inceput sa fie studiat pentru prima data, ca domeniu distinct al cunoasterii, incepand cu anii `60, fiind considerat pana atunci doar un domeniu ce tinea de psihologie.
Conform dictionarului AMA (American Marketing Association), comportamentul consumatorului reprezinta interactiunea dinamica dintre perceptia si influenta stimulilor asupra consumatorului, si mediul in care consumatorii fac schimb de aspecte ale vietii lor.
Luand in considerare ansamblul definitilor propuse de specialisti consacrati si recunoscuti pentru contributia lor in domeniul marketingului, comportamentul consumatorului poate fi definit, intr-o abordare de ansamblu, ca reprezentand totalitatea actelor decizionale realizate la nivel individual sau de grup legate direct de obtinerea si utilizarea de bunuri si servicii, in vederea satisfacerii nevoilor actuale si viitoare, incluzand procesele decizionale care preced si determina aceste acte. 
O companie care reuseste cu adevarat sa inteleaga cum raspund consumatorii la diferite caracteristici ale produsului, pret sau activitati promotionale are un mare avantaj fata de concurenta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Influentei Umorului din Publicitate asupra Atitudinii Consumatorului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!