Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 2
Introducere 4
CAP. I PIATA SI DIMENSIUNILE SALE 5
1.1. Conceptul de piata 5
1.2. Caracteristicile pietei 7
1.3. Dimensiunile pietei firmei 11
1.3.1. Capacitatea pietei 11
1.3.2. Dinamica pietei firmei 14
1.3.3. Aria pietei firmei 16
1.3.4. Structura pietei firmei 16
CAP. II METODE DE CULEGERE SI ANALIZA A INFORMATIILOR
IN CERCETARILE DE MARKETING 21
2.1. Rolul informatiilor in cercetarile de marketing 21
2.2. Informatii utilizate in studierea pietei 22
2.2.1.Informatii privind ,,caracteristicile externe" ale publicului 22
2.2.2.Informatii vizand comportamentul efectiv al publicului 23
2.2.3.Informatii referitoare la mentalitatea publicului 24
2.3. Sursele de informatii 25
CAP.III METODE DE MARKETING FOLOSITE PENTRU DIMENSIOANREA PIETEI 27
3.1. Cercetarea de marketing 27
3.1.1. Continutul cercetarii de marketing 27
3.1.2. Aria si tipologia cercetarilor de marketing 27
3.1.3.Organizarea cercetarii de marketing 29
3.1.4. Studiul de piata 29
3. 2. Continutul, rolul si sfera cercetarilor privind piata interna 36
3.3. Tipologia metodelor utilizate in dimensionarea pietei 40
3.3.1. Studiile documentare 42
3.3.2. Studiile calitative 43
3.3.3. Sondajele 44
3.3.4. Panelurile 47
3.3.5 Metodele de analiza a datelor 48
CAP IV METODE DE DIMENSIONARE A PIETEI LA SC RELFON SRL
4.1. Diferentierea semantica 49
4.2. Metoda ordonarii rangurilor 51
4.3. Scala lui Likert 52
4.4. Chestionarul 53
Concluzi 56
Bibliografie 57


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Indiferent de domeniul de activitate, piata reprezinta pentru o intreprindere elementul de referinta pentru activitatile pe care le desfasoara. 
Cunoasterea pietei intreprinderii este un obiectiv important care se realizeaza prin studierea dimensiunilor pietei: structurii , capacitatii, ariei si dinamici sale.
Piata ca spatiul economic -geografic in care la un moment dat se confrunta ofertele si cererile de bunuri si servicii, constituie un ansamblu de oportunitati dar si de constrangeri si restrictii. 
Orice organizatie, pentru a raspunde cat mai fidel cerintelor formulate de catre clienti sai, si eventual pentru a le putea influenta, trebuie mai intai de toate, sa cunoasca foarte bine aceste cerinte si sa le anticipeze inaintea concurentei.
Piata reprezinta principala zona de actiune a marketingului, care valideaza in ultima instanta oportunitatea si eficienta tuturor actiunilor legate de dirijarea fluxului de bunuri, servicii si idei de la producator pana la consumatorul final.
Firma prin productia sa nu se adreseaza pietei globale in ansamblu, ci va incerca sa delimiteze anumite grupuri de consumatori omogeni, denumite segmente de piata, carora le va oferi produsele sale.
In functie de specificul bunurilor si serviciilor pe care le ofera, o firma se adreseaza unui anumit numar de utilizatori. Acei consumatori care achizitioneaza produsele oferite de firma reprezinta consumatorii actuali ai acesteia, si delimiteaza piata actuala a firmei.
Cunoasterea dimensiunilor pietei unei firme permite specialistilor in marketing sa determine locul pe care aceasta il detine pe piata globala (piata produselor pe care le realizeaza firma sau a ramuri din care face parte).
Orice studiu de piata indica anumite caracteristici proprii, putand sa se realizeze folosind mai multe metode pentru a cunoaste dimensiunile pietei 
Caracterul complex al cererii de bunuri de productie sau/si de servicii imprima cercetarilor de piata un specific aparte: produsul sau serviciul , ca obiect de studiu, comporta o prezentare foarte clara, lipsita de echivoc, prin intermediul unor parametrii tehnici , informatiile despre piata trebuie completate cu date asupra opiniei utilizatorilor ; marimea si importanta difuza a firmelor reclama ca obtinerea si analiza informatiilor sa se realizeze apeland la o paleta larga de tehnici si metode.
CAPITOLUL I
PIATA SI DIMENSIUNILE SALE 
1.1. Conceptul de piata
La origine, piata este o notiune spatiala, adica loc de intalnire, o localizare necesara pentru cei care schimba rezultatele diferitelor activitati.
Daca i s-a dat denumirea de piata acestui loc de intalnire este pentru ca el contine ideea de limita intre doua spatii economice: spatiul producatorului si spatiul consumatorului.
Numarul persoanelor participante la actul de vanzare-cumparare dimensioneaza si el ,,intinderea" pietei; o piata este cu atat mai larga, cu cat participa mai multe persoane la procesul schimbului de bunuri si servicii.
Orice organizatie, pentru a raspunde cat mai fidel cerintelor formulate de catre clientii sai, si eventual pentru a le putea influenta, trebuie, mai intai de toate, sa cunoasca foarte bine aceste cerinte si sa le anticipeze inaintea concurentei. Pe scurt, asa poate fi definit obiectivul unui studiu de piata. Studiul de piata reprezinta punctul de plecarea in adoptarea tuturor deciziilor din interiorul tuturor organizatiilor.
Piata reprezinta principala zona de actiune a marketingului, care valideaza, in ultima instanta oportunitatea si eficienta tuturor actiunilor legate de dirijarea fluxurilor de bunuri, servicii si idei de la producator pana la consumatorul final. 
Definitiile utilizate pentru notiunea de piata sunt extrem de numeroase. In marketing, mai frecvente sunt urmatoarele doua: 
o In sens restrans, piata reprezinta ansamblu de informatii cuantificabile in legatura cu importanta, structura si evolutia vanzarilor unui produs. Sintetic acest tip de studiu comporta un numar redus de etape, si anume: definirea produsului; alegerea unitatilor de masura; alegerea criteriilor de segmentare a pietei si departajarea pietei actuale de piata potentiala;
o In sens larg, piata desemneaza ansamblul ,,publicului" care exercita o anumita influenta asupra vanzarilor unui produs sau asupra activitatilor unei organizatii. ,,Publicul" poate fi compus din indivizi, intreprinderi, institutii etc.
Pentru orice firma, piata inseamna un ansamblu de oportunitati si de constrangeri, de restrictii Pe piata fiecare firma apare atat in postura de ofertant (vanzator al produselor si/sau a serviciilor ce fac obiectul sau de activitate) cat si in postura de solicitant. Orice firma apare pe piata cu produsele si serviciile sale, de obicei alaturi de alti ofertanti, confruntandu-se cu cererea formulata de consumatori, dar si cu alte intreprinderi creatoare ale aceluiasi produs. Altfel ca, pe piata totala sau globala, reprezentata de ansamblul relatiilor de vanzare-cumparare care se stabilesc intre producatori, distribuitori, si consumatori, privite in interdependenta lor, produsele si serviciile fiecarei firme se v-or afla doar intr-o subdiviziune sau zona a acesteia, vor reprezenta doar un segment al acesteia 
Componentele care definesc piata sunt:
Consumatorii, respectiv utilizatorii, constituie componenta cea mai importanta a pietei avand in vedere ca ei exercita in toate cazurile o influenta directa asupra vanzarilor unui produs. Natura si caracteristicile acestora sunt foarte variate in functie de sectorul de activitate. De exemplu, pentru produsele si serviciile de larg consum (alimentare, de locuit, de odihna, de transport) consumatorii, respectiv utilizatorii care se constituie in asa-zisi clienti finali, sunt formati din indivizi sau menaje (gospodarii familiale); pentru produsele si serviciile industriale (materii prime, semifabricate, echipamente industriale) clientii finali sunt intreprinderile sau organizatiile susceptibile de a le cumpara.
Cumparatorii unui produs, in anumite cazuri, se confunda cu consumatorii. Este, de exemplu, cazul pentru tigarete. Dar in multe situatii cele doua categorii nu se regasesc cu exactitate. Astfel, in cazul deodorantelor pentru barbatii, cumparatorii sunt adesea sotiile.
Prescriptorii reprezinta acei componenti ai pietei care nu consuma si nici nu cumpara un produs sau serviciu ci doar dau sfaturi in legatura cu consumul, respectiv utilizarea acestuia. Astfel, arhitectii exercita influenta asupra societatilor de constructii cand se pune problema alegerii materialului si echipamentelor ce vor fi puse in opera. Uneori este vorba nu numai de sfaturi, ci si de prescriptii, imperative carora cumparatorul trebuie sa se conformeze. De exemplu, produsele farmaceutice vandute pe baza de reteta se prescriu de catre medici.
Distribuitorii sunt cei care isi gasesc locul intre producatori si consumatori si cuprind: angrosisti, detailisti, negociatori. Ei nu sunt insa intermediari pasivi, ci exercita, in general, o mare influenta asupra consumatorilor, fie prin alegerea produselor pe care le vor vinde, fie prin prezentarea si promovarea acestor produse, fie prin rolul de sfatuitori pe care-l joaca adesea pe langa cumparatori (farmacisti, opticieni).
Distribuitorii constituie deci, in special pentru intreprinderile producatoare de bunuri de larg consum, o componenta importanta a pietei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!