Cercetarea principalelor activitati ale managementului resurselor umane in cadrul ANFP

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul 1. Stadiul cunoasterii in domeniul resurselor umane 5
1.1. Importanta si relevanta cercetarii in domeniu 5
1.2. Investigarea literaturii de specialitate 6
1.3. Explicarea conceptelor sau a legislatiei in domeniu 10
Capitolul 2. Metodologia cercetarii 14
2.1. Obiectivele cercetarii 14
2.2. Ipotezele cercetarii 14
2.3. Metodele utilizate 14
2.4. Esantionarea 19
Bibliografie 20


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Resursele umane sunt unice in ceea ce priveste potentialul lor de crestere si dezvoltare, precum si capacitatea lor de a recunoaste si depasi limitarile lor, astfel incat sa poata aborda noi provocari sau cereri, fie ele reale sau posibile.
Preocuparea administratiei publice este gestionarea interesului public si asigurarea functionarii continue a serviciilor publice cu utilizarea eficienta a resurselor umane, materiale, financiare, tehnologice si economice pentru a obtine rezultate maxime.
Notiunea de ,,pozitie publica" poate fi gasita clarificata si caracterizata de V. Prisacaru in lucrarea sa ,,Lucratori publici" ca fiind gruparea atributiilor, competentelor si responsabilitatilor, stabilite conform legii, in cadrul unui serviciu public, creat cu scopul satisfacerii, intr-o maniera continua si ritmata, a intereselor generale ale societatii, de catre lucratorii publici desemnati in aceste functii.
Conform Statutului lucratorilor publici (Legea 188/199, 2014, art.2), o functie publica reprezinta ansamblul atributelor si responsabilitatilor, stabilite in baza legii, cu scopul indeplinirii prerogativelor puterii publice prin administratia publica centrala, administratia publica locala si autoritatile administrative autonome. Pozitia publica reprezinta un complex de atributii specifice, stabilite legal, cu care sunt dotate serviciile publice, atributii exercitate in mod continuu de catre persoane fizice investite legal, cu scopul realizarii prerogativelor puterii publice de catre administratia publica centrala si locala.
Lucrarea isi propune sa evidentieze particularitatile resurselor umane si gestionarea acestora in administratia publica, considerand ca activitatea optima a institutiilor publice si a administratiei in general, depinde direct de resursele umane. Avand in vedere complexitatea administratiei publice, activitatile, responsabilitatile, structurile si obiectivele acesteia, rolul functionarilor publici in progresul si modernizarea sistemului public este vital.
Capitolul 1. Stadiul cunoasterii in domeniul resurselor umane
1.1. Importanta si relevanta cercetarii in domeniu
,,Capitalul uman a devenit, astazi, o resursa strategica a organizatiilor dat fiind faptul ca, eficienta de ansamblu a oricarei structuri organizatorice depinde de modul in care aceasta e folosita. Cu atat mai mult cu cat, dupa cum afirma numerosi specialisti in domeniu, avantajul competitiv al unei organizatii consta in oamenii sai." (Manole, 2013).
Managementul resurselor umane (MRU) este o functie de baza a oricarei organizatii, deoarece oamenii organizatiei sunt cea mai importanta resursa a acesteia. MRU, atunci cand este realizat bine, se asigura ca organizatia are oamenii de care are nevoie atunci cand are nevoie de ei si ca sunt bine calificati si motivati sa isi faca treaba bine. Acesta creeaza si gestioneaza linii directoare pentru recrutarea, selectarea si formarea de noi angajati, compensarea si recompensarea corespunzatoare a angajatilor, pentru disciplinarea si incetarea acestora, daca este necesar, si pentru asigurarea pensionarii, demisiei si a altor activitati implicate in separarea de organizatie. Atunci cand se face prost, MRU are potentialul de a crea ineficiente, de a reduce eficacitatea si de a crea obligatii serioase pentru organizatie. 
In organizatiile publice, se poate argumenta, functia de gestionare a resurselor umane joaca un rol suplimentar ca administrator al democratiei. Se asigura ca angajatii sunt tratati corect si echitabil, ca diversitatea in cadrul organizatiei reflecta diversele populatii din societate in general si ca locurile de munca publice sunt deschise tuturor cetatenilor calificati (Rosenbloom si Kravchuk, 2005; Ingraham, 2005). Acestea sunt sarcini critice pentru organizatiile publice si pentru democratia pe care o deservesc.
In primul rand, managementul resurselor umane continua sa fie privit ca ,,functie publica" si ,,personal", nu ca o functie centrala de management. De fapt, este adesea descris ca o intreprindere tehnica - care se ocupa de salarii, reguli si proceduri arcane si care specifica politici si reglementari pentru managerii din organizatie - separate de conducere si separate de luarea deciziilor strategice pe termen lung. Cel putin partial ca rezultat, oamenii organizatiei au fost priviti ca un cost, nu ca o resursa organizationala care trebuie sa fie directionata strategic, dezvoltata si retinuta. Aceasta perspectiva este agravata de statutul personalului ca cea mai mare categorie bugetara din bugetele de functionare ale majoritatii organizatiilor publice. Oamenii sunt perceputi a fi nu numai un cost, ci un cost substantial.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea principalelor activitati ale managementului resurselor umane in cadrul ANFP.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Andreea, C. P., & Emanoil, M. (2015). Human Resources Management In Public Administration- Limits And Particularities In Romania. Annals-Economy Series, 5, 134-136.
2. Barbuta, N. (2019). Unele aspecte privind managementul resurselor umane in domeniul administratiei publice.
3. Berman, E. M., Bowman, J. S., West, J. P., & Van Wart, M. R. (2019). Human resource management in public service: Paradoxes, processes, and problems. CQ Press.
4. Bogus, A. (2018). Specificul gestiunii resurselor umane in administratia publica. In Competitivitatea si Inovarea in Economia Cunoasterii (Vol. 2, pp. 287-292).
5. Burke, R. J., Noblet, A., & Cooper, C. L. (Eds.). (2013). Human resource management in the public sector. Edward Elgar Publishing.
6. CARAMETE, C. (2003). Formarea si perfectionarea resurselor umane in administratia publica.
7. Erik .V.,(2020), 7 Human Resource Management Basics Every HR Professional Should Know.
8. Fahim, M. G. A. (2018). Strategic human resource management and public employee retention. Review of Economics and Political Science.
9. Georgescu, C. M. (2010). Raporturile mediului organizational politic cu managementul organizatiilor publice. Revista de Stiinte Politice. Revue des Sciences Politiques, (26), 26-32.
10. Gheorghita, T. (2016). Roluri si responsabilitati in gestionarea resurselor umane din administratia publica.
11. Knies, E., Boselie, P., Gould-Williams, J., & Vandenabeele, W. (2017). Strategic human resource management and public sector performance: context matters.
12. Knies, E., Boselie, P., Gould-Williams, J., & Vandenabeele, W. (2015). Special issue of International Journal of Human Resource Management: Strategic human resource management and public sector performance.
13. Manolescu, A., Lefter, V., & Deaconu, A. (1998). Managementul resurselor umane. RAI.
14. Manole,C. (2013). Managementul Resurselor Umane in Administratia Publica.
15. MINICA, M. (2004). Managementul resurselor umane in administratia publica. Revista Transilvana de Stiinte Administrative, 6(12), 128-135.
16. Moga, L. M., Mirica, S. C., Matic, A. E., & Dediu, B. I. (2018). Particularitati ale managementului resurselor umane in administratia publica din Romania. Calitatea, 19(165), 25-28.
17. Movila, I. (2020). Managementul resurselor umane in administratia publica: caracteristici, reforme, strategii [Articol].
18. Raudeliuniene, J., & Meidute-Kavaliauskiene, I. (2014). Analysis of factors motivating human resources in public sector. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 110, 719-726.
19. Sarnovics, A. N. D. R. I. S. (2010). Human resource development in public administration: A case of Latvia. Human Resources Management & Ergonomics, 4(1), 1-12.
20. Shacklock, A., Manning, M., & Hort, L. (2011). Dimensions and types of ethical climate within public sector human resource management. Journal of New Business Ideas & Trends, 9(1), 51-66.
21. Tripon, C., & Dodu, M. (2000). Managementul resurselor umane.
22. Vanhala, S., & Stavrou, E. (2013). Human resource management practices and the HRM-performance link in public and private sector organizations in three Western societal clusters. Baltic Journal of Management.
23. Vedinas, V., & Ghimpu, S. (1998). Statutul functionarului public. Nemira.
24. Uslu, T. (2015). Innovation culture and strategic human resource management in public and private sector within the framework of employee ownership. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 1463-1470.
25. Erik .V.,(2020), 7 Human Resource Management Basics Every HR Professional Should Know.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!