Cercetarea Satisfacției Cliențiilor

Licență
7.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 11818
Mărime: 585.32KB (arhivat)
Publicat de: Luca Chiriță
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. Introducere. 4
  2. Capitolul 1 – Satisfacția clientului-parte componentă a comportamentului consumatorului
  3. 1.1 Conceptul de satisfacție a clientului. 5
  4. 1.2 Factori de influență a satisfacției clientului. 9
  5. 1.2.1 Calitatea - factor de infuență a satifacției clientului. 11
  6. 1.2.2 Fidelizarea clientului. 13
  7. 1.3 Evaluarea satisfacției clientului. 14
  8. Capitolul 2 - Cercetări de marketing Reflexo-Vital –aspecte teoretice
  9. 2.1 Concept. 17
  10. 2.2 Tipologie. 18
  11. 2.3 Procesul cercetare de marketing. 20
  12. 2.3.1 Faza preliminară. 21
  13. 2.3.2 Faza de proiectare. 21
  14. 2.3.3 Faza de realizare. 21
  15. 2.4 Determinarea mărimi eșantionului. 22
  16. Capitolul 3 –Cercetări de marketing privind măsurarea satisfacției clienților firmei Reflexo-Vital. 26
  17. 3.1 Prezentarea S.C. REFLEXO-VITAL.S.R.L.26
  18. 3.2 Definirea problemei. 30
  19. 3.3 Scopul cercetării. 30
  20. 3.4 Obiectivele cercetării. 30
  21. 3.5 Ipotezele cercetării. 30
  22. 3.6 Proiectarea cercetării. 31
  23. 3.7 Interpretarea rezultatelor. 33
  24. Concluzii și recomandări privind îmbunătățirea satisfacției clienților firmei Reflexo-Vital. 47
  25. Anexa 1 Voucher . 50
  26. Anexa 2 Chestionar. 51
  27. Bibliografie .48

Extras din licență

Introducere

In această lucrarea, este tratată cu atenție o problemă de actualitate și anume măsurarea gradului de satisfacție a clienților unei firme care oferă produse și servicii de întretinere corporală.

Lucrarea prezintă un model de evaluare a satisfacţiei clienţilor, aplicabil în cadrul S.C REFLEXO-VITAL S.R.L care doreşte să aibă succes pe piaţă şi să fie competitivă.

Pentru a avea succes pe piaţă, întreprinderile trebuie să-şi concentreze în permanenţă eforturile spre înţelegerea cerinţelor implicite şi explicite ale clienţilor, în scopul creşterii continue a gradului de satisfacere a necesităţilor şi aşteptărilor tuturor clienţilor lor, atât cei actuali, cât şi cei potenţiali. Totodată, întreprinderile trebuie să identifice metode şi instrumente adecvate pentru evaluarea gradului de satisfacţie a clienţilor şi asigurarea loialităţii celor mai importanti, precum şi pentru îmbunătăţirea sistemului relaţional intern şi extern şi crearea unor relaţii de parteneriat cu clienţii fideli.

Atenția și grija fața de clienții unei firme este un concept care implica acțiuni specifice prin care clienții sunt întotdeuna satisfacuți, transformandu-i pe acestia în clienti fideli care se reîntorc cu noi și sporite așteptări. Satisfacția clientului devine prioritara și condiționeaza existenta vânzătorului, cu accent pe calitate și servire superioara. Necesitatea realizării cercetarii vine din trebuinta aflării unor informații care să ajute firma să identifice gradul de satisfacție al clienților ei, pentru ca apoi să puna în practica aceste informații în scopul creșterii gradului de satisfacție al clienților.

Mai mult, în scopul menţinerii poziţiei competitive pe piaţă, întreprinderile adoptă şi demonstrează o orientare clară către client şi calitate, în special prin evaluarea continuă a satisfacţiei clienţilor, dar şi prin evaluarea constantă a performanţelor realizate .

Lucrarea este stucturata pe trei capitole. Primul capitol a încercat familiarizarea cititorului cu termenul de satisfacție, de la nivel conceptual, așa cum a fost definit de-a lungul anilor. Acest capitol trece în revistă evoluția conceptului de satisfacție al clientului și factorii care pot influența satisfacția.

Al doilea capitol evidențiază aspectele teoretice ale cercetării de marketing.

Al treilea capitol cuprinde prezentarea firmei pe ai cărei clienți s-a efectuat cercetarea de marketing ,,S.C.REFLEXO-VITAL.S.R.L”, precum și definirea problemei,a scopului, obiectivelor și a ipotezelor. Tot în acest capitol sunt cuprinse concluzii și recomandari privind îmbunătățirea satisfacției clienților în cadrul Firmei Reflexo-Vital.

Capitolul 1. Satisfacția clientului- parte componentă a comportamentului consumatorului

1.1 Conceptul de satisfacție a clientului

Conceptul propriu-zis de satisfacție aplicat fenomenelor economice este relativ nou și a evoluat odată cu dezvoltarea cercetării economice. Acest termen al satisfacție nu este ușor de definit și are conotații diferite în rândul specialiștilor.Satisfacția reprezintă starea clientului care apare în urma comparării calității unui podus sau serviciu cu așteptările sale.

Din punct de vedere al conținutul, nu există o definiție unanim acceptată cu semnificative asupra cercetarii fundamentale și aplicative a satisfacției.

Însa se pot evidenția următoarele accepțiuni:a)din punct de vedere conceptual, satisfacția este considerată un proces de evaluare a relației ,,așteptări-performanțe” (Fonell,1992; Hunt 1977; Oliver,1994) sau un răspuns rezultat dupa evaluare (Halsted, Hartman și Schmidt,1994; Howard & Sheth, 1969; Westbook& Reilly1983)”ˡ

b) din punct de vedere opțional, satisfacția este abordată în viziunea comportamentala, respectiv evidențierea comportamentului manifestat. Din aceasta perspectivă, satisfacția este un răspuns de natură emoțională, de intensitate variabilă, exprimat într-un moment bine determinat și cu o durata limitată, referitor la cumpararea și/sau consumul unui produs/serviciu.²

Componentele satisfacției unui client sunt urmatoarele:a) răspunsul de natură

b) punctul de referință:

• Așteptările clientului

• Produsul/serviciul

• Experiența de consum/ utilizare

c)momentul manifestării răspunsului:

• Dupa consum / utilizarea serviciului

• Dupa alegerea serviciului

• Dupa acumularea experienței de consum/utilizare³

La o cercetare a satisfacției clientului se va ține cont de următoarele caracteristici(figura 1.a)ˡ

Subiectivitatea: satisfacția depinde de percepția persoanei care consumă cu referirile la servicii/produse, iar percepția care diferă de realitatea obiectivă.

Realitivitatea: satisfacția se modifica,variază luând în calcul nivelul așteptărilor consumatorului

Evoluția în timp: satisfacția se modifică în timp în funcție de așteptările și performanțele serviciului în diferite faze ale ciclului de viață.

Bibliografie

1.Blythe, J. (1998). Comportamentul consumatorului. Bucureşti: Editura Teora

2. Boier, R. (1994). Comportamentul consumatorului. Iaşi: Editura Graphix

3.Cătoiu, I., Teodorescu, N. (1997). Comportamentul consumatorului. Teorie şi practică.

4. Florescu, C., Mâlcomete, P., Pop, N. (2003). Marketing – dicţionar explicativ. Bucureşti:

5.Johns, G. (1998). Comportament organizaţional. Bucureşti: Editura Economică

6.Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (1999). Principiile marketingului. Bucureşti: Editura Teora

7. http://dexonline.ro/search.php?cuv=satisfactie

8. Luigi Dumitrscu,Camelia Apostolu-ˡ,,Marketingul si calitatea serviciilor ”Ed . Expert,2009

9. Cătoiu, I., Teodorescu, N. Comportamentul consumatorului,ediția II,revăzut și readăugită,ed Uranus,București,p 13

10. Constantin, C.-Sisteme informatice de marketing. Analiza şi prelucrarea datelor demarketing. Aplicaţii practice în SPSS. Ed. Infomarket, Braşov, 2006, pg. 15

11.www.marketingpower.com/content4620.php

12.The American Marketing AssociationBoard of Directors, 2004

13.http://antreprenoriat.upm.ro/assets/cursuri/4/MMP/liviu-ciucan-rusu/MgmMkP1.pdf

14. Conca, M.G.; Scarpa, A.P. (2004). Quality & Customer Satisfaction. Tools for Measuring the Customer’s Total Experience, Goal QPC, First Edition

15. Rye, Colin (2001). Change Management: The 5-step Action Kit. London: Kogan Page

16. Sims, Ronald R. (2002). Changing the way we manage change. Wesport, Connecticut, London: Quorum Books

17. Evans, J.R., Lindsay, W.M. (2005). The Management and Control of Quality. Sixth Edition. SouthWestern, Thomson. Mason, Ohio

Preview document

Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 1
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 2
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 3
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 4
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 5
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 6
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 7
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 8
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 9
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 10
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 11
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 12
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 13
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 14
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 15
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 16
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 17
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 18
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 19
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 20
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 21
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 22
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 23
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 24
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 25
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 26
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 27
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 28
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 29
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 30
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 31
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 32
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 33
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 34
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 35
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 36
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 37
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 38
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 39
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 40
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 41
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 42
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 43
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 44
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 45
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 46
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 47
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 48
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 49
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 50
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 51
Cercetarea Satisfacției Cliențiilor - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Satisfactiei Clientiilor.doc

Alții au mai descărcat și

Strategia de marketing a firmei Bona Avis

ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING. ASPECTE TEORETICE 1.1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivului Strategia de marketing are...

Perfecționarea politicii de distribuție la SC Plevnei SA

CAPITOLUL I CARACTERIZAREA SECTORULUI DE COMERCIALIZARE A PRODUSELOR DE PANIFICAȚIE ÎN PERSPECTIVA INTEGRĂRII U.E. 1.1 Studiul actual al...

Relațiile Perfecte cu Clienții

INTRODUCERE „Relațiile perfecte cu clienții” devine deja o frază ușor demodată și va avea în cele din urmă aceeași soartă ca și altele de același...

Profilul consumatorilor de internet din România

Introducere Cea mai mare invenţie a omenirii este limbajul – o invenţie la care au contribuit o mulţime de oameni de-a lungul unei perioade...

Politici și strategii de marketing ale operatorilor En Gros de tip Cash Carry

Introducere În acestă lucrare este vorba despre un studiu al activităţilor desfăşurate în de magazinele en-gros de tip cash&carry. Scopul acestei...

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

NTRODUCERE Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost...

Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone

Introducere Secolul XXI este considerat de marea majoritate a specialiștilor secolul revoluției informaționale și tehnologice, începută încă din...

Plan de Marketing - SC Electro Center SRL

I. Fisa firmei Denumirea firmei: Sc.ELECTRO CENTER.Srl Forma jurdica: S.R.L Obiect de activitate: - automatizari industriale - instalatii...

Te-ar putea interesa și

Cercetarea satisfacției clienților pentru produsele Doncafe

INTRODUCERE Organizaţiile de orice fel (industriale sau comerciale, private sau guvernamentale) furnizează produse sau servicii destinate să...

Managementul calității în domeniul bancar - studiu de caz la BCR Sucursala județeană Covasna

Introducere Tema lucrării de faţă o constituie «Managementul calităţii in domeniul banca - studiu de caz la B.C.R. Sucursala Judeţeană Covasna »....

Cercetarea Satisfacției Clienților cu Privire la Galeria Comercială a Hipermarketului Auchan Titan

Introducere Valoarea pieţei de retail în România a fost de 31,2 mld euro în 2007, iar specialiştii estimează în următorii zece ani o creştere de...

Cercetarea selectivă privind satisfacția clienților - studiu de caz - Banca Comercială Română - Constanța

Economia de piaţă presupune existenţa unei economii monetare în cadrul căreia sistemul instituţiilor de credit bancare creează posibilitatea...

Studiul privind satisfacția clienților SC Rădăcini Motor SRL Arad

Conceptul de Marketing Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept – MARKETING – ce se vehiculează cu mare frecvenţă atât în teorie...

Cercetare Selectivă Privind Satisfacția Clienților

CERCETAREA SELECTIVĂ PRIVIND SATISFACŢIA CLIENŢILOR. STUDIU DE CAZ : BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - PLOIEŞTI Conceptul de marketing se bazează pe...

Raport de cercetare privind gradul de satisfacție al clienților din cadrul Hotel Moldova

Rezumat introductiv Prezenta lucrare a avut drept obiectiv principal identificarea gradului de satisfacție al clienților privind oferta precum și...

Calitatea serviciilor ca măsură a satisfacerii clienților SC Mov SRL

CAPITOLUL 1 1. PARTICULARITĂŢI ALE CALITĂŢII IN SERVICII 1.1 Principalele caracteristici ale serviciilor Serviciile prezintă patru...

Ai nevoie de altceva?