Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 82 în total
Cuvinte : 15710
Mărime: 1.16MB (arhivat)
Publicat de: Zita Niță
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gheorghe Orzan
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREȘTI FACULTATEA DE MARKETING

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Capitolul 1 Concepte teoretice 3
  3. 1.1 Cercetarea de piaţă 3
  4. 1.1.1 Tipologia cercetărilor 4
  5. 1.1.2 Realizarea unei cercetări de marketing 5
  6. 1.1.3 Particularităţi ale cercetărilor de marketing în sectorul serviciilor 6
  7. 1.2 Satisfacţia consumatorului – Aspecte generale 7
  8. 1.2.1 Perspectivele satisfacţiei 8
  9. 1.2.2 Concepte legate de satisfacţie 9
  10. 1.2.3 Consecinţe ale satisfacţiei 11
  11. 1.2.4 Cercetarea satisfacţiei consumatorilor 12
  12. Capitolul 2 Piaţa telefoniei mobile în România 15
  13. 2.1 Gradul de penetrare al serviciilor de telefonie mobilă 16
  14. 2.2 Structura pieţei telefoniei mobile 17
  15. 2.3 Cheltuieli cu serviciile de telefonie mobilă 20
  16. 2.4 Gradul de satisfacţie faţă de furnizorii de telefonie mobilă 21
  17. 2.5 Satisfacţia utilizatorilor Vodafone – 2006 22
  18. 2.6 Gradul şi motivele de substituibilitate a furnizorilor şi a serviciilor de telefonie mobilă 23
  19. 2.7 Perspectivele pieţei telefoniei mobile din România 24
  20. Capitolul 3 Cercetarea satisfacţiei consumatorilor Vodafone în rândul tinerilor 26
  21. 3.1 Definirea problemei decizionale 26
  22. 3.2 Scopul general al cercetării 26
  23. 3.3 Elaborarea obiectivelor şi ipotezelor cercetării 26
  24. 3.4 Estimarea prealabilă a valorii informațiilor obținute din cercetare 27
  25. 3.5 Stabilirea metodei de eşantionare, determinarea dimensiunii eşantionului, elaborarea chestionarului 28
  26. 3.6 Analiza datelor și interpretarea rezultatelor 33
  27. 3.7 Modalități de îmbunătățire a cercetării 43
  28. Concluzii 45
  29. Bibliografie 46
  30. Anexe 48

Extras din licență

Introducere

Secolul XXI este considerat de marea majoritate a specialiștilor secolul revoluției informaționale și tehnologice, începută încă din secolul trecut și aflată într-o continuă expansiune.

Dacă în urmă cu 15-20 ani eram impresionați de faptul că putem auzi în timp real vocea celor din familie sau a prietenilor aflați la sute de kilometri distanță, prin intermediul unui telefon mobil, astăzi el a devenit un calculator portabil, de mici dimensiuni, care permite numeroase activități, de la o simplă convorbire până la video-call, citirea și transferul documentelor, navigarea pe internet sau rularea unor jocuri care, cu câțiva ani în urmă, nu ar fi fost compatibile nici măcar cu computerele personale. Toate aceste lucruri nu ar fi posibile fără ca serviciile de telefonie mobilă să fie adaptate noilor tehnologii.

Motivul pentru care am ales această temă a fost dorința de a descoperi relația dintre tineri și compania de servicii de telefonie mobilă Vodafone. Este cunoscut faptul că tinerii sunt cei mai avizați critici ai tehnologiei, dar și cei mai înfocați utilizatori, astfel că cerințele lor sunt mult mai ridicate și mai greu de satisfăcut. Având în vedere faptul că cei de la Vodafone sunt implicați în numeroase proiecte ce vizează tinerii, atât la nivel național cât și la nivel mondial, am dorit să descopăr dacă metodele lor de a satisface tinerii clienți sunt adecvate și care sunt punctele slabe ale acestora.

În primul capitol al lucrării am încercat să prezint, pe scurt, principalele concepte teoretice legate de cercetarea de marketing, ce mi-au fost necesare pentru realizarea studiului, precum și principalele dimensiuni ale satisfacției consumatorului, elementul esențial al cercetării realizate. Cel de-al doilea capitol a fost dedicat studierii pieței telefoniei mobile în România, prin realizarea unei paralele între rezultatele a două studii realizate în România, în anii 2006 și 2010. În sfârșit, ultimul capitol a fost dedicat unui studiu realizat în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 și 35 de ani, utilizatori ai operatorului de telefonie mobilă Vodafone.

Prin realizarea acestei lucrări, am vrut să evidențiez care sunt cerințele actuale ale utilizatorilor serviciilor unei companii de telefonie mobilă și metodele prin care aceasta încearcă să le satisfacă , prin raportare la relația dintre compania Vodafone și utilizatorii acesteia.

Capitolul 1 Concepte teoretice

1.1 Cercetarea de piaţă

Cercetarea de piaţă este definită ca fiind activitatea formală prin intermediul căreia, cu ajutorul unor concepte, metode şi tehnici ştiinţifice de investigare se realizează specificarea, măsurarea, culegerea, analiza şi interpretarea informaţiilor de marketing destinate conducerii unităţii economice pentru cunoaşterea mediului în care funcţionează, identificarea oportunităţilor, evaluarea acţiunilor de marketing şi a efectelor acestora.

Robert Bartels, un istoric al marketingului, afirmă că primul sondaj de opinie, realizat prin intermediul unui chestionar, a avut loc în anul 1824, iar în anul 1879 cei de la N.W. Ayers&Co au realizat pentru un client un studiu privind producţia de grâu din fiecare stat american. Totuşi, Bartels consideră că prima cercetare în adevăratul sens al cuvântului a fost realizată în anul 1911 de către Charles Coolidge Parlid, pentru Curtis Publishing Company. Astăzi, el este recunoscut ca părintele cercetărilor de marketing, existând şi un premiu care îi poartă numele.

Preview document

Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 1
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 2
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 3
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 4
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 5
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 6
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 7
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 8
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 9
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 10
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 11
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 12
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 13
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 14
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 15
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 16
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 17
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 18
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 19
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 20
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 21
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 22
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 23
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 24
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 25
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 26
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 27
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 28
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 29
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 30
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 31
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 32
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 33
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 34
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 35
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 36
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 37
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 38
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 39
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 40
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 41
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 42
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 43
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 44
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 45
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 46
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 47
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 48
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 49
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 50
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 51
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 52
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 53
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 54
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 55
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 56
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 57
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 58
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 59
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 60
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 61
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 62
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 63
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 64
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 65
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 66
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 67
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 68
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 69
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 70
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 71
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 72
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 73
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 74
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 75
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 76
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 77
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 78
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 79
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 80
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 81
Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone - Pagina 82

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Satisfactiei Consumatorilor Vodafone.docx

Alții au mai descărcat și

Satisfacția consumatorilor cu privire la serviciile de telefonie oferite de către compania Orange România

Prezenta lucrare, intitulată „Satisfacția consumatorilor cu privire la serviciile de telefonie oferite de către compania Orange România” constituie...

Comportamentul consumatorului la punctul de lucru Kenvelo

INTRODUCERE Argument “Comportamentul consumatorului la punctul de lucru” este o temă pe care o găsesc deosebit de utilă atât pentru dezvoltarea...

Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor...

Cercetarea Satisfacției Cliențiilor

Introducere In această lucrarea, este tratată cu atenție o problemă de actualitate și anume măsurarea gradului de satisfacție a clienților unei...

Elaborarea strategiei de promovare a companiei

INTRODUCERE Actualitatea studierii procesului de promovare a produselor, serviciilor și organizațiilor românești pe piețele internaționale este...

Analiza mixului de marleting la Orange România

INTRODUCERE Mixul de marketing poate fi definit ca un instrument de realizare a politicii de marketing a firmei, care constă dintr-o combinaţie...

Cercetare de Marketing Privind Eficiența Strategiilor de Fidelizare a Clienților Utilizate de Compania Vodafone

Introducere Telefonia mobilă a revoluţionat modul în care comunicăm şi este acum nelipsită din viaţa de zi cu zi a mai mult de jumătate din...

Analiza Satisfacției Consumatorilor privind Consumul de Ciocolată Milka

MOTTO: “Ciocolata este divină, moale, senzuală, profundă, neagră, somptuoasă, satisfăcătoare, energizantă, densă, cremoasă, seducătoare, sugestivă,...

Te-ar putea interesa și

Analiza activităților de marketing la nivelul firmei de comerț cu amănuntul - Germanos

Capitolul 1. Date de identificare a firmei SC GERMANOS TELECOM ROMANIA SA își are sediul principal în București, Sectorul 1, Șoseaua...

Lupta între Firmele Orange și Vodafone pe Piața Internațională

Este concurenţă între Orange şi Vodafone? Da exista deoarece sunt cele mai cunoscute firme de telefonie mobilă din România , cât şi pe plan...

Ai nevoie de altceva?