Cercetarea Satisfactiei Consumatorilor Vodafone

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul 1 Concepte teoretice 3
1.1 Cercetarea de piata 3
1.1.1 Tipologia cercetarilor 4
1.1.2 Realizarea unei cercetari de marketing 5
1.1.3 Particularitati ale cercetarilor de marketing in sectorul serviciilor 6
1.2 Satisfactia consumatorului - Aspecte generale 7
1.2.1 Perspectivele satisfactiei 8
1.2.2 Concepte legate de satisfactie 9
1.2.3 Consecinte ale satisfactiei 11
1.2.4 Cercetarea satisfactiei consumatorilor 12
Capitolul 2 Piata telefoniei mobile in Romania 15
2.1 Gradul de penetrare al serviciilor de telefonie mobila 16
2.2 Structura pietei telefoniei mobile 17
2.3 Cheltuieli cu serviciile de telefonie mobila 20
2.4 Gradul de satisfactie fata de furnizorii de telefonie mobila 21
2.5 Satisfactia utilizatorilor Vodafone - 2006 22
2.6 Gradul si motivele de substituibilitate a furnizorilor si a serviciilor de telefonie mobila 23
2.7 Perspectivele pietei telefoniei mobile din Romania 24
Capitolul 3 Cercetarea satisfactiei consumatorilor Vodafone in randul tinerilor 26
3.1 Definirea problemei decizionale 26
3.2 Scopul general al cercetarii 26
3.3 Elaborarea obiectivelor si ipotezelor cercetarii 26
3.4 Estimarea prealabila a valorii informatiilor obtinute din cercetare 27
3.5 Stabilirea metodei de esantionare, determinarea dimensiunii esantionului, elaborarea chestionarului 28
3.6 Analiza datelor si interpretarea rezultatelor 33
3.7 Modalitati de imbunatatire a cercetarii 43
Concluzii 45
Bibliografie 46
Anexe 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Secolul XXI este considerat de marea majoritate a specialistilor secolul revolutiei informationale si tehnologice, inceputa inca din secolul trecut si aflata intr-o continua expansiune. 
Daca in urma cu 15-20 ani eram impresionati de faptul ca putem auzi in timp real vocea celor din familie sau a prietenilor aflati la sute de kilometri distanta, prin intermediul unui telefon mobil, astazi el a devenit un calculator portabil, de mici dimensiuni, care permite numeroase activitati, de la o simpla convorbire pana la video-call, citirea si transferul documentelor, navigarea pe internet sau rularea unor jocuri care, cu cativa ani in urma, nu ar fi fost compatibile nici macar cu computerele personale. Toate aceste lucruri nu ar fi posibile fara ca serviciile de telefonie mobila sa fie adaptate noilor tehnologii.
Motivul pentru care am ales aceasta tema a fost dorinta de a descoperi relatia dintre tineri si compania de servicii de telefonie mobila Vodafone. Este cunoscut faptul ca tinerii sunt cei mai avizati critici ai tehnologiei, dar si cei mai infocati utilizatori, astfel ca cerintele lor sunt mult mai ridicate si mai greu de satisfacut. Avand in vedere faptul ca cei de la Vodafone sunt implicati in numeroase proiecte ce vizeaza tinerii, atat la nivel national cat si la nivel mondial, am dorit sa descopar daca metodele lor de a satisface tinerii clienti sunt adecvate si care sunt punctele slabe ale acestora.
In primul capitol al lucrarii am incercat sa prezint, pe scurt, principalele concepte teoretice legate de cercetarea de marketing, ce mi-au fost necesare pentru realizarea studiului, precum si principalele dimensiuni ale satisfactiei consumatorului, elementul esential al cercetarii realizate. Cel de-al doilea capitol a fost dedicat studierii pietei telefoniei mobile in Romania, prin realizarea unei paralele intre rezultatele a doua studii realizate in Romania, in anii 2006 si 2010. In sfarsit, ultimul capitol a fost dedicat unui studiu realizat in randul tinerilor cu varsta cuprinsa intre 16 si 35 de ani, utilizatori ai operatorului de telefonie mobila Vodafone.
Prin realizarea acestei lucrari, am vrut sa evidentiez care sunt cerintele actuale ale utilizatorilor serviciilor unei companii de telefonie mobila si metodele prin care aceasta incearca sa le satisfaca , prin raportare la relatia dintre compania Vodafone si utilizatorii acesteia.
Capitolul 1 Concepte teoretice
1.1 Cercetarea de piata
Cercetarea de piata este definita ca fiind activitatea formala prin intermediul careia, cu ajutorul unor concepte, metode si tehnici stiintifice de investigare se realizeaza specificarea, masurarea, culegerea, analiza si interpretarea informatiilor de marketing destinate conducerii unitatii economice pentru cunoasterea mediului in care functioneaza, identificarea oportunitatilor, evaluarea actiunilor de marketing si a efectelor acestora. 
Robert Bartels, un istoric al marketingului, afirma ca primul sondaj de opinie, realizat prin intermediul unui chestionar, a avut loc in anul 1824, iar in anul 1879 cei de la N.W. Ayers&Co au realizat pentru un client un studiu privind productia de grau din fiecare stat american. Totusi, Bartels considera ca prima cercetare in adevaratul sens al cuvantului a fost realizata in anul 1911 de catre Charles Coolidge Parlid, pentru Curtis Publishing Company. Astazi, el este recunoscut ca parintele cercetarilor de marketing, existand si un premiu care ii poarta numele.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Satisfactiei Consumatorilor Vodafone.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!