Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară

Licență
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 78 în total
Cuvinte : 19707
Mărime: 84.76KB (arhivat)
Publicat de: Sergiu M.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andrei Cebotarean

Extras din licență

Introducere

Scopul final al tuturor activităţilor de producere şi comercializare ale întreprinderilor agroindustriale trebuie să fie satisfacerea necesităţilor consumatorului.

Concurenţa producătorilor, prognozarea situaţiei pe piaţă prin analiza minuţioasă a cererii, stabilirea diverselor grupe de consumatori, contribuie la ocuparea de către fiecare agent economic a locului său pe piaţă şi, în consecinţă, la evitarea dispoziţiilor în evoluţia economiei naţionale.

Conceptul modern de marketing, specific economiei de piaţă, prevede orientarea şi mobilizarea agenţilor economici pentru obţinerea de beneficii prin satisfacerea cerinţelor pieţei interne, care se compun din cererile specifice ale consumatorilor.

Natura fiziologică a organismelor umane este indisolvabil legată de necesitatea consumului produselor alimentare, pentru a-şi asigura existenţa. Această circumstanţă determină cererea şi necesitatea permanentă în produse agricole, ceea ce garantează continuitatea procesului de formare a cererii şi ofertei.

Scopul lucrării date îl constituie determinarea relaţiei dintre cerere – ofertă pe piaţa produselor agricole şi agroalimentare.

Pentru realizarea scopului lucrării au fost trasate următoarele obiective:

I. Bazele teoretice a cererii şi ofertei pe piaţa agricolă şi agroalimentară.

II. Caracteristica condiţiilor şi dezvoltarea economică a SRL “Popeşteanca”.

III. Analiza relaţiei cerere – ofertă pe piaţa produselor agricole şi agroalimentare.

IV. Căile de perfecţionare a relaţiei cerere – ofertă pe piaţa produselor agricole şi agroalimentare în SRL “Popeşteanca”.

Autorii monografiilor de bază folosite pentru elaborarea tezei de licenţă:

1. Chiran A., Gîndu E., Ştefan G., Locar A., Doga V., 1999 – Agromarketing, Editura “Evrica”, Chişinău.

2. Chiran A., Gîndu E., 1997 – Marketing Agrar, Editura “Periscop”, Iaşi.

3. Chircă S.S., 2000 – Evoluţia reformelor economice (de la economia planificată la cea de piaţă), Chişinău.

4. Certan S., 2001 – Politici agricole comune ale comunităţii economice europene, Chişinău.

5. Demetrescu M. C., 1973 – Marketing, Editura “Politica”, Bucureşti.

6. Florescu M., 1980 – Economie mondială, Editura “Academia”, Bucureşti.

7. Munteanu V. A., 1996 – Marketing pentru toţi, Editura “Meridianul”, Chişinău.

8. Popovici D., 1998 – Marketing în economia de tranziţie, Compania Moldreclama, Chişinău.

Sursele de la întreprindere folosite pentru elaborarea tezei de licenţă:

- Darea de seamă pe anii 2001-2004;

- Raportul financiar pe anii 2001-2004.

Structura şi volumul tezei de licenţă.

Preview document

Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 1
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 2
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 3
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 4
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 5
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 6
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 7
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 8
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 9
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 10
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 11
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 12
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 13
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 14
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 15
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 16
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 17
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 18
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 19
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 20
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 21
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 22
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 23
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 24
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 25
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 26
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 27
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 28
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 29
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 30
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 31
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 32
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 33
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 34
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 35
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 36
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 37
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 38
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 39
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 40
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 41
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 42
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 43
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 44
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 45
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 46
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 47
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 48
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 49
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 50
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 51
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 52
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 53
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 54
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 55
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 56
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 57
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 58
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 59
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 60
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 61
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 62
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 63
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 64
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 65
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 66
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 67
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 68
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 69
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 70
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 71
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 72
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 73
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 74
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 75
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 76
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 77
Cererea și oferta pe piața agricolă și agroalimentară - Pagina 78

Conținut arhivă zip

  • Cererea si Oferta pe Piata Agricola si Agroalimentara.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE România a intrat de mai mult de un an de zile în criză economică şi financiară. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care şi...

Planificare de Marketing în Turism

Inca de la infiintare din august 2000, agentia este membra ANAF (Asociatia Nationala a Agentiilor deTurism) avand contracte cu un numar...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Piața agroalimentară

Capitolul 1 – PIAŢA – COMPONENTĂ DE BAZĂ A MIX-ULUI DE MARKETING 1.1 Piaţa agrară : caracteristici, structură, factori de influenţă Piaţa agrară...

Te-ar putea interesa și

Particularități ale Marketingului Produselor Agricole în România

Capitolul 1. Piaţa – mediu extern principal al întreprinderii 1.1. Întreprinderea şi piaţa Întreprinderea îşi desfăşoară activitatea într-un...

Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA

Capitolul 1: CARACTERIZAREA SECTORULUI AGROALIMENTAR DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA INTEGRARII IN U.E. Economia agroalimentara se contureaza ca...

Evoluția și perspectiva pieței produselor agroalimentare ecologice în România

INTRODUCERE Dacă ar fi sa definim agricultura ecologică în cel mai simplu mod, aceasta ar fi agricultura care furnizează consumatorilor alimente...

Marketingul produselor agroalimentare - Piața cerealelor în România

CAP. I - Piața - abordare teoretică și metodologică 1.1 . Conceptul de piață Mecanismul de piață sau, mai exact, interacțiunea între forțele...

Piața cu concurență perfectă și mecanismul formării prețului de echilibru

Concurenta reprezinta o competitie specifica dintre agentii economici. In cadrul concurentei agentii au diferite comportamente determinate de...

Agromarketingul

Agromarketingul, definirea, functiile. Agromarketingul reprezintă “ansamblul de activităţi ale agentului economic (exploatatie agricola sau...

Piața produselor agroalimentare

CAPITOLUL 1. ANALIZA PIEȚELOR PRODUSELOR AGROALIMENTARE 1.1. Noțiuni generale specifice marketingului agricol și ecologic De-a lungul timpului...

Importanța brandingului pentru produsele alimentare

Rezumatul referatului Concept preluat de la englezi, ideea de brand a inceput sa se dezvolte in ultimii ani si pentru produsele alimentare....

Ai nevoie de altceva?