Combaterea sărăciei în Republica Moldova

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 14373
Mărime: 76.93KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bodean I.
Despre combaterea saraciei in Republica Moldova....cai de optimizare

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPOTOLUL I ORGANIZAREA CONTABILITĂŢII MUNCII ŞI A DECONTĂRILOR CU PERSONALUL LA „FLAUTEX” S.A. 6
  3. 1.1. Clasificarea personalului la întreprinderea „FLAUTEX” S.A. 6
  4. 1.2 Formele şi sistemele de retribuire utilizate la „FLAUTEX” S.A. 8
  5. 1.2. Evidenţa personalului şi a timpului de muncă. 14
  6. CAPITOLUL II. PERFECTAREA DOCUMENTELOR PRIMARE ŞI CALCULUL SALARIULUI. 19
  7. 2.1. Modul de calcul al salariului de bază. 19
  8. 2.2. Modul de calcul al salariului suplimentar. 30
  9. CAPITOLUL III. CONTABILITATEA DECONTĂRILOR CU PERSONALUL. 34
  10. 3.1. Tipurile de reţineri din salariu şi modul de calcul a acestora. 34
  11. 3.2. Contabilitatea analitică şi sintetică a personalului şi a retribuirii
  12. muncii. 42
  13. 3.3. Conţinutul şi modul de întocmire a raportului statistic 1-m „Munca”. 50
  14. CONCLUZII 57
  15. BIBLIOGRAFIE 59

Extras din licență

Odată cu trecerea la economie de piaţă , societatea s-a ciocnit cu o mulţime de probleme social-economice: dezechilibrul dintre cererea şi oferta forţei de muncă; micşorarea numărului de salariaţi; creşterea şomajului; intensificarea migraţiei forţei de muncă; decalajul dintre coşul minim de consum şi salariul primit de un lucrător. Toate aceste probleme au un caracter actual ceea ce a condus la alegerea temei date, adică „Remunerarea muncii şi decontarea cu personalul”. Scopul tezei de licenţă constă în urmărirea şi prezentarea evidenţei remunerării muncii şi decontării cu personalul la o unitate economică concretă, la fel şi căutarea căilor de raţionalizare a organizării remunerării muncii şi decontării cu salariaţii.

Obiectivele tezei date constau în: furnizarea informaţiilor veridice despre muncă şi remunerarea muncii la o unitate economică concretă, prezentarea formelor şi sistemelor de salarizare cât şi prezentarea decontărilor cu personalul şi plata salariului în conformitate cu legislaţia în vigoare.

La îndeplinirea tezei ,autorul s-a bazat pe datele de la întreprinderea „FLAUTEX” S.A.

„FLAUTEX” S.A. este un agent economic care activează în industria uşoară, forma organizatorico-juridică este societate pe acţiuni de tip deschis constituită în baza şi ordinea prevăzută de legile R. Moldova: „cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi”, „cu privire la privatizare”, „cu privire la societăţi pe acţiuni”, „despre proprietate” şi alte acte legislative ale R. Moldova.

Această întreprindere este înregistrată de către Camera Înregistrării de Stat de pe lângă Ministerul Justiţiei al R. Moldova pe data de 29 noiembrie 1993. Adresa juridică a „FLAUTEX” S.A. este R. Moldova MD-3121, str. Ştefan cel Mare 115.

„FLAUTEX” S.A. este o persoană juridică, dispune de balanţă autonomă şi conturi bancare, poate încheia contracte, îşi poate asuma obligaţii, poate fi reclamant şi reclamat în instanţele de judecată.

Scopul creării societăţii constituie activitatea de producere a mărfurilor de

largconsum şi de prestare a serviciilor, de obţinere de venit în baza acestei activităţi.

Direcţiile principale de activitate ale societăţii sunt:

- producerea mărfurilor de larg consum;

- achiziţionarea şi realizarea diverselor mărfuri şi producţiei pe piaţa internă şi externă;

- prestarea serviciilor şi îndeplinirea diferitor lucrări pentru persoane fizice şi juridice la comandă;

- acordarea serviciilor de mediere, de comerţ, de dealer;

- efectuarea operaţiilor de barter, deservirea şi asigurarea la comandă, operaţii de comision;

- deschiderea magazinului de firmă pentru comercializarea confecţiilor întreprinderii şi a produselor altor producători.

„FLAITEX” S.A. este în drept să practice şi alte activităţi de antreprenoriat care nu contravin legislaţiei R. Moldova. Activităţile cu reglementare de stat specială sunt exercitate în baza licenţelor de activitate.

Capitalul statutar al „FLAUTEX” S.A. este constituit din suma cotelor băneşti şi patrimoniale ale acţionarilor în sumă de 8502330 lei, împărţite în 425116 acţiuni nominative ordinare de aceeaşi clasă şi cu preţul nominal a câte 20 lei fiecare, ce sunt înregistrate în Registrul acţionarilor.

Organele de conducere ale „FLAUTEX” S.A. sunt:

1.Adunarea Generală a Acţionarilor;

2.Consiliul de Observatori;

3.Organul Executiv – Directorul general;

4.Comisia de Cenzori.

Schema generală a întreprinderii e prezentată în schema 1, din schemă observăm că secţia contabilităţii remunerării muncii se află în cadrul Direcţiei financiare. În secţia remunerării muncii are loc:

- calcularea salariului pe conturi şi cheltuielile întreprinderii;

- întocmirea documentelor spre plata salariului;

- efectuarea reţinerilor din salariu vizând impozitul pe venit de la persoane fizice, reţinerile din Fondul social şi calculul contribuţiilor la asigurări sociale. Aceste reţineri sunt efectuate în conformitate cu legislaţia în vigoare

Preview document

Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 1
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 2
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 3
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 4
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 5
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 6
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 7
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 8
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 9
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 10
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 11
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 12
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 13
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 14
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 15
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 16
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 17
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 18
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 19
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 20
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 21
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 22
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 23
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 24
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 25
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 26
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 27
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 28
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 29
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 30
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 31
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 32
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 33
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 34
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 35
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 36
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 37
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 38
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 39
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 40
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 41
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 42
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 43
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 44
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 45
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 46
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 47
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 48
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 49
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 50
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 51
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 52
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 53
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 54
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 55
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 56
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 57
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 58
Combaterea sărăciei în Republica Moldova - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Combaterea Saraciei in Republica Moldova.doc

Te-ar putea interesa și

Organizația Mondială a Comerțului

INTRODUCERE Tendinţa către sistemul comercial multilateral este determinată de evoluţia adîncirii proceselor economice internaţionale, a...

Fundamentarea Deciziilor de Investiții în Baza Criteriului de Risc și Eficientă

ADNOTARE la teza de licenta in ştiinţe economice cu tema: “Fundamentarea deciziilor de investitii in baza criteriului de risc si eficienta”...

Republica Moldova și mirajul Uniunii Europene

Introducere Procesul de Integrare este una dintre cele mai discutate probleme în literatura de specialitate. Pe măsură ce diferenţele între...

Organizația Mondială a Comerțului

Introducere Actualitatea temei de cercetare: Odată cu evoluția adîncirii proceselor economice internaționale, a interdependențe lor în producția...

Mecanismele Economice de Atragere a Investițiilor Străine

INTRODUCERE Actualitatea cercetării. Constituirea unui stat de drept cu o economie prosperă de piaţăşi social orientată este de neconceput fără...

Șomajul - Cauză a Vulnerabilității Familiei

Introducere Actualitatea temei investigate. Tranziţia la relaţiile de piaţă, însoţită de declinul economic, a acutizat situaţia socială a...

Politica de ocupare a forței de muncă, protecție socială și de combatere a sărăciei

Introducere In continuare vom realiza o sinteza asupra economiei in ansamblu privita din punctul factorului de munca.Aceasta tema prin continutul...

Societatea civilă globală și problema democratizării în contextul politicii mondiale - Interdependențe și implicații pentru Republica Moldova

ADNOTARE Tema tezei de licență: Societatea civilă globală și problema democratizării în contextul politicii mondiale: interdependențe și...

Ai nevoie de altceva?