Comertul Electronic in Noua Societate Informationala

Cuprins licenta Cum descarc?

1. Introducere.3
1.1. Probleme.4
1.2. Scop.4
1.3. Restrictii.5
2. Comertul electronic. Aspecte generale.6
2.1. Evolutia comertului electronic.6
2.2. Ce este comertul electronic.9
2.3. Principalele avantaje ale comertului electronic.14
2.4. Bariere impotriva comertului electronic.18
2.5. Clasificarea afacerilor on-line.19
2.5.1. Modelul Paul Timmers.20
2.5.2. Modelul Michael Rappa.25
3. Elementele comertului electronic.31
3.1. Componentele unei afaceri on-line.31
3.1.1. Produsul.31
3.1.2. Magazinul on-line.33
3.1.3. Sistemul de procesare si efectuare a platilor.38
3.1.4. Sistemul de transport si onorare a comenzilor.40
3.1.5. Sistemul de relatii cu clientii.41
3.1.6. Promovarea.42
3.2. Sisteme de plati pentru comertul electronic.43
3.2.1. Sisteme de plati existente pe plan international.43
3.2.2. Sisteme de plati disponibile in Romania.59
3.3. Publicitatea on-line.66
3.3.1. Evolutia publicitatii in on-line.66
3.3.2. Principalele modele de publicitate.68
3.3.3. Publicitatea pe Internet in Romania.71
3.4. Elemente de marketing in comertul electronic.78
3.4.1. Implicatiile marketingului in comertul electronic.79
3.4.2. Importanta numelui de firma in comertul electronic.85
3.4.3. Marketingul de relatie .90
4. Tendintele de dezvoltare a comertului electronic.100
4.1. Comertul electronic pe plan international.100
4.2. eEurope.104
4.3. Evolutia comertului electronic in Romania.106
4.3.1. Situatia actuala a comertului electronic in Romania.106
4.3.2. Legislatie si reglementari adoptate si planificate.114
4.3.3. Obstacole in calea dezvoltarii comertului electronic.116
4.3.4. Masuri ce ar trebui intreprinse pentru impulsionarea comertului electronic.119
5. Bibliografie.120


Extras din licenta Cum descarc?

1.Introducere
,,Orice afacere in ziua de astazi concureaza in doua lumi: o lume fizica cu resurse pe care managerii pot sa le vada si sa le atinga si o lume virtuala constituita din informatie. Ultima a dat nastere lumii comertului electronic , un nou loc de creare a valorii" . Aceasta declaratie a fost facuta de doi cercetatori Rayport si Sviokla in Harvard Business Review, in anul 1995. Ce s-a intamplat de atunci? Timp de doua decade, marile companii au realizat comert electronic prin retelele EDI (EDI - networks), dar multe se confrunta inca cu problema de a transforma comertul electronic intr-un aspect natural al afacerilor lor de zi cu zi.
Cel mai probabil, pietele asa cum le stim noi astazi vor suferii schimbari majore in decadele urmatoare. Catalistul nedisputat care va promova aceasta schimbare rapida in Economia Informationala de astazi este nimeni altul decat Internetul si toate tehnologiile legate de acesta care vor permite ca acest fenomen sa devina realitate. Formatul unic al Internetului este acela care are potentialul ca pentru totdeauna, intr-o maniera nu foarte subtila, sa schimbe mijloacele traditionale prin care tranzactiile cumparator - vanzator si interactiunile dintre acestia au avut loc in trecut.
Avand in vedere ca domeniul comertului electronic are o vastitate foarte mare este necesara in aceasta faza de inceput o scurta definire a cea ce termenul de comert electronic va presupune in cadrul acestei lucrari. Exista cateva definitii disponibile. Comisia Europeana mentioneaza urmatoarele despre comertul electronic si formele pe care le ia: ,,O posibila definitie a comertului electronic ar putea fii: ,,orice forma de tranzactie de afaceri in care partile interactioneaza electronic in loc schimb fizic sau contact fizic direct". ,,Un caz special al comertului electronic este vanzarea electronica (electronic trading) in care un distribuitor ofera bunuri sau serviciu unui consumator in schimbul unei plati". ,,Un caz special al vanzarii electronice este vanzarea electronica cu amanuntul (electronic retailing) in care clientul este un consumator obisnuit in loc de o alta companie." Conform acestei largii definitii comertul electronic nu cuprinde numai tranzactia comerciala in sine, dar si toate interactiunile si schimburile de informatie dintre vanzator si cumparator care apar inainte si dupa tranzactia in sine. ( ex: publicitate, acordarea de suport tehnic la produsul cumparat)
Comertul electronic nu este nici pe departe un aspect nou. Mediul electronic a fost folosit in scopuri comerciale si in trecut, dar cu evolutia fulgeratoare a Internetului, oportunitatile dar si incertitudinile cu care comerciantii trebuie sa se confrunte sunt din ce in ce mai coplesitoare si complexe decat au fost in trecut.
In ultimi sapte ani un numar considerabil de companii au site-uri de comert electronic pe Internet. In cele mai multe cazuri acestea au fost create fara nici un alt scop decat acela de a asigura o prezenta pe Internet (net-presence) a companiei respective, putini cutezatori au incercat constiincios sa exploateze Internetul ca o posibila piata. Conform unui recent studiu al Ernst & Young, companiile ce conduc atat comert traditional cat si comert electronic se asteapta la o crestere de la 3% astazi la 9% in 2005 a produselor vandute on-line in totalul vanzarilor. Pentru ca comertul electronic sa aiba un impact puternic si hotarator pe piata, este necesar ca el sa devina o parte naturala a vietii de zi cu zi, un instrument ce poate fi folosit fara dificultati de oricine. Oricum, astazi viitorul investitilor asociate de Internet este inca nesigur si din acest motiv firmele se confrunta cu o nevoie din ce in ce mai mare de a intelege mai bine factorii care determina rezultatul investitilor lor on-line. Intrebarile care se nasc in acest context sunt: Ce forma va lua piata viitorului? Care sunt abilitatile pe care o firma trebuie sa le cultive pentru a putea concura cu succes pe aceasta piata? si Care sunt strategiile de marketing fezabile pe aceasta piata? 
1.1. Probleme
Agentii economici se confrunta cu mari dificultati in a folosi avantajele si oportunitatile pe care comertul electronic le poate oferi afacerii lor. Astazi nu este clar care probleme sunt cele mai importante pentru succesul on-line, dar relieful incetosat al comertului electronic incepe sa devina vizibil. Se fac cercetari si deja teoriile in domeniu au inceput sa prinda forma, teorii ce pot fi folosite de agentii economici. Datorita distantei mari dintre evolutia tehnologiei si a dinamici posibilitatilor care apar si se dezvolta in continuu legate de Internet, exista inca o prapastie intre problemele cu care agentii economici se confrunta si indrumarea oferita de teoria economica traditionala sau cea aparuta recent in urma cercetarilor in domeniu. Un expert in domeniu precizeaza importanta de a nu privi comertul electronic ca o piata noua in intregime, ci ca un nou mod de a face afacerii. Astfel se poate presupune ca mare parte a teoriei traditionale poate fi aplicata si comertului electronic. Luand in considerare dinamica Internetului ca mediu de afacerii, intrebarea este ,,Cum?". 
1.2. Scop
Acesta lucrare are trei scopuri majore:
1. De a clarifica si explica caracteristicile Internetului ca mediu de afaceri;
2. De a identifica si explica oportunitatile si dificultatile asociate cu comertul electronic;
3. De a oferi o imagine de ansamblu asupra viitorului comertului electronic mondial si din Romania.
1.3. Restrictii
Desi nu toate problemele legate de comertul electronic sunt legate de stiinta economica, aceasta a functionat ca filtru in procesul de cercetare si dezvoltare a diferitelor tehnologi si solutii referitoare la comertul economic. Astfel multe probleme importante apartin altor domenii de specialitate decat cel economic, cum ar fi tehnologia informatiei, drept, psihologie etc. Din acest motiv, aceste probleme, desi cu importanta majora pentru comertul electronic nu au primit o importanta proportionala in aceasta lucrare.
Avand in vedere ca domeniul comertului este unul foarte vast doar domeniul comertului electronic de tipul afacere catre consumator (business-to-consumer) ocupa o mare parte din aceasta lucrare si este folosit ca sistem de referinta pentru probleme dezbatute in aceasta lucrare. Am ales acest domeniu deoarece prezinta cel mai mare potential de evolutie in timp cu ajutorul tehnologiei informationale. Comertul electronic afacere catre afacere (business-to-business) este practicat de o perioada importanta de timp fiind deja un aspect important al vietii economie fapt pentru care este abordat sumar in aceasta lucrare. Viitorul comertului electronic de tip business-to-consumer este inca nesigur, astfel ofera marii oportunitati. La conferinta despre comertul electronic Bill Gates a apreciat ca potentialul comertului electronic de tip business-to-consumer este mult mai mare decat cel de tip business-to-business. La polul opus, multi analisti de specialitate sustin ca majoritatea valorii capitalurilor obtinute pe Internet va fi in sectorul business-to-business.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Electronic in Noua Societate Informationala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!