Comertul Exterior cu Miere al Romaniei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.2
CAPITOLUL I. COMERTUL INTERNATIONAL 
1.1. Conceptele fundamentale ale comertului international.3
1.2. Teoriile comertului international.7
1.2.1. Teoria mercantilista .7
1.2.2. Teoria clasica.9
1.2.3. Teoria neoclasica. 9
1.2. Principalele secvente ale teoriei clasice.10
1.3.1. Teoria avantajelor absolute - Adam Smith.10
1.3.2. Teoria costurilor comparative - David Ricardo.12
1.3.3. Teoria valorilor internationale - John Stuart Mill.14
CAPITOLUL II. PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA COMERTULUI EXTERIOR AL ROMANIEI IN ANUL 2011
2.1. Evolutia si structura pe grupe de produse .17
2.2. Orientarea geografica.21
2.3. Baza de date utilizata in studiul de caz.22
CAPITOLUL III. POTENTIALUL DE EXPORT AL ROMANIEI - MIEREA
3.1. Caracterizarea generala a produsului. 25
3.2. Evolutia pietei mondiale a mierii.27
3.3. Piata mierii in Romania.28
3.4. Comertul international cu miere al Romaniei.32
3.4.1. Sustinerea sectorului apicol pe plan intern si european.36
3.4.2. Analiza SWOT a sectorului apicol romanesc.39
3.5. Potentialul de export al Romaniei pentru sectorul cu miere.40
CONCLUZII.47
BIBLIOGRAFIE.49


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
In aceasta lucrare intitulata ,,Comertul exterior cu miere al Romaniei" imi propun sa va prezint potentialul de export al Romaniei, si anume mierea. 
Am ales si am tratat cu multa placere aceasta tema deoarece mierea este un aliment natural, sanatos, iar Romania detine o traditie indelungata in domeniul cresterii albinelor si realizarii de produse apicole, apicultura impunandu-se ca ocupatie de sine statatoare inca din cele mai vechi timpuri. 
De asemena in Romania activitatea de crestere a albinelor s-a dezvoltat in conditii naturale deosebit de favorabile, ceea ce a contribuit la dezvoltarea continua a acestei activitati, si implicit la obtinerea unor productii apicole insemnate. 
Lucrarea este structurata in trei capitole. 
In Capitolul I sunt prezentate conceptele fundamentale ale comertului international, teoriile comertului international, si anume teoria mercantilista, teoria clasica, teoria neoclasica. Dintre aceste teorii mi-am indreptat atentia si am analizat principalele secvente ale teoriei clasice.
Capitolul II reprezinta o privire de ansamblu asupra comertului exterior al Romaniei in anul 2011. Este pusa in evidenta evolutia comertului Romaniei, principalele grupe de produse exportate/ importate si tarile cu care Romania isi desfasoara activitatea de export si import.
In Capitolul III este analizat potentialul de export al Romaniei - mierea, printr-o caracterizare generala a mierii, prin prezentarea evolutiei pietei mondiale a mierii, piata mierii in Romania, comertul international cu miere al Romaniei si potentialul de export pentru sectorul miere al Romaniei.
CAPITOLUL I
COMERTUL INTERNATIONAL
1.1. Conceptele fundamentale ale comertului international
Comertul este o activitate umana iar regulile care guverneaza aceasta activitate ne privesc pe toti si ne implica in viata de zi cu zi, chiar daca nu in aceeasi masura. 
Comertul international are efecte asupra cetatenilor in cel putin doua moduri, prin diversifica oferta de bunuri si servicii disponibile iar acest fapt conduce de obicei la scaderea pretului produselor datorita cresterii concurentei; accesul la materii prime si materiale mai ieftine, tehnologie mai eficienta, o piata largita creste competitivitatea companiilor autohtone si conduce la sporirea ratei de investitii prin crestere economica si crearea de noi locuri de munca. Acest din urma aspect intereseaza in mod deosebit pe cetatenii Uniunii Europene deoarece 20% din locurile de munca existente in Uniunea Europeana se datoreaza activitatilor de export. 
Etimologic, termenul de comert provine din latinescul ,,commercium" care la randul sau reprezinta o juxtapunere a cuvintelor ,,cum" = cu si ,,merx" = marfa, ceea ce inseamna ,,cu marfa", de unde a rezultat explicatia termenului prin activitate cu sau legata de marfa sau activitate asupra marfii. Termenul de commercium din dreptul roman era folosit ca notiune tehnica pentru a desemna facultatea unei persoane fizice de a incheia acte juridice si de a constitui contracte valabil incheiate, iar aceste bunuri erau in commercio sau extracommercium. 
In Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, in dreptul cuvantului comert gasim urmatoarele definitii: ,,schimb de produse prin cumpararea si vanzarea lor; ramura a economiei in cadrul careia se desfasoara circulatia marfurilor. Activitate economica de valorificare a marfurilor prin procesul de vanzare - cumparare; negot. Ramura a economiei nationale in care se realizeaza circulatia marfurilor". 
In sens economic, definim comertul ca fiind acea activitate avand ca scop schimbul voluntar de bunuri si/sau servicii, prin acestea realizandu-se circulatia de la producator la consumator. Realitate a vietii economico - sociale, comertul concretizeaza astfel, in continutul sau, un ansamblu de reguli care exprima, intr-o maniera juridico - economica circulatia bunurilor de la consumator la producator. Comertul reprezinta astfel o activitate care, prin specificul ei de practica repetata inca de la aparitia umanitatii, a dobandit si trasaturile unei profesii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Exterior cu Miere al Romaniei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Dobre I. Claudia, 2011, Comert International, Editura Universitaria Craiova 
2. Miron D., 2003, Comert International, Editura ASE, Bucuresti
3. Popescu C., 2005, Fundamentele metodologice ale comertului international in conditiile globalizarii, Editura Ovidius University Press, Constanta
4. Popescu G., Ricardo D., 2007 Economistul genial, Editura Risoprint
5. Pralea S., Maha L., Baltatescu S., 2006, Teoria comertului international, Editura Universitatii ,,Al. I. Cuza", Iasi 
6. Ricardo D., 1959, Opere alese, vol. I, Editura Academiei Romane, Bucuresti 
7. Smith A., 1965, Avutia natiunilor. Cercetare asupra naturii si cauzelor ei, vol. I si II, Editura Academiei Romane, Bucuresti
8. Stoian I., Dragne E., 1997, Comert International. Tehnici si proceduri, vol. I, Editura Caraiman
9. Todosia M., 1985, Doctrine economice contemporane, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, pag. 139
10. Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine, Buletin informativ lunar, Nr.12/ 2011, Rezultatele Comertului International al Romaniei in perioada 01.01.- 31.12.2011, Martie 2012
11. Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine 2011/ 2012, Directia Analize Piata - Publicatii, Potentialul de export al Romaniei - Mierea, Autor: Marie- Jeanne Dumitrescu, Coordonator: Alina Beldescu
12. Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Situatia sectorului apicol din Romania, ultima actualizare: 19.11.2010
13. Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Documentar de presa, Sectorul Apicol, data publicarii: 02-10-2009
14. Banca Nationala a Romaniei, Raport anual 2010
15. http://feaa.ucv.ro/cm/images/stories/docs/Licenta2012/Manual%20Licenta%20EAI%202012.pdf
16. http://www.madr.ro/
17. http://www.romtradeinvest.ro/
18. http://www.dce.gov.ro
19. http://www.faostat.fao.org
20. http://www.wto.org/
21. http://unctad.org
22. http://www.intracen.org
23. http://epp.eurostat.ec.europa.eu


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!