Comertul Exterior Romanesc in Contextul Tranzitiei la Economia de Piata

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Economia romaneasca parcurge ultimul deceniu al secolulunostru 
insotita de numeroase probleme economico-sociale si politice. Transformarile produse incepind din 1990 au determinat o serie de mutatii profunde in economia nationala.
Agentii economici, atat din sectorul public cat si din cel privat,au fost pusi in situatia de a adopta o atitudine specifica conditiilor impuse de tranzitia la economia de piata. Antrenarea activa si eficienta a acestora in actiuni de cooperare cu partenerii din tarile dezvoltate, constituie o necesitate pentru ruperea inertiei, stagnarii si in acelasi timp, o sansa a supravietuirii.
Caderea barierelor artificiale de natura ideologica si a 
mecanismeloregalizatoare ale centralismului economic excesiv ofera o premisa favorabila pentru deschiderea unor noi oportunitati de cooperare tarilor in tranzitie. Referindu-se la aceste noi deschideri, reputatul om de stiinta H. McMillan de la Universitatea Carleton-Ottawa sublinia ca evenimentele din 1989 "au incurajat puternic posibilitatile de cooperare din aceasta zona ... si ca toate aceste tari sunt acum mult mai deschise pentru cooperare si investitii straine directe''.
Comertul exterior s-a inscris si el in planul mutatiilor fundamentale care au caracterizat ultimii ani. Pe de alta parte, tranzitia spre eonomia de piata a ridicat si problema clarificarii conceptului de privatizare, cat si cea a organizarii si functionarii unitatilor economice de stat, din perspectiva rolului profitului ca element motor al activitatii economice. Necesitatea privatizarii a aparut datorita incapacitatii statului de a asigura eficienta economica a functionarii productiei de bunuri si servicii.
Privatizarea a presupus dezvoltarea mai multor forme de proprietate,dependenta de succesul acestora fiind rezolvarea efectiva a nevoilor fiecarui membru al societatii si ale societatii in ansamblu. Realizarea acesteia a implicat o evaluare corecta a dimensiunii publice a economiei si desfasurarea sa tinand seama de legile pietei si sub controlul strict al opiniei publice.
Principalul efect al acesteia ar fi trebuit sa fie redresarea productiei nationale si sporirea puternica a competitivitatii produselor indigene, atat pe piata interna cat si pe cea externa, esentiala pentru functionarea adecvata a mecanismului economiei nationale.
In acest context, aceasta lucrare isi propune sa prezinte oportunitatile dar si dificultatile intampinate de un agent economic privat in incercarile sale de a oferi pietei produse care sa satisfaca cerintele acesteia.
Dupa o evaluare a cadrului macroeconomic specific perioadei de 
tranzitie la economia de piata, si implicit a transformarilor produse in comertul exterior romanesc, am incercat sa surprindem principalele instrumente aflate la dispozitia agentilor economici in vederea desfasurarii cu succes a activitatii de comert exterior, insistand asupra posibilitatilor de utilizare ale marketingului direct pentru promovarea pe piata a unui produs din import. Studiul de caz atasat lucrarii descrie proiectarea si realizarea campaniei de marketing direct a firmei Royal York pentru unul dintre produsele sale, Bucataria Royal.
CAPITOLUL 1.
Comertul exterior romanesc in contextul tranzitiei
la economia de piata
1.1. Coordonate macroeconomice ale tranzitiei la economia de piata
1.2. Analiza dinamicii si volumului comertului exterior romanesc al anilor 90
1.3. Analiza structurii comertului exterior romanesc
1.3.1. Structura exporturilor romanesti
1.3.2. Structura importurilor romanesti
1.4. Analiza orientarii geografice a comertului exterior romanesc
1.1.Coordonate macroeconomice ale tranzitiei
la economia de piata
Procesul tranzitiei la economia de piata parcurs de tarile Europei 
Centrale si de Est incepand din 1990 reprezinta, prin amploarea sa, cea mai radicala transformare, nu numai in plan politic si institutional dar, mai ales, in plan economic si social.
Unul dintre domeniile economice marcate cel mai profund de ansamblul transformarilor petrecute in ultimii sapte ani il reprezinta comertul exterior. De altfel, avand in vedere interfata asigurata, prin intermediul acestuia, cu celelalte economii nationale componente ale sistemului economic mondial, se poate afirma ca, de fapt, comertul exterior a indeplinit chiar misiunea de a orienta transformarile produse in economia romaneasca, prin preluarea unor produse sau servicii, a unor standarde de calitate dar, mai ales, a unor sisteme de promovare si distributie ale acestora, consacrate la nivelul pietelor internationale.
Toate acestea au devenit posibile in contextul global al deschiderii economiei romanesti si al reintegrarii acesteia in circuitul economic international. Iata de ce consideram oportuna o scurta trecere in revista a macrostructurii economiei romanesti, pentru a incadra adecvat evolutiile produse in sfera relatiilor economice dintre aceasta si economiile altor state precum si asupra efectelor generate de aceste transformari asupra comertului exterior romanesc.


Fisiere in arhiva (7):

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • CAP 1 DOC.doc
  • CAP 2 DOC.doc
  • CAP 3 DOC.doc
  • CAP 4 DOC.doc
  • CONCLUZII.doc
  • INTRODUCERE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!