Comertul Exterior si Politica Comerciala a Uniunii Europene

Extras din licenta Cum descarc?

1. Ipotezele initiale care definesc comertul exterior si politica comerciala in economia actuala
Aceasta lucrare identifica in ansamblu cele mai recente tendinte in materie de comert exterior si analizeaza beneficiile potentiale pentru toate tipurile de consumatori daca majoritatea obstacolelor actuale sunt depasite intr-un mod oportun pentru a atinge adevaratul potential care poate fi valorificat pe piata internationala. 
Este o sinteza privind tranzactiile transfrontaliere, cresterea increderii consumatorilor in comertul exterior si definitivarea unei platforme legislative comune pe piata intercontinentala fiind identificate ca fiind doua dintre principalele domenii prioritare de actiune de catre autoritatile indrituite.
In ultimii ani, volumul de vanzari in comertul exterior a reprezentat unul dintre principalele motoare de crestere a produsului intern brut al multor tari din spatiul Uniunii Europene, inclusiv cel al Romaniei. Comertul exterior este canalul dominant de vanzari la distanta, avand o pondere insemnata in sectorul comertului cu amanuntul sau en-gros total.
Politicile guvernelor din Uniunea Europeana in ceea ce priveste comertul cu tarile partenere sunt cunoscute ca politica comerciala. Acest lucru este extrem de important in lumea de astazi, in cazul in care comertul este un factor tot mai important in cresterea si dezvoltarea economica. Orientarile pentru aceasta politica includ reducerea uniforma si regulile pentru reduceri tarifare, precum si principiul de directionare, masurile corective trebuin sa fie aplicate cat mai aproape de sursa de "denaturare", in care este posibil Relaxarea ipotezelor reper permite exceptiile de la cazul de comert liber cu tarife optime pentru a manipula preturile mondiale; tarifelor strategice sau subventiilor de export, atunci cand firmele locale se angajeaza in concurenta de tip oligopol cu rivalii straini, precum si de protectie a industriilor vulnerabile, pentru a permite firmelor autohtone sa beneficieze de invatarea prin practica. Protectia poate ridica, de asemenea, rata de crestere, cu toate ca este mai putin probabil sa creasca bunastarea intr-o economie in dezvoltare. Pe ansamblu, luand in considerare unele ambiguitati, ambele argumente teoretice si dovezi empirice sugereaza un caz pragmatic pentru comertul liber. Politica comerciala include mai multe domenii, cum ar fi comertul liber si protectia, tarifele si cotele, barierele non-tarifare, contingentele de import, de dumping, de control de schimb, cartelurile internationale si integrarea economica internationala.
2. Bazele teoretice ale comertului exterior si politicii comerciale a UE exprimate in literatura de specialitate
2.1. Expunerea principalelor concepte folosite in lucrarile analizand comertul exterior
Comertul exterior a fost un subiect de cercetare academica de la inceputul secolului al XX-lea, in principal concentrandu-se asupra comertului si relatiilor inter-companii. Studiul asupra activitatilor de export, investitiilor directe straine, transferului de tehnologie si de gestionare a tranzactiilori transnationale a fost recunoscut ca un caz obiectiv valoros de cercetare academica ami mult in ultimele decenii odata cu globalizarea accentuata a economiilor. 
Ca si in alte discipline similare, comertul exterior a avansat treptat prin mai multe etape pentru a stabili un cadru teoretic de baza si liniile convenite de investigare. Ciclul produselor internationale descris in anii'60 a fost, probabil, prima teorie majora a miscarii productiei pe plan global mai degraba decat doar pentru a explica esenta comertului international. De atunci, mai multe teorii au fost invocate si reiterate in mod complicat fara ca nici una dintre ele sa castige acceptare la nivel mondial. Fiecare este partiala in unele sensuri semnificative si nici una nu se refera la natura esentiala a comertului exterior.
Consolidarea unei baze teoretice necesita, de obicei, un numar de ani, ca si domeniul de aplicare al disciplinei este stabilit. In ciuda faptului ca interesul academic si de conducere in tranzactiile firmelor de profil au crescut rapid odata cu extinderea afacerilor pe plan international, teoriile aplicate au cautat in principal, dar nu exclusiv, metode pentru a extinde aria explicatiilor lor, fara a incorpora raspunsuri ale firmelor referiotoare la politicile si actiunile nationale sau cauzele generate de masurile guvernamentale . Cu toate acestea, interventiile guvernamentale sunt esentiale pentru practica si analiza comertului exterior.
Orice teorie de afaceri internationale trebuie sa fie o teorie a politicilor si activitatilor de afaceri si de guvern, in cadrul de concurenta si cooperare intre natiuni. Desi au existat mai multe studii ale relatiilor intre comertul exterior si organismele guvernamentale, exista inca un dezacord asupra definitiior si domeniului de aplicare a acestei disciplinei, unele sale aspecte bazandu-se pe constructii teoretice si altele pe dovezi empirice sau fenomenologice, fara o delimitare clara intre ele.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Exterior si Politica Comerciala a Uniunii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!