Compania Danone - Jucator Major pe Piata Globala

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Introducere 2
Capitolul I : Patrunderea pe pietele globale
1.1 Decizia privind extinderea peste hotare 3
1.2 Selectarea pietelor pe care se va patrunde 5
1.3 Alegerea modului de patrundere pe piata 7
1.4 Optiunea in privinta programului de marketing 10
1.5 Cum ar trebui sa-si organizeze firma activitatea de marketing 16
Capitolul II : Prezentarea companiei Danone
2.1 Prezentarea generala a organizatiei 18
2.2 Fortele care modeleaza competitia 19
2.3 Organizare, guvernare si activitate 21
2.4 Analiza situatiei financiare 24
Capitolul III : Pozitionare competitiva a companiei Danone
3.1 Companie defensiva cu potential mare de crestere pe pietele emergente 27
3.2 Danone in contextul concurentei globale 28
3.3 Evaluarea titlului Danone 32
Capitolul IV : Activitatea companiei Danone la nivel global
4.1 Aspecte generale cu privire la acoperirea geografica a pietei 37
4.2 Extinderea prin societati mixte 39
4.3 Activitatea companiei Danone in Europa 41
4.4 Prezenta Danone pe continentul American 44
4.5 Pozitionarea companiei Danone pe piata din Asia 46
Concluzii 48
Bibliografie 50


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In conditiile comunicatiilor, transporturilor si fluxurilor financiare mai rapide, lumea devine din ce in ce mai mica. Produsele concepute intr-o anumita tara - posetele Gucci, stilourile Mont Blanc, hamburgerii McDonald's, sushi-ul japonez, costumele Chanel, automobilele germane BMW - se bucura de o acceptare entuziasta si in alte tari.
Doua sute de corporatii-gigant, cele mai multe dintre ele avand incasari mai mari decat numeroase economii nationale, au vanzari care in total depasesc un sfert din activitatea economica a lumii. Din acest punct de vedere, corporatia Philip Morris este mai bogata decat Noua Zeelanda si opereaza in 170 de tari. Comertul international, in 2003, a avut o pondere de o patrime din produsul intern brut al Statelor Unite ale Americii, fata de 11 % in 1970. 
Desi unele firme americane ar dori probabil sa stavileasca concurenta straina printr-o legislatie protectionista, o madalitate mai buna de a concura este prin imbunatatirea neantrerupta a produselor pe plan intern si, apoi, prin extinderea pe pietele externe. O industrie globala este o industrie in care pozitiile strategice ale concurentilor pe principalele piete grografice sau nationale sunt fundamental influentate de pozitiile lor de ansamblu la nivel global. O firma globala este o firma care opereaza in mai multe tari si care obtine avantaje in domeniul cercetarii-dezvoltarii, al productiei, al logisticii, al marketingului si in cel financiar, ce-i influenteaza pozitiv costurile si al prestigiului si care sunt inaccesibile concurentilor care opereaza doar pe plan intern.
Lucrarea este structurata pe patru capitole, astfel in primul capitol sunt prezentate principalele decizii pe care o firma trebuie sa le ia pentru a patrunde pe o piata globala. Cel de-al doilea capitol cuprinde aspectele generale ale companiei Danone. Cel de-al treilea capitol este bazat pe pozitionarea competitiva a companiei Danone, iar ultimul capitol scoate in evidenta activitatea Grupului Danone la un nivel global si modul prin care compania reuseste sa-si mentina pozitia de lider pe pietele straine.
Motivul alegerii temei : ,,Compania Danone - jucator major pe piata globala" il reprezinta importanta, forta si influenta extinderii activitatii companiilor pe pietele internationale asupra economiei. Si strategia Danone de patrundere pe pietele straine, care are la baza achizitionarea mai multor societati, prin intermediul carora a reusit sa-si mareasca cota de piata
Capitolul I : Patrunderea pe pietele globale
Pentru ca o firma, indiferent de dimensiune, sa patrunda pe piata globala, ea trebuie sa ia o serie de decizii. Conform lui Kotler si Keller principalele decizii in marketingul international sunt: Decizia privind extinderea peste hotare, Decizia privind pietele pe care se va intra, Decizia privind modul in care se va in intra pe piata, Decizia privind programul de marketing si Decizia privind organizarea de marketing.
1.1 Decizia privind extinderea peste hotare
Cele mai multe firme ar prefera sa se limiteze la piata interna, daca ea ar fi suficient de mare. Insa o serie de factori atrag din ce in ce mai multe firme in arena internationala:
o Cu totii stim ca unul dintre scopurile principale ale firmelor este profitul, astfel firmele descopera ca o serie de piete straine prezinta ocazii de obtinere a unui profit mai mare decat cele de pe piata interna.
o Firmele globale care ofera produse mai bune sau preturi mai mici pot intra pe piata interna a respectivei firme. Firma ar putea dori sa-i contracareze pe acesti concurenti la ei acasa-pe pietele lor interne.
o Atunci cand firma doreste sa-si creasca cantitatea de productie, pentru a obtine economii pe scara larga are nevoie de o baza de clienti mai mare.
o Unele firme nu doresc sa depinda de o anumita piata din cauza instabilitatii acesteia sau din motive politice, sociale, etc. Firma pentru a-si reduce din dependenta de aceasta piata decide sa se extinda pe o noua piata.
o In ultima perioada oamenii au inceput sa calatoreasca tot mai mult, astfel ei fiind clientii unei firme au nevoie de o servire internationala. 
Inainte sa ia decizia de a se lansa pe o piata externa, firma trebuie sa analizeze o serie de riscuri:
o Tara straina ar putea sa-si modifice legislatia comerciala, e posibil sa se deprecieze moneda nationala a tarii respective sau sa aiba loc schimbari politice radicale, prin care sa fie expropriate proprietatile straine.
o In cazul in care firma nu cunoaste preferintele clientilor straini ar putea sa nu reuseasca sa ofere un produs productiv si competitiv.
o Lipsa unor manageri cu experienta internationala ar putea expune firma unor riscuri mari.
o Un alt risc poate fi subaprecierea reglementarilor din tara straina si sa inregistreze costuri suplimentare.
o In cazul in care firma nu cunoaste mediul de afaceri din tara straina sau nu stie cum sa lucreze eficient cu cetatenii acestei tari ar putea afecta activitatea sa. 
Date fiind aceste avantaje si riscuri, de multe ori firmele nu actioneaza decat atunci cand un anumit eveniment le impinge in arena internationala. Cinava- un exportator autohton, un importator strain, guvernul altei tari- ii solicit firmei sa vanda peste hotare sau firma se confrunta cu supraproductie si trebuie sa gaseasca piete de desfacere suplimentare pentru bunurile sale.
Procesul de internationalizare are patru etape:
1. Activitati de export neregulate
2. Exportul prin intermediul unor reprezentanti (agenti independenti)
3. Infiintarea uneia sau a mai multor filiale in strainatate
4. Infiintarea de unitati de productie peste hotare
Primul lucru care trebuie facut consta in a determina firmele sa treaca din etapa 1 in etapa 2. Aceasta schimbare este sprijinita de studierea modului in care iau firmele primele lor decizii de export. Cele mai multe firme lucreaza cu un agent independent si patrund intr-o tara vecina sau asemanatoare cu tara lor de origine. Firma angajeaza apoi si mai multi agenti, pentru a patrunde si in alte tari. Mai tarziu, ea isi infiinteaza un departament de export pentru a se ocupa de relatiile cu agentii. Dupa care, firma isi inlocuieste agentii cu propriile sale filiale de vanzari, pe pietele externe mai mari. Acesta sporeste costul investitiei si riscul firmei, dar si potentialul de castig.


Fisiere in arhiva (1):

  • Compania Danone - Jucator Major pe Piata Globala.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Bonciu, Florin; "Economie mondiala", Editura Universitara, Bucuresti, 2009
Filipov V.A., Bogatireva L.V., Analytical center and transnational Corporations, Editura Lenand, 2010
Ghita, Raluca, "Globalizarea firmei", Editura Economica, 2008
Kenichi Ohmae, Triad Power, New York: The Free Press
Kotler, P.- Managementul marketingului, Editura Teora, 2000
Michael Porter, Competitive Strategy, New York: The Free Press
Pandelica, Amalia; "Companii multinationale.Strategii de marketing", Editura Economica, 2010
Ries, A., Trout,J. - Pozitionarea: Lupta pentru un loc in mintea ta, Editura Curier Marketing, Bucuresti, 2004
Serbu Miliana, Gheorghe Constantin; ,,Globalizare si identitate nationala", Editura Ministerul Tineretului, Administratiei si Internelor, Bucuresti, 2006
Theodore Levitte ,,The globalization of markets", Harvard Business Review
www.euromonitor.com
www.danone.com, www.zf.ro
www.thomsonreuters.com
www.ita.doc.gov
www.wall-street.com, www.adevarul.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!