Companii tradiționale versus companii low cost

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 15076
Mărime: 400.75KB (arhivat)
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1: PREZENTARE A COMPANIEI AERIENE ALITALIA 3
  2. 1.1. Istoric 3
  3. 1.2. Parteneriate 6
  4. 1.3. Clienti 7
  5. 1.4. Furnizori 8
  6. 1.5. Concurenta 11
  7. CAPITOLUL 2. ANALIZA ACTIVITATII COMPANIEI AERIENE ALITALIA 13
  8. 2.1.Indicatori ai ofertei 13
  9. 2.1.1.Flota 13
  10. 2.1.2.Rute 13
  11. 2.1.3.Destinatii 14
  12. 2.1.4.Servicii (program de fidelitate) 14
  13. 2.2.Indicatori ai traficului 14
  14. 2.2.1.Numar de pasageri 14
  15. 2.2.2.R.P.K.(venit/pasager/km) 16
  16. 2.2.3.L.P.F.(grad de incarcare) 16
  17. 2.3. Indicatori economico-financiari 17
  18. 2.3.1. Cifra de Afaceri 17
  19. 2.3.2. Veniturile 19
  20. 2.3.3. Cheltuielile 21
  21. 2.3.4. Profitul 23
  22. 2.3.5 Rata rentabilităţii comerciale 26
  23. CAPITOLUL 3: METODE DE REDRESARE ECONOMICĂ PENTRU ALITLAIA IN CONDITIILE CRIZEI ECONOMICE ACTUALE 28
  24. 3.1. Modelul Low-Cost: costuri mici – preţuri mici – niciun serviciu 29
  25. 4.1. Avantajele oferite de compania Alitalia 30
  26. 3.3. Categorii de tarife Alitalia 31
  27. 3.4. Îmbunataţirea serviciilor Alitalia în 2010 32
  28. 3.5. Metode de reducere a preţului biletului de avion Alitalia 33
  29. 3.6. Alitalia in fata companiilor low-cost 39
  30. CAPITOLUL 4: METODE DE IMBUNATATIRE A SERVICIILOR DE ACHIZITIONARE A BILETELOR IN CADRUL COMPANIEI ALITALIA. SERVICII DE E-TICKETING 41
  31. 4.1. Biletul electronic şi Biletul manual 41
  32. 3.2. Construcţia tarifară a biletului manual 43
  33. 4.3. E – Ticket, avantaje şi dezavantaje 48
  34. CONCLUZII 52

Extras din licență

CAPITOLUL 1: PREZENTARE A COMPANIEI AERIENE ALITALIA

1.1. Istoric

Activitatea companiei aeriene Alitalia a început în data de 5 mai 1947 cu zborul “Alcione”, un avion Fiat G-12 pilotat de Virginio Reinero pe ruta Torino-Roma-Catania. În acest an a transportat deja 10.000 de pasageri. Două luni mai târziu, un Savoia Marcghetti SM – 95 decolează de la Roma direct către Oslo cu 38 de marinari norvegieni, efectuând astfel primul zbor internaţional al companiei. În martie anul următor, un Lancastrian deschide prima linie intercontinentală cu un zbor de 36 de ore pe ruta Milano, Roma, Dakar, Natal, Rio de Janeiro, Sao Paolo şi Buenos Aires.

În 1960, Compania devine vectorul oficial al Olimpiadei de la Roma. În acei ani, apar primele aparate de zbor DC – 8 Caravelle şi se ajunge la cifra record de un milion de pasageri transportaţi.

Dezvoltarea companiei deţine o creştere spectaculoasă şi în anii ’70 datorită iniţierii rutelor către America de Nord şi Japonia şi de asemenea intrării în funcţiune a “gigantului cerului” Jumbo B747, cu o capacitate de 369 de locuri. Anii 80 – 90 introduc în flota companiei modelul McDonnell Douglas MD80 şi MD11, Airbus şi Boeing 767 şi astfel numărul pasagerilor ajunge la 20 de milioane în fiecare an.

Începând cu 7 iulie 2001, Alitalia face parte din Alianţa Internaţională Sky Team, care uneşte nouă dintre cele mai mari companii aeriene mondiale: Northwest, KLM, Air France, Continental, Delta Air Lines, Korean Air, Aeromexico, CSA Czech Airlines şi Aeroflot şi care serveşte cu propria reţea de zboruri 128 de destinaţii în mai bine de 130 de ţări. Compania deţine 181 de aparate de zbor şi două hub-uri pricipale: Fiumicino şi Malpensa, de unde porneşte o întreagă reţea de zboruri în 63 de ţări pe cele 6 continente. În creştere, în special , se află şi reţeaua de zboruri şi legături către Estul Europei, India şi China iar transportul de mărfuri este şi el în expansiune, depinzând in primul rând de cerere.

1946 - 1948

11 ani mai târziu după ce a fost înfiinţată la Roma pe data de 16 septembrie 1946 sub numele de Alitalia – Aerolinee Internazionali Italiene, compania a adoptat numele de Alitalia-Linee Aree Italiane în urma fuziunii cu LAI-Linee Aeree Italiane.

Tot în această perioadă, a avut loc primul zbor Alitalia, în data de 5 mai 1947 cu un avion Fiat G-12 pilotat de Virginio Reinero pe ruta Torino-Roma-Catania. În acest an a transportat deja 10.000 de pasageri. Două luni mai târziu, un Savoia Marcghetti SM – 95, numit „Marco Polo”, decolează de la Roma direct către Oslo cu 38 de marinari norvegieni, efectuând astfel primul zbor internaţional al companiei. În martie anul următor, un Lancastrian deschide prima linie intercontinentală cu un zbor de 36 de ore pe ruta Milano, Roma, Dakar, Natal, Rio de Janeiro, Sao Paolo şi Buenos Aires.

1949 – 1957

La sfârşitul anului 1949, flota companiei aeriene se reânnoieşte complet: vechile aeronave sunt înlocuite cu patru noi aparate de zbor Douglas DC-4, achiziţioanate de la Pan American. Anul urmator, o data cu apariţia primelor însoţitoare de zbor, se lansează si moda Surorilor Fontana, prin crearea uniformelor pentru Alitalia.

Pe data de 31 octombrie 1975, datorită fuziunii cu LAI, se naşte Alitalia-Linee Aeree Italiane, singura companie aeriana italiană cu primul aeroport, Roma Ciampino.

1960 - 1961

Anul 1960 reprezintă pentru Alitalia momentul când este recunoscută ca principala companie aeriană, cu ocazia Olimpiadei De la Roma. În acelaşi an, sunt utilzate pentru prima data aero-jet-urile DC-8 şi Caravelle şi se ajunge la numarul record de pasageri transportaţi si anume de 1 milion. De asemenea, în acest an, aeroportul principal devine Fiumicino. Aeroportul Leonardo Da Vinci, se deschide oficial pe data de 11 iunie 1961, când se inaugurează si Centrul de Training pentru Personalul de Zbor şi „Citta di Volo”.

1964 – 1967

Pe data de 3 iunie 1964 se naşte la Napoli ATI – Transportul Aerian Italian – societate a grupului Alitalia, destinată transportului naţional. Anul următor, compania atinge numarul de 3 milioane de călători şi serveşte pentru prima dată mâncare caldă la bord. În anul 1967, Alitalia îşi mută sediul central din calea Maresciallo Pilsudski, în Cartierul EUR din Roma.

Preview document

Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 1
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 2
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 3
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 4
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 5
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 6
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 7
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 8
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 9
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 10
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 11
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 12
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 13
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 14
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 15
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 16
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 17
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 18
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 19
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 20
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 21
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 22
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 23
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 24
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 25
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 26
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 27
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 28
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 29
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 30
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 31
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 32
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 33
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 34
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 35
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 36
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 37
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 38
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 39
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 40
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 41
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 42
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 43
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 44
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 45
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 46
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 47
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 48
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 49
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 50
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 51
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 52
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 53
Companii tradiționale versus companii low cost - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Companii Traditionale versus Companii Low Cost.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza activității companiei aeriene Tarom

Introducere Activitatea de transport aerian a cunoscut in ultimii ani o importanta dezvoltare determinata de cresterea economiei, de implicarea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Turismul - Activitate economico-socială

1.1 Conceptele de „turism” şi „turist” Deşi considerat de cei mai mulţi dintre experţi din domeniu un fenomen specific epocii contemporane,...

Tehnici în Turism

Un angrosist turistic funcţionează ca un mijlocitor intre producător (ofertantul de bază, respectiv hotel, companie aeriană, companie de închirieri...

Turism Internațional

ITRODUCERE Dezvoltarea şi extinderea pieţei turistice internaţionale solicită necesitatea pregătirii de specialişti în domeniu de un comportament...

Curs Tehtur

Canalele de distribuţie în turism O vânzare în turism se realizează atunci când un client achită o sumă de bani în schimbul promisiunii de a i se...

Ai nevoie de altceva?