Cuprins
- CAPITOLUL 1: PREZENTARE A COMPANIEI AERIENE ALITALIA 3
- 1.1. Istoric 3
- 1.2. Parteneriate 6
- 1.3. Clienti 7
- 1.4. Furnizori 8
- 1.5. Concurenta 11
- CAPITOLUL 2. ANALIZA ACTIVITATII COMPANIEI AERIENE ALITALIA 13
- 2.1.Indicatori ai ofertei 13
- 2.1.1.Flota 13
- 2.1.2.Rute 13
- 2.1.3.Destinatii 14
- 2.1.4.Servicii (program de fidelitate) 14
- 2.2.Indicatori ai traficului 14
- 2.2.1.Numar de pasageri 14
- 2.2.2.R.P.K.(venit/pasager/km) 16
- 2.2.3.L.P.F.(grad de incarcare) 16
- 2.3. Indicatori economico-financiari 17
- 2.3.1. Cifra de Afaceri 17
- 2.3.2. Veniturile 19
- 2.3.3. Cheltuielile 21
- 2.3.4. Profitul 23
- 2.3.5 Rata rentabilităţii comerciale 26
- CAPITOLUL 3: METODE DE REDRESARE ECONOMICĂ PENTRU ALITLAIA IN CONDITIILE CRIZEI ECONOMICE ACTUALE 28
- 3.1. Modelul Low-Cost: costuri mici – preţuri mici – niciun serviciu 29
- 4.1. Avantajele oferite de compania Alitalia 30
- 3.3. Categorii de tarife Alitalia 31
- 3.4. Îmbunataţirea serviciilor Alitalia în 2010 32
- 3.5. Metode de reducere a preţului biletului de avion Alitalia 33
- 3.6. Alitalia in fata companiilor low-cost 39
- CAPITOLUL 4: METODE DE IMBUNATATIRE A SERVICIILOR DE ACHIZITIONARE A BILETELOR IN CADRUL COMPANIEI ALITALIA. SERVICII DE E-TICKETING 41
- 4.1. Biletul electronic şi Biletul manual 41
- 3.2. Construcţia tarifară a biletului manual 43
- 4.3. E – Ticket, avantaje şi dezavantaje 48
- CONCLUZII 52
Extras din licență
CAPITOLUL 1: PREZENTARE A COMPANIEI AERIENE ALITALIA
1.1. Istoric
Activitatea companiei aeriene Alitalia a început în data de 5 mai 1947 cu zborul “Alcione”, un avion Fiat G-12 pilotat de Virginio Reinero pe ruta Torino-Roma-Catania. În acest an a transportat deja 10.000 de pasageri. Două luni mai târziu, un Savoia Marcghetti SM – 95 decolează de la Roma direct către Oslo cu 38 de marinari norvegieni, efectuând astfel primul zbor internaţional al companiei. În martie anul următor, un Lancastrian deschide prima linie intercontinentală cu un zbor de 36 de ore pe ruta Milano, Roma, Dakar, Natal, Rio de Janeiro, Sao Paolo şi Buenos Aires.
În 1960, Compania devine vectorul oficial al Olimpiadei de la Roma. În acei ani, apar primele aparate de zbor DC – 8 Caravelle şi se ajunge la cifra record de un milion de pasageri transportaţi.
Dezvoltarea companiei deţine o creştere spectaculoasă şi în anii ’70 datorită iniţierii rutelor către America de Nord şi Japonia şi de asemenea intrării în funcţiune a “gigantului cerului” Jumbo B747, cu o capacitate de 369 de locuri. Anii 80 – 90 introduc în flota companiei modelul McDonnell Douglas MD80 şi MD11, Airbus şi Boeing 767 şi astfel numărul pasagerilor ajunge la 20 de milioane în fiecare an.
Începând cu 7 iulie 2001, Alitalia face parte din Alianţa Internaţională Sky Team, care uneşte nouă dintre cele mai mari companii aeriene mondiale: Northwest, KLM, Air France, Continental, Delta Air Lines, Korean Air, Aeromexico, CSA Czech Airlines şi Aeroflot şi care serveşte cu propria reţea de zboruri 128 de destinaţii în mai bine de 130 de ţări. Compania deţine 181 de aparate de zbor şi două hub-uri pricipale: Fiumicino şi Malpensa, de unde porneşte o întreagă reţea de zboruri în 63 de ţări pe cele 6 continente. În creştere, în special , se află şi reţeaua de zboruri şi legături către Estul Europei, India şi China iar transportul de mărfuri este şi el în expansiune, depinzând in primul rând de cerere.
1946 - 1948
11 ani mai târziu după ce a fost înfiinţată la Roma pe data de 16 septembrie 1946 sub numele de Alitalia – Aerolinee Internazionali Italiene, compania a adoptat numele de Alitalia-Linee Aree Italiane în urma fuziunii cu LAI-Linee Aeree Italiane.
Tot în această perioadă, a avut loc primul zbor Alitalia, în data de 5 mai 1947 cu un avion Fiat G-12 pilotat de Virginio Reinero pe ruta Torino-Roma-Catania. În acest an a transportat deja 10.000 de pasageri. Două luni mai târziu, un Savoia Marcghetti SM – 95, numit „Marco Polo”, decolează de la Roma direct către Oslo cu 38 de marinari norvegieni, efectuând astfel primul zbor internaţional al companiei. În martie anul următor, un Lancastrian deschide prima linie intercontinentală cu un zbor de 36 de ore pe ruta Milano, Roma, Dakar, Natal, Rio de Janeiro, Sao Paolo şi Buenos Aires.
1949 – 1957
La sfârşitul anului 1949, flota companiei aeriene se reânnoieşte complet: vechile aeronave sunt înlocuite cu patru noi aparate de zbor Douglas DC-4, achiziţioanate de la Pan American. Anul urmator, o data cu apariţia primelor însoţitoare de zbor, se lansează si moda Surorilor Fontana, prin crearea uniformelor pentru Alitalia.
Pe data de 31 octombrie 1975, datorită fuziunii cu LAI, se naşte Alitalia-Linee Aeree Italiane, singura companie aeriana italiană cu primul aeroport, Roma Ciampino.
1960 - 1961
Anul 1960 reprezintă pentru Alitalia momentul când este recunoscută ca principala companie aeriană, cu ocazia Olimpiadei De la Roma. În acelaşi an, sunt utilzate pentru prima data aero-jet-urile DC-8 şi Caravelle şi se ajunge la numarul record de pasageri transportaţi si anume de 1 milion. De asemenea, în acest an, aeroportul principal devine Fiumicino. Aeroportul Leonardo Da Vinci, se deschide oficial pe data de 11 iunie 1961, când se inaugurează si Centrul de Training pentru Personalul de Zbor şi „Citta di Volo”.
1964 – 1967
Pe data de 3 iunie 1964 se naşte la Napoli ATI – Transportul Aerian Italian – societate a grupului Alitalia, destinată transportului naţional. Anul următor, compania atinge numarul de 3 milioane de călători şi serveşte pentru prima dată mâncare caldă la bord. În anul 1967, Alitalia îşi mută sediul central din calea Maresciallo Pilsudski, în Cartierul EUR din Roma.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Companii Traditionale versus Companii Low Cost.doc