Competitivitatea Economica si Avantajele Competitive ale Firmelor

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 5
COMPETITIVITATEA SI AVANTAJUL COMPETITIV 5
1.1.Problema competitivitii intr-o economie nationala si avantajul competitiv 5
1.2.Competitivitatea si avantajul competitiv la nivel macroeconomic 7
1.2.1Competitivitatea firmei si a economiei nationale 7
1.2.2.Indicatorii avantajul comparativ 8
1.3.Avantajul competitiv (AC) al firmei si determinantele AC national. 13
1.4.Lantul si sistemul valoric 13
1.5.Tipurile avantajului concurential (AC) 15
1.5.1. AC bazat pe costuri unitare (CTM) 15
1.5.2.Avantajul competitiv de diferentiere sau diversificare (ACD) 16
1.5.3.Avantajul competitiv prin concentrarea pe un element prioritar 17
1.5.4.Avantajul competitiv de flexibilitate 18
1.6. Grade (forme) de AC 19
1.6.1. AC de gradul I 19
1.6.2.AC de gradul II 21
1.6.3.AC de gradul III 21
CAPITOLUL 2 25
STUDIU PRIVIND POLITICA DE MARKETING SI PRINCIPALUL AVANTAJ COMPETITIV AL COCA COLA COMPANY 25
2.1 Prezentare COCA COLA Company 25
2.1.1.Scurt istoric Coca Cola 25
2.1.2.Tehnici de promovare a vanzarilor 25
2.2.Evolutia economica a vanzarilor si a politicii de marketing 27
2.2.1 Coca Cola numarul 1 in vanzarile 27
de racoritoare 27
2.2.2.Identificarea metodelor de rezistenta pe piata si de 27
inlaturare a concurentei 27
2.3.Analiza SWOT pentru Coca Cola Company 32
2.4.Pietele strategice si zonele cheie pentru vanzari in prezent 33
2.4.1.Pietele strategice 33
2.4.2.Zonele cheie pentru vanzari 33
2.5.Bugetele companiei intre 2009-2010 35
2.6.Coca Cola in Romania 37
2.6.1.Compararea firmei cu concurentii 37
2.6.2.Cercetarea de piata pe plan extern 39
2.6.3.Cercetarea de piata pe plan intern 41
2.7.Strategii de promovare a brandului Cola 42
2.8.Pastrarea brandului 45
CONCLUZII: 46
BIBLIOGRAFIE 48


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Definirea riguroasa a competitivitatii este dificila sau, probabil, chiar imposibila; ea nu poate fi formulata in mod concis datorita multiplelor componente - pe termen scurt, mediu, lung - pe care le incumba, si a numerosilor indicatori prin care poate fi relevata si a nivelurilor de referinta (produs, firma, industrie, economie nationala etc.). In plus, insesi firmele competitive, care reusesc, au grade de competitivitate diferite, iar sursele competitivitatii nu sunt intotdeauna aceleasi.
Competitivitatea tine, in sens ingust, de conditiile interne, proprii ale firmei, conditii care exprima toate componentele si functiunile care o definesc. Dintr-o asemenea perspectiva, se propune ca pentru aprecierea competitivitatii la nivel micro (ca suport pentru cea macro) sa se calculeze Indicele Competitivitatii Curente (ICC), bazat, in principal, pe aprecieri cuprinse in chestionare si sondaje de opinie la care participa persoane reprezentative care isi desfasoara activitatea in companii nationale, oficiali guvernamentali, mari exportatori si reprezentanti ai companiilor multinationale care opereaza in respectivele tari.
Problematica competitivitatii unei economii nationale, desi a devenit o preocupare centrala in dezbaterile stiintifice, in actiunile practice ale guvernelor si companiilor, in prezent nu dispunem de o teorie inchegata si convingatoare. Punctele de vedere individuale, dar mai ales explicatiile partiale sunt numeroase, dar sistematizarea si sintetizarea lor nu este inca realizata: forta de munca ieftina si abundenta, dotarea cu resurse naturale si capital tehnic, cursul de schimb si rata dobanzii, calitatea politicilor economice si relevanta ,,tintelor" pe care si le propun, performantele practicilor manageriale si a relatiilor interumane sunt doar cateva dintre variabilele care ar influenta competitivitatea unei natiuni. Fiecare dintre ele contine ceva adevar, dar insuficiente pentru a formula o teorie.
Diverse alte acceptiuni - nivelul redus al costului fortei de munca, fiscalitate scazuta, deprecierea monedei nationale, exporturi crescute sau resurse naturale abundente - sunt fie rezultate ale unei competitivitati crescute, fie eventuale stadii ale dezvoltarii competitive, fara a fi factori sau nici macar conditii necesare. 
In acceptiunea Uniunii Europene competitivitatea inseamna, cumulativ, productivitate si avantaj comparativ, pe plan international. Productivitatea subsumeaza, in fapt elementele intrinseci avantajului comparativ, insa include o gama mai larga de factori. Si in viziunea comunitara, o competitivitatea este determinata de cresterea productivitatii".
Avantajul competitiv se fundamenteaza pe economia normativa ale carei analize ofera prescriptii sau formulari, mai degraba, despre ceea ce trebuie sa fie decat despre ceea ce este. Noul concept se bazeaza pe politici active, selective si directionate catre realizarea anumitor tinte in contextul mecanismelor concurentiale de piata.
Competitivitatea tine, in esenta, de conditiile interne, proprii ale firmei, conditii care exprima toate componentele si functiunile care o definesc. Intr-un sens larg, competitivitatea consta in capacitatea firmei de a infrunta concurenta prin marfuri care rispund clientilor (prin pret, calitate si diversitate), iar performantele economice ii remunereaza pe participanti in functie de productivitatea marginala a factorului de productie ce il detin. Ea este posibila in masura in care firma detine un avantaj concurential si a carei afirmare (pe pita nationala sau internationala) isi are izvorul in conditiile interne ale firmei si pe care mediul concurential le poate favoriza sau inhiba.
Astfel, in sinteza, competitivitatea reprezinta capacitatea de a face fata concurentei, fiind legata de un mediu concurential dat si de posibilitatea de a obtine performante in urma participarii pe piata (de aprovizionare, desfacee, financiar-monetara, a fortei de munca etc.). In vorbirea curenta a fi competitiv inseamna a reusi cel putin la fel de bine ca altii. O firma este competitiva atunci cand, datorita conditiilor de care dispune (factori de productie, capacitati manageriale si de marketing, resurse financiare, tehnice si de creativitate ), obtine un avantaj durabil fata de competitori (in pivinta costului, diversitatii, calitatii si reinnoirii ofertei), asigurand dividende normale pentru actionari, resusre pentru autofinantarea satisfacatoare si remuneratiei fortei de munca, corelata cu productivitatea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Competitivitatea Economica si Avantajele Competitive ale Firmelor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!