Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 88 în total
Cuvinte : 23727
Mărime: 409.19KB (arhivat)
Publicat de: Ani D.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: lect Grigore Aurica
UNIVERSITATEA „DANUBIUS” GALAŢI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE

Cuprins

  1. Cuvânt înainte
  2. CAPITOLUL 1. COMPETITIVITATEA – INDICATOR DE REFERINŢĂ ÎN TEORIA ŞI PRACTICA ECONOMICĂ
  3. 1.1. Consideraţii generale
  4. 1.2 Competiţia
  5. 1.3 Principiile competiţiei
  6. 1.4 Definiţia competitivităţii
  7. 1.5 Factori de influenţă ai competitivităţii
  8. 1.6 Criterii de apreciere a competitivităţii
  9. CAPITOLUL 2. COMPETITIVITATEA ŞI RAPORTUL PREŢ-CALITATE
  10. 2.1 Calitatea produselor şi serviciilor
  11. 2.1.1 Definirea calităţii produselor în practica economică
  12. 2.1.2 Caracteristicile calităţii produselor şi serviciilor
  13. 2.2 Indicatorii calităţii
  14. 2.2.1 Sistemul indicatorilor calităţii
  15. 2.2.2 Indicatorii analitici de apreciere a calităţii
  16. 2.2.3 Indicatorii sintetici de estimare a calităţii
  17. 2.2.4 Indicatorul complex al calităţii
  18. 2.2.5. Alţi indicatori utilizaţi în aprecierea nivelului calitativ al produselor şi serviciilor
  19. 2.3. Metode de determinare a calităţii produselor şi serviciilor
  20. CAPITOLUL 3. PREŢUL PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR
  21. 3.1. Preţul şi costul produselor şi serviciilor
  22. 3.2 Costurile referitoare la calitate
  23. CAPITOLUL 3. Studiu de caz: CHELTUIELI REFERITOARE LA CALITATE LA SC MECANOSERV SA
  24. CONCLUZII
  25. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

Cuvânt înainte

Produsul, după cum este definit conform standardului ISO 9000:2001 (punctul 3.4.2) este «rezultatul unui proces», existând patru categorii generice de produse, şi anume: servicii, software, hardware şi materiale procesate.

Am abordat acest subiect având în vedere atât căi de creştere a calităţii produselor şi serviciilor, cât şi reducerea preţurilor de vânzare a acestora, în special prin reducerea costurilor de producţie. Deşi problematica asigurării calităţii proiectării şi realizării producţiei are o importantă componentă tehnică, am încercat să arătăm în această lucrare că măsurile de natură managerială au o importanţă majoră în stabilirea unui nivel al competitivităţii cât mai mare.

Din punct de vedere managerial, toate cele cinci funcţiuni ale firmei au o importanţă deosebită pentru modul în care întreprinderea, prin produsele şi serviciile oferite, este percepută de către client, pentru gradul de preferinţă al acestuia pentru marca fabricii, deci pentru competitivitatea firmei. Fidelă acestui principiu, lucrarea de faţă propune soluţii de creştere a calităţii şi de reducere a costurilor şi deci a preţului care vizează nu numai cercetarea-dezvoltarea (proiectarea), funcţiunea financiar-contabilă şi cea de producţie (majoritatea autorilor care abordează acest domeniu fac acest lucru) ci mai ales celelalte funcţiuni, cea comercială şi cea de resurse umane.

Am încercat să demonstrăm, de asemenea, că nivelul competitivităţii produselor şi serviciilor unei ramuri, depinde şi de nivelul competitiv al ţării în care sunt produse, identificând o serie de factori ce influenţează acest indicator şi măsuri ce trebuiesc luate la nivel macroeconomic pentru creşterea competitivităţii României prin prisma aderării la Uniunea Europeană.

Stabilirea unui raport judicios între calitatea şi preţul produselor şi serviciilor este doar una din pârghiile de creştere a competitivităţii şi că aceasta trebuie completată şi de măsuri externe firmei, cum ar fi cele legate de sprijinul statului, de aderarea la unele complexe economice regionale, etc.

Ne-am concentrat atenţia, asupra modalităţilor prin care putem atinge acest deziderat prin stabilirea unui raport judicios între calitate şi preţ, indicând o serie de metode practice de determinare a acestui raport precum şi măsuri concrete de influenţare a sa în sens pozitiv.

CAPITOLUL 1. COMPETITIVITATEA – INDICATOR DE REFERINŢĂ ÎN TEORIA ŞI PRACTICA ECONOMICĂ

1.1. Consideraţii generale

Gradul de preferinţă a unei persoane sau grup de persoane pentru un produs sau serviciu dintr-o anumită categorie ţine de o serie de caracteristici, de natură obiectivă sau subiectivă, pe care persoana sau grupul le sesizează sau le aşteaptă de la acesta, caracteristici care, luate în ansamblu, dau o cotă de preferinţă nu întotdeauna comensurabilă. Face parte din natura umană tendinţa de a compara, a raporta, a întocmi clasamente sau a ierarhiza după anumite criterii, entităţi de acelaşi tip.

O noţiune cheie în acest context este competiţia - fenomen obiectiv, prezent întotdeauna în lumea înconjurătoare, caracteristic nu numai vieţii economice, ci şi sferei socialului. Întâlnim competiţie în politică, în cultură, în poziţionarea socială, în ceea ce priveşte satisfacerea nevoilor de comunicare, de exprimare ori de cunoaştere socială.

Ca stare naturală, competiţia stă la baza selecţiei. Acelaşi lucru se întâmplă şi în mediul economic, unde generează progres. Într-un sens mai larg, ea se supune legii conservării din fizică: aşa cum energia nu se creează şi nu se distruge, ci doar se transformă, şi competiţia, neputând fi creată sau distrusă, ea doar se transformă, şi dacă ea dispare dintr-o anumită zonă a vieţii, ea reapare în chip legic, în mod necesar, în aceeaşi "cantitate", în altă zonă.

Un alt adevăr fundamental despre competiţie este exprimat în cultura economică anglo-saxonă, şi anume că aceasta este un joc cu învingători şi învinşi. De aici rezultă că, deşi nu putem spune despre competiţie că este bună sau rea, efectele sale vor fi în mod necesar bune pentru unii şi rele pentru alţii.

Preview document

Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 1
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 2
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 3
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 4
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 5
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 6
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 7
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 8
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 9
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 10
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 11
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 12
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 13
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 14
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 15
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 16
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 17
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 18
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 19
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 20
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 21
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 22
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 23
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 24
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 25
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 26
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 27
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 28
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 29
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 30
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 31
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 32
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 33
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 34
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 35
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 36
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 37
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 38
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 39
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 40
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 41
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 42
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 43
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 44
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 45
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 46
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 47
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 48
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 49
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 50
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 51
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 52
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 53
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 54
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 55
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 56
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 57
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 58
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 59
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 60
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 61
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 62
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 63
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 64
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 65
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 66
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 67
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 68
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 69
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 70
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 71
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 72
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 73
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 74
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 75
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 76
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 77
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 78
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 79
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 80
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 81
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 82
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 83
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 84
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 85
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 86
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 87
Competitivitatea Privită prin Prisma Raportului preț-calitate - Pagina 88

Conținut arhivă zip

  • Competitivitatea Privita prin Prisma Raportului Pret-Calitate.doc

Alții au mai descărcat și

Evaluarea Sistemului de Management

EVALUAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT CAPITOLUL I Rolul și importanța managementului în societatea modernă Managementul, ca știință, s-a definit...

Comerțul Exterior cu Miere al României

INTRODUCERE Ȋn această lucrare intitulată „Comerţul exterior cu miere al României” îmi propun să vă prezint potenţialul de export al României, şi...

Studiu Privind Costurile Non-Calitatii

1 INTRODUCERE CALITATE – COST – EFICIENŢĂ FINANCIARĂ, termeni care de o perioadă bună de timp frământă firmele dintre cele mai mici până în topul...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

Costurile de Producție

CONSIDERAŢII TEORETICE Costul de producţie reprezintă : „Totalitatea cheltuielilor ocazionate de producerea de bunuri sau servicii de către o...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Analiza activităților de marketing la nivelul firmei SC VinVranc SA Vrancea

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA SI DESCRIEREA ACTIVITATII CURENTE 1.1. NUME SI LOCALIZARE Societatea comerciala „S.C. VinVranc S.A” Vrancea este o...

Logistica - sursă de competitivitate

Într-o economie caracterizată prin creşterea tot mai accentuată a concurenţei, competitivitatea devine o condiţie “sine qua non” pentru existenţa...

Ai nevoie de altceva?