Competitivitatea Privita prin Prisma Raportului Pret-Calitate

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuvant inainte 
CAPITOLUL 1. COMPETITIVITATEA - INDICATOR DE REFERINTA IN TEORIA SI PRACTICA ECONOMICA 
1.1. Consideratii generale 
1.2 Competitia 
1.3 Principiile competitiei 
1.4 Definitia competitivitatii 
1.5 Factori de influenta ai competitivitatii 
1.6 Criterii de apreciere a competitivitatii 
CAPITOLUL 2. COMPETITIVITATEA SI RAPORTUL PRET-CALITATE 
2.1 Calitatea produselor si serviciilor 
2.1.1 Definirea calitatii produselor in practica economica 
2.1.2 Caracteristicile calitatii produselor si serviciilor 
2.2 Indicatorii calitatii 
2.2.1 Sistemul indicatorilor calitatii 
2.2.2 Indicatorii analitici de apreciere a calitatii 
2.2.3 Indicatorii sintetici de estimare a calitatii 
2.2.4 Indicatorul complex al calitatii 
2.2.5. Alti indicatori utilizati in aprecierea nivelului calitativ al produselor si serviciilor 
2.3. Metode de determinare a calitatii produselor si serviciilor 
CAPITOLUL 3. PRETUL PRODUSELOR SI SERVICIILOR 
3.1. Pretul si costul produselor si serviciilor 
3.2 Costurile referitoare la calitate 
CAPITOLUL 3. Studiu de caz: CHELTUIELI REFERITOARE LA CALITATE LA SC MECANOSERV SA 
CONCLUZII 
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

Cuvant inainte
Produsul, dupa cum este definit conform standardului ISO 9000:2001 (punctul 3.4.2) este <<rezultatul unui proces>>, existand patru categorii generice de produse, si anume: servicii, software, hardware si materiale procesate. 
Am abordat acest subiect avand in vedere atat cai de crestere a calitatii produselor si serviciilor, cat si reducerea preturilor de vanzare a acestora, in special prin reducerea costurilor de productie. Desi problematica asigurarii calitatii proiectarii si realizarii productiei are o importanta componenta tehnica, am incercat sa aratam in aceasta lucrare ca masurile de natura manageriala au o importanta majora in stabilirea unui nivel al competitivitatii cat mai mare.
Din punct de vedere managerial, toate cele cinci functiuni ale firmei au o importanta deosebita pentru modul in care intreprinderea, prin produsele si serviciile oferite, este perceputa de catre client, pentru gradul de preferinta al acestuia pentru marca fabricii, deci pentru competitivitatea firmei. Fidela acestui principiu, lucrarea de fata propune solutii de crestere a calitatii si de reducere a costurilor si deci a pretului care vizeaza nu numai cercetarea-dezvoltarea (proiectarea), functiunea financiar-contabila si cea de productie (majoritatea autorilor care abordeaza acest domeniu fac acest lucru) ci mai ales celelalte functiuni, cea comerciala si cea de resurse umane.
Am incercat sa demonstram, de asemenea, ca nivelul competitivitatii produselor si serviciilor unei ramuri, depinde si de nivelul competitiv al tarii in care sunt produse, identificand o serie de factori ce influenteaza acest indicator si masuri ce trebuiesc luate la nivel macroeconomic pentru cresterea competitivitatii Romaniei prin prisma aderarii la Uniunea Europeana.
Stabilirea unui raport judicios intre calitatea si pretul produselor si serviciilor este doar una din parghiile de crestere a competitivitatii si ca aceasta trebuie completata si de masuri externe firmei, cum ar fi cele legate de sprijinul statului, de aderarea la unele complexe economice regionale, etc.
Ne-am concentrat atentia, asupra modalitatilor prin care putem atinge acest deziderat prin stabilirea unui raport judicios intre calitate si pret, indicand o serie de metode practice de determinare a acestui raport precum si masuri concrete de influentare a sa in sens pozitiv.
CAPITOLUL 1. COMPETITIVITATEA - INDICATOR DE REFERINTA IN TEORIA SI PRACTICA ECONOMICA
1.1. Consideratii generale
Gradul de preferinta a unei persoane sau grup de persoane pentru un produs sau serviciu dintr-o anumita categorie tine de o serie de caracteristici, de natura obiectiva sau subiectiva, pe care persoana sau grupul le sesizeaza sau le asteapta de la acesta, caracteristici care, luate in ansamblu, dau o cota de preferinta nu intotdeauna comensurabila. Face parte din natura umana tendinta de a compara, a raporta, a intocmi clasamente sau a ierarhiza dupa anumite criterii, entitati de acelasi tip.
O notiune cheie in acest context este competitia - fenomen obiectiv, prezent intotdeauna in lumea inconjuratoare, caracteristic nu numai vietii economice, ci si sferei socialului. Intalnim competitie in politica, in cultura, in pozitionarea sociala, in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor de comunicare, de exprimare ori de cunoastere sociala.
Ca stare naturala, competitia sta la baza selectiei. Acelasi lucru se intampla si in mediul economic, unde genereaza progres. Intr-un sens mai larg, ea se supune legii conservarii din fizica: asa cum energia nu se creeaza si nu se distruge, ci doar se transforma, si competitia, neputand fi creata sau distrusa, ea doar se transforma, si daca ea dispare dintr-o anumita zona a vietii, ea reapare in chip legic, in mod necesar, in aceeasi "cantitate", in alta zona.
Un alt adevar fundamental despre competitie este exprimat in cultura economica anglo-saxona, si anume ca aceasta este un joc cu invingatori si invinsi. De aici rezulta ca, desi nu putem spune despre competitie ca este buna sau rea, efectele sale vor fi in mod necesar bune pentru unii si rele pentru altii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Competitivitatea Privita prin Prisma Raportului Pret-Calitate.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!