Comportamentul Cumparatorului in Marketingul International

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
TEORIA CONSUMATORULUI
1.1. Teorii fundamentale si modele globale privitoare
la comportamentul consumatorului
Studierea si cunoasterea comportamentului consumatorului a preocupat oamenii de stiinta din diferite perioade de timp. Astfel, s-au creat unele teorii si modele, autorii lor incercand sa dea raspunsuri relativ complete acestei problematici.
Dintre cele mai cunoscute teorii si modele privitoare la comportamentul consumatorului amintim : modelul marshallian, modelul pavlonian, modelul freudian, modelul veblenian, modelul hobbesian. 
Modelul marshallian
Modelul marshallian este denumit astfel dupa numele creatorului sau Alfred Marshall. Acest model pleaca de la teoria conform careia deciziile de cumparare si achizitionarea propriu-zisa a marfurilor si serviciilor sunt rezultatul unor calcule rationale si constient economice. In functie de veniturile pe care le obtin oamenii incearca sa-si procure acele marfuri care le satisfac cel mai bine necesitatile.
Originea acestei teorii se gaseste in scrierile lui A. Smith si J. Bentham si porneste de la conceptul de utilitate marginala a valorilor diferitelor bunuri si servicii. 
Conform acestei teorii satisfacerea nevoii care a determinat achizitionarea unui bun scade pe masura ce se consuma o cantitate suplimentara din acel bun. Utilitatea marginala, este, deci, sporul de utilitate generat de cresterea cu o unitate a cantitatii consumate.
Ierarhizarea satisfacerii nevoilor consumatorilor se face pornind de la utilitatea marginala.
Metoda lui Marshall examineaza efectul modificarii unei singure variabile - pretul - asupra comportamentului consumatorului, considerand celelalte variabile comportamentale constante.
Astfel, metoda lui Marshall presupune utilizarea asa-zisei "rigle de masurare a banilor" pentru a masura intensitatea trebuintelor consumatorilor.
Ca valoare operationala, acest model impune studierea preturilor si a veniturilor in cercetarea de marketing, respectiv a modificarii acestora asupra comportamentului consumatorului.
Meritul fundamental al modelului marshallian consta in faptul ca pune in discutie problema factorilor economici in general.
Modelul pavlonian
Modelul pavlonian este un model care are la baza teoria invatarii.
Acest model este inspirat de experientele fiziologului si psihologului I.P.Pavlov. 
Acest model opereaza cu patru concepte de baza: impuls, sugestie, reactie si recidiva. Se mentioneaza ca modelul pavlonian nu cuprinde fenomene importante legate de comportamentul consumatorului, cum ar fi perceptia, subconstientul, influenta intre persoane, etc.
Importanta acestui model rezida in posibilitatile de introxpectie pe care le ofera, mai ales in problema introducerii unui nou produs pe piata si in domeniul strategiei reclamei.
Acest model scoate in evidenta faptul ca omul poate fi conditionat prin repetare si consolidare, sa reactioneze printr-un anumit comportament. Astfel, prin configuratii de sugestii este posibil sa se modifice in sensul dorit comportamentul consumatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Cumparatorului in Marketingul International.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!