Comportamentul de Alegere al Magazinelor si de Shopping

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I. MODELE FUNDAMENTALE ALE COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI 7
1.1 Modele fundamentale ale studiului comportamentului consumatorului 7
1.1.1 Modelul Marshalian 7
1.1.2 Modelul Pavlovian 9
1.1.3 Modelul Freudian 10
1.1.4 Modelul Veblenian 10
1.1.5 Modelul Hobbesian 11
1.2 Procese decizionale ale comportamentului consumatorului si factorii de influenta 12
1.2.1 Tipuri de comportamente in luarea deciziei de cumparare 12
1.2.2 Rolul motivatiei in dinamica comportamentului consumatorului 13
1.2.3 Cultul placerii in comportamentul consumatorului 15
1.2.4 Stilul de viata 16
1.2.5 Personalitatea si rolul ei in comportamentul consumatorului 17
1.2.6 Imaginea de sine 18
CAPITOLUL II. MODELELE PROCESULUI DECIZIONAL 19
2.1 Factorii de influenta ai procesului decizional 19
2.1.1 Influenta factorilor economici 20
2.1.2 Influenta factorilor demografici 20
2.1.3 Influenta factorilor specifici de marketing 20
2.1.4 Influenta factorilor situationali 21
2.1.5 Influenta factorilor de natura psihologica 22
2.2 Motive care determina actul de cumparare 22
2.2.1 Motive de ordin personal 23
2.2.2 Motive de ordin social 24
2.3. Procesul de alegere al magazinului 25
CAPITOLUL III. COMPORTAMENTELE CONSUMATORILOL IN ALEGEREA MAGAZINELOR 27
3.1 Comportamentul de vizitare a magazinelor 27
3.1.1 Factorii de influenta ai shoppingului 27
3.2 Comportamentul in cadrul actului de alegere al magazinului 30
3.2.1 Factorii care influenteaza comportamentul consumatorului in cadrul actului de alegere al magazinului 30
3.2.1.1 Comportamentul de cumparare si tipul produsului cautat 31
3.2.1.2 Riscurile intampinate in cadrul actului de cumparare 33
3.2.1.3 Durata procesului de cumparare 34
3.2.1.4 Criterii de alegere a magazinelor 35
3.2.1.5 Relatia dintre imaginea magazinului si imaginea de sine 35
3.2.1.6 Imaginea magazinului si nivelul de frecventare 36
3.3 Influenta marcii si a insignei / emblemei magazinului 36
3.4 Atmosfera magazinului 38
3.4.1 Influenta atmosferei magazinului asupra comportamentului de cumparare 39
3.4.2 Influenta muzicii de fond asupra comportamentului consumatorului 40
3.4.3 Influenta culorilor asupra comportamentului cumparatorilor 41
3.4.4 Influenta multimii asupra comportamentului consumatorului 42
CAP IV. STUDIU DE CAZ PRIVIND COMPORTAMENTUL DE ALEGERE AL MAGAZINELOR SI DE SHOPPING 43
4.1 Scurt istoric 43
4.2 Metodologia de cercetare 43
4.2.1 Originea problemei 43
4.2.2 Obiectivele studiului 44
4.2.3 Ipotezele de cercetare 44
4.2.4 Stabilirea cadrului cercetarii 44
4.2.5 Temele si variabilele chestionarului 45
4.2.6 Instrumentul de colectare a datelor. Chestionarul 46
4.3 Analiza si tratarea datelor 51
4.3.1 Analiza univariata a datelor 51
4.3.2 Analiza bivariata a datelor 63
4.4 Raportul de cercetare 74
4.4.1 Concluzii 74
4.4.2 Propuneri 75
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

1.1 MODELE FUNDAMENTALE ALE STUDIULUI COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI 
Studiul comportamentului consumatorului a stat in centrul preocuparilor oamenilor de stiinta care au incercat sa cercetaze cu prioritate natura mecanismelor si proceselor care se desfasoara ,,in cutia neagra a consumatorului" si care determina comportamentul. In acest mod, au fost emise teorii fundamentale si s-au conceput modele globale realizate din perspectiva mai multor discipline stiintifice 
Dupa unii autori de referinta , cele mai importante si relevante modele din acesta categorie sunt ( dupa numele autorilor lor ):
- modelul marshallian
- modelul pavlovian
- modelul freudian
- modelul veblenian
- modelul hobbesian
Trebuie precizat ca aceste modele au fost elaborate in perioade diferite de timp, iar autorii lor au incercat sa ofere raspunsuri cat mai complete problematicii comportamentului consumatorului. In general, autorii s-au orientat spre perspectivele oferite de o singura stiinta, nefiind preocupati de interdependentele existente in definirea proceselor comportamentale.
Ulterior, specialistii in marketing au abordat aceste modele si teorii intr-o maniera integratoare, asigurand un fundament stiintific solid studiului comportamentului consumatorului.
1.1.1 MODELUL MARSHALIAN
Acesta este astfel denumit dupa numele lui Alfred Marshall ( 1842 - 1924 ), seful Scolii de la Cambridge. Acest model promoveaza teza potrivit careia deciziile de cumparare ( respectiv achizitia propriu - zisa de bunuri si servicii ) sunt rezultatul unor calcule economice rationale. Indivizii isi consuma resursele banesti pentru procurarea marfurilor care le asigura cea mai mare satisfactie, in stransa concordanta insa preturile pe care sunt nevoiti sa le plateasca si in urma unor aprecieri de ordin rational.
Teoria lui Marshall se bazeaza pe conceptul de utiliate marginala a bunurilor si serviciilor, dezvoltat aproape simultan de Karl Menger - Austria, Leon Walras - Elvetia, W. Jevons si A. Marshall - Anglia.
Utilitatea marginala reprezinta satisfactia suplimentara pe care spera sa o obtina un consumator prin consumul unei utilitati ( doze ) suplimentare dintr-un bun sau serviciu, ceilalti factori fiind presupusi constanti ( ipoteza caeteris paribus ).
Relatia de determinare a utilitatii marginale:
UM = ? UT / ? X, unde
UM - utilitatea marginala
UT - utilitatea totala estimata a se obtine
X - cantitatea ( doza ) consumata dintr-un bun
Din punct de vedere economic, semnificatia notiunii de utilitate marginala este aceea de "prag" pana la care se justifica consumul unui bun sau serviciu. La consumul succesiv, consumatorul este legii descresterii utilitatii marginale. Potrivit acestuia, la fiecare unitate de produs consumata suplimentar, utilitatea consumata suplimentar, utilitatea marginala descreste ( vezi figura ).
In stanga liniei MA, UM > 0 si o utilitate totala creste treptat, in timp ce fiecare unitate de utilitate marginala ce se adauga la fiecare unitate de produs consumat scade. La dreapta liniei MA, UM < 0 ( insatisfactie ), iar utilitatea totala scade.
UTILITATEA (totala marginala)
M
UT
Cantitate (x) UM
Figura 1.1 Utilitatea marginala
UT - curba utilitatii totale
UM - linia utilitatii marginale
M - punctul in care utilitatea totala este maxima
Pentru maximizarea satisfactiei pe care un consumator sconteaza ca o va putea obtine prin consumul diverselor bunuri, trebuie ca venitul disponibil al consumatorului sa fie alocat astfel incat ultima unitate monetara cheltuita pentru procurarea fiecarui bun cumparat sa conduca la aceeasi satisfactie suplimentara ( utilitate marginala ). In literatura de specialitate, acest enunt desemneaza regula de maximizare a utilitatii. Potrivit acestei regului, alegerile consumatorilor sunt legate si de cantitatea de masa monetara la care o persoana este dispusa sa renunte pentru a obtine doze suplimentare dintr-un anumit bun. Consumatorul rational va compara utilitatea suplimentara a costurilor suplimentare. 
Regula maximizarii utilitatii se poate exprima printr-o relatiede tipul:
UMA / PA = UMB / PB
UMA, UMB - utilitatile marginale ale bunurilor A, respectiv B
PA, PB - preturile celor doua bunuri, A si B
Metroda lui Marshall studiaza efectul modificarii unei singure variabile - pretul - asupra comportamentului consumatorului, celelalte variabile comportamentale fiind considerate constante. Acest model ne sugereaza tipul "omului economic" ( homo oeconomicus ), care este preocupat de a obtine avantaje pentru sine prin calcularea amanuntita a "satisfactiei" pe care i-ar conferi-o achizitionarea de bunuri si servicii. Deoarece ofera norme coerente pentru cumparatorii ce se dovedesc a fi rationali, modelul are un pronuntat caracter normativ.
Principalul merit al acestui model este ca incearca sp expice mecanismele "cutiei negre" apeland la factori de natura economica. Rolul acestor factori este fie de a testa diferite reactii comportamentale, fie de a oferi o baza pentru o abordare fragmentata a pietelor prin intermediul tehnicilor de segmentare.


Fisiere in arhiva (13):

  • 1. coperta nr1.doc
  • 10. CAPITOLUL IV part3.doc
  • 11. CAPITOLUL IV part4 (concluzii si propuneri).doc
  • 12. BIBLIOGRAFIE.doc
  • 2. coperta nr2.doc
  • 3. CUPRINS.doc
  • 4. INTRODUCERE.doc
  • 5. CAPITOLUL I.doc
  • 6. CAPITOLUL II.doc
  • 7. CAPITOLUL III.doc
  • 8. CAPITOLUL IV part1.doc
  • 9. CAPITOLUL IV part2.doc
  • DAVID CRISTINA.pptx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!