Comunicare prin Cultura - De la Cultura Umanista la Tehnocultura

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuvant inainte 3
1. Introducere in comunicare
1.1 Definirea comunicarii 5
1.2 Evolutia si semnificatia termenului comunicare 8
1.3 Conceptul de cultura. Valoarea culturala 11
1.4 Conceptia umanista a culturii 15
2. De la cultura umanista la tehnocultura
2.1 Cultura umanista si tehnocultura 19
2.2 Universalism si rationalitate tehnica 23
2.3 Tendinte ale culturii umaniste si tehnoculturii in societate 30
2.4 Comunicarea prin cultura 33
3. Cultura comunicarii de masa
3.1 Conceptul de comunicare de masa. Caracteristici 36
3.2 Tehnologizarea comunicarii sociale 41
3.3 Mijloace de comunicare in masa 45
3.4 Comunicarea ca proces de influenta 49
Studiu de caz
Comunicarea prin arta - Teatrul Municipal Ariel 53
Concluzii 71
Bibliografie 73


Extras din licenta Cum descarc?

Cuvant inainte
Comunicarea reprezinta un moment important al culturii, este momentul prin care aceasta se socializeaza, actionand modelator asupra indivizilor umani. Comunicarea vehiculeaza intotdeauna o informatie relevanta fie pentru o experienta directa, traita de catre un individ sau un grup de indivizi, fie pentru una imediata, asimilata post festum. In absenta posibilitatii de reproducere a unei experiente umane consumate, prin intermediul unei informatii actuale in cadrul unui proces comunicational, nu poate fi imaginat progresul omenirii in plan cultural. Acest progres este insotit de un raport mereu reinnoit intre informatia dobandita in cadrul comunicarii directe, interpersonale si a celei de comunicare diferite de aceasta. Drumul pe care un individ il parcurge de la perceperea experientei directe la asimilarea experientei indirecte prin mijloace artificiale are ca pandant in planul comunicational, calea de la comunicarea directa, interpersonala, la comunicarea mediata, a carei performanta cantitativa culmineaza in comunicarea de masa. 
Dependenta de aceste tipuri de comunicare, cultura contemporana evolueaza din ce in ce mai pregnant sub monopolul ultimei modalitati comunicationale, aceasta devenind insemnul unei deschideri culturale fara precedent in istoria omenirii. 
Cultura este comunicata si socializata atat prin intermediul limbii, cat si al limbajelor specifice domeniilor sale, limbaje care presupun insusirea unor coduri in vederea descifrarii semnificatiilor transmise. Procesele de 
educare si instruire permit indivizilor accesul la codurile culturale si, prin insusirea acestora, contributia lor la elaborarea si socializarea culturii. 
Diversificarea mass-mediei, cresterea vitezei de transmitere a informatiei au condus, in ultimele decenii ale secolului al XX-lea, la o veritabila explozie informationala. Aceste schimbari au consecinte sesizabile in planul receptarii mesajelor, al carei ritm si calitate sunt afectate, receptarea tinzand spre pasivitate si instrainare de spiritul critic, specific reflectiei.
Trecerea culturii de la modernitate la postmodernitate este marcata tocmai de aceste fenomene care aduc in prim plan semnificatia omniprezentei si omnipotentei comunicarii, in speta a puterii informatiei si a performantelor de limbaj.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare prin Cultura - De la Cultura Umanista la Tehnocultura.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!