Comunicare prin cultură - de la cultură umanistă la tehnocultură

Cuprins licență Cum descarc?

Cuvânt înainte 3
1. Introducere în comunicare
1.1 Definirea comunicării 5
1.2 Evoluţia şi semnificaţia termenului comunicare 8
1.3 Conceptul de cultura. Valoarea culturală 11
1.4 Concepţia umanistă a culturii 15
2. De la cultura umanistă la tehnocultură
2.1 Cultura umanistă şi tehnocultura 19
2.2 Universalism şi raţionalitate tehnică 23
2.3 Tendinţe ale culturii umaniste şi tehnoculturii în societate 30
2.4 Comunicarea prin cultură 33
3. Cultura comunicării de masă
3.1 Conceptul de comunicare de masă. Caracteristici 36
3.2 Tehnologizarea comunicării sociale 41
3.3 Mijloace de comunicare în masă 45
3.4 Comunicarea ca proces de influenţă 49
Studiu de caz
Comunicarea prin artă – Teatrul Municipal Ariel 53
Concluzii 71
Bibliografie 73


Extras din licență Cum descarc?

Cuvânt înainte
Comunicarea reprezintă un moment important al culturii, este momentul prin care aceasta se socializează, acţionând modelator asupra indivizilor umani. Comunicarea vehiculează întotdeauna o informaţie relevantă fie pentru o experienţă directă, trăită de către un individ sau un grup de indivizi, fie pentru una imediată, asimilată post festum. În absenţa posibilităţii de reproducere a unei experienţe umane consumate, prin intermediul unei informaţii actuale în cadrul unui proces comunicaţional, nu poate fi imaginat progresul omenirii în plan cultural. Acest progres este însoţit de un raport mereu reînnoit între informaţia dobândită în cadrul comunicării directe, interpersonale şi a celei de comunicare diferite de aceasta. Drumul pe care un individ îl parcurge de la perceperea experienţei directe la asimilarea experienţei indirecte prin mijloace artificiale are ca pandant în planul comunicaţional, calea de la comunicarea directă, interpersonală, la comunicarea mediată, a cărei performanţă cantitativă culminează în comunicarea de masă. 
Dependentă de aceste tipuri de comunicare, cultura contemporană evoluează din ce în ce mai pregnant sub monopolul ultimei modalităţi comunicaţionale, aceasta devenind însemnul unei deschideri culturale fără precedent în istoria omenirii. 
Cultura este comunicată şi socializată atât prin intermediul limbii, cât şi al limbajelor specifice domeniilor sale, limbaje care presupun însuşirea unor coduri în vederea descifrării semnificaţiilor transmise. Procesele de 
educare si instruire permit indivizilor accesul la codurile culturale şi, prin însuşirea acestora, contribuţia lor la elaborarea şi socializarea culturii. 
Diversificarea mass-mediei, creşterea vitezei de transmitere a informaţiei au condus, în ultimele decenii ale secolului al XX-lea, la o veritabilă explozie informaţională. Aceste schimbări au consecinţe sesizabile în planul receptării mesajelor, al cărei ritm şi calitate sunt afectate, receptarea tinzând spre pasivitate şi înstrăinare de spiritul critic, specific reflecţiei.
Trecerea culturii de la modernitate la postmodernitate este marcată tocmai de aceste fenomene care aduc în prim plan semnificaţia omniprezenţei şi omnipotenţei comunicării, în speţă a puterii informaţiei şi a performanţelor de limbaj.


Fisiere în arhivă (1):

  • Comunicare prin Cultura - De la Cultura Umanista la Tehnocultura.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!