Comunicare publică

Licență
10/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 83 în total
Cuvinte : 38371
Mărime: 1.45MB (arhivat)
Publicat de: Sandu Duma
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. CUPRINS 2
  2. CAPITOLUL 1. Comunicarea publică 3
  3. 1.1. Comunicarea si domeniul public 3
  4. 1.1.1. Notiuni introductive 3
  5. 1.1.2. Adoptarea programului e-guvernare 7
  6. 1.2. Evolutia comunicării publice în România 12
  7. 1.3. Costuri, beneficii si riscurile adoptării serviciilor de e-guvernare 16
  8. CAPITOLUL 2. Administratia publică 21
  9. 2.1. Caracteristici generale 21
  10. 2.2. Autonomia locală si integrarea europeană 29
  11. 2.3. Descentralizarea si deconcentrarea serviciilor publice 38
  12. CAPITOLUL 3. E-Guvernare 46
  13. 3.1. Notiuni introductive 46
  14. 3.2. Infrastructura e-guvernare 47
  15. 3.3. Serviciile oferite de e-guvernare 58
  16. 3.4. Strategia e-guvernare 60
  17. 3.5. Fundalul juridic al e-guvernare 63
  18. CAPITOLUL 4. Studiu de caz. E-licitatie.ro 68
  19. ANEXĂ 82
  20. BIBLIOGRAFIE 83

Extras din licență

CAPITOLUL 1. COMUNICAREA PUBLICA

1.1. Comunicarea si domeniul public

1.1.1. Notiuni introductive

Comunicarea joacă un rol crucial în situatii de criză. Atunci este solicitată în scopuri cognitive si afective pentru a se putea păstra imaginea institutiilor – distorsionată de criză – uzând de autenticitate si de capitalul de simpatie constituit anterior.

Comunicarea implică schimbarea, ea putând deopotrivă să fie cauza sau efectul schimbărilor din structura socială. S-a acordat multă atentie identificării etapelor generale ale schimbării în evolutia formelor sociale fundamentale. Este vorba de procese colective de lungă durată.

Procesele de comunicare pot fi considerate cauze sau conditii necesare ale schimbării, în special când aceasta este gândită în termenii inventiilor tehnologice sau socio-culturale. De-asemenea există o scoală de gândire care atribuie dezvoltările cheie din evolutia istorică nu substantei mesajelor transmise prin canalele, retelele si procesele de comunicare, ci chiar tehnologiei de comunicare, asadar mijloacelor nu mesajului. Există două principii organizatoare de bază. În primul rând, comunicarea duce cu timpul la monopolizarea mijloacelor de producere a comunicării si cunoasterii de către un grup sau o clasă, asa cum se întâmplă si în domeniul economic. Acest fapt produce un dezechilibru, care fie împiedică schimbarea si dezvoltarea, fie duce la aparitia unor forme competitive de comunicare, ce tind să corecteze dezechilibrul. În al doilea rând, dimensiunile cele mai importante sunt spatiul si timp si o serie de mijloace de comunicare mai potrivite unuia sau altuia.

Structurile si relatiile de comunicare sunt strâns legate de anumite tipare fundamentale ale schimbării, pe care sociologii si istoricii le-au prezentat si discutat. Conform multor teorii sociale, o treaptă initială arhetipală a societătii umane, când membrii unor grupuri sociale mai mult sau mai putin închise împărtăseau aceleasi sentimente si credinte, duceau o viată auto-suficientă si se angajau împreună într-un numar limitat de activităti de bază, a cedat locul unei societăti complexe de mari proportii, ai cărei membrii se diferentiază în multe feluri, desi rămân interdependenti în noi moduri datorită diviziunii muncii. Mai mare libertate si individualitate a societătii moderne este sustinută de un sistem de comunicare complex, care oferă un mecanism de integrare functională într-o societate extinsă, ce depăseste integrarea normativă a formelor sociale comunitare anterioare. După cum remarca Durkheim: ”în societătile moderne, indivizii sunt legati mai mult de diferentele decât de asemănările dintre ei pentru că acestea impun complementaritatea si interdependenta” Nevoia de a colabora, de a interactiona si structurile inventate pentru a organiza noi tipuri de interactiune stau la baza solidaritătii sociale. Cresterea gradului de individualizare poate fi privită nu ca o mare libertate ci ca o sporită fragmentare socială, ce duce la izolare la nivel individual si o mai facilă manipulare exercitată de grupuri organizate la nivel colectiv. În acest sens, mass media este adesea considerată fie mijlocul de a mentine sentimentul identitătii nationale si culturale si perspectiva întregului, fie cauza disolutiei sau slăbirii legăturilor sociale.

Actele si procesele sociale de comunicare în ansamblul lor pot avea loc prin aplicarea unor tehnici si tehnologii variind de la cele mai simple la unele foarte complexe. Comunicarea necesită manipularea constientă a fortelor fizice si obiectelor în conformitate cu reguli si conventii acceptate. Mijloacele de comunicare existente sunt variate: ele diferă în functie de gradul de dezvoltare a societătii, iar utilizarea lor este supusă reglementărilor sociale si culturale. Când spunem ”mijloace de comunicare” întelegem lucruri foarte diferite. În primă fază ne gândim la sisteme lingvistice si coduri: sistemul format de semne si reguli de utilizare a acestora, care constituie continutul fizic al mesajelor. În a doua fază este vorba de activităti, tehnici si procedee de codificare a mesajelor: formarea sunetelor, reprezentarea vizuală a imaginilor si semnelor. În ultimă fază ne gândim la tehnicile si activitătile legate de transmiterea mesajelor. Aici se încadrează tehnologii ca telegrafia sau tipărirea, ca si inventiile sociale de distribuire a unor copii multiple ale mesajelor prin intermediul presei, cinematografului, televiziunii, discursuri.

Ca mijloc de comunicare se poate spune despre presa modernă că este orientată mai mult către receptare decât către comunicare, pentru majoritatea cititorilor: cu cât este mai largă scara ei de distribuire, cu atât ea este mai putin accesibilă ca tribună pentru ideile indivizilor. Presa de masă obisnuieste publicul să primească numai ce i se comunică, să fie un auditoriu de spectatori. Trebuie mentionat că nu doar presa de masă determină aceste tendinte. Institutiile educatiei de masă si-au orientat asteptările într-un mod consonant, obisnuind si educând publicul să fie numai receptor nu si generator sau în cel mai bun caz critic al celor primite. Cu toate acestea tehnologia a facilitat si comunicarea interpersonală cu caracter privat datorită sistemului postal, telefonului, faxului, calculatorului. Acestea fac posibile intercomunicarea si autoexprimarea. Ele obligă utilizatorii să ia initiativa nu numai să recepteze. Intercomunicarea prin intermediul postei depinde de un nivel al competentei privind citirea si scrierea, care nu este aceasi pentru toti. Intercomunicarea prin celelalte mijloace depinde de dezvoltarea economică a întregii societăti dar si de nivelul venitului individual. Serviciile postale si telefonice facilitează nu numai comunicarea interpersonală cât si accesul organizatiilor la indivizii particulari.

Comunicarea în viata socială are loc ca urmare a anumitor nevoi si împrejurări si între niste limite anume. Putem aborda problema structurii comunicationale fie în termenii cauzelor, fie în cei ai dimensiunii si localizării variabile. S-ar crea mai putină confuzie daca materialul ar fi organizat conform celui de-al doile criteriu. În acest caz comunicarea ia o formă caracteristic diferită în contextul grupului primar, al organizatiei formale de muncă, al asociatiei bazate pe clasă, interese, politică sau religie. În general se implică o ordine ascendentă a scării si dispersiei. Ele diferă si din punct de vedere al gradului de formalitate în definirea rolurilor, alocarea însemnelor de apartenentă la un grup si localizarea granitelor din jurul participantilor.

Printre factorii care facilitează sau generează comunicarea se includ: apropierea spatiala, apropierea socială, asocierea, cooperarea si colaborarea, conflictul – în sensul că relatiile dintre părtile aflate în conflict fac necesară o formă de comunicare.

Procesul de comunicare este legat în primul rând de două aspecte esentiale caracteristice grupurilor mici: solidaritatea (caracter coeziv) si diferentierile interne. Comunicarea sprijină coeziunea în mai multe moduri. Unul dintre acestea este furnizarea unor însemne de apartenentă sub forma unui limbaj comun sau unor conventii de adresare verbale sau nonverbale. Coeziunea de un grupa depinde de comunicare si datorită ”dependentei reciproce a interactiunii si sentimentului” Analiza sa asupra datelor privind comportamentul de grup l-a condus la formularea ipotezei conform căreia ”dacă frecventa interactiunilor dintre două sau mai multe persoane creste, creste si gradul de simpatie reciprocă dintre acestea si invers”. Ideea prezentată este că disensiunea si conflictul din cadrul grupurilor sunt reflectate si de structura fluxului comunicational.

Preview document

Comunicare publică - Pagina 1
Comunicare publică - Pagina 2
Comunicare publică - Pagina 3
Comunicare publică - Pagina 4
Comunicare publică - Pagina 5
Comunicare publică - Pagina 6
Comunicare publică - Pagina 7
Comunicare publică - Pagina 8
Comunicare publică - Pagina 9
Comunicare publică - Pagina 10
Comunicare publică - Pagina 11
Comunicare publică - Pagina 12
Comunicare publică - Pagina 13
Comunicare publică - Pagina 14
Comunicare publică - Pagina 15
Comunicare publică - Pagina 16
Comunicare publică - Pagina 17
Comunicare publică - Pagina 18
Comunicare publică - Pagina 19
Comunicare publică - Pagina 20
Comunicare publică - Pagina 21
Comunicare publică - Pagina 22
Comunicare publică - Pagina 23
Comunicare publică - Pagina 24
Comunicare publică - Pagina 25
Comunicare publică - Pagina 26
Comunicare publică - Pagina 27
Comunicare publică - Pagina 28
Comunicare publică - Pagina 29
Comunicare publică - Pagina 30
Comunicare publică - Pagina 31
Comunicare publică - Pagina 32
Comunicare publică - Pagina 33
Comunicare publică - Pagina 34
Comunicare publică - Pagina 35
Comunicare publică - Pagina 36
Comunicare publică - Pagina 37
Comunicare publică - Pagina 38
Comunicare publică - Pagina 39
Comunicare publică - Pagina 40
Comunicare publică - Pagina 41
Comunicare publică - Pagina 42
Comunicare publică - Pagina 43
Comunicare publică - Pagina 44
Comunicare publică - Pagina 45
Comunicare publică - Pagina 46
Comunicare publică - Pagina 47
Comunicare publică - Pagina 48
Comunicare publică - Pagina 49
Comunicare publică - Pagina 50
Comunicare publică - Pagina 51
Comunicare publică - Pagina 52
Comunicare publică - Pagina 53
Comunicare publică - Pagina 54
Comunicare publică - Pagina 55
Comunicare publică - Pagina 56
Comunicare publică - Pagina 57
Comunicare publică - Pagina 58
Comunicare publică - Pagina 59
Comunicare publică - Pagina 60
Comunicare publică - Pagina 61
Comunicare publică - Pagina 62
Comunicare publică - Pagina 63
Comunicare publică - Pagina 64
Comunicare publică - Pagina 65
Comunicare publică - Pagina 66
Comunicare publică - Pagina 67
Comunicare publică - Pagina 68
Comunicare publică - Pagina 69
Comunicare publică - Pagina 70
Comunicare publică - Pagina 71
Comunicare publică - Pagina 72
Comunicare publică - Pagina 73
Comunicare publică - Pagina 74
Comunicare publică - Pagina 75
Comunicare publică - Pagina 76
Comunicare publică - Pagina 77
Comunicare publică - Pagina 78
Comunicare publică - Pagina 79
Comunicare publică - Pagina 80
Comunicare publică - Pagina 81
Comunicare publică - Pagina 82
Comunicare publică - Pagina 83

Conținut arhivă zip

  • Comunicare Publica.doc

Alții au mai descărcat și

Specificul comunicării în Administrația Publică Locală - studiu de caz - Primăria Comunei Munteni, Judetul Galați

INTRODUCERE Fascinantă şi omniprezentă, comunicarea este o dimensiune fundamentală a existenţei şi dezvoltării umane din cele mai vechi timpuri....

Comunicarea în Cadrul Campaniilor Politice

I.Comunicarea politica Comunicarea politică s-a impus ca disciplină de studiu relativ recent şi este definită ca o activitate strategică,...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare organizațională

Definirea organizatiilor se impune a fi realizata prin reliefarea specificitatii umane a acestora. In esenta, o r g a n i z a t i a este un sistem...

Comunicarea Multimedia prin Poșta Electronică

Poşta electronică (sau e-mail) este unul dintre cele mai vechi servicii oferite de Internet şi, alături de mesajele SMS, deţine în prezent primul...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea cu societatea civilă

ARGUMENT ,,Pentru a da o existenţă publică unei activităţi, unei idei sau unui produs, nu este suficient doar ca aceste elemente să existe,...

E-comunicarea în administrația publică

INTRODUCERE Fiecare țară europeană a început procesul de modernizare a sistemului public prin digitalizarea relației dintre stat, mediu de afaceri...

Comunicarea la nivelul aparatului central

INTRODUCERE Comunicarea este un proces foarte important în toate domeniile vieții sociale, mai ales în domeniul relației dintre cetățean și...

Mass-media și cultura de masă - comunicare și democrație în noul spațiu public

INTRODUCERE Argument pentru comunicare într-o societate de masă În 1967, în „Power, Politics, People”, C. Wright Mills abordează ceea ce numeşte...

Administrația Publică și Personalitatea Funcționarului Public

INTRODUCERE În fiecare judeţ şi în municipiu Bucureşti se organizează o comisie consultativă, care este formata din prefect şi preşedintele...

Rolul comunicării în organizarea și funcționarea administrației publice locale - analiză microsocială la nivelul Primăriei Municipiului Bacău

INTRODUCERE: Pledoarie pentru comunicare în administraţia publică Comunicarea organizationala este diciplina care se ocupa cu studiul proceselor...

Campanie de informare publică - Studiu de caz

Introducere De-a lungul timpului, susținerea mesajelor sociale, s-a demonstrat a fi mai greu de realizat și transmis către publicul țintă,...

Comunicarea de marketing în instituțiile publice

Comunicarea de marketing în instituţiile educaţionale publice CAPITOLUL I-Comunicarea de marketing 1.1. Comunicarea în marketing În ansamblul...

Ai nevoie de altceva?