Comunicarea didactica in invatamantul prescolar

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.3
1. FUNDAMENTE EPISTEMOLOGICE PRIVIND COMUNICAREA DIDACTICA IN GRADINITA DE COPII .6
1.1. Comunicarea didactica factor important de dezvoltare a copilului.6 
1.2. Bariere si blocaje in comunicarea didactica a educatorului in cadrul activitatilor cu copiii de varsta prescolari.13
1.3.Concluzii la capitolul 1.19
2. REPERE PRAXIOLOGICE DE REALIZAREA COMUNICARII DIDACTICE CU COPIII DE LA 3 LA 6/7 ANI .21
2.1. Abordari curriculare axate pe tendintele de schimbare la nivelul invatamintului prescolar.21
2.2. Modalitati de realizare a comunicarii in gradinita de copii. .22
2.3. Formarea la prescolari a competentelor comunicative prin intermediul metodelor interactive.24
2.4. Concluzii la capitolul 2.27
3. EXPERIMENTUL PEDAGOGIC DE DEZVOLTARII COMPETENTELOR COMUNICATIVE A COPIILOR DE VIRSTA PRESCOLARA .28 
3.1. Metodologia cercetarii .28
3.2. Esantionul cercetarii.28
3.3. Metodele experimentului pedagogic de constatare si instrumetarul utilizat.29
3.4. Analiza si interpretarea rezultatelor.31
3.5. Concluzii la capitolul 3.32 
CONCLUZII GENERALE SI RECOMANDARI.34 
BIBLIOGRAFIA.36
ANEXE.38


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea si gradul de cercetare a temei. Volumul imens de informatie de care dispune azi omenirea si ritmul alert in care aceasta sporeste pun cu acuitate in fata scolii sarcina formarii unor capacitati pentru ca educatii - copii si tineri - sa devina apti de autoinformare si autoformare permanente.
Intregul proces de organizare si desfasurare a activitatilor la prescolari este reglementat de educator prin comunicare. Urmarind fixarea comportamentelor dezirabile ale prescolarilor si modificarea celor indezirabile, prin comunicare educatorul vizeaza, in acelasi timp si cu precadere, formarea capacitatilor comunicative ale educatilor.
Dar pentru a putea forma, educatorii trebuie ei insasi formati. In special, pentru a forma la copii competente comunicative, educatorii trebuie sa posede asemenea competente, iar procesul de comunicare cu copiii este el insusi mijlocul de formare la acestia a competentelor de comunicare. Prin urmare problema competentelor comunicationale ii priveste deopotriva pe educatori si pe educati, fie ca e vorba de perfectionare in cazul primilor, fie ca e vorba de formare-dezvoltare in cazul celorlalti. 
Pornind de la aceste consideratii, ne-am propus sa aprofundam unele aspecte mai putin cercetate ale comunicarii si invatarii si efectele lor asupra formarii competentelor comunicative ale copiilor de virsta prescoalra la nivelul invatamintului prescolar. Ne-am oprit asupra acestei perioade de prescolaritate pentru ca la absolvirea invatamantului prescolar, copiii trebuie sa stapaneasca principalele instrumente ale muncii intelectuale, sa poata utiliza competentele lor comunicationale in diferite situatii concrete de invatare si in relatiile interumane.
De-a lungul timpul specialistii au elaborat mai multe teorii asupra conceptului de comunicare dintre care acestia sunt: Abric Jean-Claude, Cosmovici Andrei, Iacob Luminita, Salavastru Dorina, Belibova Silvia, Ghergut A, Ceobanu C, Maria Savu-Cristescu, Niculescu Rodica Mariana, Lupu Daciana Angelica, Truta E., Soitu Laurentiu, Cemortan S., etc.
Pe parcursul cercetarii problema a fost abordata din perspectiva mai putin studiata si anume: modalitati de crestere a eficientei formativ-comunicationale asupra copiilor prin exercitii si compozitie si rolul relatiilor de comunicare educator-educat si inter-copii in ameliorarea statutelor deficitare si in formarea competentei comunicationale.
Scopul cercetarii: fundamentarea teoretica si experimentala de dezvoltare a comunicarii copiilor de virsta prescolara.
Ipoteza cercetarii: Comunicarea didactica poate deveni un model eficient de formare a competentelor comunicative la prescolari daca:
1. educatorul va practica un stil comunicational adecvat situatiei educative 
concrete si particularitatilor de varsta/individuale ale copiilor;
2. vor fi stabilite interconexiuni dintre tipul si structura comunicarii didactice, 
relatiile comunicative ,,educator-educat", ,,educat-educator", grupul social si competentele 
comunicative ale presclarilor;
3. vor fi formate capacitati intelectuale privind achizitiile lingvistice si incurajarea 
folosirii limbii romane in diferite situatii.
Obiectivele cercetarii:
- definirea comunicarii didactice ca factor al formarii competentelor comunicative 
la prescolari;
- determinarea reperelor psihopedagogice de formare a competentelor comunicative la prescolari si stabilirea barierelor si blocajelor in comunicarea copiilor la varsta prescolara;
- relevarea rolului metodelor interactive, a modalitatii de dezvoltare competentelor comunicative axate pe tendintele de producerea schimbarii calitatii invatamantului prescolar; 
- organizarea si desfasurarea experimentului pedagogic de constatare cu scopul de a diagnostica si evidentia momentele dificile in comunicarea educatorului cu copiii.
- interpretarea statistica pedagogica a rezultatelor experimentului pedagogic.
Epistemologia cercetarii a inclus conceptele esentiale oferite de pedagogie, psihologia invatarii si comunicarii, taxonomia obiectivelor educationale, lingvistica, teoria educatiei didactica etc. Suportul teoretico-stiintific si metodologic al cercetarii conceptuale elaborate de: Abric Jean-Claude, Cosmovici Andrei, Iacob Luminita, Salavastru Dorina, Belibova Silvia, Ghergut A, Ceobanu C, Maria Savu-Cristescu, Niculescu Rodica Mariana, Lupu Daciana Angelica, Truta E., Soitu Laurentiu, Cemortan S., etc.
Metodologia cercetarii: metode teoretice - documentarea stiintifica; metodele - analitica si discriptiva; metode experimentale - experimentul pedagogic; ancheta pe baza de chestionar: observare, analiza cantitativa si calitativa a rezultatelor experimentului.
Esantionul cercetarii. Experimentul pedagogic, etapa de constatare, a inclus un esantion aleatoriu de 22 de copii de varsta prescolari - din grupa pregatitoare din or.Cahul, gradinita nr.14, gr.1 Buburuza, dintre care 8 fete si 14 baieti.
Valoarea teoretica a cercetarii este determinata de: stabilirea fundamentelor teoretice si metodologice cu privire la comunicarea didactica la nivelul copiilor prescolari, identificarea factorilor, nivelurilor si etapelor procesului didactic, modalitatilor si metodelor interactive de promovare a invatamintului prescolar etc. 
Valoarea practica a cercetarii rezulta din realizarea obiectivelor cercetarii, din informatiile pe care ni le poate oferi literatura de specialitate. Teza poate servi la aplicarea in gradinitele de copii de catre educatori a conceptelor practice descrise prin realizarea unui proces educational optim dandu-se importanta deosebita comunicarii didactice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea didactica in invatamantul prescolar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Axentii I. A., Axentii V. Ghid de perfectare a tezelor de licenta si master. Editia a II-a, revazuta si completata. Cahul: Tipog." Centrografic SRL", 2014.
2. Abric J.C. Psihologia comunicarii. Iasi: Editura Polirom, 2002.
3. Belibova S. Teza de doctor in stiinte pedagogice. Dezvoltarea comunicarii la copiii cu deficiente multiple. Chisinau 2015.
4. Borteanu S. Curriculum pentru invatamintul prescolar. Bucuresti: Ed.DPH, 2009.
5. Cemortan S. Valentele educatiei prescolare. Chisinau: Stelpart, 2005. 
6. Cemortan S. Curriculumul prescolar. Educatia si instruirea copiilor in institutiile de diferite tipuri. Chisinau: Ed. Lyceum, 1996. 
7. Cerghit I., Popescu R., T.I., E., Vlasceanu I. Bucuresti: Didactica. E.D.P., 1998.
8. Certo Samuel C. Managmentul modern. Bucuresti: Editura Teora. 2002.
9. Ciobanu O. Comunicare didactica. Bucuresti: Centrul Editorial Poligrafic ASE, 2003.
10. Cosmovici A., Iacob L. Psihologie scolara. Iasi: Editura Polirom, 1998.
11. Cucos C. Pedagogie. Iasi: Polirom. 2002.
12. Cucos C., Butnaru S., Boncu S. Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice. Iasi: Polirom, 2008, 
13. Dictionar explicativ al limbii romane. Bucuresti: Editura Univers Pedagogic, 1998
14. Ezechil L. Comunicarea educationala in context scolar. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica. 2002.
15. Fratila I. Psihologia generala si educationala. Bucuresti: EDP, 1993. 
16. Ghergut A., Ceobanu C., Diac G. si al.,. Iasi: Ed. Universitatii Al. I. Cuza, 2010,
17. Iacob L. Comunicarea in context educativ si didactic. In: Didactica Pro, 2004, nr. 2(24).
18. Savu-Cristescu M., Merima P. Comunicarea educationala-suport de curs.
19. Marin V. Comunicarea in administratia publica, Bucuresti: Fundatia"Dacia". 2002.
20. Niculescu R.M., Lupu D. A. Pedagogia prescolara si a scolaritatii mici. 2007.
21. Popovici D. Dezvoltarea comunicarii la copii cu deficiente mintale. Bucuresti: Pro Humanitate, 2000.
22. Preda V. Metoda proiectelor in virste timpurii. Bucuresti: Editura Miniped, 2002.
23. Salavastru D. Psihologia educatiei. Iasi: Editura Polirom, 2004.
24. Salavastru D. Comunicare si dezvoltare personala", Universitatea "Ion Creanga", Chisinau, 2002
25. Stanton N. Comunicarea. Bucuresti: Editura Stiinta si Tehnica, 1998.
26. Truta E. Blocaje si deblocaje in relatia profesor-elev. vol.I. Ed.Petru Maior. 2002.
27. Truta E., Mardar S. Relatia profesori-elevi: blocaje si deblocaje. Bucuresti: Aramis, 2007.
28. Sillamy N. Dictionar de psihologie. Bucuresti: Univers Enciclopedic. 2000.
29. Soitu L. Pedagogia comunicarii. Editura Didactica si Pedagogica. Bucuresti 1997.
30. Voinea M., Dictionar de sociologie. Bucuresti: Ed.Babei, 1988
31. Voicu M., Rusu C. ABC-ul comunicarii managerial. Braila: Editura Danubius, 1998. 
32. Zlate M. Introducere in psihologie. Iasi: Polirom, 2000.
33. www. didactic.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!