Comunicarea eficientă a funcționarului public

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 73 în total
Cuvinte : 24906
Mărime: 92.71KB (arhivat)
Publicat de: Sabin Ciobotaru
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. INTRODUCERE . 3
  2. CAPITOLUL I. CULTURA COMUNICĂRII . 7
  3. 1.1 Arta de a comunica . 7
  4. 1.2 Climatul comunicării . 11
  5. 1.3 Mijloace de comunicare eficiente pentru un manager . 16
  6. 1.4 Comunicarea orală . 25
  7. CAPITOLUL II. ASPECTUL COMUNICATIV AL
  8. FORMELOR DE ACTIVITATE ZI DE ZI AL
  9. FUNCŢIONARULUI PUBLIC . 40
  10. 2.1 Abilităţi de prezentare . 40
  11. 2.2 Audienţele . 50
  12. 2.3 Întrevederile . 53
  13. 2.4 Şedinţele . 54
  14. 2.5 Conversaţia . 59
  15. 2.6 Convorbirea telefonică . 61
  16. CONCLUZII . 68
  17. BIBLIOGRAFIE . 73

Extras din licență

INTRODUCERE

În viaţa noastră de fiecare zi în mod direct sau indirect , intrăm în relaţii fireşti cu funcţionarul public , aflat în cele mai diverse ipostaze . Funcţionarul public ni-l dorim să fie , în primul rînd un om civilizat , receptiv şi plin de solicitudine faţă de nevoile colectivităţii . Fiindcă datoria esenţială a funcţionarului public , începînd de la treapta cea mai înaltă , este să slujească cu credinţă şi responsabilitate , cît mai operativ şi corect pe toţi cei care i se adresează şi în slujba cărora se află .

Actualizarea temei .Pentru un şef de succes comunicarea este o stare de spirit şi un instrument; el petrece între 55-95% din timp vorbind, ascultînd, scriind şi citind, deci comunicînd. Cu cît poziţia şefului în structura ierarhică este mai înaltă, cu atît acest timp este mai lung. Şi nu numai atît : urcarea şefului pe treptele ierarhice ale profesiei sale. fapt care confirmă succesul, este determinată de abilitatea lui de a comunica.

Din punct de vedere cronologic , comunicarea interumană este primul instrument spiritual al omului în procesul socializării sale .

Gradul de cercetare al temei .Dacă caracterul necesar al comunicării este subliniat de mulţi autori, care s-au referit la ea, nu aceeaşi unitate de idei se întîlneşte în legătură cu definirea ei, părerile fiind neconcordante. În genere, comunicarea este acţiunea de a transmite şi de a face schimb de informaţii, de gînduri şi sentimente. Unii autori lărgesc enorm sfera şi conţinutul noţiunii respective, considerînd că prin comunicare trebuie să înţelegem orice schimb, care are loc între două sau mai multe persoane sau grupuri.

Pornind de aici, unii psihologi sociali au preluat şi absolutizat noţiunea de schimb, întroducînd cele trei sisteme în teoria comunicării.

Pentru alţi autori, comunicarea se reduce la prezenţa unui mesaj compus într-o limbă comună interlocutorilor.

Nici una, nici alta dintre aceste două modalităţi, nu reuşesc să redea un conţinut riguros al noţiunii de comunicare. Prima păcătuieşte prin extinderea nepermisă a sferei noţiunii de comunicare, întroducînd în ea unele aspecte nespecifice, iar cea de-a doua prin îngustarea nepermisă a ei, excluzînd alte forme de comunicare bazate pe mijloace neverbale (mimică, pantomimă).

Claude Flament scrie că: "pentru noi există comunicare cînd există schimb de semnificaţii".

Însă Norbert Sillamy (1967) spune că: "comunicarea implică transmisia, intenţionată sau nu, de informaţii, destinate a învăţa sau a influenţa un individ sau un grup. Dar ea nu se reduce la atît. în acelaşi timp, cînd informaţia este transmisă se produce o acţiune asupra receptorului şi un "efect invers asupra persoanei emitente, care este influenţată la rîndul său" 1.

Trebuie de menţionat că pentru actul comunicării, este foarte importantă relaţia dintre indivizi, prin intermediul căreia se realizează schimbul de informaţii, de semnificaţii, care duc la modificarea comportamentului celor angajaţi în proces. O deosebită importanţă o are nu numai înţelegerea noţiunii de comunicare, ci şi a diferitor tipuri ale ei. Nici în această direcţie nu întîlnim o unitate de păreri.

B.Zajonc (1967) împarte comunicarea în întîmplătoare , consumatorie şi instrumentală. " În comunicarea întîmplătoare, - scrie el, emiţătorul furnizează informaţii altuia fără a avea intenţia de a o face şi chiar fără să-şi dea seama ” .

Comunicarea consumatorie survine ca o consecinţă a unei stări emoţionale sau motivaţionale a unui individ (bucurie, suferinţă, frică), ea fiind simpla expresie a acestei stări.

Comunicarea instrumentală vizează, un obiect, urmărind să producă efecte determinate asupra receptorului, modificînd direct, relaţiile lui. În comunicarea consumatorie mesajele sunt emise, forma şi conţinutul lor nu depind decît de starea emiţătorului. În comunicarea instrumentală, mesajele sunt transmise şi variază după efectele pe care trebuie să le producă asupra receptorului".

G.B.Mailhiot (1968) face o caracterizare mai amplă comunicării, stabilind unele tipuri ale ei pe baza utilizării mai multor criterii.

1. Sam Deep , Secretul oricărui succes , Bucureşti , Editura Polirom , 2003 , p. 103

Din punct de vedere al instrumentelor folosite, comunicarea se împarte în verbală şi neverbală; din cel al persoanelor care participă la realizarea ei, în interpersonală (2 indivizi) şi de grup (mai mulţi indivizi), aceasta din urmă împărţindu-se, la rîndul ei în comunicarea intragrup (se desfăşoară între membrii aceluiaşi grup) şi comunicarea intergrupală (între 2 sau mai multe grupuri): din cel al obiectivelor pe care le urmăreşte în consumatorie şi instrumentală, prima vizînd schimbul de plăcere, cea de-a 2 fiind întotdeauna utilitară, vizînd anumite scopuri.

Preview document

Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 1
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 2
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 3
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 4
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 5
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 6
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 7
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 8
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 9
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 10
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 11
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 12
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 13
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 14
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 15
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 16
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 17
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 18
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 19
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 20
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 21
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 22
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 23
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 24
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 25
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 26
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 27
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 28
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 29
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 30
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 31
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 32
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 33
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 34
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 35
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 36
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 37
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 38
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 39
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 40
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 41
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 42
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 43
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 44
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 45
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 46
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 47
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 48
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 49
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 50
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 51
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 52
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 53
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 54
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 55
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 56
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 57
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 58
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 59
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 60
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 61
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 62
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 63
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 64
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 65
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 66
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 67
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 68
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 69
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 70
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 71
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 72
Comunicarea eficientă a funcționarului public - Pagina 73

Conținut arhivă zip

  • Comunicare Eficienta a Functionarului Public.doc

Alții au mai descărcat și

Abilități de Comunicare

INTRODUCERE Prezenta lucrare cuprinde importante noţiuni referitoare la abilităţile şi comportamentul uman în practica de comunicare, atât în...

Feed-back-UL în Comunicarea Interpersonală

ARGUMENT Comunicarea este omniprezentă, ea invadează cu repeziciune toate locurile în care viaţa socială se organizează. Dacă societatea este...

Blocajele comunicării

BLOCAJELE COMUNICARII Comunicarea este un proces deosebit de complex şi important, de care depinde structura reuşitelor, miracolelor sau...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare în Afaceri

1. INTRODUCERE Afacerile au la bază comunicarea. Comunicarea este cea care permite ca orice "întreg" să funcţioneze. "Întregul" poate fi un...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Analiza activității de comunicare publică la Primăria Uricani - propuneri pentru îmbunătățirea comunicării

INTRODUCERE Omniprezentă, comunicarea este o dimensiune fundamentală a existenţei şi dezvoltării umane din cele mai vechi timpuri. Practic nici un...

Strategia Managementului Resurselor Umane în Administrația Publică

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Etapa tranzitorie a Republicii Moldova spre o economie concurenţială implică după sine fenomene şi...

Optimizarea Funcționalității Administrației Publice prin Utilizarea Tehnologiei Informației

INTRODUCERE Tehnologia informaţiei reprezintă pentru administraţia publică un domeniu de interes major, domeniu care influenţează în mod direct...

Comunicarea în administrația publică

INTRODUCERE O problemă importantă cu care se confruntă societatea modernă, ce afectează direct şi imediat, dar şi indirect, pe termen nederminat,...

Agenția Națională a funcționarilor publici

1. PREZENTAREA AGENTIEI NATIONALE A FUNCTIONARILOR PUBLICI 1.1. Denumirea institutiei publice, profil, obiect de activitate profesionala Agentia...

Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași

CAPITOLUL I. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICĂRII 1.1 Cerinţele generale ale comunicării Aprecierea procesului şi produsului comunicării sub...

Cercetarea Gradului de Satisfacție al Cetățenilor Privind Calitatea Serviciilor de Transport Public Oferite de Braicar Brăila

1. Documentare Transportul este integrat în majoritatea activităţilor din societatea noastră. Prin urmare, acesta trebuie abordat cu ajutorul...

Motivarea Funcționarilor Publici

1. Necesitatea cresterii gradului de motivare a functionarilor publici în general si pentru Primaria Sectorului 2 Activitatea administratiei...

Ai nevoie de altceva?