INTRODUCERE Comunicarea în marketing reprezintă un concept relativ nou, apărut în ultimele decenii ale secolului al XX-lea, ca urmare a evoluției spectaculoase pe care a cunoscut-o marketingul în această perioadă. Extinderea universului comunicațional se datorează, în special, creșterii nevoii de a comunica actorilor de pe scena economică, politică și socială și este favorizată de, în mod cert, de revoluția tehnologică, ce a permis specialiștilor să pună la punct sisteme de comunicare performante. Parte integrantă a vieții cotidiene, comunicarea a devenit în prezent un factor de importanță majoră pentru societate. O entitate vie emite și recepționează în permanență mesaje; acest flux cu dublu sens reprezintă în același timp o condiție și o consecință a conexiunilor care se stabilesc în cadrul mediului între componentele active ale acestuia, fie că este vorba de indivizi, fie că este vorba de organizații. Pentru individ, importanța acestui proces complex care este comunicarea este evidentă, dacă se are în vedere faptul că succesul fiecărui, atât în viața personală, cât și în activitatea profesională, depinde în bună măsură de abilitatea de a comunica. Precum individul, organizația se află într-o permanentă comunicare cu componentele mediului în mijlocul căreia își desfășoară activitatea. Succesul unei organizații, atât din punct de vedere economic și financiar, cât și pe plan social, este condiționat și de modul în care managerii abordează problemele legate de inițierea și derularea procesului de comunicare. Politica de promovare, componentă a mixului de marketing are menirea de a comunica cu pieţele ţintă (ea fiind denumită şi comunicare de marketing) prin intermediul diverselor tehnici şi medii promoţionale. Datorită importanţei pe care o joacă în politica de marketing şi în general în politica unei organizaţii, a impactului pe care îl are asupra consumatorilor datorită contactului cu aceştia, activitatea de promovare se bucură de o atenţie aparte. Lucrarea de faţă prezintă componentele unui proces de comunicare şi o serie de alte aspecte legate de acesta. Cunoaşterea acestor aspecte sunt considerate a fi esenţiale în vederea realizării unui proces de comunicare eficient, un proces care să poată atinge cât mai bine obiectivele propuse, prin impactul pe care îl poate produce asupra pieţelor ţintă. Prima parte a lucrării face referire la activitatea firmei în ansamblu. Cea mai mare parte a lucrării este dedicată prezentării conținutului comunicării de marketing, respectiv principalele tehnici promoționale utilizate de companie cu scopul de a atinge o serie de obiective. Ultimul capitol urmărește să surprindă care sunt etapele de realizare a unei campanii promoţionale, debutând cu definirea obiectivelor comunicaționale și determinarea pieţei ţintă şi terminând cu măsurarea eficienţei acesteia. CAPITOLUL I INFORMAŢII GENERALE DESPRE AVON COSMETICS ROMÂNIA I.1. Prezentarea firmei AVON COSMETICS ROMÂNIA Istoricul firmei AVON Povestea Avon începe în urmă cu mai bine de 125 de ani, când fondatorul său, David Hall McConnell, un vânzător de cărţi pe vremea aceea, a descoperit că fiolele de parfum pe care le dăruia adesea clientelor sale erau motivul pentru care acestea îi achiziţionau cărţile. Ajungând la ideea că succesul este de partea sa, acesta s-a gândit că ar fi ideal să înființeze o fabrică de parfumuri. În anul 1886, alături de o colaboratoare de-a sa şi, totodată, o bună prietenă, Persis Albee, David McConnell pune bazele companiei California Parfume , ea devenind astfel prima Reprezentantă oficială în cadrul acestei companii. Primul produs pe care compania l-a scos pe piață fost un set de parfumuri The Little Dot Parfume Set, conţinând cinci arome diferite. Chiar din prima zi a fondării companiei, McConnell a impus principiul Satisfacţie Garantată 100%, principiu care este valabil şi în prezent, aplicându-se peste tot în lume unde Avon îşi desfăşoară activitatea. În anul 1887 înfiinţează primul laborator de cercetare în New York, la Suffern, unde şi astăzi cercetătorii încearcă să descopere cele mai noi formule. La un scurt interval de timp apar pe piaţă primele produse pentru machiaj. După 14 ani McConnell îşi dezvoltă afacerea în afara USA deschizându-și birouri în Montreal, Canada. De-a lungul a peste 10 ani de cercetări , în 1927 introduce pe piaţă primele produse pentru îngrijirea corporală. După un an, fondatorul lansează pe piaţă primele produse sub marca Avon, şi anume: o periuţă de dinţi, talc şi un set de machiaj. Cifra de afaceri a companiei se estimează la 2 milioane de dolari, iar sediul central este mutat în Manhatan pe Fifth Avenue.
1. Balaure, Virgil şi coordonatori- Marketing. Ediția a II-a revăzută și adăugită, Editura Uranus, Bucureşti, 2002. 2. Deju, Mihai, Eugenia Harja, Ovidiu-Leonard Turcu, Marcela-Cornelia Danu, Laura-Cătălina Țimiraș- Markting. Concepte. Aplicații și studii de caz, Editura Alma Mater, Bacău, 2011. 3. Epuran, Gheorghe- Comunicarea în afaceri. Strategii, tehnici, modele de decizie, Editura Alma Mater, Bacău, 2002. 4. Epuran, Gheorghe- Marketing: suport de curs, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Științe Economice. Învățământ la distanță. Specializarea Marketing. 5. Epuran, Gheorghe- Tehnici promoționale: suport de curs, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Științe Economice. Învățământ la distanță. Specializarea Marketing. 6. Kotler, Philip- Managementul Marketingului, Editura Teora, București,1997. 7. Kotler Philip- Principiile Marketingului, Editura Teora, Bucureşti, 1998. 8. L. Derieux- Le sponsoring du sport au Credit Lyonnais, Revue Francaise du Marketing, 1984. 9. Piquet, Sylvere- La publicite, nerf de la communications, Les Editions d`Organisations, Paris, 1983. 10. Popescu, Ioana Cecilia- Comunicarea în marketing, Ediția a II-a revăzută și adăugită, Editura Uranus, București, 2002. 11. Popescu, Ioana Cecilia, Şerbanică Daniel, Balaure Virgil- Tehnici promoţionale, Editura Metropol, Bucureşti, 1994. 12. Rouffiac F.- Le sponsoring, Strategies, nr. 107. Site-urile web utilizate ***www.avoncosmetics.ro ***www.euromonitor.ro ***www.smartfinancial.ro ***www.revistabiz.ro ***www.revistatango.ro ***www.petocuri.ro
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.