Comunicarea in Marketing

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Comunicarea in marketing reprezinta un concept relativ nou, aparut in ultimele decenii ale secolului al XX-lea, ca urmare a evolutiei spectaculoase pe care a cunoscut-o marketingul in aceasta perioada. Extinderea universului comunicational se datoreaza, in special, cresterii nevoii de a comunica actorilor de pe scena economica, politica si sociala si este favorizata de, in mod cert, de revolutia tehnologica, ce a permis specialistilor sa puna la punct sisteme de comunicare performante.
Parte integranta a vietii cotidiene, comunicarea a devenit in prezent un factor de importanta majora pentru societate. O entitate vie emite si receptioneaza in permanenta mesaje; acest flux cu dublu sens reprezinta in acelasi timp o conditie si o consecinta a conexiunilor care se stabilesc in cadrul mediului intre componentele active ale acestuia, fie ca este vorba de indivizi, fie ca este vorba de organizatii.
Pentru individ, importanta acestui proces complex care este comunicarea este evidenta, daca se are in vedere faptul ca succesul fiecarui, atat in viata personala, cat si in activitatea profesionala, depinde in buna masura de abilitatea de a comunica.
Precum individul, organizatia se afla intr-o permanenta comunicare cu componentele mediului in mijlocul careia isi desfasoara activitatea. Succesul unei organizatii, atat din punct de vedere economic si financiar, cat si pe plan social, este conditionat si de modul in care managerii abordeaza problemele legate de initierea si derularea procesului de comunicare.
Politica de promovare, componenta a mixului de marketing are menirea de a comunica cu pietele tinta (ea fiind denumita si comunicare de marketing) prin intermediul diverselor tehnici si medii promotionale. Datorita importantei pe care o joaca in politica de marketing si in general in politica unei organizatii, a impactului pe care il are asupra consumatorilor datorita contactului cu acestia, activitatea de promovare se bucura de o atentie aparte.
Lucrarea de fata prezinta componentele unui proces de comunicare si o serie de alte aspecte legate de acesta. Cunoasterea acestor aspecte sunt considerate a fi esentiale in vederea realizarii unui proces de comunicare eficient, un proces care sa poata atinge cat mai bine obiectivele propuse, prin impactul pe care il poate produce asupra pietelor tinta.
Prima parte a lucrarii face referire la activitatea firmei in ansamblu. Cea mai mare
parte a lucrarii este dedicata prezentarii continutului comunicarii de marketing, respectiv
principalele tehnici promotionale utilizate de companie cu scopul de a atinge o serie de
obiective.
Ultimul capitol urmareste sa surprinda care sunt etapele de realizare a unei campanii
promotionale, debutand cu definirea obiectivelor comunicationale si determinarea pietei tinta
si terminand cu masurarea eficientei acesteia.
CAPITOLUL I
INFORMATII GENERALE DESPRE AVON COSMETICS ROMANIA
I.1. Prezentarea firmei AVON COSMETICS ROMANIA
Istoricul firmei AVON
Povestea Avon incepe in urma cu mai bine de 125 de ani, cand fondatorul sau, David Hall McConnell, un vanzator de carti pe vremea aceea, a descoperit ca fiolele de parfum pe care le daruia adesea clientelor sale erau motivul pentru care acestea ii achizitionau cartile. Ajungand la ideea ca succesul este de partea sa, acesta s-a gandit ca ar fi ideal sa infiinteze o fabrica de parfumuri. In anul 1886, alaturi de o colaboratoare de-a sa si, totodata, o buna prietena, Persis Albee, David McConnell pune bazele companiei California Parfume , ea devenind astfel prima Reprezentanta oficiala in cadrul acestei companii. Primul produs pe care compania l-a scos pe piata fost un set de parfumuri The Little Dot Parfume Set, continand cinci arome diferite. Chiar din prima zi a fondarii companiei, McConnell a impus principiul Satisfactie Garantata 100%, principiu care este valabil si in prezent, aplicandu-se peste tot in lume unde Avon isi desfasoara activitatea.
In anul 1887 infiinteaza primul laborator de cercetare in New York, la Suffern, unde si astazi cercetatorii incearca sa descopere cele mai noi formule. La un scurt interval de timp apar pe piata primele produse pentru machiaj. Dupa 14 ani McConnell isi dezvolta afacerea
in afara USA deschizandu-si birouri in Montreal, Canada. De-a lungul a peste 10 ani de cercetari , in 1927 introduce pe piata primele produse pentru ingrijirea corporala. Dupa un an, fondatorul lanseaza pe piata primele produse sub marca Avon, si anume: o periuta de dinti, talc si un set de machiaj. Cifra de afaceri a companiei se estimeaza la 2 milioane de dolari, iar sediul central este mutat in Manhatan pe Fifth Avenue.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Marketing.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Balaure, Virgil si coordonatori- Marketing. Editia a II-a revazuta si adaugita, Editura Uranus, Bucuresti, 2002.
2. Deju, Mihai, Eugenia Harja, Ovidiu-Leonard Turcu, Marcela-Cornelia Danu, Laura-Catalina Timiras- Markting. Concepte. Aplicatii si studii de caz, Editura Alma Mater, Bacau, 2011.
3. Epuran, Gheorghe- Comunicarea in afaceri. Strategii, tehnici, modele de decizie, Editura Alma Mater, Bacau, 2002.
4. Epuran, Gheorghe- Marketing: suport de curs, Universitatea ,,Vasile Alecsandri" din Bacau, Facultatea de Stiinte Economice. Invatamant la distanta. Specializarea Marketing.
5. Epuran, Gheorghe- Tehnici promotionale: suport de curs, Universitatea ,,Vasile Alecsandri" din Bacau, Facultatea de Stiinte Economice. Invatamant la distanta. Specializarea Marketing.
6. Kotler, Philip- Managementul Marketingului, Editura Teora, Bucuresti,1997.
7. Kotler Philip- Principiile Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1998.
8. L. Derieux- Le sponsoring du sport au Credit Lyonnais, Revue Francaise du Marketing, 1984. 9. Piquet, Sylvere- La publicite, nerf de la communications, Les Editions d`Organisations, Paris, 1983.
10. Popescu, Ioana Cecilia- Comunicarea in marketing, Editia a II-a revazuta si adaugita, Editura Uranus, Bucuresti, 2002.
11. Popescu, Ioana Cecilia, Serbanica Daniel, Balaure Virgil- Tehnici promotionale, Editura Metropol, Bucuresti, 1994.
12. Rouffiac F.- Le sponsoring, Strategies, nr. 107.
Site-urile web utilizate
***www.avoncosmetics.ro
***www.euromonitor.ro
***www.smartfinancial.ro
***www.revistabiz.ro
***www.revistatango.ro
***www.petocuri.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!