Comunicarea in Relatia de Asistenta Sociala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Comunicarea in relatia de asistenta sociala 2
Capitolul 1: 9 
Capitolul 1: Consideratii teoretice privind familia si copilul 8
1.1. Familia-unitatea de baza a societatii 8
1.1.1. Familia -cadru si factor al dezvoltarii psihice a copilului 9
1.1.2. Familia-mediu socio-economic si afectiv al dezvoltarii copilului 12
1.2. Rolul familiei in cresterea si dezvoltarea copilului 17
1.3. Problemele familiale si influentele lor asupra copilului 22
1.5. Asistenta sociala a familiei si copilului 25
1.5.1. Activitatea de asistenta sociala 25
1.5.3. Consilierea in asistenta sociala 32
1.5.4. Rolul asistentului social in consiliere si interventie 34
Capitolul 2: Comunicare si conflict 36
2.1. Definitia si rolul comunicarii 36
2.2. Tipuri de comunicare 39
2.3. Bariere in procesul de comunicare 40
2.3.1. Modalitati ineficiente de comunicare 40
2.3. Modalitati de ameliorare a comunicarii 47
2.3.1. Limbajul responsabilitatii 47
2.3.2. Prevenirea reactiilor defensive in comunicare 49
3.3.3. Exploatarea alternativelor 50
2.3.4. Modalitati de rezolvarea conflictelor 50
Capitolul 3: Cauze si consecinte ale dezorganizarii familiei asupra dezvoltarii psihice a copilului 53
3.1. Scopul, obiectivele si ipotezele cercetarii 53
3.2. Studiul de caz propriu-zis 53
3.5. Concluzii asupra cercetarii 79
Concluzii si propuneri 81
Bibliografie 84
ANEXE 87


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
COMUNICAREA IN RELATIA DE ASISTENTA SOCIALA
Comunicarea a devenit in a doua jumatate a secolului XX actiunea umana cea mai vizibila , cea mai valorizata si cea mai studiata Societatea in care traim este o societate a comunicarii deoarece se insista tot mai mult pe rafinarea si multiplicarea mijloacelor de comunicare ; nu peste mult timp vom putea afirma ca traim in era comunicarii tehnologice 
In sens general , prin comunicare se intelege procesul interactiv de transmitere si receptionare a mesajelor , proces care implica un emitator , un mesaj , un canal de comunicare , un receptor si un raspuns 
In asistenta sociala , comunicarea reprezinta un aspect esential al interactiunii dintre asistentul social si client. Pentru un asistent social , un specialist , comunicarea inseamna actul profesional elementar deoarece orice interventie incepe cu stabilirea relatiei de comunicare Cunoastem de asemenea ca comunicarea interpersonala este acea forma de comunicare eficienta cu cel mai mare , puternic impact de influentare si / sau schimbare 
Cu toate ca in societatea de azi comunicarea inregistreaza o dinamica spectaculoasa a dezvoltarii , omul modern continua sa se confrunte cu probleme de comunicare care conduc la generarea de conflicte interpersonal , crize , etc.
Comunicarea umana se desfasoara prin mai multe canale ( verbal si nonverbal ) autovizual - massmedia , simbolic - steaguri , semnale 
Atat comunicarea verbala cat si cea nonverbala au un rol special , ele fiind folosite impreuna atat in viata noastra de zi cu zi cat si in relatia de asistenta sociala Pentru ca o relatie sa fie considerata "buna" este necesara imbinarea semnalelor verbale cu cele nonverbale pentru a putea demonstra respectul fata de interlocutorul nostru , faptul ca suntem situati pe pozitie de egalitate , ca nu-i suntem superior sub nici o forma , ca-i respectam opiniile indiferent care ar fi acestea , ca-i respectam deciziile , valorile si experienta.
Din cuvintele si din tonul vocii oamenii interpreteaza permanent , iar daca acestia percep o lipsa de respect din partea asistentului social , atunci relatia de comunicare nu va fi eficienta Deci este foarte importanta imbinarea cuvintelor , bine alese cu mijloacele nonverbale ale comunicarii Dintre elementele comunicarii nonverbale sunt foarte importante : gesturile ( miscarea mainilor , a bratelor ) , miscarile intregului corp , ale ochilor , capului , atingerilor , etc.
O buna comunicare in relatiile de ajutor vizeaza atat capacitatea de a asculta cat si abilitatile de a conduce o discutie a asistentului social In relatiile de comunicare in asistenta sociala , clientul intra cu problema sa la care lucreaza impreuna cu asistentul social 
Comunicarea in relatia de asistenta sociala , comunicarea dintre asistent si client , depinde de mai multi factori Printre acestia pot sa enumar personalitatea clientului , experienta sa anterioara , relatiile cu ceilalti (familie , prieteni , colegi , comunitate ) , pregatirea scolara , nivelul intelectual , de sanatate ( pacientul poate sa fie o persoana integra sau care sufera de anumite boli mintale sau fizice ) De asemenea sunt foarte importante in relatia de ajutor si caracteristicile personalitatii clientului (ex. timiditatea ) si baza legislativa a statului , regulile si politica institutiei in care asistentul social lucreaza , atmosfera dar si experienta anterioara si personalitatea asistentului social.
Profesionistul trebuie sa fie foarte atent ca mesajele pe care le transmite clientului sa fie congruente cu cele primite de la asistent Exista de asemenea o serie de obstacole si bariere in calea comunicarii intr-o relatie de asistenta sociala , obstacole pe care le voi aborda mai jos.
Mai intai as dori sa mentionez atat principiile unei bune comunicari cat si unele tehnici folosite in asistenta sociala pentru sporirea gradului de congruenta a comunicarii.
Pentru a pastra o relatie buna cu cel asistat , pentru a oferi caldura , profesionistul trebuie neaparat sa dispuna de anumite calitati ca : empatia , disponibilitate , ascultarea activa , autenticitate , incredere , respect , flexibilitate 
Empatia e un principiu de baza al profesiei de asistenta sociala , o norma deontologica , fiind necesara pentru stabilirea unei relatii in asistenta sociala , astfel incat asistentul trebuie sa fie capabil sa-l asculte pe client cu atentie , sa-i repete ceea ce a inteles din mesajele transmise in vederea unei confirmari si nu in ultimul rand sa nu-i judece opiniile Exprimarea empatica reda sentimentele exprimate de client intr-o forma verbala , astfel incat raspunsul profesionistului il poate ajuta pe client sa-si clarifice propriile sale sentimente legate de problema sa 
Flexibilitatea asistentului social este de asemenea foarte importanta intr-o relatie Aceasta calitate poate fi definita ca fiind opusa stilului autoritar , o caracteristica a profesionistului ce incearca sa promoveze toleranta ; inseamna totodata si acceptarea opiniilor celuilalt , a contraargumentelor Practica asistentiala , se manifesta in expresii precum "Dupa parerea mea " , "As fi foarte fericit sa " 
Am amintit mai sus ca o persoana care se adreseaza asistentului social , intra in relatie cu acesta impreuna cu problema sa De aceea este foarte important ca comunicarea dintre acestia sa fie coerenta , sa fie vizat subiectul si stabilite prioritatile , fara a pierde timpul asupra unor teme care nu au nici o legatura cu subiectul Exista totusi situatii in care acest lucru este mai greu de realizat , de exemplu exista clienti confuzi , care nu pot sa-si identifice singuri problemele 
Autenticitatea este un alt principiu al unei bune comunicari ; aceasta presupune o relatie deschisa si sincera a interlocutorilor , inseamna a spune celuilalt ce gandesti cu adevarat , a-si exprima sentimentele reale , intentiile , asteptarile , etc. Pentru a da dovada de autenticitate in comunicare un asistent social trebuie sa se exprime natural , fara artificialitati , sa fie deschis tuturor experientelor , spontan si sa foloseasca interactiunile sale cu clientul pentru a deschide noi


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Relatia de Asistenta Sociala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!