Comunicarea în Situații de Criză

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 19449
Mărime: 534.67KB (arhivat)
Publicat de: Atanasio Suciu
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Introducere 2
  3. Capitolul 1. Concept, Definiţii şi Tipuri de Crize 3
  4. 1.1 Conceptul de criză. Definiţii 3
  5. 1.2 Tipuri de criză 3
  6. 1.2.1 Criza organizaţională 4
  7. 1.2.2 Criza de comunicare 4
  8. 1.2.3 Criza mediatică 4
  9. 1.2.4 Criza de imagine 4
  10. Capitolul 2. Criza de Imagine 5
  11. 2.1 Imaginea. Imaginea organizaţiilor. Gestionarea imaginii organizaţiilor 5
  12. 2.2 Analiza crizei de imagine 6
  13. Capitolul 3. Managementul crizei şi comunicarea de criză 11
  14. 3.1 Gestiunea crizei 11
  15. 3.2 Comunicarea de criză 13
  16. 3.2.1 Principii de comunicare eficientă în caz de criză 14
  17. 3.2.2 Planul de comunicare în caz de criză 15
  18. 3.2.3 Strategii ale comunicării de criză 19
  19. 3.3 Rolul specialiştilor în Relaţii Publice în situaţii de criză 21
  20. 3.4 Relaţia cu presa în situaţii de criză 22
  21. 3.5 Principalele greşeli de comunicare în perioada de criză 24
  22. Capitolul 4. Prezentarea pieţei produselor lactate 25
  23. 4.1 Situaţia pieţei până la începerea crizei 25
  24. 4.2 Situaţia pieţei după criză 26
  25. Capitolul 5. Studiu de caz – DANONE 27
  26. 5.1 Prezentarea companiei 27
  27. 5.2 Desfăşurarea evenimentelor şi reacţia companiei în perioada de criză 31
  28. 5.3 Managementul crizei în cazul companiei Danone 34
  29. Concluzii 43
  30. Anexa 1 45
  31. Anexa 2 46
  32. Anexa 3 48
  33. Bibliografie: 49

Extras din licență

Introducere

Astăzi, termenul de „criză” a intrat în vocabularul cotidian. El este folosit frecvent riscând să se

demonetizeze datorită suprautilizării. În medicină, ştiinţele economice, sociologie, diplomaţie, relaţiile

internaţionale, se discută despre criză - ca evoluţie a unei boli, despre criza sistemului financiar-bancar,

criza socială, criza politică, criza în relaţiile dintre state, etc.

În fiecare organizaţie, indiferent de domeniul de activitate, există preocupări legate de

disfuncţionalităţile ce pot apărea în interiorul ei şi care sunt capabile să pună în pericol funcţionarea

normală şi reputaţia, de care aceasta se bucură. Crizele sunt considerate a fi astfel de disfuncţionalităţi.

Unele crize pot fi anticipate şi prevenite, altele, din contră, nici macar nu pot fi bănuite şi de

obicei se instalează brusc. Crizele au implicaţii majore în viaţa şi activitatea organizaţiei, cu consecinţe

uneori nedorite.

Orice organizaţie se poate confrunta, la un moment dat, cu o situaţie de criză. Realitatea

demonstrează că, indiferent de măsurile de prevenire utilizate, criza poate scăpa de sub control şi lua

amploare. În aceste condiţii, criza poate aduce prejudicii grave organizaţiei, dacă nu este gestionată

corect din toate punctele de vedere, inclusiv din punctul de vedere al comunicării; o bună comunicare în

timpul crizei putând să atenueze şi chiar să împiedice reacţiile negative ale publicului. De aceea,

prevenirea şi gestionarea unei situaţii de criză trebuie să urmeze un plan foarte bine elaborat de către

specialiştii în relaţii publice şi managerii organizaţiei. Răspunsul în faţa unui eveniment neaşteptat

trebuie să se bazeze pe evaluarea corectă a circumstanţelor şi să urmeze strategii clare, bine gandite,

elaborate după criterii specifice, cu mult timp înainte de declanşarea situaţiei de criză.

Gestionarea situaţiilor de criză, a problemelor riscante, nu implică un număr foarte mare de

persoane. De cele mai multe ori, opina publică va judeca răspunsul la urgenţă sau criză al unei

organizaţii aproape numai pe baza ştirilor mass-media. În acest fel, percepţia publicului despre

răspunsul sau acţiunile unei organizaţii va fi, în cea mai mare masură determinat de modul, în care

aceasta comunică.

Aşadar, se impune menţinerea unei relaţii de parteneriat şi colaborare cu mass-media nu numai

pe perioada de criză, ci în permanenţă, astfel încât, aceasta să aibă siguranţa că, în cazul producerii unei

schimbări sau apariţiei unui eveniment în cadrul companiei, va afla direct şi imediat despre acestea de la

reprezentanţii departamentului de relaţii publice al companiei.

- 2 -

Capitolul 1. Concept, Definiţii şi Tipuri de Crize

1.1 Conceptul de criză. Definiţii

Cuvântul “criză “ provine din medicina hipocratică, desemnând acel moment de cumpănă al unei

boli, care putea să se îndrepte fie spre un deznodământ fatal, fie spre însănătoşire. Ulterior, acest cuvânt

a ajuns să desemneze orice situaţie de întrerupere neaşteptată şi profund dăunătoare a funcţionării

normale a unui sistem.

Conform Dictionarului de sociologie coordonat de Catălin Zamfir şi Lazăr Vlăşceanu, criza este

definită ca fiind “o perioadă, în dinamica unui sistem, caracterizată prin acumularea accentuată a

dificultăţilor, izbucnirea conflictuală a tensiunilor, fapt care face dificilă funcţionarea sa normală,

declanşându-se puternice presiuni spre schimbare"1.

În lucrările consacrate managementului crizei, se consideră că aceasta apare atunci când "…

întregul sistem este afectat, în aşa fel încât existenţa sa fizică este ameninţată; în plus, valorile de bază

ale membrilor sistemului sunt ameninţate într-o asemenea măsură, încât indivizii sunt obligaţi fie să

realizeze caracterul eronat al acestor valori, fie să dezvolte mecanisme de apărare împotriva acestor

valori"2.

În cercetările, dezbaterile şi practicile recente din domeniul relaţiilor publice – situaţiile de criză

sau de pre-criză sunt definite ca fenomene de întrerupere a funcţionării normale a unei organizaţii şi ca

momente de blocare sau de proastă organizare a schimbului de informaţii dintre organizaţie şi publicul

ei, intern sau extern. În consecinţă, crizele apar, ca fenomene, care pot aduce daune unei organizatii, atât

în planul pierderilor materiale, cât şi în acela al prestigiului social prin deteriorarea imaginii publice

(reputaţiei) şi deci, programele de răspuns la criză, gândite şi aplicate trebuie să se bazeze pe diferite

strategii de comunicare, în măsură să influenţeze publicul şi să schimbe modul, în care acesta

interpretează criza.

Preview document

Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 1
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 2
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 3
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 4
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 5
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 6
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 7
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 8
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 9
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 10
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 11
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 12
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 13
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 14
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 15
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 16
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 17
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 18
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 19
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 20
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 21
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 22
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 23
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 24
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 25
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 26
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 27
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 28
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 29
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 30
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 31
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 32
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 33
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 34
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 35
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 36
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 37
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 38
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 39
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 40
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 41
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 42
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 43
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 44
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 45
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 46
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 47
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 48
Comunicarea în Situații de Criză - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea in Situatii de Criza.pdf

Alții au mai descărcat și

Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionării Situțiilor de Criză

Introducere „La început a fost cuvântul. Dar nu la începutul lumii, ci la începutul culturii.” (Henri Wald) Secolul XX a cunoscut toate...

Evenimentul de relații publice - instrument de comunicare

INTRODUCERE Încă de la finele secolului al XX-lea putem să observăm o dezvoltare semnificativă a scopului comunicării în societate. Aceasta, se...

Comunicare

Cap.I Introducere în teoria comunicării Conceptul de comunicare. Comunicarea în perspectivă filozofică. Cutuma didactică cere ca iniţierea...

Comunicarea în spațiul public

Argument Comunicarea face parte din viaţa de zi cu zi şi este modalitatea prin care transmitem idei, sentimente, emoţii şi păreri, pentru a...

Gestionarea Crizelor Mediatice

CAPITOLUL I INTRODUCERE In fiecare organizatie, indiferent de domeniul de activitate, exista preocupari legate de disfunctionalitatile ce pot...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Declarația de principii - suport etic al organizației

1.1.Organizația - definiții și teorii contemporane Figura 1.1. Funcţionare a Relațiilor Publice Organizațiile sunt grupuri de persoane aflate în...

Criza - definiție, tipologii, etape, situații de criză, comunicarea de criză, managementul crizei

1. INTRODUCERE Comunicarea în situaţii de criză este cea mai provocatoare şi fascinantă practică a comunicării. Informaţia lipseşte sau este...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de comunicare în situații de criză - cazul Nokia

INTRODUCERE Orice organizaţie sau persoană publică ajunge să se confrunte des cu provocări, să facă faţă unor probleme noi şi să trebuiască să ia...

Criza de imagine

INTRODUCERE Cuvântul “criza” provine de la termenul grecesc krinein, care înseamna ”a decide” - se refera la o faza decisiva dintr-o serie de...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Comunicare în situații de criză - Orange România

Introducere Pretudindeni putem observa cum orice organizație se confruntă zilnic cu noi provocări, trebuie să facă față unor probleme noi, să ia...

Criza - definiție, tipologii, etape, situații de criză, comunicarea de criză, managementul crizei

1. INTRODUCERE Comunicarea în situaţii de criză este cea mai provocatoare şi fascinantă practică a comunicării. Informaţia lipseşte sau este...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Comunicarea în situaţii de criză este cea mai provocatoare şi fascinantă practică a comunicării. Informaţia lipseşte sau este săracă...

Comunicare financiar bancară - imaginea Independence Bank

1. IMAGINEA BANCII fii INDEPENDENT. Alege TU! 1.1. Denumirea bancii: “Independence Bank” Cuvantul “Independence” vine din limba engleza si...

Comunicarea în situații de criză

Comunicarea poate fi o arma redutabila sau doar un bumerang care il loveste pe cel ce nu il foloseste corect. Puterea unei organizatii sau...

Ai nevoie de altceva?