Comunicarea în spațiul public

Licență
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 9222
Mărime: 361.16KB (arhivat)
Publicat de: Costin C.
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. Argument 4
  2. CAPITOLUL I 6
  3. Comunicarea 6
  4. 1.”Arhitectura” comunicării 6
  5. 1.1.Obiectivele comunicării 8
  6. 1.2.Tipuri de comunicare 8
  7. 1.3.Axiomele comunicării 9
  8. 2.Comunicarea verbală 11
  9. 2.1.Stimulii comunicării verbale 12
  10. 2.2.Principii ale comunicării verbale 13
  11. 3.Comunicarea nonverbală 14
  12. 3.1.Formele comunicării nonverbale 15
  13. 3.2.Zone şi distanţe personale 16
  14. CAPITOLUL II 18
  15. Impactul comunicării ȋn spaţiul public prin comunicarea publicitară de telefonie mobilă 18
  16. 1.Comunicarea publicitară 18
  17. 1.2.Spaţiul public 19
  18. 1.3.Teorii şi metode ȋn studiul comunicării publicitare 19
  19. 1.4.Axiomele comunicarii publicitare 20
  20. 2.Comunicarea publicitară – specificitate 22
  21. 2.1.Caracteristicile comunicării publicitare 22
  22. 2.2.Funcţii ale publicităţii 24
  23. 2.3.Tipuri de publicitate 25
  24. 2.4.Dimensiunea economică a publicităţii ȋn România 27
  25. 2.4.Publicitatea ca efect 28
  26. 2.5.Mesajul publicitar - creativitate şi impact 28
  27. 2.6.Modelul relaţiilor publice bidirecţionale şi simetrice ȋn publicitate 29
  28. CAPITOLUL III 31
  29. Studiu de caz 31
  30. Pentru realizarea studiului de caz am ales un domeniu destul de uzat ȋn acest moment, care acoperă o mare parte din spaţiul acordat publicităţii. 31
  31. 1.Compania de telefonie mobilă Orange 31
  32. 2.Compania de telefonie mobilă Vodafone 32
  33. 3.Comunicarea publicitară prin reţelele de telefonie mobilă: Orange-Vodafone 33
  34. 4.Concluzii studiu de caz 45
  35. Concluzii 47
  36. Bibliografie 49
  37. Surse electronice: 50
  38. Anexă 51

Extras din licență

Argument

Comunicarea face parte din viaţa de zi cu zi şi este modalitatea prin care transmitem idei, sentimente, emoţii şi păreri, pentru a socializa, negocia şi influenţa.

Am ales tema „Comunicarea ȋn spaţiul public”, deoarece comunicarea este cea mai importantă componentă a vieţii noastre, căci, indiferent în ce mod, suntem nevoiţi să comunicăm. Chiar dacă nu o facem verbal, comunicarea nu poate fi negată. Nici chiar atunci când cineva nu vrea să răspundă sau, în cazul în care o persoană stă pur şi simplu ca o statuie, chiar şi atunci respectivul exprimă ceva. Comunicarea este cea mai veche artă. Dacă ne gândim la strămoşii noştri ne dăm seama că limbajul nu era principala lor formă de comunicare. Aceştia se înţelegeau prin gesturi asemeni animalelor. Tot ceea ce ne înconjoară comunică şi ne transmite ceva.

Lucrarea mea de licenţă cuprinde două capitole şi un studiu de caz, cercetare proprie.

Ȋn primul capitol prezint structura comunicării: comunicarea verbală şi cea nonverbală. Comunicarea verbală, reprezintă transferul de informaţii prin intermediul limbajului oral, între un emiţător şi un receptor iar comunicarea nonverbală se realizează prin intermediul mijloacelor nonverbale, printre acestea, fiind corpul uman, spaţiul sau teritoriul şi imaginea. Informaţiile sunt codificate şi transmise printr-o diversitate de semne legate direct de postura, mişcarea, gesturile, mimica, înfăţişarea partenerilor.

Cel de-al doilea capitol abordează comunicarea publicitară, şi anume, teorii şi metode ȋn studiul comunicării publicitare, axiomele si caracteristicile sale dar şi funcţiile publicităţii, dimensiunea economică a publicităţii ȋn România, publicitatea ca efect, şi mesajul publicitar – creativitatea şi impactul acestuia. Am ales şi un model multifuncţional aplicat ȋn spaţiul public care consider că se potriveşte ȋn comunicarea publicitară.

Al treilea capitol este studiul de caz ȋn care prezint două mari firme de telefonie mobilă din România, Orange şi Vodafone. Am aplicat un chestionar pe un eşantion de 100 de respondenţi cu ajutorul cărora am dorit să aflăm notorietatea celor două companii respectiv percepţia oamenilor asupra celor două branduri.

Chestionarul cuprinde 11 întrebări, 7 dintre acestea având variante de răspuns, iar 4 fiind cu răspuns deschis.

Ipoteza lucrării trebuie să cuprindă notorietatea celor două reţele de telefonie mobilă: Orange – Vodafone, şi care dintre ele îşi face mesajul mai bine înţeles.

CAPITOLUL I

Comunicarea

1.”Arhitectura” comunicării

Comunicarea este un domeniu de real interes abordat cu insistenţă ȋn ultimele decenii şi ȋn România, ȋn mod justificat, din cel puţin trei motive esenţiale:

• Reflectă valori pe care le integrează ȋn reţele sociale, construieşte atitudini şi comportamente;

• Reflectă competenţe ȋn abordarea discursului public (competent comunicativă este esenţială ȋn analiza prezenţei publice a unei persoane);

• Axioma şcolii de la Palo Alto: „Totul comunică” (este imposibil să nu comunicăm) a devenit un motiv al vieţii personale şi al vieţii publice.

Termenul de „comunicare” este folosit din secolul al XIV-lea ȋn sensul de „a pune ȋn comun”,” a împărtăşi”,” a fi ȋn relaţie” - o dată cu dezvoltarea economică din secolele al XVI-lea şi al XVII-lea, termenul şi-a îmbogăţit sensul de „a transmite”, iar din secolul al XIX-lea el se asociază unor mijloace fizice clare (presă, radio, TV, cinema).

Privită ca proces, comunicarea este transmisia şi schimbul de informaţii (mesaje) între persoane. Admiţând că orice comportament este comunicare vom accepta că într-o asemenea interacţiune nu dispunem de un repertoriu, ci de un complex fluid şi polifonic, alcătuit din numeroase modele de comportament - verbal, tonal, postual, contextual, etc ȋn care fiecare determină sensul altora. Aceste elemente diverse, ce alcătuiesc imperiul unor reguli specifice şi inseparabile, sunt posibile permutări dintre cele mai variate şi mai complexe, trecându-se de la congruenţă la incongruenţă.

Preview document

Comunicarea în spațiul public - Pagina 1
Comunicarea în spațiul public - Pagina 2
Comunicarea în spațiul public - Pagina 3
Comunicarea în spațiul public - Pagina 4
Comunicarea în spațiul public - Pagina 5
Comunicarea în spațiul public - Pagina 6
Comunicarea în spațiul public - Pagina 7
Comunicarea în spațiul public - Pagina 8
Comunicarea în spațiul public - Pagina 9
Comunicarea în spațiul public - Pagina 10
Comunicarea în spațiul public - Pagina 11
Comunicarea în spațiul public - Pagina 12
Comunicarea în spațiul public - Pagina 13
Comunicarea în spațiul public - Pagina 14
Comunicarea în spațiul public - Pagina 15
Comunicarea în spațiul public - Pagina 16
Comunicarea în spațiul public - Pagina 17
Comunicarea în spațiul public - Pagina 18
Comunicarea în spațiul public - Pagina 19
Comunicarea în spațiul public - Pagina 20
Comunicarea în spațiul public - Pagina 21
Comunicarea în spațiul public - Pagina 22
Comunicarea în spațiul public - Pagina 23
Comunicarea în spațiul public - Pagina 24
Comunicarea în spațiul public - Pagina 25
Comunicarea în spațiul public - Pagina 26
Comunicarea în spațiul public - Pagina 27
Comunicarea în spațiul public - Pagina 28
Comunicarea în spațiul public - Pagina 29
Comunicarea în spațiul public - Pagina 30
Comunicarea în spațiul public - Pagina 31
Comunicarea în spațiul public - Pagina 32
Comunicarea în spațiul public - Pagina 33
Comunicarea în spațiul public - Pagina 34
Comunicarea în spațiul public - Pagina 35
Comunicarea în spațiul public - Pagina 36
Comunicarea în spațiul public - Pagina 37
Comunicarea în spațiul public - Pagina 38
Comunicarea în spațiul public - Pagina 39
Comunicarea în spațiul public - Pagina 40
Comunicarea în spațiul public - Pagina 41
Comunicarea în spațiul public - Pagina 42
Comunicarea în spațiul public - Pagina 43
Comunicarea în spațiul public - Pagina 44
Comunicarea în spațiul public - Pagina 45
Comunicarea în spațiul public - Pagina 46
Comunicarea în spațiul public - Pagina 47
Comunicarea în spațiul public - Pagina 48
Comunicarea în spațiul public - Pagina 49
Comunicarea în spațiul public - Pagina 50
Comunicarea în spațiul public - Pagina 51
Comunicarea în spațiul public - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea in Spatiul Public.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii în Promovarea unui Produs

Introducere Pentru a avea succesul dorit pe piaţă, înainte de lansarea unui produs, trebuie să analizezi piaţa actuală, săobservi care sunt...

Pârghia dintre business și dezvoltarea durabilă - IKEA și FAN Courier

Sunt de părere că nimic nu ne poate face mai fericiţi aşa cum ne poate face emoţia şi sentimentul că le suntem utili oamenilor din jur. Cu toţii...

Rolul Comunicării Manageriale în Motivarea Angajaților

Introducere În procesul amplu de transformare şi restructurare pe care îl traversează economia naţională, un rol fundamental îi revine activităţii...

Comunicare prin cultură - de la cultură umanistă la tehnocultură

Cuvânt înainte Comunicarea reprezintă un moment important al culturii, este momentul prin care aceasta se socializează, acţionând modelator asupra...

Strategii de Promovare a Imaginii și a Produselor în IMM-uri

CUVÂNT ÎNAINTE Din 1990, Relaţiile Publice fac parte din ce în ce mai mult din peisajul socio-economic românesc. Dacă până în decembrie 1989,...

Comunicarea Nonverbala în Domeniul de Business

INTRODUCERE Înainte de toate, aş dori să subliniez motivaţia alegerii temei de studiu: lucrez de peste douăzeci de ani în CEC Bank, cea mai veche...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Rolul Comunicării Manageriale în Motivarea Angajaților

Managementul oricărei organizaţii, indiferent de tipul, mărimea, domeniul de activitate sau de mediul socio-cultural în care fiinţează, are drept...

Te-ar putea interesa și

Terorism Informatic

INTRODUCERE Prin aceasta lucrare se incearca tratarea unei probleme foarte importantă pentru sistemul de securitate românesc, prin cunoştinţele...

Rolul relațiilor publice la DGFP Gorj

1.ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA RELATIILOR PUBLICE LA DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE GORJ 1.1 Organizarea generala a Generala a Finantelor...

Mass-media și cultura de masă - comunicare și democrație în noul spațiu public

INTRODUCERE Argument pentru comunicare într-o societate de masă În 1967, în „Power, Politics, People”, C. Wright Mills abordează ceea ce numeşte...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Comunicarea de masă în spațiul public actual - rolul mass-media în spațiul public

O societate contemporană poate funcționa corect și normal din punct de vedere social, administrativ, politic și economic doar cu ajutorul...

Persuasiunea

Indoielile noastre sunt tradatori si ne fac sa pierdem lucrurile bune pe care le-am putea castiga din cauza fricii de a incerca. William...

Opinia publică și mass media

O lucrare despre mass media şi opinia publică, este în bună măsură o lucrare despre societate, despre modul său de formare, despre mecanisme care...

Strategii de refacere a imaginii unei organizații afectate de criză

Introducere Lucrarea de faţă îşi propune să vorbească despre instituţiile publice, din perspectiva lor funcţională, şi despre importanţa imaginii...

Ai nevoie de altceva?