Comunicarea Interpersonala

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1 : 4
Conceptul de ,,comunicare'' 4
Sectiunea 1: 4
Definirea notiunii de comunicare: 4
Sectiunea 2 : 6
Structura procesului de comunicare 6
A. Componentele procesului de comunicare 6
B. Etape si mecanisme ale procesului de comunicare 9
C. Obiectivele si formele procesului de comunicare 11
Sectiunea 3 : 13
Conditiile, cerintele,trasaturile si factorii de 13
influenta ai procesului de comunicare 13
A. Conditii si cerinte : 13
B. Trasaturi ale procesului de comunicare : 14
C. Factorii de influenta ai procesului de comunicare 15
Capitolul 2 : 17
Comunicarea in procesul de conducere 17
Sectiunea 1 : 18
Managerul : administrator de resurse sau lider 18
Sectiunea 2 : 19
Caracteristicile comunicarii in cadrul 19
diferitelor stiluri de conducere : 19
A. Conducerea autocratica/democratica : 20
B. Conducerea situationala 22
C. Conducerea prin folosirea puterii : 23
D. Abordarea functionala a conducerii : 25
Sectiunea 3 : 27
A. Elemente de strategie a comunicarii in adoptarea stilului de conducere adecvat : 27
Capitolul 3: 32
Comunicarea in rezolvarea problemelor si luarea deciziilor: 32
Sectiunea 1 : 34
Faze in rezolvarea unei probleme 34
Sectiunea 2 : 39
Elemente specifice de comunicare : 39
A. Comunicarea in definirea si 40
redefinirea problemei 40
B. Comunicare in analizarea problemei 44
C. Comunicarea in generarea si 45
alegerea solutiilor 45
D. Comunicarea in implementare solutiei 46
si in verificare eficacitatii acesteia : 46
Capitolul 4 : 47
Comunicarea in procesul de 47
implementare a schimbarii : 47
Sectiunea 1 : 48
Reducerea rezistentei la schimbare : 48
Sectiunea 2 : 49
Moduri de abordare a procesului 49
schimbarii : 49
Sectiunea 3 : 51
Dinamica procesului schimbarii : 51
Sectiunea 4 : 55
Functiile comunicarii in 55
cele trei etape ale schimbarii : 55
A.Comunicarea in initierea schimbarii : 55
B.Comunicarea in implementarea schimbarii : 56
C. Comunicarea in evaluarea rezultatelor schimbarii : 58
Sectiunea 5 : 59
Rolul agentului schimbarii : 59
Capitolul 5 : 62
Comunicarea in managementul starilor conflictuale 62
Sectiunea 1: 63
Relatia comunicare-conflict 63
A. Axiomele lui Watkins si consecintele acestora: 63
B. Conflictul la nivel intrapersonal si intracomunicarea 66
C. Conflictul la nivel interpersonal sau de grup 66
Sectiunea 2: 69
Moduri de abordare a conflictului 69
A. Retragerea 69
B. Aplanarea 70
C. Fortarea 71
D. Compromisul 72
E. Confruntarea 73
Capitolul 6: 74
In loc de concluzii:De ce tip de comunicare au nevoie organizatiile de ordine publica? 74
Bibliografie 78


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 :
Conceptul de ,,comunicare''
Sectiunea 1:
Definirea notiunii de comunicare:
Complexitatea procesului de comunicare rezulta din realitatea faptului ca gandurile, ideile, emotiile, parerile noastre nu pot fi transmise catre destinatari precisi decat transpuse in simboluri verbale si neverbale, ceea ce ii reda acestui fenomen valente de arta si stiinta. 
Comunicarea interpersonala reprezinta, ca forma de interactiune umana, intaiul instrument spiritual al omului in procesul socializarii sale.
In cadrul stiintei manageriale, comunicarea este considerata in unanimitate ,,componenta de baza a functiei de coordonare" (T.Zorlentan). Dupa alti autori (Ion Petrescu) a conduce inseamna a comunica.
O definitie pretentioasa a comunicarii ar fi, dupa Enriquez, ,,un proces prin care o sursa de informatii A influenteaza asupra receptorului de informatii B intr-o maniera capabila sa provoace la acesta aparitia unor acte sau sentimente ce permit o regularizare a activitatilor lui B sau a grupului de care apartin A si B".
In mod simplist putem cataloga comunicarea drept un schimb de mesaje intre un emitent si un receptor. Sau, in sens mai larg, << schimbul de mesaje intre doua sau mai multe persoane din cadrul unei organizatii, in vederea realizarii obiectivelor >>. 
Si este atat de importanta comunicarea intr-o organizatie datorita faptului ca :
- realizarea concordantei cu structura organizatorica, armonizarea actiunilor cu obiectivele initiale si eliminarea defectiunilor, procesul de antrenare a personalului presupun primirea si transmiterea de mesaje, astfel incat functiile managementului nu pot fi operationalizate in afara comunicarii ;
- comunicarea stabileste si mentine relatiile dintre angajati ;
- releva posibilitatile de imbunatatire a performantelor individuale si generale ale organizatiei ;
- stand la baza efectului motivational, comunicarea face posibila identificarea, cunoasterea si folosirea corecta a diferitelor necesitati si stimulente in sensul orientarii comportamentului angajatilor spre performanta si satisfactii ;
- contribuie la instaurarea unor relatii adecvate si eficiente, de intelegere si toleranta reciproca intre sefi si subordonati, colegi, persoane din interiorul si exteriorul organizatiei.
Nu exista un aspect al muncii managerului care sa excluda comunicarea, astfel adevarata problema a comunicarii organizationale nu este reprezentata de masura in care managerii se angajeaza in acest proces, ci daca acestia comunica sau nu bine sau satisfacator.
Sectiunea 2 :
Structura procesului de comunicare
A. Componentele procesului de comunicare
Analizand cu atentie desfasurarea unui proces de comunicare in care suntem direct implicati se pot evidentia urmatoarele elemente structurale :
-emitentul, aflat in ipostaza de manager sau executant, este persoana care initiaza comunicatia. El stabileste si formuleaza mesajul, alege limbajul, receptorul si mijlocul de comunicare. Desi rolul acestuia este esential in initierea comunicarii, nu poate controla pe deplin ansamblul procesului.
-receptorul, in calitate de primitor sau destinatar al mesajului. Acesta poate recepta mesajul, deci este primitor, sau nu, caz in care il numim destinatar. Rolul receptorului nu este cu nimic mai mic decat cel al emitentului. Multi manageri, neintelegand pe deplin acest rol considera ca sarcina lor se rezuma la a transmite si nu a primi. In realitate, a asculta este la fel de important cu a vorbi, asa cum a citi nu este cu nimic mai prejos decat a scrie.
Reusita comunicarii depinde de adecvarea continutului si formei de exprimare a mesajului cu capacitatea de perceptie si intelegere a receptorului, cu starea sa sufleteasca. Mesajele trebuie prezentate diferit fata de receptori lipsiti de prejudecati sau intr-o stare de spirit echilibrata.
Comunicarea implica existenta concomitenta a trei componente ale acesteia : comunicarea exteriorizata, care cuprinde actiunile verbale si nonverbale observabile de catre interlocutori, metacomunicarea si intracomunicarea, care sunt elemente inobservabile ale comunicarii .
Componenta observabila a procesului de comunicare se poate manifesta in mediul de comunicare oral prin vorbire si ascultare, iar in cel scris prin scriere si citire.
Metacomunicarea se refera la sensul perceput al mesajului, la ,,mesajul despre mesaj", este ceea ce intelegem noi dincolo de cuvinte.
Intracomunicarea exprima latura comunicarii de la nivelul sinelui prin care ,,comentam" un mesaj primit, ne argumentam noua insine, ne raspundem la intrebari, ,,vorbim" cu noi insine.
-mesajul este reprezentat de simbolul sau ansamblul de simboluri transmise de catre emitator receptorului. Cu mult mai complex decat ar parea, specialistii vorbesc despre textul mesajului si despre muzica acestuia, adica despre partile deschisa, respectiv invizibila a mesajului.
Pe de alta parte, vorbim despre prezenta etapelor de codificare si decodificare parcurse la nivelul emitatorului, si respectiv receptorului, de la ganduri, sentimente, emotii, la << ceva >> construit in forma transmisibila, despre contextul fizic si psiho-social in care are loc comunicarea, despre dependenta modului de receptionare a mesajelor de deprinderile de comunicare si de abilitatile mentale ale comunicatorilor, despre faptul ca mesajul are cel putin doua dimensiuni, continutul, care se refera la informatii despre << lumea >> emitatorului si a receptorului, si relatia, care se refera la informatii despre corelarea dintre acestia.
Astfel, datorita atasarii de sensuri si simboluri stimulilor receptionati prin intermediul organelor de simt (imagini, sunete, senzatii), pot aparea diferente vizibile intre mesajul trimis si mesajul primit.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Interpersonala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!