Comunicarea Manageriala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
Capitolul I: COMUNICAREA MANAGERIALA- ABORDARI TEORETICE 4
1.1. Specificul si rolul comunicarii manageriale 4
1.2. Conceptul de comunicare manageriala si componentele acestuia 5
1.3. Etape si mecanisme ale procesului de comunicare 8
1.4. Obiectivele si formele procesului de comunicare 9
1.5. Conditiile, cerintele si trasaturile procesului de comunicare 10
1.6. Factorii de influenta ai procesului de comunicare 11
1.7. Retele de comunicatii 12
1.8. Reguli de baza privind comunicarea 13
1.9. Obstacole ale comunicarii 13
Capitolul II: COMUNICARE FORMALA SI INFORMALA 20
II.1 Comunicarea formala 20
II.2 Comunicarea informala 21
II.3 Noile tehnologii si comunicarea in organizatii 24
Capitolul III: COMUNICAREA IN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 25
III.1. Evaluarea performantei - instrument in activitatea managerului 25
III.2. Intervievarea de evaluare a performantei 27
III.3. Calitatile conducatorului din compartimentul resurse umane 28
III.4. Comunicarea in recrutarea si selectionarea de personal 31
Capitolul IV: STUDIU PRIVIND IMPACTUL CLIMATULUI DE COMUNICARE ASUPRA RESURSELOR UMANE IN CADRUL ICI BUCURESTI 33
4.1. Cadrul general al cercetarii, ipoteze 33
4.2. Metode si instrumente de colectare a datelor 37
4.3. Analiza si interpretarea rezultatelor 37
CONCLUZII SI SUGESTII 42
BIBLIOGRAFIE 45
ANEXE 47


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Comunicarea face parte din "infrastructura" organizatiei. Orice efort de dezvoltare a unei organizatii trebuie sa aiba in vedere cu prioritate latura umana a dezvoltarii ei, iar comunicarea eficace si eficienta este singura cale prin care oamenii isi pot corela in mod sinergetic eforturile. De calitatea comunicarii manageriale depinde modul in care se foloseste resursa umana a unei organizatii, deci in ultima instanta succesul organizatiei. 
Comunicarea devine un element critic necesar in perioade de schimbari revolutionare in viata organizatiilor, ea fiind instrumentul de implementare a schimbarii, a reproiectarii proceselor interne, a noii strategii a organizatiei. In perioade de schimbare revolutionara comunicarea manageriala capata valente noi si, mai mult ca oricand, imbraca formele unei arte. Comunicarea rationala poate convinge mintile oamenilor sa se schimbe, dar pentru a schimba si inimile oamenilor trebuie folosit limbajul emotiilor. 
Filosoful si psihologul William James spunea ca omul isi poate schimba viata schimbandu-si atitudinea fata de aceasta. Orice schimbare revolutionara presupune o schimbare radicala de atitudine si aceasta este cel mai dificil de realizat. Fara o comunicare deschisa, permanenta, precisa si suportiva, rezultata dintr-o gandire strategica, respectiva schimbare este imposibil de realizat. 
Comunicarea interumana constituie un obiect de studiu cu o importanta mult mai mare decat aceea a studierii altor sfere ale comportamentului uman. Patrunderea si intelegerea sistemului de comunicare deschid si inlesnesc drumul cunoasterii personale si a celor din jur, fiind in masura sa clarifice ierarhizarea oamenilor in societate dupa criterii de valoare.
In lucrarea de fata am incercat sa evidentiez importanta climatului comunicational pentru evaluarea resurselor umane si a managementului acestora, cu particularitatile existente in cadrul ICI Bucuresti.
In cadrul oricarei organizatii, in procesul de realizare a obiectivelor sale, un element principal il reprezinta punerea in valoare a resurselor de care dispune. Astfel, alaturi de resursele naturale, materiale, financiare si informationale, organizatia valorifica si resursele umane concretizate in salariatii ce lucreaza efectiv in unitate si care prin munca lor asigura realizarea obiectivelor firmei, in contextul utilizarii rationale a celorlalte resurse.
In cadrul compartimentelor comunicarea este, in special, informala datorita relatiilor personale, sociale si profesionale bune existente intre membrii acestora. Intre membrii fiecarui compartiment si managerii lor si alte compartimente comunicarea este de tip formal. 
Procesul de comunicare realizat la ICI Bucuresti intampina o serie de bariere comunicationale, dintre care cele mai importante sunt barierele de limbaj si barierele de receptie. In general, oamenii au tendinta de a auzi numai ceea ce doresc sa auda, de a retine doar informatiile strict necesare si nu toti emitatorii folosesc corespunzator elementele procesului de comunicare. 
Capitolul I: COMUNICAREA MANAGERIALA- ABORDARI TEORETICE
1.1. Specificul si rolul comunicarii manageriale
Comunicarea mangeriala este o forma de comunicare interumana, un instrument de baza al managerului, cu ajutorul caruia acesta isi poate exercita atributiile manageriale: de planificare, de organizare, de motivare si antrenare, de coordonare, de control-evaluare si realizare a obiectivelor propuse. Comunicarea devine astfel o filozofie a mangerului si nu o suma de cunostinte, decizii si actiuni mecanice.
In contextul unei dezvoltari durabile a societatii umane, comunicarea manageriala nu mai are rolul de transmitere a mesajelor de informare si instruire, ci devine o forta dinamica, independenta si inovatoare care este modelata de mediul in care functioneaza. Resursele strategice ale oricarei organizatii devin informatia, cunoasterea si creativitatea. Toate acestea sunt de neconceput fara o comunicare reala si eficienta, care devine astfel un reper de competitivitate si eficienta pentru organizatie.
De calitatea comunicarii depind intelegerea problemelor cu care se confrunta orice angajat. Durabilitatea relatiilor organizationale, circulatia ideilor si solutiilor destinate rezolvarii obiectivelor, cat si capacitatea managerului de a-si motiva, antrena si conduce angajatii. Din aceasta cauza se impune necesitatea perfectionarii continue a deprinderilor de comunicare a managerului, atat la nivel intern, cat si la cel extern.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Manageriala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!