Comunicarea Manageriala

Cuprins licenta Cum descarc?

1.INTRODUCERE. 4
2.CAPITOLUL I. ASPECTE TEORETICE PRIVIND COMUNICAREA MANAGERIALA (REVISTA LITERATURII). 11
1.1. Generalitati. . 11
1.2. Componente ale procesului de comunicare. 15
1.3. Tipologia comunicarii. 20 
1.4. Functiile comunicarii manageriale. 24
1.5. Interconditionarea functiilor comunicarii cu functiile manageriale. 26
3.CAPITOLUL II. METODELE SI METODOLOGIA DE STUDIU. 31 
4.CAPITOLUL III. DESCRIEREA GENERALA A COMPANIEI ,,FLOARE -CARPET" S.A. 34
3.1. Caracteristica generala a companiei ,,Floare-Carpet". . 34
3.2. Evaluarea procesului de comunicare eficienta in intreprindere. 42
5.CAPITOLUL IV. MANAGEMENTUL COMUNICARII IN INTREPRINDEREA INDUSTRIALA ,,FLOARE-CARPET" S.A. 61
4.1. Comunicarea manageriala in activitatea companiei ,,Floare-Carpet" S.A.61
4.2 Bariere in procesul de comunicare in compania ,,Floare-Carpet" S.A. 64
4.3. Perfectionarea procesului comunicarii in compania ,,Floare-Carpet" S.A. 67
6. CONCLUZII.72
7. RECOMANDARI PRACTICE.73
8. BIBLIOGRAFIE.74
9. ANEXE.78


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE:
Actualitatea temei: Comunicarea manageriala nu poate fi privita in afara managementului, ea reprezinta o componenta majora,fundamentala a acestuia. Evolutia managementului a determinat aparitia unor forme specifice de comunicare manageriala pentru fiecare etapa din dezvoltarea sa.
Managementul apare ca activitate practica odata cu civilizatia, in procesul de diviziune a muncii, dar ca domeniu de sine statator, ca stiinta, managementul se separa si capata existenta de sine statatoare relativ recent. Acest fenomen s-a datorat si faptului ca managementul este legat de organizarea economica, de realizarea oricarei activitati economice producatoare de bunuri sau de servicii in cadrul unei institutii, iar despre institutie (in sensul economic al termenului) putem vorbi abia incepind cu secolul XX.
Managementul inceputului de secol s-a realizat simultan cu boom-ul dezvoltarii economice si industriale, ceea ce a determinat perceperea managementului ca ,,management al masinilor". Dezvoltarea era perceputa ca o dezvoltare tehnica, o preocupare cit mai intensa pentru eficientizarea masinilor, pentru cresterea ponderii acestora in orice domeniu de activitate. Aceasta perioada a condus la existenta unui management de tip autocratic. Notiunea de sef era sinonima cu notiunea de manager, fapt ce determina existenta unei comunicari de tip prescriptiv; rolul comunicarii era acela de a transmite informatiile de sus in jos; de cele mai multe ori aceste informatii, instructiuni aveau caracter de sarcina obligatoriu de indeplinit; era o comunicare verticala si in general intr-un singur sens.
Comunicarea manageriala apare astfel ca o functie de o importanta deosebita in activitatea de management, ca instrument de lucru in managementul resurselor umane, in indeplinirea functiilor si in realizarea obiectivelor organizatiei. Comunicarea manageriala reprezinta o forma a comunicarii interumane, un instrument de conducere cu ajutorul caruia managerul isi poate exercita atributiile specifice: previziune, antrenare, organizare, coordonare, control, evaluare. [22]
Fiind parte a procesului de conducere (Henry Fayol alatura comunicarea planificarii, previziunii, organizarii si comenzii ca fiind unul din cele cinci elemente de baza ale managementului) prin care managerul ii intelege pe subordonati, facindu-se inteles de acestia, comunicarea manageriala este orientata nu numai spre transmiterea mesajelor, ci si spre schimbarea mentalitatilor si adaptarea psihologica a angajatilor la obiectivele organizatiei.
Comunicarea manageriala reprezinta un auxiliar al conducerii care pune in circulatie informatii despre rezultatul deciziilor, facind astfel posibila punerea de acord a executiei cu obiectivele si a rezultatelor cu planificarea.
Importanta acordata comunicarii in organizatii se datoreaza si caracterului complex pe care procesul de comunicare il are la nivel managerial. Astfel, in orice cadru organizational exista numeroase retele de comunicatii, respectiv grupaje de canale de comunicatii regasite in configuratii specifice care alcatuiesc sistemul de comunicatii. Rolul deosebit al acestuia in asigurarea functionalitatii si eficacitatii activitatilor intr-o organizatie este generat in principal de:
o volumul, complexitatea si diversitatea apreciabila a obiectivelor existente la nivelul subsistemelor unei organizatii, datorate impactului variabilelor mediului ambiant national precum si a celui international;
o mutatiile profunde ce survin odata cu evolutia sociala, legislativa si economica in fiecare legislatura, si care au un impact deosebit de puternic la nivelul fiecarei organizatii in caracteristicile sale dimensionale si functionale; de exemplu, grupurile si modul de concepere si functionare a acestora; de asemenea, comunicatiile au rol important in cadru decizional, de a amplifica legaturile dintre componentii grupurilor, de a consolida coeziunea acestora;
o activitatea membrilor unei organizatii care ocupa functii de conducere; Mintzberg considera ca managerii indeplinesc trei categorii de roluri: interpersonal, informational si decizional. Dintre acestea, rolurile informationale, adica de monitor, difuzor si purtator de cuvint sunt cele care definesc comunicarea, dar circuitul informational poate fi identificat si in celelalte roluri. Realizind aceasta atribuire de roluri, Mintzberg aprecia ca pentru o persoana integrata intr-o organizatie, in functie de nivelul ierarhic pe care aceasta persoana il ocupa, comunicarea poate insemna pina la 80% din timpul pe care il consuma.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Manageriala.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Abric Jean-Claude Psihologia comunicarii: teorii si metode; trad. de Luminita si Florin Botosineanu ,Editura Polirom, Iasi, 2002
2. Aurelian Bondrea, Sociologia opiniei publice si a mass-media, Ed. Fundatiei "Romania Mare", Bucuresti, 1997, p. 2006.
3. Benoit, W.L., Accounts, Excuses and Apologies: a Theory of Image Restoration ,traducere de Violeta Vintilescu, Polirom, 2000, p.26.
4. Bougnoux Daniel - Introducere in stiintele comunicarii, traducere de Violeta Vintilescu, Polirom, Iasi, 2000.
5. Borcoman Raisa, Necesitatea unui nou concept de comunicare manageriala , Economie si finante. - 2000. - Nr.1 (32). - P. 43- 49.
6. Burdus, E. - Management comparat, Editura Economica,Bucuresti, 1998.
7. Camelia Stefanescu, Managementul afacerilor, Bucuresti,Ed. Fundatiei Rominia de miine, 2008,p.75.
8. Chelcea, S.,Ivan, L.,Chelcea, A.Comunicarea nonverbala: gesturile si postura,Editura comunicare.ro, Bucuresti, 2005 
9. Cole G. A. , Managementul personalului, Editura CODEX, 2000,p.448-449
10. Constantinescu, D.,Ogarca, R.,Bocean, C.,Barbu, C.,Baloi, C., Management. Functii. Structuri. Procese,Editura Universitaria, Craiova, 2008,p.104.
11. Coman, Cristina, Relatiile publice - principii si strategii, Iasi, Polirom, 2001;
12. Coman, Cristina, Relatiile publice - tehnici de comunicare cu presa, Bucuresti,All, 1999
13. Cutlip, Scott, Center, Alan, Broom, Glenn, Effective Public Relations,New Jersey, Prentice Hall, 1994 ;
14. Coombos, Timothy, Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing and Responding, London, Sage, 1999,p.13-15;
15. Constantin Etco, Mihail Morosanu, L. Goma, E. Davidescu-Creanga, Comunicarea pentru schimbarea comportamentala,Chisinau, 2008.
16. Daniel Bougnoux, Introducere in stiintele comunicarii, traducere de Violeta Vintilescu, Polirom, 2000, p.17.
17. D'Humieres, Patrick, Management de la communication d'entreprise, Paris,Eyrolles, 1993,p.134;
18. Denis McQuail, Comunicarea, Editura Institutul European, 1999, p. 18.
19. Dinu, M. - Comunicarea, Editura Stiintifica, Bucuresti,1999. 
20. Dinu, M. - Comunicarea. Repere fundamentale, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1997.
21. Dumitru I., Cismaru, D., M., Comunicare manageriala
22. Grigorescu, A. - Managementul proiectelor, Editura Uranus,Bucuresti, 2007.
23. Cindea Rodica M., Comunicarea manageriala: concepte, deprinderi, strategie, Editura Expert, Bucuresti, 1996
24. Girboveanu, S-R. - Comunicare si negociere in afaceri, Editura Universitaria, Craiova, 2002.
25. Grunging, James, Hunt, Todd, Managing Public Relations, Philadelphia, Holt,Rinehart and Winston, 1984;
26. Horst Ruckle, Limbajul corpului pentru manageri, Editura Tehnica, Bucuresti, 2000, p. 49.Strategies, 1995,p.57.
27. Hendrix, Jerry, Public Relations Cases, Belmont,Wadsworth PublishingCompany, 1995;
28. Ion Petrescu, Management, Ed. Tipocart Brasovia, 1993. Pagina 32 
29. Johns, Gary, Comportament organizational, Ed. Economica, 1998 (Comportament social si procese organizationale, pp. 221-450; Organizatia in ansamblu, pp.457-588).
30. Marin Aiftinca, Babilonul informatiei, Editura Politica, Bucuresti, 1987, p. 40.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!