Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 96 în total
Cuvinte : 34534
Mărime: 213.11KB (arhivat)
Publicat de: Pavel Dobre
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I. REPERE TEORETICE ALE CONCEPTULUI DE COMUNICĂRE MANAGERIALĂ ŞI CONFLICT ORGANIZAŢIONAL
  3. 1.1. Conceptul de comunicare managerială. Principalele abordări ale comunicării
  4. 1.2. Tipologia comunicării manageriale
  5. 1.3. Prezentarea conflictului organizaţional şi identificarea generatorilor
  6. de conflict
  7. CAPITOLUL II. STRATEGII DE COMUNICARE ÎN CONFLICTELE ORGANIZAŢIONALE
  8. 2.1. Stiluri şi metode de management al conflictelor
  9. 2.2. Negocierea ca metodă de rezolvare a conflictelor
  10. 2.3. Etapele (fazele) negocierii
  11. CAPITOLUL III. MEDIEREA ÎN GESTIONAREA CONFLICTELOR ÎN ORGANIZAŢII
  12. 3.1. Medierea ca metodă de gestionare a conflictelor. Factori-cheie conjuncturali care afectează alegerea strategiei
  13. 3.2. Analiza unui conflict organizaţional în cadrul companiei de asigurări de viaţă “SIGUR-ASIGUR”
  14. CONCLUZII generale şi recomandări
  15. BIBLIOGRAFIE
  16. ANEXE

Extras din licență

INTRODUCERE

“Aproape fiecare problemă, fiecare conflict, fiecare greşeală sau neînţelegere

are la nivelul cel mai de jos o problemă de comunicare.”

Tony Alessandra & Phil Hunsaker

Importanța și actualitatea temei cercetate: În lucrarea de faţă a fost abordată ca şi tematică intervenţia comunicării pe timpul gestionării situaţiilor de conflict. Gestionarea conflictelor nu se reduce la folosirea unor strategii de comunicare, dar managementul eficient al acesteia include, ca o componentă esenţială, comunicarea în conflict.

Au fost abordate două domenii vaste, cel al comunicării şi cel al gestionării conflictelor, într-un demers convergent, încercând să se ofere o imagine cât mai concretă asupra acestor probleme de actualitate. Lucrarea pleacă de la premisa potrivit căreia sferele celor două domenii s-au lărgit, fiind într-o continuă redefinire, fapt ce trebuie conştientizat.

Conflictul a existat și va exista întotdeauna între oameni, fie separat , fie în grupuri de un fel sau altul. Oriunde sunt oameni, există idei, valori, conjuncturi, stiluri și standarte care pot intra în conflict, ceea ce înseamnă că orice poate fi cauza unui conflict: obiective, scopuri, aspirații, așteptări neconfirmate, obiceiuri, prejudecăți, competiția, sensibilitatea și mai ales agresivitatea cea mai importantă dintre prezumțiile conflictualiste. Conflictul este o parte importantă a vieții organizaționale iar motivațiile pentru care resursele umane intră în conflict sunt infinite.

Practica organizaţională arată că situaţiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obţinere a unui rezultat cât mai bun în detrimentul progresului celorlalţi. În consecinţă, conflictul trebuie privit ca un element al vieţii organizaţionale, tocmai datorită divergenţelor existente între atitudini, scopuri, modalităţi de acţiune sau faţă de o situaţie din procesul de conducere. Practicarea managementului de succes impune de la bun început identificarea surselor conflictuale precum şi factorii care favorizează orientarea acestora în sensul diminuării performanţelor manageriale.

Apariţia conflictului nu este cauzată de mediul organizaţional, ci de interese, scopuri şi obiective personale diferite. Acceptarea conflictului atunci când se urmăreşte realizarea propriilor interese în scopuri neproductive nu este benefică. Lipsa conflictelor însă, poate cauza apatia, imobilismul şi inadaptarea organizaţiei la provocările schimbării.

Lipsa comunicării este deseori o sursă de conflict. În astfel de situaţii, singura cale de soluţionare a conflictului o reprezintă folosirea diferitor metode, care permite fiecărei părţi să afle poziţia şi argumentele celeilalte părţi dacă cei antrenaţi în conflict doresc să coopereze în scopul găsirii celei mai acceptabile soluţii. Schimbul de informaţii permite fiecărei părţi să aibă acces la raţionamentele şi cunoştinţele celeilalte, neîncrederea, confuzia şi neînţelegerea putând fi astfel diminuate în mod sensibil.

Pornind de la caracteristici imperioase: transparenţă şi securitate în comunicare, voi surprinde aspecte ale informării şi influienţării populaţiei, mediatizării realităţii, evidenţiind puterea persuasivă a comunicării, dar şi constrângerile şi perversiunile spre care poate aluneca acest fenomen.

Domeniile vaste spre care m-am îndreptat au făcut posibilă doar o analiză de ansamblu, necesitînd incursiuni amănunţite spre cunoaştere şi aprofundare.

Gradul de studiere a acesteia în literatura de specialitate: Dacă e să facem o privire de ansamblu asupra problemei abordate şi a amploarei cu care ea este studiată, se conturează tendinţa de modificare permanentă a atitudinii şi plasării de noi accente pe comunicarea managerială din cadrul organizațiilor. În lucrările de specialitate ale autorilor din Republica Moldova se evidenţiază o cercetare teoretică a conceptelor de comunicare, a stilurilor de comunicare, a metodelor de negociere, a clasificării şi tipologiei comunicării, a conceptelor de negociere, comunicare interpersonală, comunicare persuasivă etc., care au tangenţe cu managementul conflictelor. Menţionăm că problematica comunicarii manageriale a fost studiată şi analizată în lucrările unor savanţi din Republica Moldova. Aspecte teoretice generale ale comunicării şi negocierii sunt studiate de savanţii: Cojocaru V., Nicolaescu M., Burlacu N., Sârbu I., Graur E., anumite aspecte fiind descrise în capitolul I al prezentei lucrări. Un alt autor, Bârcă A., a efectuat o analiză ce ţine de principalele elemente ale negocierii cu personalul. În contextul temei prezentate, unele concepte ce ţin de negocieri le întâlnim:

- în lucrarea autorului Pantea O., „Contractul normativ ca izvor de drept” (teză de doctor în

drept, Chişinău, 2009) în care abordează „negocierea colectivă şi consecinţele ei normale, încheierea contractului colectiv de muncă” prin prisma aspectelor legale.

- în lucrarea autorului Guţă (Morong) A., „Perfecţionarea procesului de comunicare managerială

prin modificarea sistemului informaţional ” (teza de doctor, Chişinău – 2006) în care se studiază rolul activităţii de comunicare în ansamblul activităţilor desfăşurate în cadrul unei firme, activitatea de comunicare eficientă în îndeplinirea tuturor funcţiunilor manageriale (planificare, organizare, comandă, coordonare şi control), regulile de bază ce trebuie avute în vedere pentru existenţa unei bune comunicări în cadrul unei organizaţii, principalele aspecte ale comunicării ce trebuie avute în vedere pentru implementarea cu succes a schimbării de orice natură în cadrul unei organizaţii – CNH Petroşani. Unii din cei mai de vaza savanţi care consideram necesar a fi menţionaţi în mod deosebit sunt: Unii din cei mai de vaza savanţi care consideram necesar a fi menţionaţi în mod deosebit sunt: Herb Cohen, Orice se poate negocia, Editura COLOSSEUM, 1995, Bucureşti; Roy J. Lewicki cu publicatiile: Negotiation (Irwin/McGraw-Hill, 1999); Negotiation: Readings, Exercises and Cases (Richard D. Irwin, 1985, 1998);

Essentials of Negotiation (Richard D. Irwin, 2000), The Fast Forward MBA în Negotiation and Dealmaking (John Wiley, 1999) , Think Before You Speak: A Complete Guide to Strategic Negotiation (John Wiley, 1996) ; Research on Negotiation în Organizations (JAI, 1999); Organizational Justice (Free Press, 1992); Negotiation în Organizations (Sage Publications, 1983), Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton „Negocieri prin metoda Harvard” 2005; Patrick Audebert-Lasrochas, La Negociation, (Editions d’Organisation, 1999).

Aşadar, companiile din Republica Moldova vor fi impuse să apeleze tot mai frecvent la metodele şi tacticile de comunicare, pentru dezvoltarea şi menţinerea integrității organizaționale, utilizând tehnologii şi metode avansate de management.

Scopul și obiectivele tezei: Scopul lucrării constă în dezvoltarea conceptelor teoretice, metodologice şi practice de comunicare şi organizare a unui proces de negociere în conflictele organizaționale, analiza conflicelor ca activitate integratoare a sistemului managerial şi înaintarea modalităţilor de strategii de comunicare în conflictele organizaţionale pentru companiile din Republica Moldova.

Realizarea scopului prestabilit a determinat formularea următoarelor obiective:

- conturarea şi aprofundarea noţiunilor ştiinţifice de comunicare managerială, conflict organizațional, metode de negociere și mediere;

- cercetarea factorilor-cheie conjuncturali generatori de conflict;

- abordarea managementului negocierilor în conflicte ca subsistem al managementului organizaţiei.

Preview document

Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 1
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 2
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 3
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 4
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 5
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 6
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 7
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 8
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 9
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 10
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 11
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 12
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 13
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 14
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 15
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 16
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 17
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 18
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 19
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 20
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 21
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 22
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 23
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 24
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 25
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 26
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 27
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 28
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 29
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 30
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 31
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 32
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 33
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 34
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 35
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 36
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 37
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 38
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 39
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 40
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 41
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 42
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 43
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 44
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 45
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 46
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 47
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 48
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 49
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 50
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 51
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 52
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 53
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 54
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 55
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 56
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 57
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 58
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 59
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 60
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 61
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 62
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 63
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 64
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 65
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 66
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 67
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 68
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 69
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 70
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 71
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 72
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 73
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 74
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 75
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 76
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 77
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 78
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 79
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 80
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 81
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 82
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 83
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 84
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 85
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 86
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 87
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 88
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 89
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 90
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 91
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 92
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 93
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 94
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 95
Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional - Pagina 96

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Manageriala in Conflictul Organizational.docx

Alții au mai descărcat și

Strategii, Tactici și Tehnici de Negociere

Argument Domeniul pe care ne străduim să-l explorăm în această lucrare este cel al afacerilor, adică al celei mai extinse forme de comunicare...

Strategii de distribuție la SC Artima SA

CAPITOLUL I – CONSIDERAŢII GENERALE 1.1.Scurt istoric În cadrul activităţii de marketing nu mai este necesar să fie demonstrată importanţa...

Analiza conflictelor în organizație

INTRODUCERE Omenirea întreagă a păşit în noul secol şi mileniu cu speranţa că acesta va fi mai bun, mai paşnic, şi cu un parcurs diferit de cel...

Analiza Financiară a Firmei SC Argus SA

Prezentarea firmei SC Argus SA Constanta a procedat la consolidarea societăților din grup conform ordinului MF 3055/2009, de aprobare a...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Negocierea și Medierea în Gestionarea Conflictelor în Organizații

INTRODUCERE Problematica conflictelor organizaţionale în special si problematica comunicării si a comportamentului organizaţional, în general,...

Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionării Situțiilor de Criză

Introducere „La început a fost cuvântul. Dar nu la începutul lumii, ci la începutul culturii.” (Henri Wald) Secolul XX a cunoscut toate...

Perfecționarea Comunicării Organizaționale în Cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara

CAP. I. COMUNICAREA ORGANIZAŢIONALĂ 1.1. DEFINIRE Comunicarea e asemenea unui “nor gros” pe care vînturile îl tot “împing şi îl destramă şi care...

Comunicare și Cultură Organizațională

Moto „Majoritatea oamenilor culţi îşi vor folosi ştiinţa ca membrii unor organizaţii. De aceea, omul cult va trebui să fie pregătit să trăiască...

Comunicarea în cadrul organizației

CAPITOLUL I “Cuvântul conţine un ce sfânt care ne interzice să facem din el un joc al hazardului.” (Baudelaire) COMUNICARE ŞI CONDUCERE 1.1....

Comunicarea Organizationala. Studiu de Caz SC Gym Construct

Comunicarea organizaţională este un schimb de mesaje între emiţător şi receptor,cu scopul de a efectua schimbări,de a modifica...

Managementul Conflictelor

Deseori, participantii la o disputa se afla imobilizati de anumite dezechilibre de forte, ideologii diferite etc., având tendinta de a extinde...

Comportament organizațional - leadership - schimbare

INTRODUCERE Traim in era societatii de consum din lumea globalizata a acestui inceput de mileniu in care avem lideri de piata la carti, cosmetice,...

Ai nevoie de altceva?