Comunicarea Manageriala in Conflictul Organizational

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I. REPERE TEORETICE ALE CONCEPTULUI DE COMUNICARE MANAGERIALA SI CONFLICT ORGANIZATIONAL 
1.1. Conceptul de comunicare manageriala. Principalele abordari ale comunicarii 
1.2. Tipologia comunicarii manageriale 
1.3. Prezentarea conflictului organizational si identificarea generatorilor 
de conflict 
CAPITOLUL II. STRATEGII DE COMUNICARE IN CONFLICTELE ORGANIZATIONALE 
2.1. Stiluri si metode de management al conflictelor 
2.2. Negocierea ca metoda de rezolvare a conflictelor 
2.3. Etapele (fazele) negocierii 
CAPITOLUL III. MEDIEREA IN GESTIONAREA CONFLICTELOR IN ORGANIZATII 
3.1. Medierea ca metoda de gestionare a conflictelor. Factori-cheie conjuncturali care afecteaza alegerea strategiei 
3.2. Analiza unui conflict organizational in cadrul companiei de asigurari de viata "SIGUR-ASIGUR" 
CONCLUZII generale si recomandari 
BIBLIOGRAFIE 
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
"Aproape fiecare problema, fiecare conflict, fiecare greseala sau neintelegere 
are la nivelul cel mai de jos o problema de comunicare."
Tony Alessandra & Phil Hunsaker
Importanta si actualitatea temei cercetate: In lucrarea de fata a fost abordata ca si tematica interventia comunicarii pe timpul gestionarii situatiilor de conflict. Gestionarea conflictelor nu se reduce la folosirea unor strategii de comunicare, dar managementul eficient al acesteia include, ca o componenta esentiala, comunicarea in conflict. 
Au fost abordate doua domenii vaste, cel al comunicarii si cel al gestionarii conflictelor, intr-un demers convergent, incercand sa se ofere o imagine cat mai concreta asupra acestor probleme de actualitate. Lucrarea pleaca de la premisa potrivit careia sferele celor doua domenii s-au largit, fiind intr-o continua redefinire, fapt ce trebuie constientizat.
Conflictul a existat si va exista intotdeauna intre oameni, fie separat , fie in grupuri de un fel sau altul. Oriunde sunt oameni, exista idei, valori, conjuncturi, stiluri si standarte care pot intra in conflict, ceea ce inseamna ca orice poate fi cauza unui conflict: obiective, scopuri, aspiratii, asteptari neconfirmate, obiceiuri, prejudecati, competitia, sensibilitatea si mai ales agresivitatea cea mai importanta dintre prezumtiile conflictualiste. Conflictul este o parte importanta a vietii organizationale iar motivatiile pentru care resursele umane intra in conflict sunt infinite. 
Practica organizationala arata ca situatiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obtinere a unui rezultat cat mai bun in detrimentul progresului celorlalti. In consecinta, conflictul trebuie privit ca un element al vietii organizationale, tocmai datorita divergentelor existente intre atitudini, scopuri, modalitati de actiune sau fata de o situatie din procesul de conducere. Practicarea managementului de succes impune de la bun inceput identificarea surselor conflictuale precum si factorii care favorizeaza orientarea acestora in sensul diminuarii performantelor manageriale.
Aparitia conflictului nu este cauzata de mediul organizational, ci de interese, scopuri si obiective personale diferite. Acceptarea conflictului atunci cand se urmareste realizarea propriilor interese in scopuri neproductive nu este benefica. Lipsa conflictelor insa, poate cauza apatia, imobilismul si inadaptarea organizatiei la provocarile schimbarii. 
Lipsa comunicarii este deseori o sursa de conflict. In astfel de situatii, singura cale de solutionare a conflictului o reprezinta folosirea diferitor metode, care permite fiecarei parti sa afle pozitia si argumentele celeilalte parti daca cei antrenati in conflict doresc sa coopereze in scopul gasirii celei mai acceptabile solutii. Schimbul de informatii permite fiecarei parti sa aiba acces la rationamentele si cunostintele celeilalte, neincrederea, confuzia si neintelegerea putand fi astfel diminuate in mod sensibil. 
Pornind de la caracteristici imperioase: transparenta si securitate in comunicare, voi surprinde aspecte ale informarii si influientarii populatiei, mediatizarii realitatii, evidentiind puterea persuasiva a comunicarii, dar si constrangerile si perversiunile spre care poate aluneca acest fenomen. 
Domeniile vaste spre care m-am indreptat au facut posibila doar o analiza de ansamblu, necesitind incursiuni amanuntite spre cunoastere si aprofundare.
Gradul de studiere a acesteia in literatura de specialitate: Daca e sa facem o privire de ansamblu asupra problemei abordate si a amploarei cu care ea este studiata, se contureaza tendinta de modificare permanenta a atitudinii si plasarii de noi accente pe comunicarea manageriala din cadrul organizatiilor. In lucrarile de specialitate ale autorilor din Republica Moldova se evidentiaza o cercetare teoretica a conceptelor de comunicare, a stilurilor de comunicare, a metodelor de negociere, a clasificarii si tipologiei comunicarii, a conceptelor de negociere, comunicare interpersonala, comunicare persuasiva etc., care au tangente cu managementul conflictelor. Mentionam ca problematica comunicarii manageriale a fost studiata si analizata in lucrarile unor savanti din Republica Moldova. Aspecte teoretice generale ale comunicarii si negocierii sunt studiate de savantii: Cojocaru V., Nicolaescu M., Burlacu N., Sarbu I., Graur E., anumite aspecte fiind descrise in capitolul I al prezentei lucrari. Un alt autor, Barca A., a efectuat o analiza ce tine de principalele elemente ale negocierii cu personalul. In contextul temei prezentate, unele concepte ce tin de negocieri le intalnim: 
- in lucrarea autorului Pantea O., ,,Contractul normativ ca izvor de drept" (teza de doctor in 
drept, Chisinau, 2009) in care abordeaza ,,negocierea colectiva si consecintele ei normale, incheierea contractului colectiv de munca" prin prisma aspectelor legale. 
- in lucrarea autorului Guta (Morong) A., ,,Perfectionarea procesului de comunicare manageriala 
prin modificarea sistemului informational " (teza de doctor, Chisinau - 2006) in care se studiaza rolul activitatii de comunicare in ansamblul activitatilor desfasurate in cadrul unei firme, activitatea de comunicare eficienta in indeplinirea tuturor functiunilor manageriale (planificare, organizare, comanda, coordonare si control), regulile de baza ce trebuie avute in vedere pentru existenta unei bune comunicari in cadrul unei organizatii, principalele aspecte ale comunicarii ce trebuie avute in vedere pentru implementarea cu succes a schimbarii de orice natura in cadrul unei organizatii - CNH Petrosani. Unii din cei mai de vaza savanti care consideram necesar a fi mentionati in mod deosebit sunt: Unii din cei mai de vaza savanti care consideram necesar a fi mentionati in mod deosebit sunt: Herb Cohen, Orice se poate negocia, Editura COLOSSEUM, 1995, Bucuresti; Roy J. Lewicki cu publicatiile: Negotiation (Irwin/McGraw-Hill, 1999); Negotiation: Readings, Exercises and Cases (Richard D. Irwin, 1985, 1998); 
Essentials of Negotiation (Richard D. Irwin, 2000), The Fast Forward MBA in Negotiation and Dealmaking (John Wiley, 1999) , Think Before You Speak: A Complete Guide to Strategic Negotiation (John Wiley, 1996) ; Research on Negotiation in Organizations (JAI, 1999); Organizational Justice (Free Press, 1992); Negotiation in Organizations (Sage Publications, 1983), Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton ,,Negocieri prin metoda Harvard" 2005; Patrick Audebert-Lasrochas, La Negociation, (Editions d'Organisation, 1999).
Asadar, companiile din Republica Moldova vor fi impuse sa apeleze tot mai frecvent la metodele si tacticile de comunicare, pentru dezvoltarea si mentinerea integritatii organizationale, utilizand tehnologii si metode avansate de management.
Scopul si obiectivele tezei: Scopul lucrarii consta in dezvoltarea conceptelor teoretice, metodologice si practice de comunicare si organizare a unui proces de negociere in conflictele organizationale, analiza conflicelor ca activitate integratoare a sistemului managerial si inaintarea modalitatilor de strategii de comunicare in conflictele organizationale pentru companiile din Republica Moldova. 
Realizarea scopului prestabilit a determinat formularea urmatoarelor obiective: 
- conturarea si aprofundarea notiunilor stiintifice de comunicare manageriala, conflict organizational, metode de negociere si mediere; 
- cercetarea factorilor-cheie conjuncturali generatori de conflict;
- abordarea managementului negocierilor in conflicte ca subsistem al managementului organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Manageriala in Conflictul Organizational.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!