Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 16172
Mărime: 76.70KB (arhivat)
Publicat de: Liviu Adam
Puncte necesare: 14

Cuprins

  1. 1. Cuvânt introductiv, sau scurtă pledoarie pentru etică în comunicarea organizaţională. pag. 3
  2. 2. Consideraţii privind comunicarea managerială în structurile administraţiei publice. pag. 7
  3. 2.1 Comunicarea organizaţională în administraţia publică - de la empirism la cercetare ştiinţifică. pag. 7
  4. 2.2 Importanţa implementării unei comunicări organizaţionale eficiente în administraţia publică. pag. 10
  5. 2.3 Climatul internaţional şi necesitatea adaptării comunicării organizaţionale în administraţia publică la cerinţele lumii moderne. pag. 12
  6. 2.4 Două obiective interdependente: ameliorarea comunicării organizaţionale şi dezvoltarea administraţiei publice. pag. 16
  7. 3. Perturbări de comunicare în structurile administraţie publice. pag. 21
  8. 3.1 Consideraţii privind diferenţele dintre structurile administraţiei publice şi organizatiile private. pag. 21
  9. 3.1.1 Deficitarea interpreteare a teoriei profitului. pag. 23
  10. 3.1.2 Necorelarea salarilor cu calitatea serviciilor prestate. pag. 24
  11. 3.1.3 Egalitatea sanselor la incadrare si fenomenul relatiilor. pag. 28
  12. 3.2 Aspecte interne favorabile vicierii comunicării organizaţionale în administraţia publică. pag. 33
  13. 3.2.1 Personalitatea managerilor şi influenţa acesteia. pag. 35
  14. 3.2.1.1 Barierele de comunicare
  15. 3.2.1.2 Vicierea fluxului informaţional
  16. 3.2.2 Regulamentele interne. pag. 43
  17. 3.2.3 Circulaţia documentelor în cadrul instituţional. pag. 47
  18. 3.2.4 Asumarea răspunderii şi „sindromul” aprobărilor. pag. 50
  19. 3.2.4.1 Asumarea răspunderii
  20. 3.2.4.2 „Sindromul” aprobărilor
  21. 3.2.5 Şedinţele. pag. 58
  22. 3.2.5.1 Durata
  23. 3.2.5.2 Timpul de desfăşurare şi participanţii
  24. 4. Remedierea deficienţelor de comunicare în administraţia publică din România în climatul actual. Scurt studiu de caz. pag. 62
  25. 4.1 Schimbul de experienţă. pag. 64
  26. 4.2 Instruirea în domeniul managementului. pag. 64
  27. 4.3 Consacrarea principiului competenţei . pag. 65
  28. 4.4 Strategia procesuală de pregătire profesională. pag. 66
  29. 4.5 Reducerea numerică a personalului cu funcţii de conducere. pag. 67
  30. 4.6 Concluzii. pag. 67
  31. Bibliografie. pag. 69

Extras din licență

Motto:

„Când nu ştii încotro te îndrepţi, vântul nu-ţi este niciodată favorabil.”

- Seneca -

1. Cuvânt introductiv, sau scurtă pledoarie pentru etică în comunicarea organizaţională.

Logica lucrurilor afirmă că pentru a putea stăpâni o stare de fapt ai nevoie - pe lângă aptitudinile cu care natura te-a înzestrat - de cunoştinţe solide cu privire la cauzele ce au generat situaţia pe care o parcurgi, cunoştinţe cu al căror ajutor să capeţi răspunsuri pertinente întrebărilor pe care - în mod firesc - lucrurile noi ţi le generează. Cu atât mai mult cu cât responsabilitatea ta nu se reduce la propria persoană şi la propriile interese, datorită poziţiei pe care într-un anumit moment o ocupi pe o aşa numită scară socială, sau într-o anumită structură, pentru a fi un bun conducător trebuie să ai cunoştinţe cel puţin elementare despre stilurile de management şi despre situaţiile în care acestea sunt susceptibile de a fi aplicate.

Foarte mulţi manageri îşi consideră şi-şi promovează propria lor poziţie ca o licenţă pentru exercitarea noii lor autorităţi asupra celorlalţi colegi de muncă, uitând - dincolo de regulile de bază ale managementului - principii generale de convieţuire socială, norme intime ale fiziologiei civice de la care orice derogare te condamnă la un usturător eşec. Managerii noi şi fără cunoştinţe necesare, precum şi managerii vechi - pe care un aparat birocratic rutinier condus de replica "Las' că pierde statul. Şi are de unde." i-a fixat după norme tribale într-o funcţie pe viaţă - îşi exercită rolul de dominare totală; primii o fac din lipsă de experienţă în timp ce ultimii o fac pentru a-şi ascunde propriile slăbiciuni profesionale. Aceşti manageri acţionează ca şi cum motivul care a stat la baza promovării lor este superioritatea lor ca oameni şi toţi cei care au lucrat în echipă şi i-au asigurat succesul, favorizând promovarea lui în postura de manager, nu au nici un merit şi trebuie în mod indiscutabil să urmeze fără comentarii direcţia pe care ei o indică.

Acesta este un exemplu tipic de manager autoritar, de manager căruia îi place să aibă un control total asupra activităţilor şi a persoanelor care desfăşoară aceste activităţi, fără a ţine cont de doleanţele celor din jurul său, şi – ceea ce este mai tragic – în multe cazuri, fără a avea competenţa profesională cerută de o funcţie de conducere.

Aceste persoane demonstrează prin atitudinile şi deciziile pe care le promovează, că singurele iniţiative şi singurele acţiuni care au relevanţă sunt cele promovate personal de către ele. Problemele de etică profesională şi de morală civică nu mai este cazul să le amintim.

Rezultatele unor astfel de atitudini sunt devastatoare pentru climatul de muncă şi - implicit - pentru organizaţie. Comunicarea decurge într-un singur sens - de regulă prin perspectiva monologului - iniţiativa este inexistentă sau puternic cenzurată, rutina curge încet spre neperformanţă şi organizaţia este condamnată la o moarte lentă, dar sigură. Aceste acţiuni vor duce în mod treptat la pierderea eficienţei muncii, la scăderea moralului şi a motivaţiei şi chiar la generarea unui climat tensionat, care poate sfârşi în stări conflictuale, moment în care este foarte dificil să aplici un anumit stil de management, efectele distructive perpetuându-se în timp.

Preview document

Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 1
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 2
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 3
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 4
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 5
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 6
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 7
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 8
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 9
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 10
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 11
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 12
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 13
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 14
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 15
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 16
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 17
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 18
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 19
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 20
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 21
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 22
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 23
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 24
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 25
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 26
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 27
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 28
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 29
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 30
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 31
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 32
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 33
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 34
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 35
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 36
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 37
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 38
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 39
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 40
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 41
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 42
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 43
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 44
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 45
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 46
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 47
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 48
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 49
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 50
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 51
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 52
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 53
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 54
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 55
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 56
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 57
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 58
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 59
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 60
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 61
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 62
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 63
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 64
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 65
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 66
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 67
Comunicarea Managerială în Structurile Administrației Publice - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Bibliografie.doc
  • Comunicarea Manageriala in Structurile Administratiei Publice.doc
  • Cuprins.doc

Alții au mai descărcat și

Politici Publice

În sensul comun, termenul politica se considera de obicei ca se aplica la ceva “mai mare” decât deciziile particulare, dar la ceva “mai mic” decât...

Blocada Berlinului

Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial aduce cu sine era Razboiului Rece,o confruntare deschisa, nonmilitara si limitata intre doua grupuri de...

Organizații Regionale latino-americane

Organizaţie Data creãrii Ţãri membre (Nr). Ţãri membre AEC Asociaţia Statelor din Caraibe 1994 26 Antigua şi Barbuda, Bahamas, Barbados,...

Triunghiul violenței în Columbia

Triunghiul violentei in Columbia Format din: 1. Miscarile de gherila 2. Cartelurile de droguri 3. Organizatiile paramilitare Miscarile de...

Rusia după Încheierea Războiului Rece

Rusia si strainatatea apropiata Dupa încheierea razboiului rece, fiecare tara europeana a blocului socialist a fost confruntata cu problemele...

Planul de dezvoltare rurală și ocuparea forței de muncă în Comuna Feleacu, județul Cluj

Prezentarea generalǎ a comunei Feleacu Transilvania este consideratǎ de cǎtre mulţi specialişti ca fiind ţara tuturor formelor de relief, de la...

Te-ar putea interesa și

Analiza activității de comunicare publică la Primăria Uricani - propuneri pentru îmbunătățirea comunicării

INTRODUCERE Omniprezentă, comunicarea este o dimensiune fundamentală a existenţei şi dezvoltării umane din cele mai vechi timpuri. Practic nici un...

Tehnici și Metode Moderne de Evaluare și Monitorizare a Calității în Educație la Liceul Vitomirești

INTRODUCERE Mi-am ales această temă pentru că în educaţie, ca în toate domeniile, avem nevoie de calitate, iar sistemul naţional de management şi...

Comunicarea managerială în administrația publică

ARGUMENT Logica lucrurilor afirmă că pentru a putea stăpâni o stare de fapt ai nevoie - pe lângă aptitudinile cu care natura te-a înzestrat - de...

Studiu Privind Rolul Comunicării în Administrarea Afacerilor

Introducere Parte a activităţii umane zilnice, comunicarea este, indiscutabil, un element definitoriu pentru om ca şi fiinţă, dar şi ca specie....

Strategia de dezvoltare a domeniului resurse umane - Studiu de caz - Primăria Petrila

1.1. Definirea Managementului resurselor umane Managementul resurselor umane, reprezintă un complex de măsuri concepute interdisciplinar, cu...

Comunicare Managerială

1. CARACTERISTICI ALE COMUNICĂRII MANAGERIALE Comunicarea managerială nu poate fi privită în afara managementului. Ea reprezintă o componentă...

Parteneriatul public-privat în domeniul protecției consumatorilor, pe exemplul României - stadiul și tendințe

Introducere În ultima vreme, în România se constată o creştere tot mai mare a interesului pentru cooperarea dintre sectorul public şi cel privat,...

Reformarea managementului administrației publice în etapele pre și post integrării României în UE

CAPITOLUL 1. CONCEPTE ŞI STRATEGII ÎN REFORMAREA ÎN CONSENS CU CERINŢELE UNIUNII EUROPENE 1.1.CONCEPTUL, OBIECTUL ŞI CONŢINUTUL ADMINISTRAŢIEI...

Ai nevoie de altceva?