INTRODUCERE .. 3 CAPITOLUL I: BRANDUL - CONCEPTE GENERALE 5 1.1 Scurt istoric .. 5 1.2 Definitii 9 1.3 Trasaturi ... 14 1.4 Functii .. 16 1.4 Strategii de branding . 18 1.5 Ierarhia brandului .. 20 CAPITOLUL II: COMUNICAREA PRIN BRAND . 30 2.1 Imaginea de brand . 30 2.2 Echitatea brandului ... 31 2.3 Brand versus marca ... 33 2.4. Pasi in construirea unui brand de success 34 2.5 Comunicarea prin brand 39 Capitolul III: Studiu experimental pe firma SC MALERBO PROD COM SRL ... 44 3.1 Scurt istoric ... 44 3.2 Oferta de bunuri 46 3.3. Politica de pret a companiei SC MARELBO PROD COM SRL 47 3.4 Politica de distributie a companiei SC MARELBO PROD COM SRL 48 3.5 Politica de promovare a brandului Malerbo . 49 CONCLUZII ... 53 BIBLIOGRAFIE 56
INTRODUCERE ,,Intr-o lume fara religie, brandurile sunt cele care ne ofera credinte. Brandurile definesc foarte clar cine suntem si de asemenea reprezinta un semnal al preferintelor noastre." Wally Olin Omul este prin natura sa dependent de social, de comunicare, de actul de coexistenta. Are necesitatea de a relationa cu ceilalti, functia sa elementara fiind comunicarea. Brandul nu este singura optiune de comunicare, dar este cu certitudine cea mai evidenta si mai utilizata, iar acest fapt se datoreaza eficientei sale. Prin urmare, comunicarea de brand se realizeaza prin premisele utilizarii unei directii comune care sa se finalizeze prin constructia unei imaginii unitare. Mixul comunicational in forma comunicarii integrate asigura acest fapt. Necesitatea de personalizare a produselor si companiilor prin imaginea de brand exista si in trecut. Trei factori esentiali au condus la nevoia de reunire a departamentelor comunicationale, si anume: tehnologia, publicul si stiintele sociale comunicationale. Brandul considerat o expresie a managementului inteligent, implica dezvoltarea promisiunii care sa orienteze, alinierea identitatii brandului cu aceasta promisiune, angajatii firmei fiind cei care trezesc la viata un brand, iar calatoria brandului implica, in functie de caz si o regandire a infrastructurii care sa livreze in raport cu aceasta promisiune. Lucrarea prezenta isi propune sa evidentieze importanta unui element fundamental pentru succesul oricarei afaceri in zilele noastre: brandul. In ultimii ani, branding-ul a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, fiind o solutie pentru cresterea profitului companiilor. Brandul isi comunica eficienta, avantajele si valoarea cu un real succes, astfel incat piata permite sa fie vandut la un pret mai mare decat produsele concurente, sa castige loialitatea clientilor, sa creasca valoarea companiei cu mult peste nivelul activelor detinute si sa isi pastreze pozitia de varf chiar si in conditiide recesiune economica. Deseori, imaginea este considerata mai valoroasa decat activele pe care organizatia le are la dispozitie. Ca atare, orice specialist in comunicare trebuie sa cunoasca in detaliu disciplina brandingului, componentele de baza ale unui brand si modul in care acestea trebuie manageriate pentru a obtine cele mai bune rezultate la nivelul promovarii de imagine. Specialistul in comunicare trebuie sa nu fie doar un bun cunoscator al teoriei brandingului, ci sa fie si capabil sa desfasoare activitati de management al brandului, prin aplicarea de tehnici diferite de marketing necesare pentru promovarea brandului respectiv. Am ales tema "Comunicarea prin brand" deoarece am fost impresionata de amploarea si dezvoltarea pe care a cunoscut-o in ultimii ani acest element si am decis sa aprofundez cunostintele dobandite in timpul facultatii despre acest subiect. Primul capitol al lucrarii transpune aspecte teoretice privind conceptul de brand, scurt istoric, definire, trasaturi si functii indeplinite. Capitolul II vizeaza importanta comunicarii prin brand, in timp ce al treilea capitol este rezervat cercetarii metodico-stiintifice in sine, este prezentata activitatea experimentala, prin studierea brandului de incaltaminte cu acoperire nationala si internationala Malerbo Prod Com. Succesul unei companii tine de intelegerea de catre societate a faptului ca produsele sau serviciile oferite raspund necesitatilor sale. Astfel, o entitate trebuie sa comunice in mod invariabil cu publicul sau tinta. Ceea ce comunica nu trebuie sa fie rodul unei intamplari, pentru ca imaginea unei societati este construita pe bazele unei comunicari continue si unitare. Rolul comunicarii este sa influenteze atitudinea publicului prin conturarea unei imagini favorabile companiei si produselor, respectiv serviciilor sale. O comunicare operativa construieste o relatie de fidelitate intre companie /produs /serviciu si consumator. Imaginea trebuie sa fie purtatoarea unui mesaj puternic, care sa sugereze calitatile companiei sau ale produsului/serviciului. Imaginea trebuie sa aiba forta emotionala sa genereze bunavointa consumatorilor fata de produs/serviciu si sa conduca la identificarea fara confuzii a companiei respective. Este limpede ca imaginea unei companii nu se naste de la sine. Compania ajunge in timp sa-si contureze propria identitate. O companie se mentine pe piata prin intermediul imaginii si identitatii construite, pentru ca ele modeleaza perceptia publicului consumator. ,,Imaginea conteaza. Este extrem de important sa veghem ca imaginea sa fie inconcordanta cu realitatea. Cand realitatea se schimba, imaginea trebuie si ea sa se schimbe".1 In final doresc sa aduc multumiri conducatorului stiintific al acestei lucrari, doamnei Conf . Dr. Laura Panoiu si intregului colectiv de cadre didactice al Catedrei de Management pentru efortul depus in formarea mea ca viitor specialist.
1. A. Bogdan, Brandingul, unul dintre cele mai moderne si indispensabile instrumente ale managementului, Bucuresti, in Markmedia.ro,2007 2. A.Ries, L.Ries ,Laura, Cele 22 de legi imuabile ale brandingului,Editura Curier Marketing, Bucuresti,2003 3. Caramida, Brand &Branding: identitate vizuala,Vol I ,Editura BrandMark, Bucuresti, 2009 4. J-N. Kapferer, Strategic Brand Management:New Approches to Creating and Evaluating Brand Equity,Editura Kogan Page,Londra, 1992, p.38 si J. L. Aaker, "Dimensions of Brand Personality", in Journal of Marketing Research,august 1997 5. Keller, Lane, Kevin, Strategic Brand Management: Buliding, Measuring, and Managing Brand Equity, Second Edition, Ed. Pearson Education International, 2003 6. Mihai Dinu,Comunicarea - Repere Fundamentale ,Bucuresti, ALL, 2008 7. Olins, Wally, in BIZ-revista noilor tendinte in afaceri, nr. 73, p.60, 30 septembrie-13 octombrie 2003, Bucuresti 8. R. Riezebos, Brand Managenent, a Theoretical and Practical Approach, Editura Pretience Hall, Harlow,Essex, 2003 9. Ries, Al, Laura, Ries, Cele 22 de legi imuabile ale brandingului - Cum sa transformi un produs sau un serviciu intr-un brand de clasa mondiala, Bucuresti, Curier marketing, 2003 10. S. van Gelder, Global Brand Strategy- Unlocking Brand Potential Across Countries, Cultures and Markets, Editura Kogan Page, Londra, 2003 11. Wheeler A., Designing Brand Identity, an Essential Guide for the Entire Branding Team, Editura JohnWiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2006 12. www.Brandchannel.com 13. http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2017/ranking/#?listFormat=ls 14. http://interbrand.com/services/brand-definition/ 15. http://www.bizcommunity.com/Quote/196/82/866.html 16. http://www.richdad.com/resources/articles 17. https://dexonline.ro/definitie/brand 18. https://dexonline.ro/definitie/comunicare 19. https://dexonline.ro/intrare/marc%C4%83/32735 20. https://freshsparks.com/successful-brand-building-process/ 21. https://www.listafirme.ro 22. https://marelbo.com/ro/ 23. https://www.retail-fmcg.ro/servicii/studii-de-piata-servicii/top-100-branduri-romanesti2.html
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.