Comunicarea si Negocierea in Afaceri

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE In lumea afacerilor contemporane, negocierea oi negociatorul dobandesc o importantha considerabila. Niciodata in istorie, tranzacthiile comerciale nu au fost mai multe oi nu s-au purtat in valori mai mari. Pentru producator, importator sau distribuitor en-gros, un negociator bun poate face in trei ceasuri tot atat cat fac zece sau o suta de executanthi, in cateva saptamani sau luni. Un negociator slab poate pierde la fel de mult. O marja de cateva procente la preth, la termenul de garanthie, la condithiile de livrare oi transport, la termenul de plata etc. sau o marja de doar cateva promile, la comision sau dobanda, raman oricand negociabile. In marile tranzacthii, pe piatha industriala, unde se negociaza contracte cu valori de miliarde de lei, aceasta marja negociabila poate insemna sume de zeci sau de sute de milioane. De pe pozithia fiecareia dintre parthi, acestea pot fi pierdute sau caotigate. Scopul acestei lucrari este de a oferi o prezentare oi totodata o analiza a tacticilor de negociere .i comunicare utilizate de compania Rompak SRL in relathiile cu clien.ii. Punctul de pornire al acestei lucrari a fost baza de cunootinthe teoretice cu privire la comunicarea .i negocierea in afaceri, nothiuni care sunt din ce in ce mai des folosite in cadrul rela.iilor comerciale. Lucrarea este structurata pe patru capitole, respectiv doua par.i, una teoretica alcatuita din primele doua capitole .i una practica formata din capitolele trei .i patru, unde se face .i se interpreteaza un studiu de caz pe societatea Rompak S.R.L. din Pa.cani. Primul capitol ne prezinta rolul comunicarii in cadrul afacerilor, punandu-se accent pe con.inutul .i structura acestor sisteme de comunicare, cu o descriere a etapelor .i a obiectivelor urmarite. Rolul capitolului in cadrul lucrarii este de a arata ca in orice companie indiferent de modul in care aceasta este structurata rolul primordial il are comunicarea, deoarece cu ajutorul ei se pot crea toate celelalte elemente administrative, sociale sau economice ce intaresc sistemul respectivei firme. Cel de-al doilea capitol ne arata ca in cadrul comunicarii exista un element central in jurul caruia graviteaza toate celelalte .i anume negocierea. Se va face o descriere a acestui element, se vor scoate in eviden.a domeniile de aplicare a negocierii, tipurile de negociere existente .i mai ales etapele ce trebuie urmate ca un proces de negociere sa fie realizat in condi.ii dintre cele mai bune .i mai avantajoase pentru fiecare dintre par.i.
Ultimele doua capitole ne prezinta un studiu de caz efectuat la S.C. Rompak S.R.L. din localitatea Pa.cani, firma producatoare de drojdie de panifica.ie .i amelioratori .i
premixuri pentru industria painii. Studiu de caz incepe cu o prezentare sumara a societa.ii pentru a .ti exact despre pozi.ia acesteia in cadrul economic zonal .i in cadrul acestei pie.e, iar mai apoi se va trece la aplicarea chestionarului format din cincisprezece intrebari a caror structura va fi una diferita la fiecare cinci intrebari. Chestionarul a fost efectuat pe un e.antion de 40 de clien.i, ce au fost grupa.i in patru regiuni (Nord-Est, Sud-Est, Nord-Vest .i Sud-Vest), in func.ie de zona in care se afla. De men.ionat ca au fost chestiona.i cate zece clien.i din fiecare regiune pentru ca rezultatele sa fie cat mai evidente .i sa ofere o imagine cat mai realista a situa.iei actuale pentru a putea incepe negocierea contractelor pentru urmatoarea perioada. Fiecare raspuns va fi interpretat in mod direct sub fiecare grafic, explicand .i cauzele pentru care s-au dat punctajele respective la fiecare intrebare. Ultimul capitol are rolul de a interpreta rezultatele chestionarului la modul general, facand deosebiri directe intre zonele chestionate. La finalul lucrarii vom scoate in eviden.a cateva concluzii referitoare la tema lucrarii .i la ceea ce a fost prezentat de-a lungul acestei prezentari.
CAPITOLUL I ELEMENTELE DE BAZA ALE COMUNICARII IN AFACERI
Comunicarea e asemenea unui "nor gros" pe care vanturile il tot "imping .i il destrama .i care plute.te peste aproape toate .tiin.ele.1" Diversitatea cople.itoare a nivelurilor de comunicare - de la cel interpersonal pana la cel planetar - precum .i inevitabilele lor intrepatrunderi .i condi.ionari, ne fac sa imparta.im opinia potrivit careia o singura disciplina nu ar putea face fa.a investigarii unui asemenea conglomerat. Majoritatea .tiin.elor .i profesiilor au propria lor partitura "in corul .tiin.elor comunicarii"2. Provenit prin filiera franceza, verbul a comunica are in limba romana un "frate bun", fapt ce ne indrepta.e.te sa vorbim de existen.a unui dublet etimologic. Cu transformarile proprii trecerii de la latina vulgara la proto-romana, latinescu communicare a fost mo.tenit sub forma a cumineca, avand sensul de "a se imparta.i".
In.elesul exista .i in latina tarzie, unde a dat na.tere lui excommunicare, adica "a opri de la imparta.anie" - ceea ce echivala cu excluderea din comunitatea religioasa. Iata cum pentru pentru noi, romanii, sensul originar al comunicarii este deopotriva profan .i sacru: comunicarea sta la baza organizarii sociale, mijlocind raporturile "orizontale" dintre oameni, dar angajand .i aspira.iile lor "verticale", intr-o mi.care ascensionala catre planurile superioare ale existen.ei.3 Incercarea de a gasi o definithie universal valabila pentru comunicare este aproape imposibila. Foarte multhi autori au sugerat definithii, mai mult sau mai puthin exhaustive pentru acest termen. Orice dicthionar explicativ vorbeote despre inotiinthare, informare, aducere la cunootintha etc. Un sens comun este acela de a informa, a inotiintha, a face cunoscut sau a fi in legatura cu..., a avea legatura cu..., a duce la.... Din punct de vedere sociologic, comunicarea reprezinta un mod fundamental de interacthiune psiho-social a persoanelor, realizat in limbaj articulat sau prin alte coduri, in vederea transmiterii unei informathii, a obthinerii stabilitathii sau a unor modificari de comportament individual sau de grup.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea si Negocierea in Afaceri.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!