Comunicația de marketing în servicii

Cuprins licență Cum descarc?

1 Cuprins ..1
Introducere ...3 
Capitolul 1. Comunicatia de marketing in servicii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
1.1. Comunicatia de marketing - componenta
a mix-ului de marketing 8
1.2 Elemente ale comunicatiei de marketing .. 11
1.2.1. Sistemul comunicatiei de marketing ..11
1.2.2. Aspecte privind teoria comunicatiei de marketing 13
1.2.2.1. Teorii privind perceptia si convingerea ..13
1.2.2.2. Teorii privind comportamentul consumatorului... 15
1.2.3. Clasificarea comunicarii in marketing ...17
1.2.4. Tehnici ale procesului de comunicare in marketing ..19
1.2.4.1. Tehnici promotionale.. .. . . .. .. .. . .. . .. . .. .. .. ...19
1.2.4.2. Tehnici continue .24
1.2.5. Strategia comunicatiei de marketing .25 
1.3. Particularitati ale comunicatiei de marketing
la nivelul sistemului bancar .. ...28
Capitolul 2.Piata bancara din Romania 32 
2.1Sistemul bancar romanesc 32
2.2.Oferta .36 2.3.Cererea ...40
2.3.1. Segmentarea pietei .40
2.3.2. Comportamentul clientului. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 42
2.4. Pretul (tariful) ...46
2.5. Conjunctura ..49 
2.6. Tendinte si perspective .51
Capitolul 3. Prezentare B.R.D. - G.S.G ..54 
3.1. Prezentare generala. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
3.2. Mediul de marketing ...60
3.2.1. Mediul extern 61
3.2.1.1. Micromediul ..61
3.2.1.1.1. Clientii .61
3.2.1.1.2. Concurentii 67
3.2.1.1.3. Fumizorii de echipamente. .. . .. .. .. . .. ..70
3.2.1.1.4. Prestatorii de servicii ...71
3.2.1.1.5. Furnizorii de forta de munca ...71
3.2.1.2. Macromediul .71
3.2.1.2.1. Mediul social si demografic 71
3.2.1.2.2.Mediul tehnologic. .. . .. . .. .. .. . ... .72
3.2.1.2.3. Mediul economic 73
3.2.1.2.4. Mediul legislativ 74
3.2.1.2.5. Mediul politic ..76
3.2.1.2.6. Mediul cultural 77
3.2.2. Mediul intern 78
3.2.2.1. Terenurile si cladirile .78
3.2.2.2. Echipamentele 79
3.2.2.3. Resursele umane 79 
3.2.2.4. Capacitatea comerciala . .80
3.2.2.5. Capacitatea financiara.. .. .. .. .. .. .. .. . .. ... .. .. .. .. .. .80
3.2.2.6. Capacitatea organizatorica .82
3.3. Mix-ul de marketing la B.R.D. - G.S.G. ..82
3.3.1. Politica de produs. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 
3.3.2. Politica de pret . 84 
3.3.3. Politica de distributie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 86
3.3.4. Politica de comunicatie ...87
Capitolul 4. Comunicatia de marketing la B.R.D. - G.S.G ...88
4.1. Obiective ..88
4.2. Pozitionarea . .89
4.3. Tinta . 90
4.4. Axul comunicational .91
4.5. Bugetul de comunicare .92
4.6. Elaborarea mix-ului comunicational si a
strategiei mijloacelor de comunicatie ..93
4.7.Evaluarea efectelor si controlul demersului communicational .98
4.8. "ACCEPT CARD" - studiu de caz 98
Capitolul 5. Perspectivele comunicatiei de ... ..113
marketing la B.R.D. - G.S.G.
5.1. Concluzii .113
5.2 Propuneri . 116
Bibliografie 119


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Traim intr-o lume, in care unul din cele mai pretioase capitaluri de care pot dispune organizatiile, intreprinderile si chiar persoanele particulare, este reprezentat de catre informatiile despre diferitele domenii de activitate umana (economica, sociala, politica etc.).
Pentru ca acest capital sa poata fi valorificat, este necesar ca informatia, sa poata circula, sa fie transmisa dintr-un loc si sa fie receptionata in alte locuri, intr-un cuvant sa fie comunicata de la o entitate la alta.
Globalizarea economiei mondiale si tranzitia fostelor tari comuniste din Europa catre economia de piata, reprezinta reperele principale in cadrul carora se inscrie si dezvoltarea Romaniei de astazi. .
Procesul de comunicare, ca parte a mix-ului de marketing, poate fi abordat si din perspectiva faptului ca acesta, prin activitatile specifice desfasurate comunicatia de marketing, reprezinta un real suport pentru materializarea eforturilor societatilor de creare, producere si comercializare a tuturor produselor si serviciilor destinate nevoilor consumatorilor. .
Un alt element definitoriu al zilelor noastre, pe care il intalnim asociat cu orice activitate economica desfasurata, este acela ca rezultatele muncii sunt apreciate prin valorile financiare pe care le genereaza, a caror gestiune este apanajul entitati lor ce compun sistemul bancar. Nu trebuie uitat faptul ca, pentru orice tara, modul de desfasurare a activitatilor desfasuratede banci reprezinta un barometru a.l situatiei economico-sociale.
In lucrarea de fata, am ales sa prezint unele puncte de vedere privind aplicarea principiilor comunicatiei de marketing, la nivelul serviciilor si produselpr oferite de banci, considerand ca acesta este un domeniu ce va capata o mai mare amploare in viitor, in Romania.
Optiunea exprimata pentru studierea acestui domeniu de activitate la Banca Romana de Dezvoltare - Groupe Societe Generale, a avut la baza urmatoarele motive: este cotata ca fiind a doua banca din Romania, a fost prima banca romaneasca privatizata cu sprijinul capitalului strain dupa anul 1989 si este asociata cu acest important grup financiar international din Franta. Totodata, banca beneficiaza de experienta si managementul occidental, ceea ce constituie un plus de interes in demersul pentru cunoasterea modalitatilor concrete .in care aceasta abordeaza diferitele elemente ale domeniului comunicatiei de marketing.
CAPITOLUL 1
COMUNICATIA DE MARKETING IN SERVICII
Schimbarile de importanta deosebita ce au avut loc in domeniul stiintei si tehnicii, au influentat toate ramurile vietii economice, formele si metodele de conducere ale acesteia, iar in multe privinte, viata sociala si cea cotidiana a oamenilor.
Elementul definitoriu al oricarei societati istorice este constituit, in primul rand, de intreaga masa de indivizi ce o compun, precum si de cunostintele, comportamentul, nevoile, dorintele, cerintele si aspiratiile acestora.
Progresul tehnic si economic inregistrat de societatea umana in devenirea sa catre sfarsitul secolului XVIIII si inceputul secolului XIX, a permis crearea unei abundente de produse si servicii, ceea ce a condus la dificultati in desfacerea acestora catre oameni.
Marketingul reprezinta domeniul cunostintelor necesare amplificarii eficacitatii eforturilor depuse de orice agent economic, materializate in concepte, cai, metode si metodologii adecvate, in relatiile acestuia cu mediul economico social, care sa ofere garantia ca bunurile materiale create si serviciile prestate se vor vinde pe piata, ele fiind corespunzatoare nevoilor identificate ale consumatorilor, ce sunt intr-o continua schimbare.
Ansamblul activitatilor teoretice si practice prin care se fundamenteaza conceptia de marketing, arata ca obiectul acesteia il reprezinta cunoasterea cat mai profunda a cererii efective si a celei potentiale, conceperea unor produse corespunzatoare si oferirea acestora la preturi, in locul si momentul oportune, in conditiile unei ample informari a consumatorilor asupra activitatii desfasurate in vederea satisfacerii cerintelor lor.
Aria activitatilor de marketing este deosebit de larga, iar in functie de domeniile abordate se pot mentiona urmatoarele:
1. Studiile de piata ale variabilelor cererii, coordonarii stranse a cercetarilor tehnice, ergonomice si estetice, cu cele economice si in principal, cu cele de marketing; .
2. Calculatiile de cost, pret si profitabilitate;
3. Pregatirea pietei pentru lansarea, acceptarea si preferarea produsului de catre consumatori;
4. Optimizarea canalelor de distributie, a formelor si metodelor de vanzare;
5. Organizarea si dimensionarea corespunzatoare a serviciilor post-vanzare;
6. Studierea gradului de satisfacere,a cererii si a reactiilor purtatorilor cererii;
7. Actiunile de marketing desfasurate in vederea elaborarii corecturilor sau pregatirii de noi actiuni etc.
Aplicarea marketingului a fost mai evidenta, la inceputuri, in cadrul activitatilor economice. In acest sens, el s-a raspandit mai intai in randul firmelor producatoare de bunuri de consum preambalate, apoi in domeniul bunurilor de folosinta indelungata, dupa care au fost vizate firmele producatoare de echipamente industriale si de alte bunuri utile oamenilor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Comunicatia de marketing in servicii.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Balaure, V., (coord.), Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2000
Adascalitei, V., 
Balan, C., 
Boboc, St.,
Catoiu, 1.,
Olteanu, V.,
Pop. N. Al.,
Teodoescu, N.
2. Ioncica, M., Economia serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2000 
3. Kot1er, Ph., Principiile marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1998
Saunders, J.,
Armstrong, G., 
Wong, V.,
4. Negritoiu, M., ., Curs "Finantarea internationala ", Academia de Studii Economice, Facultatea de Relatii Economice Internationale
5. Odobescu, E., Marketing bancar, Academia de Studii Economice, Bucuresti, teza de doctorat, 1999
6. Olteanu. V Marketing financiar-bancar, Editura ECOMAR, Bucuresti, 2003 
7. Olteanu, V. Marketingul serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2001
8. Popescu, IC. Comunicarea in marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2001
9. Radut, R., Hoye, B., Management si marketing financiar bancar, Institutul Bancar Roman, 2002
( coordonatori)
10. *** Materiale documentare, Banca Romana pentru Dezvoltare - Groupe Societe Generale
11. *** Capital, nr. 2, 6, 7, 9, 16, 17, 19, 21, 22, 26,30,39,44,45,47; 50 si 51/2002 si nr. 1, 2, 4, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, , 16, 17, 18, 20, 23,24, 25 si 26/2003
12. * * * Finante, Banci, Asigurari, nr. 4,5, 6, 7, 8 si 9/2001, nr. 2, 3 si 9/2002 13. *** Advertising Maker, nr. 19/2002 SI nr. 20/2003
14. *** Ziarul Financiar, nr. 19, 20 si 23/2003 Biz, numerele din datele de 22.10.2002, 06.12.2002, 10.12.2002, 25.02.2003,
15. ** *04.03.2003, 10.03.2003 si 11.04.2003 Ordonanta de Urgenta nr. 193. din 12decembrie 2002
16. *** www.brd.ro
17. *** w.ww.raiffeisenbank.ro 
18. *** www.bcr.ro
19. *** www.hvb.ro
20. *** www.bnr.ro
21. * * * www.bancatransilvania.ro
22. *** www.alphabank.ro
23. *** www.bancpost.ro
24. .*** www.ingbank.ro
25. *** www.bancatiriac.ro
26. *** www.admaker.ro
27. *** www.dooyoo.co.uk/banking-finance
28. *** www.socgen.com
29. *** www.bizcity.ro
30. *** www.capital.ro
31. ***.www.:if.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!