Concepte Privind Operatiunile Legate de Transportul - Depozitarea Transferul si Predarea Substantelor cu Statut Special

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1.
TANCURI PETROLIERE. INTRODUCERE 13
CAPITOLUL 2.
PROIECTAREA, STUDIUL SI TRASAREA DRUMULUI 16
2.1. Proiectarea, studiul si trasarea drumului initial
2.1.1. Studiul preliminar al marsului si alegerea traseului
2.1.2. Studiul caracteristicilor hidro-meteorologice ale zonei de navigatie
2.1.3. Studiul drumului
2.1.4. Alegerea drumului de navigatie
2.2. Trasarea preliminara a drumului si studiul amanuntit al etapelor de mars
2.2.1. Trasarea preliminara a drumului in navigatia costiera
2.2.2. Trasarea drumului in treceri dificile
2.3. Amenajarea hidrografica
2.3.1. Sistemul international de balizaj maritim
2.3.2. Scheme de separare a traficului
CAPITOLUL 3
CARACTERISTICILE TEHNICO-OPERATIONALE SI GENERALE PENTRU TANCURI PETROLIERE 36
3.1. CARACTERISTICI GENERALE
3.2. Caracteristicile tehnico- operationale ale unei nave din clasa petrolier de
85000 tdw
3.2.1.Nave petrolier specializate in transportul produselor petroliere in vrac
3.3. Caracteristici de exploatare
3.4. Instalatii specifice tancurilor petroliere
3.5. Petrolul
3.6. Calculul anticipat al pescajelor prova si pupa
3.7. Cargoplanul
3.8. Operatiunea de incarcare
3.8.1. Schimbul de informatii nava-terminal
3.8.2. Pregatirea navei pentru incarcare
3.8.3. Planul de incarcare
3.8.4. Distributia marfii la bord
3.8.5. Manipularea marfii si a balastului - precautii si proceduri
3.8.6. Verificari in timpul manipularii marfii
3.8.7. Instructiuni speciale
3.8.8.Ventilarea cargotancurilor si dispersia gazelor
3.8.9. Precautii la incarcare
3.8.10. Verificari pe timpul voiajului cu nava incarcata
3.8.11. Verificari dupa operatiunile de incarcare, descarcare sau spalare
3.9. Descarcarea marfii
3.9.1. Inceperea descarcarii (Commencement of discharging)
3.10. Exploatarea comerciala a navei
3.11. Documente eliberate de catre terminal
3.12. Stabilitatea initiala a navei. Calculul cotei metacentrului transversal KM. Calculul si corectarea inaltimii metacentrice transversale GM.
3.12.1. Calculul si corectarea inaltimii metacentrice transversale GM
3.12.2. Calculul coordonatelor centrului de greutate
3.12.3. Calculul abscisei centrului de greutate (XG)


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
Avantul economic inregistrat de societatea umana in ultima perioada a implicat o crestere fara precedent a comertului mondial, a traficului de marfuri si materiilor prime de baza necesare industriei (minereuri, carbune, petrol).
La realizarea circulatiei volumului intens de marfuri, in vertiginoasa crestere anuala, transportului naval i-a revenit rolul de prima marime, atat cantitativ cat si ca operativitate, si aceasta nu numai pentru ca transportul pe apa este mai ieftin, ci, mai ales, ca urmare a diversificarii surselor de relatii comerciale, inmultirii numarului de participant la aceste relatii si caracterul lor tot mai complex al schimburilor comerciale international. Ca o ironie, in epoca contemporana, spre deosebire de perioadele de pionierat ale navigatiei, marile si oceanele lumii nu numai ca nu separa ca relatii tari si civilizatii ci, din contra, constituie mijlocul cel mai eficient de legatura pentru schimburile economice de valori material, calea cea mai ieftina de asigurare a importantelor transporturi de bunuri, comparative cu caile terestre si aeriene.
Cu toate ca marile si oceanele sunt cele mai eficiente punti de legatura intre marile intinderi de uscat, astazi, navigatia este la fel de dificila ca si pe vremea lui Columb, daca tinem cont de traficul maritime intens si de caracteristicile navelor, mai ales ca, din punct de vedere al aspectului geofizic al coastelor si al conditiilor hidrometeorologice, lucrurile au ramas, in linii mari, neschimbate.
In ultimele decenii, in constructiile de nave s-au manifestat diverse tendinte, unele chiar contradictorii, din care rezulta preocuparea continua a specialistilor de a raspunde exigentelor privind calitatile nautice ale navelor si la problemele legate de fluxul mondial al marfurilor. Astfel, de la navele conventionale, s-au trecut la navele specializate, pentru ca apoi sa se treaca la diversificarea, ajungandu-se la constructia de nave multifunctionale, dupa care sa se revina la constructia de nave specializate.
Se stie ca orice expeditie maritima este expusa in mod natural riscurilor marii, servitutilor si pericolelor pe care le comporta actiunea fortelor dezlantuite ale naturii. De aceea, pe masura intensificarii transportului pe mare, prin dezvoltarea social economica a popoarelor, a devenit necesara si s-a impus treptat perfectionarea organizarii acestei activitati, luarea unor masuri cat mai eficiente de siguranta si asigurare a navelor, marfurilor, echipajelor si instituirea unui cadru juridic cat mai adecvat, echitabil, durabil si operativ, care sa permita desfasurarea normala a comertului maritim, atat pe timpul transportului in mare libera, cat si pe timpul navigatiei in apele teritoriale si al operatiunilor in porturile diferitelor tari.
Proiectul meu vizeaza realizarea unei sinteze a principalelor aspecte legate de transportul substantelor cu statut special, in primul rand, cu tancurile petroliere si in al doilea rand, cu tancurile chimice.
Lucrarea este structurata pe 12 capitole si este completata de anexe si parte grafica. 
Este un lucru foarte bine cunoscut ca transportul pe apa are plusurile si minusurile sale, insa, cu toate acestea, este cel mai avantajos mijloc de transport al marfurilor. In acest sens se considera ca avantaje si esentiale ale transportului pe apa si caracteristicile urmatoare:
a) Este mijlocul cel mai economic, calculate fie la cost global, fie la tona
transportata, dar mai ales la tona/mila, deci avantajul iese in evidenta indeosebi la distantele mari, transoceanice.
b) Dispune de o gama variata de nave, clasice sau specializate, cu capacitati
unitare variate, ceea ce permite ca la o singura calatorie sa se transporte cantitati mari de marfuri, la distante de mii de mile marine, fara opriri intre portul de incarcare si cel de descarcare.
Permite transportul marfurilor aproape in orice zona a globului, inclusiv in zonele cu gheturi si in conditii din ce in ce mai bune de siguranta.
Fata de distantele mari de parcurs, uneori de mai multe mii de mile marine, rutele maritime necesita amenajari pentru siguranta navigatiei relative reduse comparative cu transportul terestru.
Permite concentrarea in punctele nodale, a uriase cantitati de marfuri de pe intinse zone continentale, pe care le poate transporta in dispersare radial pe cele mai variate rute maritime si oceanice.
f) In anumite imprejurari poate constitui un mijloc de echilibru sau imbunatatire a balantei de plati a tarii respective.


Fisiere in arhiva (1):

  • Concepte Privind Operatiunile Legate de Transportul - Depozitarea Transferul si Predarea Substantelor cu Statut Special.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!