Conceptia si Proiectarea unui Sistem Hipermedia pentru Educatia Continua a Adultilor

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In realizarea proiectului de licenta cu titlul ,,Conceptia si proiectarea unui sistem hipermedia pentru educatia continua a adultilor", proiect continut in aceasta lucrare, s-a porrnit de la o realitate extrem de simpla: omul contemporan, pentru a fi competitiv in tot cursul existentei sale trebuie sa asimileze in mod continuu cunostinte, cunostinte pe care sa le aplice cat mai rapid pentru a obtine rezultatele dorite.
In acest sens, cunostintele dobandite in sistemul de educatie nu mai sunt suficiente. Dezvoltarea continua a stiintei si tehnicii face ca ritmul de perimare al cunostintelor sa fie extrem de rapid. Daca inainte cunostintele se perimau in 20-30 de ani, odata cu aparitia calculatorului electronic s-a ajuns ca acest ritm de perimare (pentru anumite categorii de cunostinte) sa fie anual- daca nu si mai scurt.
In aceste conditii este normal ca procesul de educatie sa fie continuu. Procesul de educatie trebuie sa fie bazat pe cunostinte- sa fie un proces de cunoastere continua- si nu pe date- deci nu un proces de simpla memorare a datelor.
Proiectul de fata face apel la notiunea de educunostinta (eduknowledge in limba engleza) ca si cunostinta specifica (cu un rezultat bine definit), focalizata in mod deosebit pentru procesul educativ.
Astfel de educunostinte pot fi stocate intr-o baza de educunostinte, pot fi concatenate in cursuri cu un subiect bine precizat si de asemenea pot fi gestionate pe baza disciplinei denumita managementul cunoasterii (knowledge management). 
In acest proiect am incercat sa proiectez si sa realizez prototipul unui sistem care sa realizeze un astfel de deziderat.
Proiectul este structurat in 2 parti:
o In prima parte este prezentat rezultatul unei documentari exhaustive referitoare la aceasta problema;
o Partea a 2-a contine contributia personala, respectiv proiectarea si dezvoltarea prototipului acestui sistem.
PARTEA I
Capitolul 1 SISTEME TUTORIALE
Procesul educational este unul din cele mai complexe procese din lumea vie. Educatia are loc continuu, de la nastere si pana la parasirea acestei lumi. Procesul educational determina, in ultima instanta, sansele de reusita ale individului in societate.
In acest capitol vor fi prezentate cateva aspecte, interesante din punct de vedere al acestui proiect, referitoare la sisteme tutoriale, modele ale unor astfel de sisteme precum si la educatia la distanta.
1.1.ANALIZA SISTEMELOR TUTORIALE EXISTENTE
Majoritatea specialistilor considera ca nu trebuie sa ne intrebam daca instruirea se imbunatateste prin utilizarea calculatoarelor, ci cum pot fi utilizate mai bine calitatile unice ale acestora, care le deosebesc de alte medii: interactivitatea, precizia operatiilor efectuate, capacitatea de a oferi reprezentari multiple si dinamice ale fenomenelor si, mai ales, faptul ca pot interactiona consistent si diferentiat cu fiecare elev in parte. 
Daca primele realizari in domeniul instruirii asistate de calculator se concentrau mai mult pe invatare prin verificarea cunostintelor, ulterior au inceput sa apara produse software complexe, care incurajeaz constructia activa a cunostintelor, asigura contexte semnificative pentru invatare, promoveaza reflectia, elibereaza elevul de multe activitati de rutina si stimuleaza activitatea intelectuala asemanatoare celei depuse de adulti in procesul muncii. Toate aceste elemente modifica aria activitatilor profesorului atat cantitativ cat si calitativ. 
Procesul de instruire trebuie sa fie regandit, prin intensificarea cercetarilor privind psihologia cognitiva. Cadrele didactice trebuie sa invete sa gandeasca altfel, sa formuleze altfel problemele, nemaipunandu-se accentul pe activitatile intelectuale de rutina. 
Este unanim acceptata o clasificare a produselor software educationale dupa functia pedagogica specifica pe care o pot indeplini in cadrul unui proces de instruire: exersare, prezentare interactiva de noi cunostinte, prezentarea unor modele ale unor fenomene reale (simulare), testarea cunostintelor, dezvoltarea unor capacitati sau aptitudini printr-o activitate de joc. 
Din studiile intreprinse pe plan international s-au desprins o serie de concluzii interesante cu privire la eficienta utilizarii software-ului educational, dintre care amintim: 
o aproape toate cercetarile releva avantajele utilizarii calculatoarelor in comparatie cu alte metode; 
o reducerea timpului de studiu; 
o atitudinea fata de computer se modifica pozitiv; 
o utilizarea computerelor este mai utila in stiinte decat in domeniul limbilor straine; 
o in instruirea asistata de calculator exersarea este eficienta in formarea deprinderilor elementare, in timp ce sistemele tutoriale sunt mai eficiente in formarea deprinderilor intelectuale de nivel superior; 
o instruirea asistata de calculator este mai eficienta ca instruire complementara, decat ca forma alternativa; 
o elevii care invata incet si cei ramasi in urma castiga mai mult decat cei fruntasi; 
o strategiile bazate pe utilizarea calculatoarelor sunt eficient folosite la nivelurile inferioare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptia si Proiectarea unui Sistem Hipermedia pentru Educatia Continua a Adultilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!