Conceptul de Comunicare

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE COMUNICARE. STRUCTURI DE COMUNICARE ORGANIZATIONALA
1.1. Ce se intelege prin comunicare 
Comunicarea este prezenta peste tot in jurul nostru. Cateodata nu ne dam seama de ea, alteori suntem multumiti ori nemultumiti de rezultatele pe care le obtinem in comunicare. In general vorbind, procesul comunicational este extrem de important pentru tot ce inseamna lume vie. Daca ne referim la persoane, este limpede ca doar ele folosesc cuvantul pentru a comunica dar comunicarea nu este un atribut exclusiv uman, deoarece constatam cu usurinta ca si alte fiinte comunica, evident prin forme specifice. Comunicarea - in special comunicarea prin intermediul simbolurilor - reprezinta o trasatura fundamentala a naturii umane. La specia umana supravietuirea depinde nu numai de capacitatea de adaptare a individului, ci si de,, capacitatea membrilor grupului de a-si coordona comportamentele si de a-si integra activitatile in vederea atingerii unor obiective comune'' . Comunicarea este cea care a dat speciei umane posibilitatea de a dezvolta gandirea, de a progresa in cunoastere, de a crea civilizatia si cultura. Indivizii umani sunt comunicatori fara exceptie, ei transmitand si receptionand mesaje in permanenta, astfel ca un vid de comunicare este imposibil de imaginat, el fiind echivalent cu disparitia sociala.
In vorbirea curenta, folosirea cuvantului ,, comunicare'' nu ridica probleme speciale. Pentru majoritatea utilizatorilor, ,, a comunica ,'' inseamna ,, a aduce la cunostinta'' sau ,, a informa''. Acest fapt este evidentiat de orice dictionar explicativ unde, in general, sunt mentionate trei semnificatii, partial suprapuse, ale cuvantului ,, comunicare'':
1. instiintare, aducere la cunostinta ;
2. contacte verbale in interiorul unui grup sau colectiv ;
3. prezentare sau ocazie care favorizeaza schimbul de idei ori relatii spirituale.
Pe intelesul nostru comunicarea inseamna a spune celor din jur cine esti, ce vrei, pentru ce doresti un anume lucru si care sunt mijloacele pe care le vei folosi pentru a-ti atinge scopurile. 
In acest sens, a comunica inseamna si a tacea, a astepta reactia, raspunsul celui caruia ai vrut sa-i faci onoarea de a-l anunta ca existi si chiar de a-i spune ce vrei. Procesele de comunicare umana sunt indispensabile in constituirea oricarui grup social. 
Comunicarea reprezinta un proces de interactiune intre persoane, grupuri, ca relatie mijlocita prin cuvant, imagine, gest, simbol sau semn. Prin intermediul comunicarii indivizii isi impartasesc cunostinte, interese, atitudini, simtaminte, idei. Privita ca proces in desfasurare, comunicarea consta in transmiterea si schimbul de informatii (mesaje) intre persoane, in circulatia de impresii si de comenzi, in impartasirea de stari afective, de decizii si judecati de valoare care au ca scop final obtinerea de efecte la nivel particular, interior al fiecarui individ.
Definirea procesului comunicarii a reprezentat o preocupare a teoreticienilor inca din vremea Greciei antice ; totusi, trebuie subliniat ca, pana in timpurile moderne, acest proces a fost subsumat altor discipline si considerat drept un proces natural inerent fiecareia dintre acestea. Ideea comunicarii ca element si mijloc esential al vietii individuale si sociale este larg acceptata atat de sociologi si antropologi, cat si de psihologi.
Psihosociologii au subliniat ca in cadrul muncii in echipa comunicarea are un important rol de reglare si de sincronizare a eforturilor individuale. Comunicarea este considerata ca reprezentand un factor sociogenetic, fara comunicare societatea umana neputand exista. ,,Organizarea sociala este imposibila fara comunicare. O societate este constituita din indivizi si grupuri care comunica, de aceea am putea ,, interpreta societatea in ansamblul sau, in functie de o teorie a comunicarii,, . Comunicarea este atat de puternica incat substituie realul. Toate epocile si toate tipurile de organizare sociala au lansat si utilizat diferite formule sau cuvinte magice, incercand sa insufle ideea ca pronuntarea lor este in masura a influenta cursul natural al lucrurilor. Comunicarea te face sa crezi ca ceva exista, chiar daca acel ceva nu exista. Ceea ce se afirma incepe cu timpul sa fie crezut si acceptat, chiar daca nu sunt mijloace pentru a se verifica adevarul sau falsitatea afirmatiilor. Repetarea unor formulari sfarseste prin a conduce la acceptarea ideii cuprinse in ele, independent de orice verificare. Discursul care nu are decat aparenta de realitate este adeseori considerat ca fiind realitate, intentia fiind echivalenta cu insasi existenta ei aidoma, adica reala. Nu se putea ca de o asemenea forta a comunicarii organizatiile sociale sa nu ia act sau sa faca abstractie. Comunicarea ofera posibilitati nelimitate in viata sociala, implicit in cea organiza- tionala, ea jucand un rol imens in existenta umana.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul de Comunicare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!