INTRODUCERE 5 1. IMPORTANTA SI ROLUL MANAGEMENTULUI IN CADRUL FIRMEI 5 1.1 IMPORTANTA MANAGEMENTULUI IN CADRUL FIRMEI 5 1.2 ROLUL MANAGAGMENTULUI 8 2. CARACTERISTICILE SI EVOLUTIA MANAGEMENTULUI 9 2.1 DFINITIA SI CARACTERISTICILE MANAGEMENTULUI 10 2.1.1 Definitia managementului 10 2.1.2 Caracteristicile managementului 12 2.2 EVOLUTIA MANAGEMENTULUI IN DEVENIREA SA STIINTIFICA 13 2.3 SCOLILE DE GANDIRE MANAGERIALA SI PROMOVAREA ACESTORA 16 2.4 MANAGEMENTUL ROMANESC 28 3. PROCESUL DE MANAGEMENT SI INFLUENTA ACESTUIA ASUPRA PERFORMANTELOR FIRMEI 32 3.1 PROCESUL DE MANAGEMENT -CONTINUT SI TIPURI DE MANAGEMENT 32 3.2 FUNCTIILE MANAGEMENTULUI 34 3.2.1 Functia de previziune 35 3.2.2 Functia de organizare 38 3.2.3 Functia de coordonare 39 3.2.4 Functia de antrenare-motivatie 41 3.2.5 Functia de control-evaluare 43 4. STUDIU DE CAZ - IMPLEMENTAREA SISTEMULUI MANAGERIAL LA S.C ROMPRIX EXIM S.R.L 46 4.1 PREZENTAREA FIRMEI S.C ROMPRIX EXIM S.R.L 47 4.1.1 Date Generale 47 4.1.2 Obiectul de activitate 47 4.1.3 Organizarea structurala 48 4.1.4 Structura personalului 53 4.1.5 Situatia economico-financiara 55 4.2 RESPONSABILITATEA MANAGEMENTULUI 55 4.2.1 Angajamentul managementului la S.C ROMPRIX EXIM S.R.L 55 4.2.2 Orientare catre client 56 4.2.3 Politica referitoare la calitate 56 4.3 PLANIFICARE 56 4.3.1 Obiectivele calitatii 56 4.3.2 Planificarea sistemului de management al calitatii 57 4.4 RESPONSABILITATE, AUTORITATE SI COMUNICARE 57 4.4.1 Responsabilitate si autoritate 57 4.4.2 Reprezentantul managementului 58 4.4.3 Comunicare 58 4.4.4 Control operational 59 4.4.5 Pregatire pentru situatii de urgenta si Capacitate de Raspuns 59 4.4.6 Analiza efectuata de management 60
INTRODUCERE Lucrarea de fata face parte din incercarile de a intelege schimbarile produse in domeniul atat de fascinant al managementului si prezinta intr-o maniera structurata fundamentele stiintei managementului intr-o abordare sistemica. Lucrarea este structurata in patru capitole ce trateaza problematica de baza a magementului. Primul capitol se numeste" Importanta si rolul managementului in cadrul firmei' fiind structurat in doua subcapitole: "Importanta managementului in cadrul firmei si Rolul managementului". Al doilea capitol se numeste" Caracteristicile si evolutia managementului" si cuprinde urmatoarele subcapitole: "Definitia si caracteristicile managementului , Evolutia managemenului, Scolile de gandire manageriala si promovarea acestora, Managementul romanesc". Cel de-al treilea capitol prezinta ''Procesul de management si influenta acestuia asupra performantei firmei''. Aspectul practic al lucrarii este evidentiat de studiul de caz prezentat la finalul lucrarii, acesta ajutand la intelegerea mai buna a conceptelor teoretico-metodologice prezentate. Toate aceste aspecte sunt prezentate in contextul dinamic al activitatii economice si implica diferite niveluri de tratare, ceea ce conduce la construirea unui model de gandire, riguros si coerent in care complexitatea actului de management devine mai usor de gestionat din punct de vedere informational si structural. 1. IMPORTANTA SI ROLUL MANAGEMENTULUI IN CADRUL FIRMEI 1.1 IMPORTANTA MANAGEMENTULUI IN CADRUL FIRMEI Managementul firmei este componenta cea mai dezvoltata, cunoscuta si importanta a stiintei managementului in conditiile economiei de piata. Aceasta realitate poate fi explicata prin doua cauze: - firma este agentul economic de baza al fiecarei economii, principalul generator de valoare si de valoare de intrebuintare; - primele cristalizari ale stiintei managementului au avut ca obiect intreprinderea, care s-a manifestat ca un teren cel mai fertil al inovarii pe planul teoriei si practicii managementului. Dupa opinia noastra, managemetul firmelor , rezida in studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii legitatiilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere, de natura sa asigure obtinerea si cresterea competitivitatii. Definita formal, firma este o organizatie, deci o colectivitate de oameni care muncesc impreuna potrivit unei diviziuni a muncii pentru a realiza un obiectiv comun. Intre posibilitatile marilor firme, micilor firme, firmelor internationale si ale firmelor non-profit exista diferente, dar fiecare dintre acestea reprezinta locuri de munca pentru manageri.Oricare ar fi tinta unei cariere manageriale, importanta dezvoltarii si utilizarii cu succes a capacitatilor cerute unui manager ramane primordiara. Firmele mari. Urmarind profitul, acestea includ concerne de fabricatie a unor bunuri de consum si firme de servicii ca: banci, hoteluri si retele de restaurante, linii aeriene, companii de inchiriat masini, asigurari s.a. Luati individual sau in grup, acesti giganti ai lumii afacerilor pot juca un rol important in societate numai daca managementul acestora este de calitate. Firmele mici. Acestea functioneaza in cele mai multe domenii de productie si de servicii si ca si marile afaceri, stau la baza economiei. In SUA peste 97% dintre afaceri sunt clasificate ca afaceri mici.Ele includ proprietati operatii part-time si corporatii. Asemenea mici afaceri folosesc in jur de 50% din muncitorii nefermieri americani, furnizeaza circa 40% din produsul national brut si ofera peste 80% din noile locuri de munca create in sectorul privat. Firmele internationale. Multe firme mari si mici functioneaza la scara mondiala, facand afaceri in mai multe tari. Pentru micile afaceri, diversitatea activitatilor de import-export, furnizeaza posibilitati comerciale atractive. In toate cazurile, provocarile manageriale ale afacerilor bune sunt amplificate cand sunt plasate in mediul complex al diferitelor culturi, in sisteme politice si conditii economice diferite. Astazi economiile celor mai multe tari se dezvolta interdependent iar rolul managementului international este decisiv. Firmele non-profitabile. Spitalele, scolile, universitatile, muzeele si centrele civile sunt firme care nu aduc profit. Impreuna cu agentiile guvernamentale, la nivel local sau national, ele includ foarte diversificatul si importantul sector public al economiei. O firma non-profitabila este scutita de impozit de catre reglementarile guvernamentale. Dar desi aceste firme nu urmaresc obtinerea unui profit, cum fac partenerii lor comerciali, nu inseamna ca ele nu au aceleasi probleme manageriale in efortul pe care il fac pentru a servi societatea. O firma are un scop comun tuturor angajatilor, o diviziune a muncii si o ierarhie a autoritatiilor caracteristice in care activeaza managerii.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.