Conceptul de Marketing

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Patrunderea pe piata internationala a devenit, in zilele noastre, un obiectiv important pentru firmele din toate tarile.
Strategia de patrundere pe piata internationala este necesar fiecarei firme care doreste sa se extinda in afara granitelor tarii de origine.
Intrarea pe piata internationala reprezinta o strategie de diversificare care poate sa ofere firmei o sursa de crestere profitabila in cazul in care sunt respectate doua reguli esentiale si anume: firma trebuie sa stie sa isi aleaga piata pe care sa patrunda si trebuie sa stie cum sa intre pe piata respectiva.
Pentru a se cunoaste pietele straine e necesara o cercetare de marketing care presupune culegerea, inregistrarea si analiza datelor in vederea furnizarii informatiilor necesare luarii deciziilor de marketing. In practica, adeseori, cercetarea de marketing e inlocuita cu cercetarea de piata, care insa e un concept mai ingust deoarece se refera la informatiile privind clientii actuali si potentiali. Sfera de cuprindere a cercetarii in marketingul international e mai larga decat aceea privind marketingul intern din mai multe motive: cercetarea de marketingului trebuie realizata in multe tari ale lumii fiecare fiind unica in felul ei; natura deciziei e mai diferita; diferentele culturale reprezinta factori semnificativi si costurile sunt considerabil mai mari.
Formarea si evolutia pietei internationale sunt determinate de gradul de dezvoltare a economiilor nationale si de diviziunea internationala a muncii care influenteaza in mod decisiv caracteristicile, continutul si formele de realizare a schimburilor internationale. Piata internationala reprezinta ansamblul alcatuit din cererea si oferta de marfuri, din conditiile confruntarii si realizarii acestora si din relatiile economice care iau nastere cu acest prilej intre parteneri apartinand unor state diferite. 
Pe ansamblul, volumul pietei internationale este dat, din punct de vedere statistic, de datele privind comertul international. Urmarind ca indicator volumul valoric al comertului international, se poate constata o marire permanenta a pietei internationale in perioada postbelica. Acest indicator reprezinta volumul pietei efective.
Voi incerca mai departe sa explic care sunt tipurile de strategii cel mai des folosite de patrundere pe piata internationala si in ce constau acestea.
Clasificarea pietelor din punct de vedere al firmei urmareste incadrarea acestora in diverse categorii, in functie de interesul si importanta strategica pentru firma si dupa caracteristicile operationale ale fiecarei piete. 
Tinand seama de aceste aspecte, clasificarea pietelor poate fi efectuata la doua niveluri: cel strategic, cel operational.
Patrunderea pe piata internationala poate fi rezultatul mai multor optiuni strategice, tinand seama de toate elementele care ar putea contribui in mod favorabil sau nefavorabil la aceasta operatiune. In privinta numarului alternativelor strategice si a formelor concrete pe care le pot imbraca aceste alternative, atat in literatura de specialitate, cat si in practica internationala existenta puncte de vedere diferite. Unii autori au in vedere penetrarea directa si indirecta, productia in strainatate, aliantele strategice si firmele proprii. Alti se refera la trei cai clasice de patrundere, respectiv la cea care consta in asocieri, cea care consta in contactul direct cu piata si cea care consta in transferarea actiunilor logistice si a celor comerciale catre terti fara nici o posibilitate de control. Modalitatile de intrare de baza sunt, in opinia altor autori, exportul direct, aranjamentele contractuale cu contributie inegala a partenerilor ca licentierea, obiectivele la cheie si contractele de management care implica vanzarea de cunostinte, expertiza si drepturi de proprietate mai degraba, decat produse fizice si investitii directe in strainatate.
Mai ales firmele mici si mijlocii care incearca sa intre pentru prima data pe pietele internationale recurg la cooperare sub forma unor grupuri. In acest mod, ele incearca sa suplineasca insuficienta resurselor si forta concurentiala mai slaba de care dispun singure. Grupurile pentru export sunt intalnite mai ales in sectoarele traditionale, mature, puternic fragmentate cum sunt mobila, textilele, confectiile si incaltamintea. In prezent sunt tot mai frecvente si asocierile in cazul firmelor mici din domeniul tehnologiilor de varf.
Lucrarea este structurata in 3 capitole care evidentiaza importanta cunoasterii notiunii de patrundere pe piata internationala.
Primul capitol are la baza notiuni teoretice si priveste in prealabil coordonate ale pietei internationale care cuprinde la randul sau elementele esentiale cu privire la conceptul, caracteristicile, componentele (volum, structura, arie), caracteristicile generale ale pietei internationale si desigur potentiali cumparatori ai acesteia.
Cel de-al doilea capitol priveste patrunderea firmelor pe piata internationala, aceste capitol joaca un rol esential in lucrarea de fata deoarece el face legatura dintre capitolul anterior si cel care va urma, el completeaza in totalitate primul capitol si aduce la baza notiunile teoretice pentru urmatorul capitol. Acest capitol cuprindere notiuni referitoare la patrunderea firmelor pe piata internationala care se detaliaza pe langa notiunea de strategie si anume tipologia strategiei de patrundere, strategiile asociative de patrundere si alegerea strategiei optime.
Ultimul capitol este aplicatie practica pentru a evidenta cat mai bine importanta acestei lucrari ,,Forme de patrundere si activitatea piata internationala" am ales ca firma Burger King pentru ca am considerat ca este cea mai indicata pentru aceasta tema.
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE MARKETING INTERNATIONAL
1.1. Definirea conceptului de marketing international
Marketingul este activitatea economica universala prezenta in toate societatile umane. Marketingul international apare atunci cand se identifica o oportunitate de a face profit prin satisfacerea nevoilor utilizatorului produsului in alte tari ale lumii. Procedeul si principiile marketingului sunt universale indiferent ca se aplica la nivelul unei singure tari sau la nivelul mai multora intrucat marketingul intern este prima faza de implicare in afaceri. 
Unii autori considera ca in definirea conceptului de marketing international trebuie pornit de la marketingul intern. Se afirma ca marketingul international cuprinde aceleasi activitati ca si marketingul intern, diferenta fiind data de modul in care ele sunt realizate si sfera lor de cuprindere. 
Marketingul international presupune marketingul in afara granitelor tarii si se deosebeste de cel intern prin aceea ca depasind frontierele se schimba si restrictiile economice, politice si legale. Aceste restrictii vor determina modificarea programului de marketing al firmei. 
Marketingul extern presupune marketingul in interiorul diferitelor tari si difera de cel intern deoarece firmele intalnesc o conceptie diferita, un comportament al cumparatorului distinct, canale de distributie si moduri de promovare diferite. 
Marketingul extern presupune elaborarea de strategii distincte pentru fiecare tara in functie de conditiile si caracteristicile acesteia. Marketingul global presupune coordonarea si integrarea marketingului firmei in oricare din mediile straine. 
Scopul principal il constituie planificarea si controlul activitatii in vederea maximizarii integrarii in cadrul programului global de marketing in conditiile minimalizarii costurilor si adaptarii la specificul pietei.
1.2. Sfera de cuprindere si elementele controlabile privind marketingul international
Marketingul international se deosebeste de afacerea internationala si comertul international. 
Marketingul international este circumscris sferei afacerilor internationale care cuprinde toate domeniile functionale cu privire la activitatea transfrontiera si anume: productia industriala internationala; managementul financiar international si marketingul international. Pe de alta parte comertul international cuprinde activitatea referitoare la operatiuni comerciale sau de cooperare economica si tehnico - stiintifice in raport cu strainatatea la nivel de natiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul de Marketing.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!